Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
De l'AVUI:
---------------------
Nova autovia Vilanova-Manresa
Redacció
L'autovia que unirà Vilanova i Manresa, batejada com a Eix Diagonal, costarà 256 milions d'euros, segons va informar ahir el departament de Política Territorial, que ha iniciat el procés d'informació pública dels estudis per construir la via.
Aquest eix, que es recolza en gran part en les carreteres C-15 i C-37, tindrà una longitud de 68,3 km amb tram de doble carril, dels quals 35,6 seran de nova construcció. L'Eix Diagonal permetrà millorar l'accés a la costa des de les comarques centrals i potenciar les comunicacions intercomarcals.
--------------------
Imatge de El Punt:
---------------------
Nova autovia Vilanova-Manresa
Redacció
L'autovia que unirà Vilanova i Manresa, batejada com a Eix Diagonal, costarà 256 milions d'euros, segons va informar ahir el departament de Política Territorial, que ha iniciat el procés d'informació pública dels estudis per construir la via.
Aquest eix, que es recolza en gran part en les carreteres C-15 i C-37, tindrà una longitud de 68,3 km amb tram de doble carril, dels quals 35,6 seran de nova construcció. L'Eix Diagonal permetrà millorar l'accés a la costa des de les comarques centrals i potenciar les comunicacions intercomarcals.
--------------------
Imatge de El Punt:
Last edited by wefer on Thursday 28/09/2006 10:13, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La informació del diari avui no es gaire concisa. Realment nomes duplicar el tram de Vilanova a Vilafranca (15,8km) i completar la resta de la vía rápida (1 carril pel sentit) entre Vilafranca i Manresa (casi tot ja en servei exceptuan els trams propers a Vilafranca, Igualada i Manresa).
Nota de premsa de la Generalitat de Catalunya
El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi de viabilitat de l’Eix Diagonal
Data: 31/5/2006
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’inici del procés d’informació pública dels estudis de l’Eix Diagonal, entre Vilanova i la Geltrú i Manresa. Aquest eix, que es recolza en gran part sobre les carreteres C-37 i C-15, tindrà una longitud de 68,3 quilòmetres, dels quals 35,6 seran de nova construcció. Les obres suposaran una inversió de 256 MEUR que, juntament amb la gestió de tot l’Eix, es finançarà mitjançant el sistema de concessió d’obra pública. L’Eix Diagonal permetrà millorar l’accés a la costa des de les comarques centrals alhora que potenciar les comunicacions intercomarcals.
L’Eix Diagonal recorre un itinerari sud-nord que uneix les poblacions de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa, amb una longitud total de 68,3 quilòmetres. Actualment, està en servei el 48% d’aquest eix; en concret, dos trams: un correspon a la carretera entre Puigdàlber i Igualada construïda entre els anys 1994 i 2003 i l’altre, correspon al tram de nova carretera entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola, conclòs a finals de l’any passat.
Avui, el DOGC publica l’anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública l’estudi de viabilitat per tal de dur a terme les obres que completaran aquest eix: la construcció de 35,6 quilòmetres de nova carretera, dels quals 15,8 tindran les característiques d’autovia (entre Vilanova i la Geltrú i la connexió amb l’N-340 a Vilafranca del Penedès). Aquestes obres suposaran una inversió de 256 MEUR i es finançaran mitjançant el sistema de concessió d’obra pública.
Així, l’estudi que ara inicia el procés d’informació pública inclou els següents documents :
• Anàlisi de la viabilitat econòmico-financera on es considera la idoneïtat de la concessió d’obra pública, es justifica la necessitat del projecte i es determina el seu interès socio-econòmic.
• Estudi de mobilitat, amb la previsió de la demanda d’ús així com de l’impacte de l’Eix Diagonal sobre la mobilitat, les infraestructures i serveis de transport del seu entorn i la gestió sostenible de la nova mobilitat.
• Estudis informatius i estudis d’impacte ambiental de tres trams, que estaven pendents de tramitació: Vilanova i la Geltrú – Canyelles, variant de Vilafranca del Penedès i Sant Salvador de Guardiola – Manresa.
L’Eix Diagonal, per trams
Al llarg de l’Eix Diagonal, es poden distingir els trams següents:
Vilanova i la Geltrú – Puigdàlber
- Vilanova i la Geltrú – Canyelles (7,5 quilòmetres): Correspon a la nova autovia substitutòria de l’actual C-15.
Un primer tram té caracterísitiques urbanes, ja que discorre per una zona de polígons industrials dels afores de Vilanova i la Geltrú, entre l’enllaç amb la variant de Vilanova i la Geltrú i l’enllaç amb l’autopista C-32. En aquest tram, la carretera actual es desdobla, es manté la rotonda inicial existent i es construeix una de nova fora del tronc central.
A continuació, segons l’alternativa considerada com a més idònia, el traçat se separa de l’actual C-15 i passa a seguir l’autopista C-32 cap a Sant Pere de Ribes. Al llarg d’un quilòmetre es formen calçades laterals i es preveu un enllaç amb la C-32 i l’antiga C-15 i un enllaç final a la C-32, a la zona del Montgròs.
A poca distància d’aquest enllaç, s’inicia el túnel del Montgròs, de 1.500 metres de longitud, per tal d’evitar l’afectació en aquesta zona protegida pel Pla d’Espais d’Interès Natural. Després del túnel, l’autovia continua fins al nord-est de Canyelles, a l’enllaç amb la C-15b.
Cal indicar que dins de l’estudi es considera una altra alternativa que segueix en tot el seu recorregut el corredor de pas de l’actual C-15, però aquesta alternativa presenta unes condicions de traçat més desfavorables, amb una incidència ambiental més elevada i no permet mantenir l’actual carretera per al trànsit de tractors i altres usos de tipus local.
Les principals estructures corresponen a l’ampliació de les existents en el tram inicial i a estructures de nova construcció o de reposició de les existents a la resta. En conjunt, s’ha previst la construcció de 14 ponts o passos superiors. La longitud total dels ponts serà de 1.026 metres i destaca el pont de l’enllaç sobre l’autopista C-32, que tindrà 215 metres de longitud.
- Canyelles – Vilafranca del Penedès (5,5 km): Correspon al desdoblament de l’actual C-15, amb característiques d’autovia, entre la connexió amb la C-15b (carretera de Sant Pere de Ribes) i l’enllaç amb l’AP-7, a Vilafranca. Es preveu la formació de tres enllaços: un semienllaç amb la carretera BV-2443 (al castell d’Olèrdola), un altre semienllaç, connectat amb l’anterior, que constitueix l’accés a Sant Miquel d’Olèrdola, i un altre enllaç complet per accedir a Moja i també a Sant Miquel d’Olèrdola.
Es preveu la construcció de 7 ponts o viaductes, el major dels quals té 42 metres i correspon a la connexió amb la BV-2443. També es preveu la construcció de dos túnels: el primer túnel, té una longitud de 120 metres i se situa a cavall dels termes municipals de Canyelles i Olèrdola. El segon túnel, de 142 metres, se situa al terme d’Olèrdola a la zona on ja existeix un túnel per a la carretera actual.
Aquest tram ja ha passat el tràmit d’informació pública i declaració d’impacte ambiental.
- Variant de Vilafranca del Penedès (5,7 km): Aquesta variant té característiques d’autovia en la primera meitat, fins a l’enllaç amb l’N-340. El traçat discorre en gran part paral•lel i aprofitant el corredor de pas de l’autopista AP-7. A partir d’aquest punt, la via té una calçada amb un carril per sentit de la circulació. El segon tram conclou en una àrea propera al nucli de la Granada.
