Desdoblament de la línia de Vic
Desdoblament de la línia de Vic
De LaMalla:
Mollet del Vallès soterrarà la línia de tren Barcelona-Puigcerdà al seu pas pel municipi
Mollet del Vallès
El DPTOP, Foment i l'Ajuntament acorden també el trasllat de l'actual estació a un espai més cèntric
Mollet soterrarà un tram d'1,7 quilòmetres de línia ferroviària Barcelona- Puigcerda al seu pas pel municipi i traslladarà l'actual estació a una nova ubicació ,més cèntrica. Així ha estableix l'acord signat aquest dilluns per l'Ajuntament, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat i el Ministeri de Foment. L'obra costarà prop de 140 milions d'euris, el 40% dels quals els assumirà Foment i el 60% serà finançat per la Generalitat i l'Ajuntament. Amb aquest projecte, el municipi podrà recuperar l'espai ocupat actualment pel ferrocarril, on es preveu crear nous espais públics, equipaments, serveis i habitatges.
Per tal d'integrar el tren en el contigu urbà, se soterrarà un tram d'1,7 quilòmetres, des del carrer d'Onze de Setembre fins al pas inferior situat a l'avinguda Rívoli. Això permetrà recuperar aquest espai per a l'ús ciutadà, així com millorar sensiblement el paisatge urbà en aquest punt. Aquesta actuació es durà a terme en el marc del projecte de desdoblament del tram de via única entre Montcada i Vic, l'estudi informatiu del qual el Ministeri de Foment està redactant.
A més, amb l'objectiu de millorar l'accessibilitat per als usuaris, es construirà una nova estació més cèntrica, ubicada uns 700 metres més al nord, dins del tram de via soterrat, entre la Rambla de la Unió i l'avinguda de Caldes de Montbuí.
Integració i urbanització de l'entorn
D'altra banda, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet s'encarregaran dels projectes per a la urbanització del sòl alliberat amb el soterrament del tren i dels nous equipaments urbans que s'hi puguin construir.
Per al finançament de les obres, es comptarà amb els aprofitaments urbanístics que s'atorguin als sòls alliberats. A aquests sòls se'ls atribuirà un aprofitament d'almenys 34.500 m2 construïts, amb uns usos d'acord amb la seva situació. Del total de l'aprofitament destinat a ús residencial es destinarà un 30% a la construcció d'habitatge protegit.
Per tal d'impulsar totes les actuacions incloses en aquest protocol, les tres administracions subscriuran posteriorment els convenis de desenvolupament necessaris per definir i detallar el paper i l'aportació econòmica de cadascuna d'elles.
Mollet del Vallès soterrarà la línia de tren Barcelona-Puigcerdà al seu pas pel municipi
Mollet del Vallès
El DPTOP, Foment i l'Ajuntament acorden també el trasllat de l'actual estació a un espai més cèntric
Mollet soterrarà un tram d'1,7 quilòmetres de línia ferroviària Barcelona- Puigcerda al seu pas pel municipi i traslladarà l'actual estació a una nova ubicació ,més cèntrica. Així ha estableix l'acord signat aquest dilluns per l'Ajuntament, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat i el Ministeri de Foment. L'obra costarà prop de 140 milions d'euris, el 40% dels quals els assumirà Foment i el 60% serà finançat per la Generalitat i l'Ajuntament. Amb aquest projecte, el municipi podrà recuperar l'espai ocupat actualment pel ferrocarril, on es preveu crear nous espais públics, equipaments, serveis i habitatges.
Per tal d'integrar el tren en el contigu urbà, se soterrarà un tram d'1,7 quilòmetres, des del carrer d'Onze de Setembre fins al pas inferior situat a l'avinguda Rívoli. Això permetrà recuperar aquest espai per a l'ús ciutadà, així com millorar sensiblement el paisatge urbà en aquest punt. Aquesta actuació es durà a terme en el marc del projecte de desdoblament del tram de via única entre Montcada i Vic, l'estudi informatiu del qual el Ministeri de Foment està redactant.
