Talgo per a Regionals?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Talgo per a Regionals?

Post by metring »

Tema relacionat: Nous Trens Mitja Distància


Ahir estàvem parlant el Marçal i jo, sobre la conveniència o no de posar trens Talgo a Regionals, i l'argument era força convincent: un tren adequat per a fer aquests serveis, poques portes per a rodalies, però suficients per aquests, millor que els 447 que es fan servir de vegades...Què en penseu?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per què no?

Post by Guigui »

A primera vista, la idea sona estrafolària, però ben mirat, no té perquè no. Tenen les portes més juntes que una 448 i, trobant-se més baixes, tampoc caldrà fer rappel a estacions com Pg. de Gràcia. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Talgo per a Regionals?

Post by victorcasta »

Doncs podria ser, ja que es poden posar i treure cotxes segons necessitats, però caldria veure si un Talgo hi cap el mateix número de passatgers que un automotor que fa serveis regionals actualment. El que sí que passa és que tindria restriccions tècniques, com per exemple, que és necessari que hi hagi sempre un cotxe convertidor amb cada tren i la necessitat de construir un cotxe amb cabina i modificar una locomotora (i lligar-la sempre a cada unitat) per tal de fer composicions push-pull, per tal d'evitar maniobres.

Però crec que amb la compra de 59 trens elèctrics de 5 cotxes (que començaran a rebre's a finals d'any) per a regionals, ningú a Renfe deu haver-li passat pel cap.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Talgo per a Regionals?

Post by awe »

No hi ha prous Talgos, i el Talgo III està tan atrotinat que fa pena. Com diu en VictorCasta, amb l'arrivada dels nous trens ja no val la pena plantejar-s'ho.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Voleu dir?

Post by JaMiRo! »

No doneu idees...

Que en aquest país les idees tipus "amb una autopista de tres carrils, redueixo amplada i velocitat màxima i alehop tinc quatre" són premiades.

No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.

;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Voleu dir?

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.
Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Talgo per a Regionals?

Post by Platanito »

Si hem de triar entre talgos fent regionals i talgos podrint-se a Can Tunis o Fuencarral o tunejats camí de Xile, tinc molt clar que em quedo amb la primera opció.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

wefer wrote:
JaMiRo! wrote:No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.
Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
Però ja sabem quins picors li produeix a Renfe els trens amb material convencional. Renfe va preferir els beneficis dels trens amb dos caps motrius (més disponibilitat del material ja que es fan menys maniobres i l'estalvi dels cànons per maniobres de l'Adif) a l'adaptació a la demanda que ofereixen els cotxes convencionals.
orig440

Re: Talgo per a Regionals?

Post by orig440 »

Ara ficaran talgos a Còrsega i el trajecte és tipus regional.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Voleu dir?

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
Si els feu una reforma per a que augmenti el seu aforament i possibiliteu que siguin reversibles (=es puguin conduïr des de qualsevol dels dos extrems), potser canviaria d'opinió. :P
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Talgo per a Regionals?

Post by awe »

Empènyer un Talgo? Segons un col·lega meu que treballa amb els 102, diu que es pot però que no s'ha de fer perquè es fan malbé.

Al marge d'això, quin Talgo posarieu?

- El III - està fet un nyap. Un autèntic nyap. Vibra, grinyola, cau a trossos, malament. Si a l'extranger el volen que se'l quedin, però aquí fa més pena que res més. I no és qüestió d'arreglar-lo o no, és que per adecentar-lo s'hauria de desmuntar sencer i refer-lo de cap i de nou des del xassís, ni que sigui per la insonorització.
- Els altres: n'hi ha els justos.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Voleu dir?

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:Si els feu una reforma per a que augmenti el seu aforament
Les places no són exageradament amples, o sigui que poc espai pots guanyar. Vaja, que no veig problemes en aquest sentit, ja que la capacitat pot ser la mateixa que a qualsevol altre tren.
JaMiRo! wrote: i possibiliteu que siguin reversibles (=es puguin conduïr des de qualsevol dels dos extrems), potser canviaria d'opinió. :P
:?
Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Problema d'inversió de marxa

Post by Guigui »

wefer wrote:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Sembla que el cànon que Adif cobra per maniobres. I també sembla que els Talgo no són aptes per a push-pull, a no ser que se'ls canviï del tot el sistema.

Conclusió: vista la política actual de Renfomentadif, no crec que arribem mai a veure Talgos fent regionals. Potser a Xile, però això ja és una altra història...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Voleu dir?

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps. També necessites infraestructura per fer el canvi.

Vaja, li continuo veient inconvenients. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Voleu dir?

Post by victorcasta »

JaMiRo! wrote:
wefer wrote:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps. També necessites infraestructura per fer el canvi.

Vaja, li continuo veient inconvenients. ;)
A més a més, fer maniobres vol dir haver de pagar cànon de maniobra a l'Adif. Un altre inconvenient.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Talgo per a Regionals?

Post by JaMiRo! »

Un altre inconvenient.

Què passa amb l'ADIF, que el gestiona l'SGAE??? :)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Voleu dir?

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps.
Menys de 5 minuts al final del trajecte amb el tren ja buit.
JaMiRo! wrote:També necessites infraestructura per fer el canvi.
Dues vies, és a dir, es pot fer a gairebé qualsevol estació actual.

Continuo sense veure el gran problema. Només cal voler-ho fer.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Voleu dir?

Post by entfe001 »

wefer wrote:
JaMiRo! wrote:També necessites infraestructura per fer el canvi.
Dues vies, és a dir, es pot fer a gairebé qualsevol estació actual.
Fornells té dues vies :P

Seriosament parlant, en el cas de l'actual estació de Girona te n'has d'anar prou lluny: les agulles costat Barcelona estan passada la plaça de Salvador Dalí. Amb la futura soterrada, directament impossible per via convencional, serà baixador.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Paròdia

Post by Guigui »

entfe001 wrote:Fornells té dues vies :P
I quin tren hi faries canviar de sentit? El que ve de Barcelona o el de Portbou? :x
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Paròdia

Post by entfe001 »

Guigui wrote:
entfe001 wrote:Fornells té dues vies :P
I a quin tren l'hi faries canviar de sentit? Al que ve de Barcelona o al de Portbou? :x
Ni posant un "seriosament parlant" s'entenen les ironies... crec que les hauré de deixar de banda aquí, com cada cop més coses.

Posem Sils o Hostalric, possibles finals de recorregut d'hipotètics trens de rodalia a Girona.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”