Els enllaços previstos són tots a diferents nivell i són el de Vilafranca-centre, l’enllaç amb l’N-340, l’enllaç amb l’AP-7 (que completa l’enllaç existent), i l’enllaç amb la C-243 (carretera de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia).
El projecte inlcou la construcció de 4 passos superiors o ponts i 11 passos inferiors. Entre els ponts, destaca el que es construirà sobre la línia de RENFE-TGV de 65 metres de longitud.
- Vilafranca del Penedès – Puigdàlber (4,6 km): L’actuació prevista en aquest tram és el condicionament de la carretera actual (C-15), per adaptar-la a les característiques d’una via preferent d’una calçada. Es preveu la formació de dos enllaços, el nou enllaç a la Granada i l’enllaç de Puigdàlber.
En alguns trams es preveu la formació de calçades laterals o camins de servei per donar una major connectivitat a la carretera. El projecte inclou la construcció de 5 passos superiors, per a formar els enllaços i per donar continuïtat als camins interceptats per la carretera. També es preveu la construcció d’un viaducte de 42 metres sobre la riera Romaní. Aquest tram ja ha passat la preceptiva tramitació d’informació pública i declaració d’impacte ambiental.
Puigdàlber – Igualada
- Aquest tram, que té uns 20 quilòmetres de longitud ja està en servei. Té les caractarístiques de via preferent d’una calçada.
Igualada – Manresa
- Igualada – Castellfollit del Boix (6,5 quilòmetres): La carretera és de nova construcció, independent de la carretera existent actualment. El projecte s’inicia al punt on finalitza la C-15, a l’enllaç amb l’antiga N-IIa. Després, el traçat continua per l’est del Puig d’Aguilera i conclou a l’enllaç, construït recentment, a Castellfollit del Boix. La carretera té les característiques d’una via preferent, d’altes prestacions, a la qual s’accedeix només a través d’enllaços, que són a diferent nivell. La secció de la carretera està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. En alguns trams, s’executarà un tercer carril que serveix per a l’avançament dels vehicles lents, amb una longitud total de 4 quilòmetres. La carretera afecta els termes municipals d’Òdena, Castellolí, Castellfollit del Boix i Vilanova del Camí.
Es preveu la formació de tres enllaços, l’enllaç d’Igualada, l’enllaç amb l’autovia A-2 i l’enllaç de Castellolí. El projecte també inclou la construcció d’un pont i 4 viaductes. Entre els viaductes, cal remarcar un de 180 metres de longitud al terme de Castellolí. D’altra banda, en aquest tram també es construirà un túnel a la zona de Can Jorba, amb una longitud de 163 metres i un fals túnel de 61,5 metres al costat d’aquest. Aquest tram ja té superada la tramitació.
- Castellfollit – Sant Salvador de Guardiola (12,5 km): Aquest tram ja està construït. Les obres van concloure a finals de l’any passat i van suposar una inversió de 49 MEUR.
- Sant Salvador de Guardiola - Eix Transversal (5,2 km): Aquest tram s’inicia a l’enllaç de Sant Salvador de Guardiola i culmina a l’Eix Transversal (C-25), a uns dos quilòmetres de l’enllaç de Sant Joan de Vilatorrada. En un petit tram inicial de 600 metres, la via se superposa a la carretera construïda recentment entre aquest enllaç i la rotonda construïda al nord del nucli de Sant Salvador de Guardiola. La resta del tram és de nova construcció. El traçat, segons l’alternativa considerada més òptima, es desplaça cap a l’oest respecte de la carretera actual i passa per l’oest de Sant Sadurní de Salelles. Es preveu la construcció del nou enllaç amb l’Eix Transversal.
En aquest tram es preveu la construcció de tres viaductes per al pas de la via sobre rieres, entre els que cal remarcar destaca el viaducte sobre la riera de Rajadell, de 275 metres.
L’orografia del terreny comporta la construcció de dos túnels. El primer té 275 metres i se situa a cavall dels termes municipals de Sant Salvador de Guardiola i Manresa. El segon túnel té 347 metres de longitud i s’ubicarà a prop de l’enllaç final amb l’Eix Transversal.
Grans eixos viaris
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té entre les seves actuacions prioritàries la formació de grans eixos viaris, amb l’objectiu tant de millorar les comunicacions i la seguretat i fluïdesa del trànsit com de potenciar un desenvolupament territorial equilibrat.
En aquest sentit, a més del projecte per completar l’Eix Diagonal, cal destacar les actuacions següents:
- Palamós – Palafrugell: Aquest any continuen les obres de desdoblament de la C-31 entre Palamós i Palafrugell, amb una inversió de 42,7 MEUR.
- Eix Maçanet de la Selva – Platja d’Aro: Les obres de desdoblament del tram intermedi entre Vidreres i l’enllaç de l’Alou s’iniciaran de forma imminent. La concessió de tot l’eix està adjudicada per un import de 63 MEUR.
- Eix Reus-Alcover: Els treballs consisteixen en el desdoblament de la C-14 entre els municipis de Reus i Alcover. La concessió d’aquest eix es va adjudicar per un import de 78 MEUR. Els treballs començaran el tercer trimestre d’enguany.
- Eix del Llobregat: Es preveu que durant el tercer trimestre entri en servei el tram Navàs - Puig-reig i abans de finals d’any el Gironella - Berga del desdoblament de l’eix del Llobregat (C-16).
- Eix Vic – Ripoll: La setmana passada es van obrir les pliques del concurs per tal d’adjudicar la concessió de l’Eix Vic - Ripoll. L’import de licitació de les obres de desdoblament és de 270, 7 MEUR.
- Eix Transversal: La setmana passada es va iniciar el procés d’informació pública del desdoblament de l’Eix Diagonal, les obres del qual suposaran una inversió estimada de 690 MEUR.[/url]
Nota de premsa de la Generalitat de Catalunya
El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi de viabilitat de l’Eix Diagonal
Data: 31/5/2006
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’inici del procés d’informació pública dels estudis de l’Eix Diagonal, entre Vilanova i la Geltrú i Manresa. Aquest eix, que es recolza en gran part sobre les carreteres C-37 i C-15, tindrà una longitud de 68,3 quilòmetres, dels quals 35,6 seran de nova construcció. Les obres suposaran una inversió de 256 MEUR que, juntament amb la gestió de tot l’Eix, es finançarà mitjançant el sistema de concessió d’obra pública. L’Eix Diagonal permetrà millorar l’accés a la costa des de les comarques centrals alhora que potenciar les comunicacions intercomarcals.
L’Eix Diagonal recorre un itinerari sud-nord que uneix les poblacions de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa, amb una longitud total de 68,3 quilòmetres. Actualment, està en servei el 48% d’aquest eix; en concret, dos trams: un correspon a la carretera entre Puigdàlber i Igualada construïda entre els anys 1994 i 2003 i l’altre, correspon al tram de nova carretera entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola, conclòs a finals de l’any passat.
Avui, el DOGC publica l’anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública l’estudi de viabilitat per tal de dur a terme les obres que completaran aquest eix: la construcció de 35,6 quilòmetres de nova carretera, dels quals 15,8 tindran les característiques d’autovia (entre Vilanova i la Geltrú i la connexió amb l’N-340 a Vilafranca del Penedès). Aquestes obres suposaran una inversió de 256 MEUR i es finançaran mitjançant el sistema de concessió d’obra pública.