A més, amb l'objectiu de millorar l'accessibilitat per als usuaris, es construirà una nova estació més cèntrica, ubicada uns 700 metres més al nord, dins del tram de via soterrat, entre la Rambla de la Unió i l'avinguda de Caldes de Montbuí.
Integració i urbanització de l'entorn
D'altra banda, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet s'encarregaran dels projectes per a la urbanització del sòl alliberat amb el soterrament del tren i dels nous equipaments urbans que s'hi puguin construir.
Per al finançament de les obres, es comptarà amb els aprofitaments urbanístics que s'atorguin als sòls alliberats. A aquests sòls se'ls atribuirà un aprofitament d'almenys 34.500 m2 construïts, amb uns usos d'acord amb la seva situació. Del total de l'aprofitament destinat a ús residencial es destinarà un 30% a la construcció d'habitatge protegit.
Per tal d'impulsar totes les actuacions incloses en aquest protocol, les tres administracions subscriuran posteriorment els convenis de desenvolupament necessaris per definir i detallar el paper i l'aportació econòmica de cadascuna d'elles.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Desdoblament de la línia de Vic
És obvi, doncs, que l'objectiu d'aquest suposat soterrament-desdoblament, qua ja veurem quan es farà, és l'especulació urbanística, venuda com sempre amb la típica demagògia de "integrar el tren en el paistage" i "millora del paisatge"(em sembla que el tren ja fa uns quants anys que hi és, per tant, integrar-lo en el paisatge ha de ser construir tenint-lo en compte, no desplaçar-lo; a més, tothom que viu per la zona fa anys que sap que el tren hi és present), i de "aprofitarem l'espai per fer equipaments i habitatge protegit" (un habitatge protegit l'obtenció del qual és una loteria per als interessats, ja que bona part se'n va cap als enxufats.metring wrote:Amb aquest projecte, el municipi podrà recuperar l'espai ocupat actualment pel ferrocarril, on es preveu crear nous espais públics, equipaments, serveis i habitatges.
Per tal d'integrar el tren en el contigu urbà, se soterrarà un tram d'1,7 quilòmetres, des del carrer d'Onze de Setembre fins al pas inferior situat a l'avinguda Rívoli. Això permetrà recuperar aquest espai per a l'ús ciutadà, així com millorar sensiblement el paisatge urbà en aquest punt. (...)
Integració i urbanització de l'entorn
D'altra banda, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet s'encarregaran dels projectes per a la urbanització del sòl alliberat amb el soterrament del tren i dels nous equipaments urbans que s'hi puguin construir.
Per al finançament de les obres, es comptarà amb els aprofitaments urbanístics que s'atorguin als sòls alliberats. A aquests sòls se'ls atribuirà un aprofitament d'almenys 34.500 m2 construïts, amb uns usos d'acord amb la seva situació. Del total de l'aprofitament destinat a ús residencial (mode="jajaja") es destinarà un 30% a la construcció d'habitatge protegit.(/mode)
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Ara els beneficiats per un sorteig davant notari els hi diuen enxufats ?
[mode demagog on]Entre els enxufats i els immigrants s'ho emporten tot![/mode demagog off]
Del total del sòl "alliberat", molt poc es destinarà a habitatges per què no hi ha espai, si d'aquí a no gaire inventen com construir un edifici a sobre les lloses de formigó potser que canvia la cosa
[mode demagog on]Entre els enxufats i els immigrants s'ho emporten tot![/mode demagog off]
Del total del sòl "alliberat", molt poc es destinarà a habitatges per què no hi ha espai, si d'aquí a no gaire inventen com construir un edifici a sobre les lloses de formigó potser que canvia la cosa
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per qui ens prenen?
