Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Hereu renovará los semáforos de la ciudad en BCN-Norte
Exactamente la noticia se refiere a la recuperación (o urbanización) del cauce del río Besòs y las transformaciones urbanísticas de Sagrera y Gloriès:
http://www.20minutos.es/Barcelona
<<El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, anunció ayer, en la tradicional conferencia anual del Col·legi de Periodistes, un nuevo proyecto para regenerar urbanísticamente y recuperar el cauce del río Besòs, tal como ya están haciendo municipios como Santa Coloma o Sant Adrià de Besòs.
Hereu centró su plan de actuación en la base de los 73 barrios de la ciudad y en estrategias para una «fuerte capitalidad y metropolitanismo».
Se refirió a uno de los proyectos menos conocidos, que pretende expandir el territorio hacia una zona que «deberá fortalecerse»: el cauce del Besòs. Hereu alabó la recuperación del lateral fluvial que han impulsado otros municipios y que ahora deberá imitar la capital tras la retirada de las torres de alta tensión, articulando «la Barcelona Norte», un nuevo frente.
El alcalde incidió también en acabar el desarrollo urbanístico del triángulo formado por Glòries, el Fòrum (zoo marítimo) y Sant Andreu-Sagrera (con la llegada del AVE).
Hereu anunció una «renovación» de la red de semáforos, que se pondrán al día a nivel técnico y se renovarán estéticamente. >>
Ahhhhh....que agradable será levantarme a ir a currar a las 6 de la mañana y encontrarme con uno de esos pintorescos semáforos de díodos que cuando se pone el verde parece que te salga una nube de paparazzis sacando flashes
http://www.20minutos.es/Barcelona
<<El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, anunció ayer, en la tradicional conferencia anual del Col·legi de Periodistes, un nuevo proyecto para regenerar urbanísticamente y recuperar el cauce del río Besòs, tal como ya están haciendo municipios como Santa Coloma o Sant Adrià de Besòs.
Hereu centró su plan de actuación en la base de los 73 barrios de la ciudad y en estrategias para una «fuerte capitalidad y metropolitanismo».
Se refirió a uno de los proyectos menos conocidos, que pretende expandir el territorio hacia una zona que «deberá fortalecerse»: el cauce del Besòs. Hereu alabó la recuperación del lateral fluvial que han impulsado otros municipios y que ahora deberá imitar la capital tras la retirada de las torres de alta tensión, articulando «la Barcelona Norte», un nuevo frente.
El alcalde incidió también en acabar el desarrollo urbanístico del triángulo formado por Glòries, el Fòrum (zoo marítimo) y Sant Andreu-Sagrera (con la llegada del AVE).
Hereu anunció una «renovación» de la red de semáforos, que se pondrán al día a nivel técnico y se renovarán estéticamente. >>
Ahhhhh....que agradable será levantarme a ir a currar a las 6 de la mañana y encontrarme con uno de esos pintorescos semáforos de díodos que cuando se pone el verde parece que te salga una nube de paparazzis sacando flashes
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
Barcelona destina 40 milions a renovar els semàfors amb un sistema antiapagada
EFE
BARCELONA
L'Ajuntament de Barcelona destinarà 40 milions d'euros a la renovació dels semàfors, actuació que a més de la millora estètica i tecnològica --amb l'extensió del sistema lumínic per leds, de menys consum-- incorporarà un dispositiu de bateries per reduir els efectes de les apagades.
En una primera fase, durant aquest mandat, es procedirà a la renovació completa del 31,8% de les cruïlles semaforitzades (unes 600 interseccions amb uns 10.000 semàfors), amb l'objectiu que el 91% de les instal·lacions tinguin al final d'aquesta legislatura menys de 10 anys d'antiguitat.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, ha explicat que la ciutat necessita adaptar l'actual xarxa de semàfors que encara pateix avaries si la climatologia és adversa, ja que quan hi ha tempestes elèctriques se solen produir problemes en el seu funcionament.