Així, l’estudi que ara inicia el procés d’informació pública inclou els següents documents :
• Anàlisi de la viabilitat econòmico-financera on es considera la idoneïtat de la concessió d’obra pública, es justifica la necessitat del projecte i es determina el seu interès socio-econòmic.
• Estudi de mobilitat, amb la previsió de la demanda d’ús així com de l’impacte de l’Eix Diagonal sobre la mobilitat, les infraestructures i serveis de transport del seu entorn i la gestió sostenible de la nova mobilitat.
• Estudis informatius i estudis d’impacte ambiental de tres trams, que estaven pendents de tramitació: Vilanova i la Geltrú – Canyelles, variant de Vilafranca del Penedès i Sant Salvador de Guardiola – Manresa.
L’Eix Diagonal, per trams
Al llarg de l’Eix Diagonal, es poden distingir els trams següents:
Vilanova i la Geltrú – Puigdàlber
- Vilanova i la Geltrú – Canyelles (7,5 quilòmetres): Correspon a la nova autovia substitutòria de l’actual C-15.
Un primer tram té caracterísitiques urbanes, ja que discorre per una zona de polígons industrials dels afores de Vilanova i la Geltrú, entre l’enllaç amb la variant de Vilanova i la Geltrú i l’enllaç amb l’autopista C-32. En aquest tram, la carretera actual es desdobla, es manté la rotonda inicial existent i es construeix una de nova fora del tronc central.
A continuació, segons l’alternativa considerada com a més idònia, el traçat se separa de l’actual C-15 i passa a seguir l’autopista C-32 cap a Sant Pere de Ribes. Al llarg d’un quilòmetre es formen calçades laterals i es preveu un enllaç amb la C-32 i l’antiga C-15 i un enllaç final a la C-32, a la zona del Montgròs.
A poca distància d’aquest enllaç, s’inicia el túnel del Montgròs, de 1.500 metres de longitud, per tal d’evitar l’afectació en aquesta zona protegida pel Pla d’Espais d’Interès Natural. Després del túnel, l’autovia continua fins al nord-est de Canyelles, a l’enllaç amb la C-15b.
Cal indicar que dins de l’estudi es considera una altra alternativa que segueix en tot el seu recorregut el corredor de pas de l’actual C-15, però aquesta alternativa presenta unes condicions de traçat més desfavorables, amb una incidència ambiental més elevada i no permet mantenir l’actual carretera per al trànsit de tractors i altres usos de tipus local.
Les principals estructures corresponen a l’ampliació de les existents en el tram inicial i a estructures de nova construcció o de reposició de les existents a la resta. En conjunt, s’ha previst la construcció de 14 ponts o passos superiors. La longitud total dels ponts serà de 1.026 metres i destaca el pont de l’enllaç sobre l’autopista C-32, que tindrà 215 metres de longitud.
- Canyelles – Vilafranca del Penedès (5,5 km): Correspon al desdoblament de l’actual C-15, amb característiques d’autovia, entre la connexió amb la C-15b (carretera de Sant Pere de Ribes) i l’enllaç amb l’AP-7, a Vilafranca. Es preveu la formació de tres enllaços: un semienllaç amb la carretera BV-2443 (al castell d’Olèrdola), un altre semienllaç, connectat amb l’anterior, que constitueix l’accés a Sant Miquel d’Olèrdola, i un altre enllaç complet per accedir a Moja i també a Sant Miquel d’Olèrdola.
Es preveu la construcció de 7 ponts o viaductes, el major dels quals té 42 metres i correspon a la connexió amb la BV-2443. També es preveu la construcció de dos túnels: el primer túnel, té una longitud de 120 metres i se situa a cavall dels termes municipals de Canyelles i Olèrdola. El segon túnel, de 142 metres, se situa al terme d’Olèrdola a la zona on ja existeix un túnel per a la carretera actual.
Aquest tram ja ha passat el tràmit d’informació pública i declaració d’impacte ambiental.
- Variant de Vilafranca del Penedès (5,7 km): Aquesta variant té característiques d’autovia en la primera meitat, fins a l’enllaç amb l’N-340. El traçat discorre en gran part paral•lel i aprofitant el corredor de pas de l’autopista AP-7. A partir d’aquest punt, la via té una calçada amb un carril per sentit de la circulació. El segon tram conclou en una àrea propera al nucli de la Granada.
Els enllaços previstos són tots a diferents nivell i són el de Vilafranca-centre, l’enllaç amb l’N-340, l’enllaç amb l’AP-7 (que completa l’enllaç existent), i l’enllaç amb la C-243 (carretera de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia).
El projecte inlcou la construcció de 4 passos superiors o ponts i 11 passos inferiors. Entre els ponts, destaca el que es construirà sobre la línia de RENFE-TGV de 65 metres de longitud.
- Vilafranca del Penedès – Puigdàlber (4,6 km): L’actuació prevista en aquest tram és el condicionament de la carretera actual (C-15), per adaptar-la a les característiques d’una via preferent d’una calçada. Es preveu la formació de dos enllaços, el nou enllaç a la Granada i l’enllaç de Puigdàlber.
En alguns trams es preveu la formació de calçades laterals o camins de servei per donar una major connectivitat a la carretera. El projecte inclou la construcció de 5 passos superiors, per a formar els enllaços i per donar continuïtat als camins interceptats per la carretera. També es preveu la construcció d’un viaducte de 42 metres sobre la riera Romaní. Aquest tram ja ha passat la preceptiva tramitació d’informació pública i declaració d’impacte ambiental.
Puigdàlber – Igualada
- Aquest tram, que té uns 20 quilòmetres de longitud ja està en servei. Té les caractarístiques de via preferent d’una calçada.
Igualada – Manresa
- Igualada – Castellfollit del Boix (6,5 quilòmetres): La carretera és de nova construcció, independent de la carretera existent actualment. El projecte s’inicia al punt on finalitza la C-15, a l’enllaç amb l’antiga N-IIa. Després, el traçat continua per l’est del Puig d’Aguilera i conclou a l’enllaç, construït recentment, a Castellfollit del Boix. La carretera té les característiques d’una via preferent, d’altes prestacions, a la qual s’accedeix només a través d’enllaços, que són a diferent nivell. La secció de la carretera està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. En alguns trams, s’executarà un tercer carril que serveix per a l’avançament dels vehicles lents, amb una longitud total de 4 quilòmetres. La carretera afecta els termes municipals d’Òdena, Castellolí, Castellfollit del Boix i Vilanova del Camí.
Es preveu la formació de tres enllaços, l’enllaç d’Igualada, l’enllaç amb l’autovia A-2 i l’enllaç de Castellolí. El projecte també inclou la construcció d’un pont i 4 viaductes. Entre els viaductes, cal remarcar un de 180 metres de longitud al terme de Castellolí. D’altra banda, en aquest tram també es construirà un túnel a la zona de Can Jorba, amb una longitud de 163 metres i un fals túnel de 61,5 metres al costat d’aquest. Aquest tram ja té superada la tramitació.
- Castellfollit – Sant Salvador de Guardiola (12,5 km): Aquest tram ja està construït. Les obres van concloure a finals de l’any passat i van suposar una inversió de 49 MEUR.