És escandalós com es llencen els diners en soterraments i calaixos fets amb els peus, i a sobre ens tenen la barra de dir que es finançaran amb projectes urbanístics. De què? Quins calers donen els parcs? Quins pisos pretenen vendre si, a hores d'ara, ja hi ha tot de barris fantasma perquè no hi ha manera de que la gent compri res?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Jo proposo uaan campanya per soterrar carretereas i autopiestes. veure la car que possan aquest politicis tan fantastics,quan proposant aquesta tontaria de soterrar nomes el tren.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Desdoblament de la línia de Vic
És absurd el soterrament de Mollet, quan l'únic punt conflictiu és un pas a nivell que es pot solucionar de 50.000 maneres abans que soterrar la via. A més, la traça actual passa en alguns trams en terraplè i en d'altres en trinxera i està ben permeabilitzada mitjançant passos inferiors i superiors i la via queda bastant discreta perquè està envoltada per arbres molt grossos. Si creuen que és una barrera que facin més passos a diferent nivell i punt. Però clar, es veu que si no es soterra no és fashion, no dóna vots i la via segueix provocant "fractura social", "divideix el poble", "és una gran molèstia", etc etc
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Sempre amb la mateixa cançó. Com si les carreteres no es soterressin també...suiza1957 wrote:Jo proposo uaan campanya per soterrar carretereas i autopiestes. veure la car que possan aquest politicis tan fantastics,quan proposant aquesta tontaria de soterrar nomes el tren.
Gran Via nord i sud, C17, Ronda de Granollers, etc
S'ha de desdoblar, llavors s'haurien de treure els arbres i les vies quedarien molt a prop de les cases. Amb 2 trens per hora no és problema, amb 4, 6 o 8, la qualitat de vida dels veïns es reduiria molt. A més, es vol moure l'estació cap el centre per a servir més la població, ara l'estació resta molt escorada.Trenscat wrote:És absurd el soterrament de Mollet, quan l'únic punt conflictiu és un pas a nivell que es pot solucionar de 50.000 maneres abans que soterrar la via. A més, la traça actual passa en alguns trams en terraplè i en d'altres en trinxera i està ben permeabilitzada mitjançant passos inferiors i superiors i la via queda bastant discreta perquè està envoltada per arbres molt grossos. (
Per cert, a Mollet ningú no diu "fractura social", "divideix el poble", "és una gran molèstia", el soterrament és una proposta municipal, no pas de la ciutadania.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Desdoblament de la línia de Vic
A 50m de casa meva en passa un cada dos minuts (sumeu línies 1 i 2 de rodalies, regionals cap a Girona i algun que altre tren de llarg recorregut, vagi cap a França, vagi cap a tallers) i no he sentit mai ningú queixar-se'n, únicament poden ser molestos aquells que es fan sentir .Danzig wrote:Amb 2 trens per hora no és problema, amb 4, 6 o 8, la qualitat de vida dels veïns es reduiria molt.
Desconec l'ubicació actual amb exactitud, però, (demagògia on) ja de passada, que construeixin un aparcament perquè aquells que visquin a 5 minuts de la nova estació hi puguin anar més còmodament... (demagògia off)Danzig wrote:A més, es vol moure l'estació cap el centre per a servir més la població, ara l'estació resta molt escorada.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la línia de Vic
No se quin sentit tindria soterrar la via a Mollet, com diu en Trenscat, està bastant integrat en el paisatge. Tot és especular, tot i la crisi, i que pugin els preus dels terrenys, i uns quants s'omplin la butxaca, mentre la resta ens anem a viure sota un pont, perquè no tenim on caure morts com aquell qui diu. En resum. Estic indignat amb aixo. De carretera soterrada només conec lo que presumptament s'esta fent a Montcada amb la C17.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Si la línia es pensa desdoblar, lògicament no s'hi podran posar dues vies pel traçat actual Si més no, a la zona en què el tren passa en terraplè és quasi impossible...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Per posar dues vies, s'haurien de fer molts talussos i viaductes nous, sobretot en la part que voreja el congost entre La Garriga i Centelles que seria el tram més complicat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Desdoblament de la línia de Vic
És una llàstima que una estació maca com Mollet-Santa Rosa acabi així.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Si es poden desdoblar carreteres, també es poden desdoblar vies de ferrocarril, com la de Montcada Bifurcació a Torelló que és el que preveu el Pla Transport 2012.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N1
- Posts: 9
- Joined: Sunday 15/06/2008 1:38
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Bona nit a tothom!