Concurs internacional d'idees
El nou "semàfor Barcelona" tindrà un nou concepte mediambiental "per sobre de tot", que també permetrà la integració dels mòduls acústics per a invidents, i per a la creació d'aquest nou prototip el consistori ha anunciat que convocarà un concurs obert internacional d'idees.
Una de les principals novetats del nou model serà l'expansió del sistema energètic per leds, que ja funciona en el 15% de la xarxa, i que a més dels seus avantatges lumínics resulta més sostenible que les bombetes tradicionals, amb un 80% d'estalvi d'energia, que es tradueix en uns 800.000 euros a l'any, és a dir, l'equivalent al consum d'electricitat 1.600 famílies.
El sistema de leds, que tenen una durada de 100.000 hores davant les 8.000 hores habituals de les bombetes, permet disposar a les cruïlles d'un sistema d'alimentació ininterrompuda que garanteix el funcionament dels semàfors, durant almenys dues hores, sense subministrament elèctric, cosa que evitarà que es produeixi el caos circulatori si hi ha apagades de menys d'aquesta durada.
El pròxim Nadal
La nova tecnologia permetrà la millora dels sistemes de prioritat semafòrica per al transport públic i de serveis d'emergència i també facilitarà que el centre de control s'adapti a la regulació semafòrica davant possibles incidents.
La renovació de les instal·lacions semafòriques de la ciutat, que es preveu que comenci el pròxim Nadal --una vegada es compti amb el disseny guanyador-- a les principals cruïlles de la ciutat i al barri de l'Eixample Esquerra, inclourà el canvi de reguladors, del cablejat (cable pel de fibra òptica), i en general de la tecnologia del sistema, que en l'actualitat pateix al mes entre 1.600 i 1.700 incidències de diferent abast.
Narváez ha explicat que el semàfor que surti d'aquest concurs es podrà col·locar-se a qualsevol ciutat del món, encara que els drets comercials pertanyin a Barcelona. Tots els canvis ofereixen l'oportunitat de modificar l'estètica dels semàfors, incorporar nous elements en la reflexió del nou disseny i col·laboraran amb la nova imatge de la ciutat, segons fonts municipals.
-------------------------------------------
Barcelona destina 40 milions a renovar els semàfors amb un sistema antiapagada
EFE
BARCELONA
L'Ajuntament de Barcelona destinarà 40 milions d'euros a la renovació dels semàfors, actuació que a més de la millora estètica i tecnològica --amb l'extensió del sistema lumínic per leds, de menys consum-- incorporarà un dispositiu de bateries per reduir els efectes de les apagades.
En una primera fase, durant aquest mandat, es procedirà a la renovació completa del 31,8% de les cruïlles semaforitzades (unes 600 interseccions amb uns 10.000 semàfors), amb l'objectiu que el 91% de les instal·lacions tinguin al final d'aquesta legislatura menys de 10 anys d'antiguitat.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, ha explicat que la ciutat necessita adaptar l'actual xarxa de semàfors que encara pateix avaries si la climatologia és adversa, ja que quan hi ha tempestes elèctriques se solen produir problemes en el seu funcionament.
Concurs internacional d'idees
El nou "semàfor Barcelona" tindrà un nou concepte mediambiental "per sobre de tot", que també permetrà la integració dels mòduls acústics per a invidents, i per a la creació d'aquest nou prototip el consistori ha anunciat que convocarà un concurs obert internacional d'idees.
Una de les principals novetats del nou model serà l'expansió del sistema energètic per leds, que ja funciona en el 15% de la xarxa, i que a més dels seus avantatges lumínics resulta més sostenible que les bombetes tradicionals, amb un 80% d'estalvi d'energia, que es tradueix en uns 800.000 euros a l'any, és a dir, l'equivalent al consum d'electricitat 1.600 famílies.