- Sant Salvador de Guardiola - Eix Transversal (5,2 km): Aquest tram s’inicia a l’enllaç de Sant Salvador de Guardiola i culmina a l’Eix Transversal (C-25), a uns dos quilòmetres de l’enllaç de Sant Joan de Vilatorrada. En un petit tram inicial de 600 metres, la via se superposa a la carretera construïda recentment entre aquest enllaç i la rotonda construïda al nord del nucli de Sant Salvador de Guardiola. La resta del tram és de nova construcció. El traçat, segons l’alternativa considerada més òptima, es desplaça cap a l’oest respecte de la carretera actual i passa per l’oest de Sant Sadurní de Salelles. Es preveu la construcció del nou enllaç amb l’Eix Transversal.
En aquest tram es preveu la construcció de tres viaductes per al pas de la via sobre rieres, entre els que cal remarcar destaca el viaducte sobre la riera de Rajadell, de 275 metres.
L’orografia del terreny comporta la construcció de dos túnels. El primer té 275 metres i se situa a cavall dels termes municipals de Sant Salvador de Guardiola i Manresa. El segon túnel té 347 metres de longitud i s’ubicarà a prop de l’enllaç final amb l’Eix Transversal.
Grans eixos viaris
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té entre les seves actuacions prioritàries la formació de grans eixos viaris, amb l’objectiu tant de millorar les comunicacions i la seguretat i fluïdesa del trànsit com de potenciar un desenvolupament territorial equilibrat.
En aquest sentit, a més del projecte per completar l’Eix Diagonal, cal destacar les actuacions següents:
- Palamós – Palafrugell: Aquest any continuen les obres de desdoblament de la C-31 entre Palamós i Palafrugell, amb una inversió de 42,7 MEUR.
- Eix Maçanet de la Selva – Platja d’Aro: Les obres de desdoblament del tram intermedi entre Vidreres i l’enllaç de l’Alou s’iniciaran de forma imminent. La concessió de tot l’eix està adjudicada per un import de 63 MEUR.
- Eix Reus-Alcover: Els treballs consisteixen en el desdoblament de la C-14 entre els municipis de Reus i Alcover. La concessió d’aquest eix es va adjudicar per un import de 78 MEUR. Els treballs començaran el tercer trimestre d’enguany.
- Eix del Llobregat: Es preveu que durant el tercer trimestre entri en servei el tram Navàs - Puig-reig i abans de finals d’any el Gironella - Berga del desdoblament de l’eix del Llobregat (C-16).
- Eix Vic – Ripoll: La setmana passada es van obrir les pliques del concurs per tal d’adjudicar la concessió de l’Eix Vic - Ripoll. L’import de licitació de les obres de desdoblament és de 270, 7 MEUR.
- Eix Transversal: La setmana passada es va iniciar el procés d’informació pública del desdoblament de l’Eix Diagonal, les obres del qual suposaran una inversió estimada de 690 MEUR.[/url]
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
---------------------------------
Manresa vol un altre traçat per a l'Eix Diagonal
• La Generalitat proposa tres opcions que no satisfan la població
JOSEP SALLENT
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa sol.licitarà a la Generalitat que redacti una nova proposta de traçat del tram de l'Eix Diagonal (C-37) entre Sant Salvador de Guardiola i la capital, des d'on connectarà amb l'Eix Transversal (C-25). El consistori explica que cap de les tres opcions previstes per la Generalitat li sembla adequada, ja que totes tenen un impacte ambiental considerable.
Josep Camprubí (PSC), alcalde de Manresa, sol.licitarà a la Generalitat que estudiï una quarta alternativa impulsada pels veïns i els agricultors afectats pels tres traçats previstos, d'uns cinc quilòmetres de longitud. Aquesta quarta opció, situada a l'oest de les altres tres, allunya la carretera del nucli urbà de Manresa sense repercussió en el paisatge i en l'activitat humana, segons els seus defensors.
REUNIÓ
L'objectiu del tripartit municipal (PSC, ERC i ICV) és que la Generalitat accepti elaborar una nova proposta "a partir dels millors elements de les quatre opcions", segons Camprubí. L'alcalde i representants dels tres grups del govern municipal es reuniran demà, dilluns, amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, i el director de Carreteres, Jordi Follia, per abordar l'assumpte.
El debat ciutadà sobre el millor traçat del tram de la C-37 va començar a finals de maig, quan la Generalitat va publicar un estudi amb tres alternatives. Entre aquestes, donava com a preferent l'opció oest, lluny de l'activitat agrícola però travessant el bosc del Suanya i la riera de Rajadell amb un viaducte de 300 metres. Els ecologistes consideren aquest lloc com "el de més interès natural i paisatgístic" de Manresa, en paraules de Jaume Torras, de la delegació del Bages de la Institució Catalana d'Història Natural. La plataforma Fem-ho Bé, composta per diversos grups ecologistes i excursionistes, ha recollit més de 2.000 firmes contràries a aquesta opció.
DISCREPÀNCIES
Els naturalistes, en canvi, consideren el traçat est de la Generalitat, el més pròxim a la ciutat, com "el menys dolent de tots". Però els veïns de les zones del Suanya i Farreres, a Manresa, i de Salelles, a Sant Salvador de Guardiola, el rebutgen frontalment, ja que passaria per algunes finques agrícoles de les quals han viscut durant diverses generacions.
Malgrat les discrepàncies, tots els sectors en disputa consideren necessària la carretera. L'Eix Diagonal unirà Manresa, Igualada (Anoia), Vilafranca del Penedès (Alt Penedès) i Vilanova i la Geltrú (Garraf) l'any 2009, segons les previsions de la Generalitat.
---------------------------------
Manresa vol un altre traçat per a l'Eix Diagonal
• La Generalitat proposa tres opcions que no satisfan la població
JOSEP SALLENT
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa sol.licitarà a la Generalitat que redacti una nova proposta de traçat del tram de l'Eix Diagonal (C-37) entre Sant Salvador de Guardiola i la capital, des d'on connectarà amb l'Eix Transversal (C-25). El consistori explica que cap de les tres opcions previstes per la Generalitat li sembla adequada, ja que totes tenen un impacte ambiental considerable.
Josep Camprubí (PSC), alcalde de Manresa, sol.licitarà a la Generalitat que estudiï una quarta alternativa impulsada pels veïns i els agricultors afectats pels tres traçats previstos, d'uns cinc quilòmetres de longitud. Aquesta quarta opció, situada a l'oest de les altres tres, allunya la carretera del nucli urbà de Manresa sense repercussió en el paisatge i en l'activitat humana, segons els seus defensors.
REUNIÓ
L'objectiu del tripartit municipal (PSC, ERC i ICV) és que la Generalitat accepti elaborar una nova proposta "a partir dels millors elements de les quatre opcions", segons Camprubí. L'alcalde i representants dels tres grups del govern municipal es reuniran demà, dilluns, amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, i el director de Carreteres, Jordi Follia, per abordar l'assumpte.
El debat ciutadà sobre el millor traçat del tram de la C-37 va començar a finals de maig, quan la Generalitat va publicar un estudi amb tres alternatives. Entre aquestes, donava com a preferent l'opció oest, lluny de l'activitat agrícola però travessant el bosc del Suanya i la riera de Rajadell amb un viaducte de 300 metres. Els ecologistes consideren aquest lloc com "el de més interès natural i paisatgístic" de Manresa, en paraules de Jaume Torras, de la delegació del Bages de la Institució Catalana d'Història Natural. La plataforma Fem-ho Bé, composta per diversos grups ecologistes i excursionistes, ha recollit més de 2.000 firmes contràries a aquesta opció.