Bernat, això que expliques, com que em sona d'algo jejejejeje Us escric a escasos 50 metres en línea recta des de la vía. Pels que conegueu la línia, jo visc en un d'aquells blocs de pisos tant alts que hi ha just devant del talús a Mollet, devant de les piscines (ara ve quan algú diu "ojito Nocturno, que se donde vives ). Al cas.
Us faré cinc cèntims de com està la línia actualment. En primer lloc, com diu el Bernat, hi ha espai suficient per desdoblar i fer maravelles sense haver de tocar res més que una casa abandonada al costat del pas a nivell. La senyora Tura, alcaldessa durant una pila d'anys, es va molestar en fer 3 passos per sota de la via. Son calaixos empesos de formigó pretensat a tots els efectes nous de trinca, ja que tenenen una mitjana d'edat d'entre 10 y 15 anys. Aquests passos inferiors donen contínuitat per sota de la via a tots els carrers principals que van a parar en perpendicular contra ella. És a dir, a efectes de movilitat viària, la via no suposa cap mena d'entrebanc per a la circulació, ja que esta completament permeabiltizada. A més efecte previsor, si cap, es van fer els calaixos amb amplada per a doble via, així que a nivell d'estructures, les més noves estàn totes preparadades per desdoblar.
Talús: amb un recrescut d'un metre extra al mur de dos metres i mig actual sobre el que creix el talús, n'hi ha més que suficient per poder-lo enxamplar. Al cap del talús hi ha una berma d'entre 1 i 2 metres d'amplada, al peu, el mateix. Tant senzill com recreixer, ocupar aquests espais i obtenir l'amplada suficient per la nova via. Si fes falta, cosa que dubto, es podria ripar cap al costat Muntanya i segur que hi caven. Com veieu, afectació 0 a la circulació i al teixit urbà de la ciutat. També afectació pràcticament nul·la al teixit ferroviari.
Integració actual: Els "arbres grossos" que diu en Bernat, són plataners de més de 50 anys d'edat, que son més alts que el propi talús de la vía (diguem que estan a l'altura dels àtics del carrer...). Ja de per si, formen una gran pantalla natural al so i a la vista (per a qui li molesti, és clar). No cal res més a dir, sobretot considerant que les vistes son PRECIOSES en aquesta època primaverenca de l'any (ara venen les fotos).
Finalment a nivell de traçat: encara que sembli mentida, la via va pràcticament plana. Son els carrers vía Ronda i Carrer Ferrocarril els que baixen, i a més a més de manera escandalosa, la seva cota de rasant. I cauen així perquè Mollet es un punyetero sot a tocar del Besòs, creuat per tres rieres i una pila de cursos d'aigua més (estem Molls, a Mollet). Els dos pontons i el pont existents que es van construir amb la línia al 1800 i pico, no van col·locar-se allà per la gran densitat demogràfica del Mollet del XIX, sinó perquè s'havien de saltar cursos d'aigua que no es podien tapar (lògicament).
El "projecte". El projecte o més aviat salbatjada que es proposa, signat per TOTS els partits de la ciutat (faltaria més) consisteix en fer caure la cota de la rassant a partir del que ara és la capçalera de l'estació direcció BCN. Caure amb una rampa brutal, més aball, aball i més aball, per anar a buscar una cota aproximadament 10 metres per sota de la cota actual del carrer, és a dir, uns 25 -30 metres per sota de la cota actual de la via. Després, un cop feta l'estació al centre de la Rambla, pero a costa de desviar un torrent pel que baixa un munt d'aigua i que és la clavaguera central de la ciutat, pujar, pujar, pujar, pujar i pujar encara més que no pas abans, per acabar encaixant just a la corva de sortida de la trinxera actual, sota el pont del cementiri. Vaig entretenir-me amb els topogràfics i, oh sorpresa: no entra. Bé, si que entra, amb rampes d'entre 55 i 60 mil·lèssimes, entra tot.