El sistema de leds, que tenen una durada de 100.000 hores davant les 8.000 hores habituals de les bombetes, permet disposar a les cruïlles d'un sistema d'alimentació ininterrompuda que garanteix el funcionament dels semàfors, durant almenys dues hores, sense subministrament elèctric, cosa que evitarà que es produeixi el caos circulatori si hi ha apagades de menys d'aquesta durada.
El pròxim Nadal
La nova tecnologia permetrà la millora dels sistemes de prioritat semafòrica per al transport públic i de serveis d'emergència i també facilitarà que el centre de control s'adapti a la regulació semafòrica davant possibles incidents.
La renovació de les instal·lacions semafòriques de la ciutat, que es preveu que comenci el pròxim Nadal --una vegada es compti amb el disseny guanyador-- a les principals cruïlles de la ciutat i al barri de l'Eixample Esquerra, inclourà el canvi de reguladors, del cablejat (cable pel de fibra òptica), i en general de la tecnologia del sistema, que en l'actualitat pateix al mes entre 1.600 i 1.700 incidències de diferent abast.
Narváez ha explicat que el semàfor que surti d'aquest concurs es podrà col·locar-se a qualsevol ciutat del món, encara que els drets comercials pertanyin a Barcelona. Tots els canvis ofereixen l'oportunitat de modificar l'estètica dels semàfors, incorporar nous elements en la reflexió del nou disseny i col·laboraran amb la nova imatge de la ciutat, segons fonts municipals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Per cert, em fa gràcia perquè un model de nou semàfor ja es va presentar fa un parell d'anys, com el model que havia de substituir els antics. Es va instal·lar al final del portal de l'Àngel i algun altra carrer... i per sort enlloc més, perquè mira que és un model aparatós i lleig.
A veure amb què ens sorpren aquesta vegada el "benvolgut" ajuntament de la nostra ciutat. Ciutat que un dia, fa molts anys, va ser pionera en el disseny.
Avui dia... millor no parlar del que penso del disseny dels nous espais públics de Barcelona en general, així com dels elements que els composen
A veure amb què ens sorpren aquesta vegada el "benvolgut" ajuntament de la nostra ciutat. Ciutat que un dia, fa molts anys, va ser pionera en el disseny.
Avui dia... millor no parlar del que penso del disseny dels nous espais públics de Barcelona en general, així com dels elements que els composen
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nous semàfors - manteniment antic?
Si als flamants semàfors nous de trinca apliquen el mateix manteniment que fins ara, tampoc serviran de massa. Al semàfor de davant el CAP Vallcarca, caldrà que hi hagi un mort per atropellament perquè algun tallant de bacallà s'adoni de que cal fer-hi alguna cosa. I mira que ja porto anys reclamant que l'arreglin...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Barcelona s'ha d'espavilar amb els semàfors
Esperem que a Javier Mariscal no li doni per dissenyar-ne un, sinó ja veig el Cobi versió 2.0 a totes les curïlles de peatons.
Sincerament, crec que no cal tenir semàfors de disseny que després, segurament, seran poc funcionals i cars. S'ha de millorar, i molt, l'actual xarxa. Modernitzar-la i que estigui totalment governada des d'un centre de control. Així, en cas que hi hagi alguna incidència en algun punt de la ciutat (accident, manifestació, obres...), la pròpia xarxa de semàfors podria regular els desviaments des del primer moment i no tenir que esperar que la guardia urbana :enfado es prengui el seu temps en arribar. Un semàfor de leds, pot prendre formes i enlloc de ser tot verd, pot indicar una fletxa lateral per desviar el transit. També serviria en cas d'embussos de trànsit. També, millorar les apagades per condicions climàtiques. No pot ser que el mateix semàfor SEMPRE s'apagui quan plou, i això desgraciadament passa.