DISCREPÀNCIES
Els naturalistes, en canvi, consideren el traçat est de la Generalitat, el més pròxim a la ciutat, com "el menys dolent de tots". Però els veïns de les zones del Suanya i Farreres, a Manresa, i de Salelles, a Sant Salvador de Guardiola, el rebutgen frontalment, ja que passaria per algunes finques agrícoles de les quals han viscut durant diverses generacions.
Malgrat les discrepàncies, tots els sectors en disputa consideren necessària la carretera. L'Eix Diagonal unirà Manresa, Igualada (Anoia), Vilafranca del Penedès (Alt Penedès) i Vilanova i la Geltrú (Garraf) l'any 2009, segons les previsions de la Generalitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt
-----------------------------------------------
Nadal anuncia que l'eix diagonal estarà definit l'any 2007
Els accessos de la carretera a Manresa són un dels trams més polèmics
ORIOL LUJAN. Manresa
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar que la Generalitat desencallarà el projecte de l'eix diagonal entre Vilanova i la Geltrú i Manresa l'any 2007. Els possibles accessos a la capital del Bages, de nova construcció, són un dels trams més polèmics de l'obra. De moment, el departament està estudiant les al·legacions del consistori manresà a l'opció oest, la que ha rebut el suport de les dues institucions. Hi ha tres opcions més, però semblen descartades.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar dijous a Igualada que l'eix diagonal estarà llest l'any vinent per sortir a subhasta pública. Nadal va explicar que l'autovia s'enllestirà «un cop estiguin resolts els polèmics accessos a Manresa». Després de ser publicat el projecte al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) el 31 de maig passat, ciutadans, entitats i municipis han proposat variants i han discutit projectes per escollir el recorregut més adient que enllaci l'eix diagonal amb l'eix transversal a Manresa.
La Generalitat va presentar des de l'inici tres opcions. Una primera situada a l'oest de la capital del Bages que ha rebut el suport de la Generalitat des del principi i que quatre dels cinc grups municipals de Manresa han acceptat, amb certes variacions. De fet, el consistori va presentar al·legacions al projecte per adaptar-lo a algunes de les propostes de l'anomenada quarta opció. Es tracta d'un tram que la Generalitat ja ha descartat, tot i rebre el suport de l'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola, Unió de Pagesos i altres entitats. El departament va afirmar que «s'estan estudiant aquestes al·legacions per veure si es poden ajustar a l'opció escollida i veure com queda el traçat». Aquesta primera opció és la que sembla més probable, tot i que és la més allunyada de la ciutat i requereix un pressupost més elevat.
Fonts de l'Ajuntament manresà diuen que amb les modificacions presentades volen «salvaguardar la plana agrícola i altres punts d'interès paisatgístic». Les altres dues possibilitats presentades per la Generalitat semblen descartades. La segona opció no ha rebut cap mena de suport perquè és la variant «més problemàtica», segons el consistori de la capital del Bages. Finalment, la tercera també sembla improbable. Es tracta de la variant est, la més propera al nucli urbà i la que rep el suport de diverses entitats i del grup municipal d'ICV, que forma part del tripartit manresà, però és un espai que rebria un fort impacte en zones agrícoles.
L'eix diagonal és una autovia amb peatge a l'ombra i està basada en el traçat de les carreteres C-15, entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès, i C-37, entre Manresa i Igualada. El projecte aprofitarà les carreteres i construirà tres trams nous: els accessos a Manresa, una nova unió a Igualada i una reconstrucció de l'autovia entre Puigdàlber i Vilanova. Aquest últim traçat ha suscitat diverses polèmiques amb grups ecologistes. Tot i això, sembla que se subhastarà a final d'any i s'inaugurarà a principi del 2011.
-----------------------------------------------
Nadal anuncia que l'eix diagonal estarà definit l'any 2007
Els accessos de la carretera a Manresa són un dels trams més polèmics
ORIOL LUJAN. Manresa
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar que la Generalitat desencallarà el projecte de l'eix diagonal entre Vilanova i la Geltrú i Manresa l'any 2007. Els possibles accessos a la capital del Bages, de nova construcció, són un dels trams més polèmics de l'obra. De moment, el departament està estudiant les al·legacions del consistori manresà a l'opció oest, la que ha rebut el suport de les dues institucions. Hi ha tres opcions més, però semblen descartades.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar dijous a Igualada que l'eix diagonal estarà llest l'any vinent per sortir a subhasta pública. Nadal va explicar que l'autovia s'enllestirà «un cop estiguin resolts els polèmics accessos a Manresa». Després de ser publicat el projecte al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) el 31 de maig passat, ciutadans, entitats i municipis han proposat variants i han discutit projectes per escollir el recorregut més adient que enllaci l'eix diagonal amb l'eix transversal a Manresa.
La Generalitat va presentar des de l'inici tres opcions. Una primera situada a l'oest de la capital del Bages que ha rebut el suport de la Generalitat des del principi i que quatre dels cinc grups municipals de Manresa han acceptat, amb certes variacions. De fet, el consistori va presentar al·legacions al projecte per adaptar-lo a algunes de les propostes de l'anomenada quarta opció. Es tracta d'un tram que la Generalitat ja ha descartat, tot i rebre el suport de l'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola, Unió de Pagesos i altres entitats. El departament va afirmar que «s'estan estudiant aquestes al·legacions per veure si es poden ajustar a l'opció escollida i veure com queda el traçat». Aquesta primera opció és la que sembla més probable, tot i que és la més allunyada de la ciutat i requereix un pressupost més elevat.
Fonts de l'Ajuntament manresà diuen que amb les modificacions presentades volen «salvaguardar la plana agrícola i altres punts d'interès paisatgístic». Les altres dues possibilitats presentades per la Generalitat semblen descartades. La segona opció no ha rebut cap mena de suport perquè és la variant «més problemàtica», segons el consistori de la capital del Bages. Finalment, la tercera també sembla improbable. Es tracta de la variant est, la més propera al nucli urbà i la que rep el suport de diverses entitats i del grup municipal d'ICV, que forma part del tripartit manresà, però és un espai que rebria un fort impacte en zones agrícoles.
L'eix diagonal és una autovia amb peatge a l'ombra i està basada en el traçat de les carreteres C-15, entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès, i C-37, entre Manresa i Igualada. El projecte aprofitarà les carreteres i construirà tres trams nous: els accessos a Manresa, una nova unió a Igualada i una reconstrucció de l'autovia entre Puigdàlber i Vilanova. Aquest últim traçat ha suscitat diverses polèmiques amb grups ecologistes. Tot i això, sembla que se subhastarà a final d'any i s'inaugurarà a principi del 2011.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------------
El govern connectarà l'eix transversal i l'eix diagonal tal com estava previst
ACN. Manresa
El govern ha assegurat que la connexió entre l'eix transversal i l'eix diagonal tirarà endavant, tal com estava previst. Ho va subratllar ahir el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, que va dir que s'han decantat per l'opció oest, que passa per Salelles. A la sortida de la presentació del projecte per crear consorci de Transport Públic del Bages, Nadal va dir que aquesta opció és la que ha generat més consens, ja que té el suport de quatre formacions polítiques.
Les entitats opositores al projecte van entregar ahir a Nadal un manifest en què li reclamen una nova exposició pública del projecte i que s'atenguin les propostes per millorar-ne el traçat. Segons Nadal, l'opció inicial que plantejava el govern i que passa per Salelles ja ha estat modificada, tal com va demanar l'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola.