Ningú ha demanat aquest soterrament. Ningú creu que sigui necessari tapar 1700 metres de vies i pagar l'escandalosa xifra de 140 milions d'€ (23.300 milions de peles) per una obra com aquesta, per cert, a trossos entre ADIF-GENERALITAT i l'ajuntament. Ningú amb una mica de sentit comú, és clar. Però ja tallo i us poso les fotos, si voleu seguir el fil, només cal que em pregunteu el que vulgueu Us puc parlar del que li pot passar a casa meva si tiren endavant amb aquest tema tant "maco". Salutacions, amb el cor en un puny, i amb els collonets per corbata.
Salut i vies!
Nocturno ferroviario.
Bernat, això que expliques, com que em sona d'algo jejejejeje Us escric a escasos 50 metres en línea recta des de la vía. Pels que conegueu la línia, jo visc en un d'aquells blocs de pisos tant alts que hi ha just devant del talús a Mollet, devant de les piscines (ara ve quan algú diu "ojito Nocturno, que se donde vives ). Al cas.
Us faré cinc cèntims de com està la línia actualment. En primer lloc, com diu el Bernat, hi ha espai suficient per desdoblar i fer maravelles sense haver de tocar res més que una casa abandonada al costat del pas a nivell. La senyora Tura, alcaldessa durant una pila d'anys, es va molestar en fer 3 passos per sota de la via. Son calaixos empesos de formigó pretensat a tots els efectes nous de trinca, ja que tenenen una mitjana d'edat d'entre 10 y 15 anys. Aquests passos inferiors donen contínuitat per sota de la via a tots els carrers principals que van a parar en perpendicular contra ella. És a dir, a efectes de movilitat viària, la via no suposa cap mena d'entrebanc per a la circulació, ja que esta completament permeabiltizada. A més efecte previsor, si cap, es van fer els calaixos amb amplada per a doble via, així que a nivell d'estructures, les més noves estàn totes preparadades per desdoblar.
Talús: amb un recrescut d'un metre extra al mur de dos metres i mig actual sobre el que creix el talús, n'hi ha més que suficient per poder-lo enxamplar. Al cap del talús hi ha una berma d'entre 1 i 2 metres d'amplada, al peu, el mateix. Tant senzill com recreixer, ocupar aquests espais i obtenir l'amplada suficient per la nova via. Si fes falta, cosa que dubto, es podria ripar cap al costat Muntanya i segur que hi caven. Com veieu, afectació 0 a la circulació i al teixit urbà de la ciutat. També afectació pràcticament nul·la al teixit ferroviari.
Integració actual: Els "arbres grossos" que diu en Bernat, són plataners de més de 50 anys d'edat, que son més alts que el propi talús de la vía (diguem que estan a l'altura dels àtics del carrer...). Ja de per si, formen una gran pantalla natural al so i a la vista (per a qui li molesti, és clar). No cal res més a dir, sobretot considerant que les vistes son PRECIOSES en aquesta època primaverenca de l'any (ara venen les fotos).
Finalment a nivell de traçat: encara que sembli mentida, la via va pràcticament plana. Son els carrers vía Ronda i Carrer Ferrocarril els que baixen, i a més a més de manera escandalosa, la seva cota de rasant. I cauen així perquè Mollet es un punyetero sot a tocar del Besòs, creuat per tres rieres i una pila de cursos d'aigua més (estem Molls, a Mollet). Els dos pontons i el pont existents que es van construir amb la línia al 1800 i pico, no van col·locar-se allà per la gran densitat demogràfica del Mollet del XIX, sinó perquè s'havien de saltar cursos d'aigua que no es podien tapar (lògicament).