Sincerament, crec que no cal tenir semàfors de disseny que després, segurament, seran poc funcionals i cars. S'ha de millorar, i molt, l'actual xarxa. Modernitzar-la i que estigui totalment governada des d'un centre de control. Així, en cas que hi hagi alguna incidència en algun punt de la ciutat (accident, manifestació, obres...), la pròpia xarxa de semàfors podria regular els desviaments des del primer moment i no tenir que esperar que la guardia urbana :enfado es prengui el seu temps en arribar. Un semàfor de leds, pot prendre formes i enlloc de ser tot verd, pot indicar una fletxa lateral per desviar el transit. També serviria en cas d'embussos de trànsit. També, millorar les apagades per condicions climàtiques. No pot ser que el mateix semàfor SEMPRE s'apagui quan plou, i això desgraciadament passa.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Barcelona s'ha d'espavilar amb els semàfors
Segurament que cal millorar coses però la major part dels semàfors de Barcelona ja estan governats des d'un centre de control i us puc assegurar que hi ha sempre força moviment (hi he estat un parell de cops).Peter wrote:Esperem que a Javier Mariscal no li doni per dissenyar-ne un, sinó ja veig el Cobi versió 2.0 a totes les curïlles de peatons.
Sincerament, crec que no cal tenir semàfors de disseny que després, segurament, seran poc funcionals i cars. S'ha de millorar, i molt, l'actual xarxa. Modernitzar-la i que estigui totalment governada des d'un centre de control. Així, en cas que hi hagi alguna incidència en algun punt de la ciutat (accident, manifestació, obres...), la pròpia xarxa de semàfors podria regular els desviaments des del primer moment i no tenir que esperar que la guardia urbana :enfado es prengui el seu temps en arribar. Un semàfor de leds, pot prendre formes i enlloc de ser tot verd, pot indicar una fletxa lateral per desviar el transit. També serviria en cas d'embussos de trànsit. També, millorar les apagades per condicions climàtiques. No pot ser que el mateix semàfor SEMPRE s'apagui quan plou, i això desgraciadament passa.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Hola,
Vaya, vaya... 40 milloncetes para semáforos. No está mal.
Saludos,
Sergio
Vaya, vaya... 40 milloncetes para semáforos. No está mal.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No seran 40, sinó 80
En tres mesos, ja hem doblat el pressupost. Notícia de l'Avui:
Barcelona gastarà 80 milions a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat
L'alcalde Hereu ha afegit que Barcelona inicia un procés de renovació històrica de semàfors, el nou disseny del qual és més visible, robust davant canvis, incidents i climatologia
EFE
Barcelona
Ult. Act. 18.06.2008 - 22:28 hs
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat avui que gastaran 80 milions d'euros a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat amb el nou disseny d'aquest senyal de trànsit que avui s'ha presentat en roda de premsa.
El nou semàfor, dissenyat per l'estudi Tándem Company guanyador del concurs públic convocat per l'ajuntament, conserva el groc de la carcassa "com a color diferent de Barcelona", segons que ha explicat l'alcalde, és més pla però els capçals passen a ser quadrats i prescindeixen de la visera com a element que compensa l'efecte de la llum del sol.
"L'avantatge d'aquest nou disseny, que rebrà el nom de 'Barcelona', és que ofereix múltiples funcions per integrar nous mòduls de senyalització i funcionarà mitjançant punts lluminosos de LED", ha descrit el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Francesc Narváez.
El sistema LED consumeix menys energia i permet que el semàfor segueixi il·luminant encara que es funda una de les bombetes.
Hereu ha afegit que Barcelona inicia un procés de renovació històrica de semàfors, el nou disseny del qual és més visible, robust davant canvis, incidents i climatologia, a l'hora que respon a la funcionalitat, sobrietat i qualitat que l'ajuntament sempre busca per al mobiliari urbà i trenca amb l'estètica tradicional.
El director de serveis de mobilitat de Barcelona, Àngel López, ha previst que la implantació dels semàfors s'iniciarà durant el primer trimestre de 2009 i ha afegit que la part esquerra del barri de l'Eixample serà el primer a beneficiar-se de les nous senyals de trànsit.
