Vía Libre wrote:
Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
L'actuació forma part dels projectes d'infraestructures de la Generalitat de Catalunya
L'Administració catalana ha adjudicat, a través de l'empresa pública de gestió d'infraestructures, GISA, obres en matèria d'equipaments i infraestructures per valor de catorze milions d'euros. També ha adjudicat la redacció d'estudis informatius i projectes constructius per un import proper als 728.000 euros. Entre aquests es troba la construcció d'una nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
(25/06/2008) Gisa, la gestora de les infraestructures de la Generalitat de Catalunya, ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu per a la construcció d'una nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi de Llobregat, per un import de 196.910 euros. Aquesta actuació permetrà donar resposta a la important demanda de mobilitat existent en aquests municipis del Baix Llobregat barceloní, apropant el transport públic a nuclis de població en creixement.
La nova estació d'FGC de la línia Llobregat-Anoia es preveu soterrada o semisoterrada i s'ubicarà entre entre les estacions existents de Cornellà-Riera i Sant Boi del Llobregat, al sector de Ribera-Salines, pròxim a la Ronda Litoral, dins del terme municipal de Cornellà de Llobregat.
L'actuació comprèn també la construcció d'un nou recinte destinat a cotxeres en uns terrenys contigus, així com la instal·lació de la tecnologia en previsió d'un possible prolongació de la línia 8 de FGC fins i tot cap al centre de Barcelona.
Finalment, aquesta estació es projectarà a fi de potenciar la intermodalitat entre els serveis ferroviaris i l'autobús, a partir de la interconnexió amb l'anomenat Bus Baix. En aquest sentit, actualment s'està redactant l'estudi informatiu per a l'execució del nou carril bus interurbà en la C-245, que unirà les poblacions de Castelldefels i Cornellà de Llobregat, millorant la velocitat comercial de les línies d'autobús que discorren per aquest corredor i facilitant els intercanvis modals amb les estacions de metro i ferrocarril.
Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
No sé si ús heu fixat,peró just passat el pont de la ronda litoral(sentit barcelona),hi ha una limitació de velocitat a 40,i han derruit un trosset de mur del començament d'entrada al túnel pels dos costats.Té alguna cosa a veure amb la futura estació?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Dubto que hi tingui a veure perquè que jo sàpiga encara no s'ha redactat el projecte constructiu sinó tan sols l'estudi informatiu crec.Mako448 wrote:No sé si ús heu fixat,peró just passat el pont de la ronda litoral(sentit barcelona),hi ha una limitació de velocitat a 40,i han derruit un trosset de mur del començament d'entrada al túnel pels dos costats.Té alguna cosa a veure amb la futura estació?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Al final aconseguiran que es vagi més ràpid a peu que en tren amb tantes estacions.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
No teniem prou amb les parades que fan els Manresa i Igualada, com per posarnen mes...
I si a sobre els flamants 213 van sense aire acondicionat... vamos, el viatge es torna d'un agradable sense precedents.
I despres diuen de renfe y FGV...
I si a sobre els flamants 213 van sense aire acondicionat... vamos, el viatge es torna d'un agradable sense precedents.
I despres diuen de renfe y FGV...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Dilluns vaig passar pel punt de la limitació a 40 i és perquè estan construïnt no sé si és un col·lector o quelcom semblant que creua perpendicularment la via. La via està "penjada" i aguantada amb bigues, com de costum en aquest tipus d'obres, i per això es passa a 40.Trenscat wrote:Dubto que hi tingui a veure perquè que jo sàpiga encara no s'ha redactat el projecte constructiu sinó tan sols l'estudi informatiu crec.Mako448 wrote:No sé si ús heu fixat,peró just passat el pont de la ronda litoral(sentit barcelona),hi ha una limitació de velocitat a 40,i han derruit un trosset de mur del començament d'entrada al túnel pels dos costats.Té alguna cosa a veure amb la futura estació?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Deu ser la mateixa rasa que corre paral.lela als ramals de mercaderies de FGC i ADIF entre la Ronda Litoral i el Llobregat a l'alçada del nou camp de l'Espanyol. Em sembla que es tracta de la canalització d'aigua per unir la depuradora del PRat amb la potabilitzadora de Sant Joan Despí.Trenscat wrote: Dilluns vaig passar pel punt de la limitació a 40 i és perquè estan construïnt no sé si és un col·lector o quelcom semblant que creua perpendicularment la via. La via està "penjada" i aguantada amb bigues, com de costum en aquest tipus d'obres, i per això es passa a 40.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Nova estació de FGC a Cornellà?