El "projecte". El projecte o més aviat salbatjada que es proposa, signat per TOTS els partits de la ciutat (faltaria més) consisteix en fer caure la cota de la rassant a partir del que ara és la capçalera de l'estació direcció BCN. Caure amb una rampa brutal, més aball, aball i més aball, per anar a buscar una cota aproximadament 10 metres per sota de la cota actual del carrer, és a dir, uns 25 -30 metres per sota de la cota actual de la via. Després, un cop feta l'estació al centre de la Rambla, pero a costa de desviar un torrent pel que baixa un munt d'aigua i que és la clavaguera central de la ciutat, pujar, pujar, pujar, pujar i pujar encara més que no pas abans, per acabar encaixant just a la corva de sortida de la trinxera actual, sota el pont del cementiri. Vaig entretenir-me amb els topogràfics i, oh sorpresa: no entra. Bé, si que entra, amb rampes d'entre 55 i 60 mil·lèssimes, entra tot.
Ningú ha demanat aquest soterrament. Ningú creu que sigui necessari tapar 1700 metres de vies i pagar l'escandalosa xifra de 140 milions d'€ (23.300 milions de peles) per una obra com aquesta, per cert, a trossos entre ADIF-GENERALITAT i l'ajuntament. Ningú amb una mica de sentit comú, és clar. Però ja tallo i us poso les fotos, si voleu seguir el fil, només cal que em pregunteu el que vulgueu Us puc parlar del que li pot passar a casa meva si tiren endavant amb aquest tema tant "maco". Salutacions, amb el cor en un puny, i amb els collonets per corbata.
Salut i vies!
Nocturno ferroviario.
-
- N1
- Posts: 9
- Joined: Sunday 15/06/2008 1:38
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desdoblar? Parlem-ne!
Si tant volen soterrar, que vagin els cobradors del 3% i canviïn el cotxe oficial pel pic i la pala. Quan hagin acabat, en tornarem a parlar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Desdoblament de la línia de Vic
si acaben soterrant de tren per Mollet, que pasara amb l'actual via de la factoria d'alstom?? tambe la tindran que soterrar no??
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N1
- Posts: 9
- Joined: Sunday 15/06/2008 1:38
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Aquest tema no queda gens clar en l'intent de projecte (jo m'estimo més dir-li "el paperot aquell" que va presentar l'ajuntament com a proposta de soterrament als senyors de l'ADIF-Fomento. En principi l'acord vertical s'inicia aproximadament a la meitat de les andanes actuals, ja bastant lluny de l'agulla que va a l'alstom. El problema és de calaix... Volen una plaja de tres vies (en pendent i soterrada) just on hi ha ara l'estació. Volen fins i tot que els trens de gra (crec que ja no en queden gaires) que descarreguin a la farinera Moretó, ho facin soterrats. Llabors, lògicament, la vía 3 actual que dona servei tant a la farinera com a Alstom quedaria en superfície al costat BCN y enterrada al costat Granollers, això en el millor del casos, pq em penso que quedarà realment molt justa i no entrarà més enllà d'acabar-la amb una forta pendent i un topall. Com ja veieu aquest projecte a més a més de car, presenta un conjunt molt important de problemes per a la circulació o, si més no, fa que ens haguem de plantejar moltes coses... Estem davant d'un "Cas El Prat II" o un altre "Can Tunis II" en el qual quedaràn anulats els tràfics de mercaderies amb traccions normals o directament quedaran anulats per excés de rampa? Què passa amb la capacitat de servei? Quan la LOF es faci, si la linia es desdobla fins a Vic, més d'un voldrà més trens regonionals. Tindrem prou malla per colocar-los enmig de tota la tropa de rodalies parant a totes? No caldria, com a mal menor, plantejar-se aquesta hipotètica nova estació enterrada amb 4 vies, dues passants al centre i dues més de laterals amb parada? Com veieu, estem devant d'un altre futur punt negre. Pel que sembla hi ha gent encaparrada en que Mollet tingui nusos de mercaderies incomplets, estacions amb passos inferiors que foten pena i traçats soterrats pels que gairebé no s'hi pot circular. En fi... c'est la vie!