Narváez ha explicat que l'ajuntament invertirà 80 milions d'euros, distribuïts durant l'actual i el pròxim mandat, per dur a terme la renovació dels 34.000 semàfors de la ciutat repartits en 1.600 encreuaments.
Segons el regidor de mobilitat, "val la pena fer l'esforç d'invertir per renovar els semàfors ja que el manteniment anual dels mateixos puja a sis milions d'euros".
L'estudi Tándem Company ha rebut 10.000 euros per guanyar el concurs, mentre que l'Escola de Disseny Elisava i l'estudi Invenio Taller de Disseny ha rebut 3.000 euros pel segon lloc.
L'alcalde Hereu ha agraït la col·laboració de l'Associació de Disseny de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, el Col·legi d'Enginyeria Industrial de Catalunya i el Col·legi d'Enginyeria de Ports, Camins i Canals de Catalunya que han format la comissió tècnica, el criteri de la qual ha estat decisiu a l'hora d'escollir un guanyador.
Barcelona gastarà 80 milions a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat
L'alcalde Hereu ha afegit que Barcelona inicia un procés de renovació històrica de semàfors, el nou disseny del qual és més visible, robust davant canvis, incidents i climatologia
EFE
Barcelona
Ult. Act. 18.06.2008 - 22:28 hs
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat avui que gastaran 80 milions d'euros a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat amb el nou disseny d'aquest senyal de trànsit que avui s'ha presentat en roda de premsa.
El nou semàfor, dissenyat per l'estudi Tándem Company guanyador del concurs públic convocat per l'ajuntament, conserva el groc de la carcassa "com a color diferent de Barcelona", segons que ha explicat l'alcalde, és més pla però els capçals passen a ser quadrats i prescindeixen de la visera com a element que compensa l'efecte de la llum del sol.
"L'avantatge d'aquest nou disseny, que rebrà el nom de 'Barcelona', és que ofereix múltiples funcions per integrar nous mòduls de senyalització i funcionarà mitjançant punts lluminosos de LED", ha descrit el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Francesc Narváez.
El sistema LED consumeix menys energia i permet que el semàfor segueixi il·luminant encara que es funda una de les bombetes.
Hereu ha afegit que Barcelona inicia un procés de renovació històrica de semàfors, el nou disseny del qual és més visible, robust davant canvis, incidents i climatologia, a l'hora que respon a la funcionalitat, sobrietat i qualitat que l'ajuntament sempre busca per al mobiliari urbà i trenca amb l'estètica tradicional.
El director de serveis de mobilitat de Barcelona, Àngel López, ha previst que la implantació dels semàfors s'iniciarà durant el primer trimestre de 2009 i ha afegit que la part esquerra del barri de l'Eixample serà el primer a beneficiar-se de les nous senyals de trànsit.
Narváez ha explicat que l'ajuntament invertirà 80 milions d'euros, distribuïts durant l'actual i el pròxim mandat, per dur a terme la renovació dels 34.000 semàfors de la ciutat repartits en 1.600 encreuaments.
Segons el regidor de mobilitat, "val la pena fer l'esforç d'invertir per renovar els semàfors ja que el manteniment anual dels mateixos puja a sis milions d'euros".
L'estudi Tándem Company ha rebut 10.000 euros per guanyar el concurs, mentre que l'Escola de Disseny Elisava i l'estudi Invenio Taller de Disseny ha rebut 3.000 euros pel segon lloc.
L'alcalde Hereu ha agraït la col·laboració de l'Associació de Disseny de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, el Col·legi d'Enginyeria Industrial de Catalunya i el Col·legi d'Enginyeria de Ports, Camins i Canals de Catalunya que han format la comissió tècnica, el criteri de la qual ha estat decisiu a l'hora d'escollir un guanyador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Doncs ja poden posar un de ben resistent, al pas intermig de la cantonada Concepció Arenal amb Meridiana...