Les entitats i els col·lectius opositors defensen que es faci un enllaç entre els dos eixos que preservi la plana agrícola i la seva vàlua ambiental. A més, la plataforma reclama que s'aturi la decisió sobre el traçat fins que es constitueixi el nou Parlament.
D'altra banda, el Consorci del Transport Públic es posarà en marxa a principis de l'any 2008. Aquest nou organisme haurà de garantir una oferta de serveis adequada per als 170.000 habitants que té aquesta comarca, que registra 427.000 desplaçaments diaris, un 80% dels quals dins el Bages.
------------------------------------------
El govern connectarà l'eix transversal i l'eix diagonal tal com estava previst
ACN. Manresa
El govern ha assegurat que la connexió entre l'eix transversal i l'eix diagonal tirarà endavant, tal com estava previst. Ho va subratllar ahir el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, que va dir que s'han decantat per l'opció oest, que passa per Salelles. A la sortida de la presentació del projecte per crear consorci de Transport Públic del Bages, Nadal va dir que aquesta opció és la que ha generat més consens, ja que té el suport de quatre formacions polítiques.
Les entitats opositores al projecte van entregar ahir a Nadal un manifest en què li reclamen una nova exposició pública del projecte i que s'atenguin les propostes per millorar-ne el traçat. Segons Nadal, l'opció inicial que plantejava el govern i que passa per Salelles ja ha estat modificada, tal com va demanar l'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola.
Les entitats i els col·lectius opositors defensen que es faci un enllaç entre els dos eixos que preservi la plana agrícola i la seva vàlua ambiental. A més, la plataforma reclama que s'aturi la decisió sobre el traçat fins que es constitueixi el nou Parlament.
D'altra banda, el Consorci del Transport Públic es posarà en marxa a principis de l'any 2008. Aquest nou organisme haurà de garantir una oferta de serveis adequada per als 170.000 habitants que té aquesta comarca, que registra 427.000 desplaçaments diaris, un 80% dels quals dins el Bages.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
Protesta per demanar al govern l'estudi d'una altra opció per unir l'eix transversal i el diagonal
EL PUNT. Manresa
L'Associació de Veïns de Salelles i el sindicat Unió de Pagesos (UP) continuen les mobilitzacions de protesta per aconseguir que la Generalitat tingui en compte l'anomenada quarta opció per enllaçar l'eix transversal i l'eix diagonal.
Els dos col·lectius han convocat per aquest dissabte una marxa popular a peu i en tractor, que començarà a Salelles a les quatre de la tarda i que acabarà a la plaça major de Manresa, on es llegirà el manifest Salvem la plana agrícola.
El principal objectiu de les dues entitats és aconseguir que l'opció de traçat que defensen, coneguda com la quarta opció, se situï en «igualtat de condicions» i que surti a exposició pública, de la mateixa manera que les altres tres opcions que ha dissenyat la Generalitat. Segons afirma el president de l'Associació de Veïns de Salelles, Valentí Tatjé, el traçat que proposen «té prou pes i valor com perquè no es deixi de banda».
L'opció de l'entitat veïnal i Unió de Pagesos passa més a l'oest de les tres opcions plantejades pel govern per tal d'evitar la divisió de la plana agrícola de Salelles. En aquest sentit, el coordinador comarcal d'UP al Bages, Joan Tatjé, ha assegurat que totes les accions de mobilització previstes estan encaminades a «salvar un espai agrícola» i un «hàbitat humà». Per contra, segons ha afirmat Tatjé, de les tres opcions inicials presentades per la Generalitat, «cap evita danyar aquest espai».
La proposta de traçat d'aquests dos col·lectius, segons ha admès el president de l'Associació de Veïns de Salelles, tindria un cost de construcció lleugerament més elevat que la resta. Tot i això, ha assegurat que, segons el resultat d'un estudi tècnic, la quarta opció és viable econòmicament.
---------------------------------------------
Protesta per demanar al govern l'estudi d'una altra opció per unir l'eix transversal i el diagonal
EL PUNT. Manresa
L'Associació de Veïns de Salelles i el sindicat Unió de Pagesos (UP) continuen les mobilitzacions de protesta per aconseguir que la Generalitat tingui en compte l'anomenada quarta opció per enllaçar l'eix transversal i l'eix diagonal.
Els dos col·lectius han convocat per aquest dissabte una marxa popular a peu i en tractor, que començarà a Salelles a les quatre de la tarda i que acabarà a la plaça major de Manresa, on es llegirà el manifest Salvem la plana agrícola.
El principal objectiu de les dues entitats és aconseguir que l'opció de traçat que defensen, coneguda com la quarta opció, se situï en «igualtat de condicions» i que surti a exposició pública, de la mateixa manera que les altres tres opcions que ha dissenyat la Generalitat. Segons afirma el president de l'Associació de Veïns de Salelles, Valentí Tatjé, el traçat que proposen «té prou pes i valor com perquè no es deixi de banda».
L'opció de l'entitat veïnal i Unió de Pagesos passa més a l'oest de les tres opcions plantejades pel govern per tal d'evitar la divisió de la plana agrícola de Salelles. En aquest sentit, el coordinador comarcal d'UP al Bages, Joan Tatjé, ha assegurat que totes les accions de mobilització previstes estan encaminades a «salvar un espai agrícola» i un «hàbitat humà». Per contra, segons ha afirmat Tatjé, de les tres opcions inicials presentades per la Generalitat, «cap evita danyar aquest espai».
La proposta de traçat d'aquests dos col·lectius, segons ha admès el president de l'Associació de Veïns de Salelles, tindria un cost de construcció lleugerament més elevat que la resta. Tot i això, ha assegurat que, segons el resultat d'un estudi tècnic, la quarta opció és viable econòmicament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'Eix Diagonal, el 2012
Notícia de l'Avui:
De Manresa a Vilanova en menys d'una hora
L'Eix Diagonal inclourà una autovia entre el Garraf i el Penedès. Les obres acabaran el 2012 i costaran 423 milions d'euros, pagats amb peatge a l'ombra
Quim Torrent
Manresa
Ult. Act. 10.06.2008 - 07:14 hs
Manresa tindrà les costes del Garraf a només 45 minuts per carretera. El departament d'Obres Públiques va donar ahir llum verda a la construcció de l'Eix Diagonal, que unirà la capital del Bages amb Vilanova i la Geltrú. El que serà el principal eix d'unió entre la Catalunya Central i la costa sud de Barcelona costarà 423 milions d'euros i les obres acabaran el 2012.
Tot i que tot el recorregut de la nova via no serà autovia, l'Eix Diagonal és la peça que faltava tirar endavant del primer pla d'autovies que es va redactar després de l'arribada del tripartit al govern. Els eixos Reus-Alcover i Maçanet-Llagostera i el primer tram del Vic-Ripoll s'inauguraran durant les pròximes setmanes. L'allargament de l'Eix del Llobregat o el tram de l'anella de les Gavarres entre Palamós i Palafrugell ja es van inaugurar l'any passat.
Com la resta d'aquestes vies, el govern ha optat pel pagament amb peatge a l'ombra. És a dir, que començarà a pagar -i ho farà durant uns vint anys- un cop les obres estiguin acabades. "És la manera de poder licitar les obres d'una tacada", afirmen des d'Obres Públiques.