Salut i vies!
Nocturno ferroviario
Salut i vies!
Nocturno ferroviario
Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_6/Tes
La línea férrea Vic-Barcelona será toda con doble vía
El nuevo trazado con túneles costará unos 700 millones
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 18/09/2008
No será ni hoy ni mañana, pero será. El Ministerio de Fomento ha tomado ya la decisión firme de desdoblar la línea ferroviaria que va de Barcelona a Vic. Se trata de la única línea de Cercanías de Cataluña que opera en vía única, lo que hace que el servicio tenga que ser más que espaciado. El proyecto está ya esbozado y será sometido a información pública en breve, de modo que particulares e instituciones puedan presentar las alegaciones que crean oportunas. Luego, el plan será remitido al Ministerio de Medio Ambiente para que efectúe la declaración de impacto ambiental, luego se procederá a licitar y adjudicar la obra. Al final, llegarán los trabajos y, finalmente, la gente podrá recorrer un trayecto de unos 70 kilómetros en un tiempo racional. Ahora se tarda más de hora y media.
El nuevo trazado con el que trabaja Renfe, que ha sido sometido a la consideración de las autoridades catalanas para conocer su opinión, tiene un coste estimado de unos 700 millones de euros e incluye la construcción de un túnel a la altura del Tagamanent. Asimismo está decidido que el trazado a través de la ciudad de Mollet sea íntegramente soterrado, en función de un convenio firmado por Fomento y el Ayuntamiento de Mollet, según explicaron fuentes municipales.
La vía está ahora duplicada entre Barcelona y Montcada, y será desdoblada de Montcada a Vic. El tramo más conflictivo es el que hay entre Vic y La Garriga, ya que discurre por la ladera de la montaña y presenta graves dificultades de construcción.
La vía no muere en Vic, sigue hasta Puigcerdà y La Tour de Carol, ya en Francia, también con grandes dificultades de trazado, aunque Fomento ha invertido seriamente en partes del mismo para mejorarlo.
El resultado es que en el tramo estrictamente de Cercanías, el que va de Barcelona a Vic, el número de pasajero diarios es menos que mínimo: la media del año 2008 es en estos momentos de 23.000 pasajeros al día y va cayendo. Hace dos años, en 2006, el número medio de pasajeros diarios era de 26.000.
Una vez que esté hecha la obra y desdoblada la vía, el tiempo de recorrido puede rebajarse a la mitad de la hora y media actual, de modo que la comarca de Osona se vincule a la Barcelona metropolitana, de la que ahora se siente alejada por las dificultades de comunicaciones. Las ferroviarias, pero también las viarias, porque la autovía es de las peores de Cataluña.
Paralelamente, Renfe anunció ayer el fin de la tortura a la que eran sometidos diariamente los usuarios de Cercanías: se acabó la música ambiental en los trenes. La reivindicación del derecho al silencio había sido ampliamente planteada por no pocos usuarios habituales del tren, pero era sistemáticamente desoída por Renfe. Ahora, aduciendo que la tecnología permite a quien quiera disfrutar o sufrir el sonido que le apetezca, al fin se acaba el hilo musical.