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Re: No seran 40, sinó 80
mmm 80 milions per a semàfors... i quants euros per un transport públic digne?Guigui wrote:En tres mesos, ja hem doblat el pressupost. Notícia de l'Avui:
Barcelona gastarà 80 milions a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cost disparat
A mi ja m'està bé que renovin semàfors ja que, al capdavall, també se'n beneficia el transport públic si es fa bé. Ara bé, el que em sembla escandalós és que, en tres mesos, el cost s'hagi disparat al doble del previst (vegeu el missatge que obre el fil).Estrella_de_Galicia wrote:mmm 80 milions per a semàfors... i quants euros per un transport públic digne?
L'augment de l'IPC ja ha arribat al 3%?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: No seran 40, sinó 80
No en diu res la web de l'Ajuntament. A internet l'estudi "Tándem Company" té aquesta meravellosa pàgina... que inspira una confiança similar a la que dóna Gescartera!!!Guigui wrote:L'estudi Tándem Company ha rebut 10.000 euros per guanyar el concurs,
El de sempre, vaja. Mira que arribem a ser un país de pandereta i de segona categoria
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tándem Company
Avui he passat per davant l'edifici, força deixat, on es troba aquesta companyia. A la porta hi ha un rètol envidrat que diu: "Tándem Company. Innovación, gestión y desarrollo de producto (sic)"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
No m'agraden. Prefereixo el model Terrassa, més auster i senzill, i a la vegada elegant.
Curiosament, als Egarencs el canvi de semàfors no els va costar ni un ral...
Curiosament, als Egarencs el canvi de semàfors no els va costar ni un ral...
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
80 quilos per 34000 semàfors surt a 2352,94 euros per semàfor.
Una ganga, vaja.
Una ganga, vaja.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Hola,
Pero bueno, que no digo que sea este caso, solamente ocurre... a veces.
Saludos,
Sergio
A veces... pero sólo a veces... ocurre que quien pone los semáforos (en este caso) resulta que es el amigo de un primo de alguien que conoce a no sé quién que está relacionado con vete a saber... lógicamente, así, entre coleguillas, pues se lo dan a dedo a quien mejor conocen, que total, sólo por un módico 3% se conforma.orique wrote:80 quilos per 34000 semàfors surt a 2352,94 euros per semàfor.
Una ganga, vaja.
Pero bueno, que no digo que sea este caso, solamente ocurre... a veces.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
A on has vist el model definitiu dels nous semàfors de BCN?UT596001 wrote:No m'agraden. Prefereixo el model Terrassa, més auster i senzill, i a la vegada elegant.
I qui ho va pagar?UT596001 wrote:Curiosament, als Egarencs el canvi de semàfors no els va costar ni un ral...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avistat un model d'aquestes característiques
Jo recordo haver-ne vist algun a Barcelona, si és que es tracta del mateix model. Passa que ara no recordo exactament on.wefer wrote:A on has vist el model definitiu dels nous semàfors de BCN?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Als diaris apareixien fotos del model definitiu, a la presentació que va fer l'ajuntament. Pràcticament va aparèixer a tots els diaris, el passat dijous si crec no mal recordar.wefer wrote:A on has vist el model definitiu dels nous semàfors de BCN?
Crec que ho va muntar la mateixa concessionària que té cedida els espais de publicitat de la ciutat, però ara no t'ho sabria assegurar. Hauria de rescatar la notícia del Diari de Terrassa que ho diu...I qui ho va pagar?
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Menys mal que no pago impostos a Barcelona, o si no em posaria d'una mala llet!!!! Si volen semàfors de leds, només cal que l'empresa que fabrica els semàfors faci un canvi de les òptiques amb bombeta actuals a una tapa amb leds, i la petita electrònica associada. Per què OO han de canviar els semàfors sencers? Ah, sí, que paguen els contribuents... ja no me'n recordava.