L'únic tram d'autovia que tindrà el nou eix serà en els 13 quilòmetres entre Vilanova i Vilafranca. De fet, està previst que aquest sigui l'únic tram amb un alt volum de trànsit, ja que unirà les autopistes C-32 i AP-7. La resta de la via està dissenyada per millorar les connexions intercomarcals entre el Garraf, el Penedès, l'Anoia i el Bages. En total, seran 67 quilòmetres de via, dels quals 35 s'hauran de fer completament nous. Els 32 quilòmetres restants, que aprofiten el traçat de la carretera C-15, s'hauran d'adaptar a les característiques del nou eix. En tot el recorregut caldrà construir 16 enllaços, 7 túnels -3 dels quals seran dobles- i 16 ponts.
Virtuts i problemes
El Diagonal ha sigut un eix llargament reivindicat per les comarques centrals. Tant empresaris com institucions han reclamat una via de sortida cap al sud de Catalunya que no passi per l'àrea metropolitana, tal com l'Eix Transversal connecta amb les comarques gironines. La construcció de la nova via ha topat amb problemes amb algunes associacions ecologistes, especialment al tram entre Salelles i Manresa i al pas per Canyelles.
De Manresa a Vilanova en menys d'una hora
L'Eix Diagonal inclourà una autovia entre el Garraf i el Penedès. Les obres acabaran el 2012 i costaran 423 milions d'euros, pagats amb peatge a l'ombra
Quim Torrent
Manresa
Ult. Act. 10.06.2008 - 07:14 hs
Manresa tindrà les costes del Garraf a només 45 minuts per carretera. El departament d'Obres Públiques va donar ahir llum verda a la construcció de l'Eix Diagonal, que unirà la capital del Bages amb Vilanova i la Geltrú. El que serà el principal eix d'unió entre la Catalunya Central i la costa sud de Barcelona costarà 423 milions d'euros i les obres acabaran el 2012.
Tot i que tot el recorregut de la nova via no serà autovia, l'Eix Diagonal és la peça que faltava tirar endavant del primer pla d'autovies que es va redactar després de l'arribada del tripartit al govern. Els eixos Reus-Alcover i Maçanet-Llagostera i el primer tram del Vic-Ripoll s'inauguraran durant les pròximes setmanes. L'allargament de l'Eix del Llobregat o el tram de l'anella de les Gavarres entre Palamós i Palafrugell ja es van inaugurar l'any passat.
Com la resta d'aquestes vies, el govern ha optat pel pagament amb peatge a l'ombra. És a dir, que començarà a pagar -i ho farà durant uns vint anys- un cop les obres estiguin acabades. "És la manera de poder licitar les obres d'una tacada", afirmen des d'Obres Públiques.
L'únic tram d'autovia que tindrà el nou eix serà en els 13 quilòmetres entre Vilanova i Vilafranca. De fet, està previst que aquest sigui l'únic tram amb un alt volum de trànsit, ja que unirà les autopistes C-32 i AP-7. La resta de la via està dissenyada per millorar les connexions intercomarcals entre el Garraf, el Penedès, l'Anoia i el Bages. En total, seran 67 quilòmetres de via, dels quals 35 s'hauran de fer completament nous. Els 32 quilòmetres restants, que aprofiten el traçat de la carretera C-15, s'hauran d'adaptar a les característiques del nou eix. En tot el recorregut caldrà construir 16 enllaços, 7 túnels -3 dels quals seran dobles- i 16 ponts.
Virtuts i problemes
El Diagonal ha sigut un eix llargament reivindicat per les comarques centrals. Tant empresaris com institucions han reclamat una via de sortida cap al sud de Catalunya que no passi per l'àrea metropolitana, tal com l'Eix Transversal connecta amb les comarques gironines. La construcció de la nova via ha topat amb problemes amb algunes associacions ecologistes, especialment al tram entre Salelles i Manresa i al pas per Canyelles.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
L'eix diagonal és la C37, que també unirà Vic - Olot i Figueres. Ha d'estar inaugurat cap a finals 2008 principis 2009.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=260750
La Generalitat impulsa les obres de l'Eix Diagonal entre Vilanova i Geltrú i Manresa
La inversió inicial és de 420,8 milions d'euros
EFE / LAMALLA.CAT
El Govern ha donat un nou impuls a les futures obres de l'Eix viari Diagonal, que unirà Vilanova i la Geltrú (Garraf) i Manresa (Bages), en aprovar la declaració d'ocupació dels béns i drets afectats pel projecte, que va ser adjudicat al desembre per un valor de 420,8 milions d'euros. Segons un comunicat de la Generalitat, la construcció del futur eix és una de les obres viàries de més abast previstes pel Govern, i "permetrà millorar la connexió viària entre el litoral i les comarques centrals de Catalunya".
El nou eix, que combinarà trams viaris ja construïts i trams nous, tindrà una longitud de 67 quilòmetres, i començarà les obres de forma escalonada a final d'any, amb la previsió que finalitzin entre els anys 2011 i 2012.
L'execució de les obres es va adjudicar al desembre per 420,8 milions d'euros a l'agrupació d'empreses formada per Iridium Concessions d'Infraestructures S.A. i CAT Desenvolupament de Concessions Catalanes S.L.
Del pressupost, 332,4 milions d'euros es destinaran a trams de nova construcció (35 quilòmetres, 14 dels quals seran autovia) i 18,2 milions d'euros a millora i adaptació de 32 quilòmetres de trams ja existents de la C-15 i la C-37. La resta, uns 70 milions d'euros, es dedicaran a la redacció dels projectes, expropiacions necessàries i tasques de gestió i direcció de l'obra.
El projecte consistirà en la formació d'una autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès i la construcció de les variants de Vilafranca del Penedès i Canyelles i diferents trams de nova carretera. A més, en paral·lel, els treballs comportaran l'adaptació de la resta del recorregut fins a Manresa a les característiques del nou eix.
Per trams, les obres entre Manresa i Castellfollit del Boix s'iniciaran en el primer semestre de l'any 2010 i finalitzaran el 2012; entre Castellfollit del Boix i Igualada, s'iniciaran en el segon semestre de 2009 fins al segon semestre de 2011.
El tram d'Igualada a Vilafranca del Penedès es durà a terme entre el primer semestre de 2010 fins a 2012, mentre que de Vilafranca del Penedès a Vilanova i la Geltrú, els treballs començaran el segon semestre de 2009 i finalitzaran durant 2012.
La Generalitat impulsa les obres de l'Eix Diagonal entre Vilanova i Geltrú i Manresa
La inversió inicial és de 420,8 milions d'euros
EFE / LAMALLA.CAT
El Govern ha donat un nou impuls a les futures obres de l'Eix viari Diagonal, que unirà Vilanova i la Geltrú (Garraf) i Manresa (Bages), en aprovar la declaració d'ocupació dels béns i drets afectats pel projecte, que va ser adjudicat al desembre per un valor de 420,8 milions d'euros. Segons un comunicat de la Generalitat, la construcció del futur eix és una de les obres viàries de més abast previstes pel Govern, i "permetrà millorar la connexió viària entre el litoral i les comarques centrals de Catalunya".
El nou eix, que combinarà trams viaris ja construïts i trams nous, tindrà una longitud de 67 quilòmetres, i començarà les obres de forma escalonada a final d'any, amb la previsió que finalitzin entre els anys 2011 i 2012.
L'execució de les obres es va adjudicar al desembre per 420,8 milions d'euros a l'agrupació d'empreses formada per Iridium Concessions d'Infraestructures S.A. i CAT Desenvolupament de Concessions Catalanes S.L.