Editat per administració per incloure la notícia al missatge
La línea férrea Vic-Barcelona será toda con doble vía
El nuevo trazado con túneles costará unos 700 millones
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 18/09/2008
No será ni hoy ni mañana, pero será. El Ministerio de Fomento ha tomado ya la decisión firme de desdoblar la línea ferroviaria que va de Barcelona a Vic. Se trata de la única línea de Cercanías de Cataluña que opera en vía única, lo que hace que el servicio tenga que ser más que espaciado. El proyecto está ya esbozado y será sometido a información pública en breve, de modo que particulares e instituciones puedan presentar las alegaciones que crean oportunas. Luego, el plan será remitido al Ministerio de Medio Ambiente para que efectúe la declaración de impacto ambiental, luego se procederá a licitar y adjudicar la obra. Al final, llegarán los trabajos y, finalmente, la gente podrá recorrer un trayecto de unos 70 kilómetros en un tiempo racional. Ahora se tarda más de hora y media.
El nuevo trazado con el que trabaja Renfe, que ha sido sometido a la consideración de las autoridades catalanas para conocer su opinión, tiene un coste estimado de unos 700 millones de euros e incluye la construcción de un túnel a la altura del Tagamanent. Asimismo está decidido que el trazado a través de la ciudad de Mollet sea íntegramente soterrado, en función de un convenio firmado por Fomento y el Ayuntamiento de Mollet, según explicaron fuentes municipales.
La vía está ahora duplicada entre Barcelona y Montcada, y será desdoblada de Montcada a Vic. El tramo más conflictivo es el que hay entre Vic y La Garriga, ya que discurre por la ladera de la montaña y presenta graves dificultades de construcción.
La vía no muere en Vic, sigue hasta Puigcerdà y La Tour de Carol, ya en Francia, también con grandes dificultades de trazado, aunque Fomento ha invertido seriamente en partes del mismo para mejorarlo.
El resultado es que en el tramo estrictamente de Cercanías, el que va de Barcelona a Vic, el número de pasajero diarios es menos que mínimo: la media del año 2008 es en estos momentos de 23.000 pasajeros al día y va cayendo. Hace dos años, en 2006, el número medio de pasajeros diarios era de 26.000.
Una vez que esté hecha la obra y desdoblada la vía, el tiempo de recorrido puede rebajarse a la mitad de la hora y media actual, de modo que la comarca de Osona se vincule a la Barcelona metropolitana, de la que ahora se siente alejada por las dificultades de comunicaciones. Las ferroviarias, pero también las viarias, porque la autovía es de las peores de Cataluña.
Paralelamente, Renfe anunció ayer el fin de la tortura a la que eran sometidos diariamente los usuarios de Cercanías: se acabó la música ambiental en los trenes. La reivindicación del derecho al silencio había sido ampliamente planteada por no pocos usuarios habituales del tren, pero era sistemáticamente desoída por Renfe. Ahora, aduciendo que la tecnología permite a quien quiera disfrutar o sufrir el sonido que le apetezca, al fin se acaba el hilo musical.
Editat per administració per incloure la notícia al missatge
Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ
Ja era hora! Esperem que ho facin amb el màxim de celeritat... Tot i que ho dubto.
El que no m'acabo de creure és això de rebaixar l'hora i mitja a la meitat. :S No se com ho volen fer això perquè la llargada de la línia és superior al tram Manresa-Barcelona de RENFE. En aquest cas es triga mínim una hora i 15 minuts. Per molt que hi hagi menys parades a la línia de Vic ho veig impossible que es faci en 45 minuts.
Ja m'agradaria a mi que fessin alguna cosa per millorar els temps de Manresa a Barcelona perquè enlloc de millorar cada cop empitjoren més perquè van afegint-hi parades...
El que no m'acabo de creure és això de rebaixar l'hora i mitja a la meitat. :S No se com ho volen fer això perquè la llargada de la línia és superior al tram Manresa-Barcelona de RENFE. En aquest cas es triga mínim una hora i 15 minuts. Per molt que hi hagi menys parades a la línia de Vic ho veig impossible que es faci en 45 minuts.
Ja m'agradaria a mi que fessin alguna cosa per millorar els temps de Manresa a Barcelona perquè enlloc de millorar cada cop empitjoren més perquè van afegint-hi parades...