Del pressupost, 332,4 milions d'euros es destinaran a trams de nova construcció (35 quilòmetres, 14 dels quals seran autovia) i 18,2 milions d'euros a millora i adaptació de 32 quilòmetres de trams ja existents de la C-15 i la C-37. La resta, uns 70 milions d'euros, es dedicaran a la redacció dels projectes, expropiacions necessàries i tasques de gestió i direcció de l'obra.
El projecte consistirà en la formació d'una autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès i la construcció de les variants de Vilafranca del Penedès i Canyelles i diferents trams de nova carretera. A més, en paral·lel, els treballs comportaran l'adaptació de la resta del recorregut fins a Manresa a les característiques del nou eix.
Per trams, les obres entre Manresa i Castellfollit del Boix s'iniciaran en el primer semestre de l'any 2010 i finalitzaran el 2012; entre Castellfollit del Boix i Igualada, s'iniciaran en el segon semestre de 2009 fins al segon semestre de 2011.
El tram d'Igualada a Vilafranca del Penedès es durà a terme entre el primer semestre de 2010 fins a 2012, mentre que de Vilafranca del Penedès a Vilanova i la Geltrú, els treballs començaran el segon semestre de 2009 i finalitzaran durant 2012.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
Segons el Diari de Vilanova, el 2 de desembra s'obrirà aquesta autovia, o al menys el tram entre Vilanova i Vilafranca
http://www.diaridevilanova.cat/index.ph ... oticia=468VILANOVA - 2011-11-11
Recoder confirma el 2 de desembre com a data d'inauguració de l'Eix Diagonal en la seva visita a la Fira de Novembre
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha inaugurat aquest divendres al matí la Fira de Novembre vilanovina i ha confirmat el 2 de desembre com a data d'inauguració de la nova C-15 i de tot l'Eix Diagonal, data que ja havia avançat en exclusiva el DIARI DE VILANOVA. Recoder ha destacat les oportunitats que s'obren per a les quatre comarques que uneix la nova via de comunicació: Garraf, Alt Penedès, Anoia i Bages.
El conseller, que ha recorregut la Fira en companyia de l'alcaldessa vilanovina, Neus Lloveras, ha destacat la vitalitat del certamen i ha elogiat que l'estand municipal no estigui dedicat a les realitzacions o als plans municipals, sinó que es posi a disposició dels emprenedors i les entitats emprearials.
Recoder, a preguntes d'aquest periòdic, s'ha referit a les constants avaries dels trens de Rodalies, com la registrada dijous a a tarda entre Sitges i Garraf, i ha afirmat que la Generalitat reclamarà al Govern central que surti de les eleccions del 20 de novembre el traspàs complet de Rodalies i que s'executin les obres de millora de les infraestructures encara pendents. El conseller ha afirmat que el futur govern de Madrid "menys generós que l'actual no podrà ser".
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aqui es veu un video: http://eixdiagonal.wordpress.com/
A veure si aprofiten per posar mes servei de bus, que ara només hi ha 1 al dia de L a V de Manresa a Igualada i 1 al dia dissabte i diumenge de Manresa a Tarragona (El de Pobla de Lillet a Cambrils)
A veure si aprofiten per posar mes servei de bus, que ara només hi ha 1 al dia de L a V de Manresa a Igualada i 1 al dia dissabte i diumenge de Manresa a Tarragona (El de Pobla de Lillet a Cambrils)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Inaugurat Vilanova-Vilafranca
http://www.ara.cat/societat/Eix_Diagona ... 39955.html
L'Eix Diagonal apropa Manresa i Vilanova
El Govern inaugura l'últim tram del nou eix viari. El president de la Generalitat, Artur Mas, defineix la carretera com una "espina dorsal" per al territori
AGÈNCIES
Barcelona | Actualitzada el 02/12/2011 14:37
L'Eix Diagonal uneix des d'aquest divendres Manresa i Vilanova i la Geltrú, una infraestructura que ha comptat amb un pressupost de 368,4 milions d'euros. Els vehicles podran fer aquest trajecte en un temps de 45 minuts. El president català, Artur Mas, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, han inaugurat els últims trams d'aquest eix viari que suma un total de 67 quilòmetres i que connecta aquestes ciutats passant per Vilafranca del Penedès i Igualada. Dels 67 quilòmetres de l'eix viari, 35 són nous i la resta són trams millorats de la C-15 i la C-37, però només hi ha autovia, amb dos carrils per cada sentit, en 13 quilòmetres, els que uneixen Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès.
A l'acte d'inauguració, al qual han acudit unes 200 persones, entre elles alcaldes de la zona i l'exconseller de Política Territorial Joaquim Nadal, Mas ha destacat que aquesta és una de les "poques alegries" que la Generalitat pot "celebrar" en aquests temps de crisi, perquè "no hi ha diners". El president ha destacat que l'Eix Diagonal és una "espina dorsal" per al territori, que permetrà ajudar a "rellançar l'economia" i "crear riquesa i llocs de treball".
L'Eix Diagonal apropa Manresa i Vilanova
El Govern inaugura l'últim tram del nou eix viari. El president de la Generalitat, Artur Mas, defineix la carretera com una "espina dorsal" per al territori
AGÈNCIES
Barcelona | Actualitzada el 02/12/2011 14:37
L'Eix Diagonal uneix des d'aquest divendres Manresa i Vilanova i la Geltrú, una infraestructura que ha comptat amb un pressupost de 368,4 milions d'euros. Els vehicles podran fer aquest trajecte en un temps de 45 minuts. El president català, Artur Mas, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, han inaugurat els últims trams d'aquest eix viari que suma un total de 67 quilòmetres i que connecta aquestes ciutats passant per Vilafranca del Penedès i Igualada. Dels 67 quilòmetres de l'eix viari, 35 són nous i la resta són trams millorats de la C-15 i la C-37, però només hi ha autovia, amb dos carrils per cada sentit, en 13 quilòmetres, els que uneixen Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès.
A l'acte d'inauguració, al qual han acudit unes 200 persones, entre elles alcaldes de la zona i l'exconseller de Política Territorial Joaquim Nadal, Mas ha destacat que aquesta és una de les "poques alegries" que la Generalitat pot "celebrar" en aquests temps de crisi, perquè "no hi ha diners". El president ha destacat que l'Eix Diagonal és una "espina dorsal" per al territori, que permetrà ajudar a "rellançar l'economia" i "crear riquesa i llocs de treball".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
Sembla que volen fer una "ratera" a l'estil de la C-55 del Bages cap al Baix Llobregat, amb una barrera que separi els dos sentits de la circulació.Regió-7, 15 de setembre de 2021 wrote: El Govern es proposa crear ja un tercer carril al tram sud de la C-15
Territori vol fer l’ampliació per poder guanyar fluïdesa i fer una tanca per evitar xocs frontals
[...]
Salut
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
Regió-7, 9 d'agost de 2023 wrote: Els trams remodelats de l’Eix Diagonal a l’Anoia es preveu tenir-los acabats a la tardor
Aquesta setmana ha entrat en servei el carril addicional de la variant de Vilafranca del Penedès
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nova autovia Vilanova-Manresa (Eix Diagonal)
Regió-7, 21 de desembre de 2023 wrote: L’eix Diagonal s’espera per fer l’estrena de l’ampliació de manera imminent
La intervenció, amb trams d’autovia i de dos carrils en un sentit i un en el contrari, afecta més de 31 quilòmetres d’Igualada a Vilafranca
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.