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -cornella/
* 27 juny 2010
* 10:30
El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi per construir una nova estació d’FGC al barri de Salines de Cornellà
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu per a la construcció d’una nova estació de la línia Llobregat - Anoia d’FGC a Cornellà de Llobregat. Es preveu que concentri prop de 6.100 viatges al dia, al barri de Salines, un sector en desenvolupament que acollirà la futura Àrea Residencial Estratègica impulsada pel Govern. Així, se situarà entre les actuals estacions de Cornellà - Riera i Sant Boi, a 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, que permet l’enllaç amb Rodalies, l’L5 i el Trambaix. La nova estació disposarà d’un vestíbul a nivell de superfície i comportarà un cost de prop de 63,4 MEUR.
b-finalpet
El Govern ha impulsat la construcció d’una nova estació d’FGC de la línia Llobregat - Anoia al barri de Salines de Cornellà de Llobregat, per apropar el servei a aquesta àrea en creixement, on es preveu en el futur el desenvolupament urbanístic de l’Àrea Residencial Estratègica de Ribera - Salines, que està impulsant el Govern.
Així, el DPTOP ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu corresponent a la construcció d’aquesta nova estació, perquè entitats, particulars i administracions interessades el puguin consultar durant un mes i adreçar-hi les estimacions que considerin.
La nova estació se situa a la zona sud-oest de Cornellà de Llobregat, entre les estacions actuals de Cornellà - Riera i Sant Boi, a uns 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, on conflueixen Rodalies, l’L5 i el Trambaix.
L’estació servirà per apropar el transport públic al sector en desenvolupament urbanístic projectat en aquesta zona, amb unes previsions de servei de 6.100 viatgers al dia.
A més, la nova estació és compatible amb la futura plataforma reservada per al transport públic a l’eix C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, actualment en fase de redacció de projecte constructiu. En aquest sentit, l’estació d’FGC de Salinas permetrà la correspondència amb l’estació prevista de la plataforma de bus de la C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat que s’implantarà en aquesta àrea, que facilitaria l’intercanvi modal.
Una estació per apropar el barri de Salines
Actualment, la línia d’FGC discorre soterrada, en fals túnel, al seu pas per Cornellà de Llobregat, fins a un punt on el túnel s’acaba i la línia continua en trinxera, és a dir, entre murs però sense cobriment, fins que arriba al nivell de superfície.
L’alternativa considerada més adient en aquest estudi preveu la construcció d’una nova estació a pocs metres d’on s’acaba el túnel actual. Concretament, es localitzarà a l’eix principal de vianants del passeig del Ferrocarril, a l’encreuament amb el carrer B, entre els carrers A, C, E i F del futur barri de Salines.
L’estudi defineix un nou edifici en planta d’uns 800 m2 de superfície, amb un accés principal a l’oest de l’estació, per apropar-la al nucli urbà, que permetrà l’entrada directa a un vestíbul situat a la cota de superfície, d’uns 320 m2 de superfície com a màxim.
La connexió amb l’andana central, de 7 metres d’amplada i 120 metres de longitud, es farà mitjançant escales mecàniques, fixes i un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda. A més, es construirà una sortida d’emergència a la banda est.
L’execució de la nova estació comportarà la modificació del pendent de les vies existents en una longitud aproximada d’uns 500 metres, perquè discorrin horitzontalment en el tram d’andana. Finalment, el procés constructiu preveu l’execució d’una tercera via que permetria evitar la interrupció del servei a la línia durant les obres.
Aquesta alternativa preveu una inversió de 63,4 MEUR i un termini d’execució de 40 mesos.
* 27 juny 2010
* 10:30
El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi per construir una nova estació d’FGC al barri de Salines de Cornellà
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu per a la construcció d’una nova estació de la línia Llobregat - Anoia d’FGC a Cornellà de Llobregat. Es preveu que concentri prop de 6.100 viatges al dia, al barri de Salines, un sector en desenvolupament que acollirà la futura Àrea Residencial Estratègica impulsada pel Govern. Així, se situarà entre les actuals estacions de Cornellà - Riera i Sant Boi, a 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, que permet l’enllaç amb Rodalies, l’L5 i el Trambaix. La nova estació disposarà d’un vestíbul a nivell de superfície i comportarà un cost de prop de 63,4 MEUR.
b-finalpet
El Govern ha impulsat la construcció d’una nova estació d’FGC de la línia Llobregat - Anoia al barri de Salines de Cornellà de Llobregat, per apropar el servei a aquesta àrea en creixement, on es preveu en el futur el desenvolupament urbanístic de l’Àrea Residencial Estratègica de Ribera - Salines, que està impulsant el Govern.
Així, el DPTOP ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu corresponent a la construcció d’aquesta nova estació, perquè entitats, particulars i administracions interessades el puguin consultar durant un mes i adreçar-hi les estimacions que considerin.
La nova estació se situa a la zona sud-oest de Cornellà de Llobregat, entre les estacions actuals de Cornellà - Riera i Sant Boi, a uns 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, on conflueixen Rodalies, l’L5 i el Trambaix.
L’estació servirà per apropar el transport públic al sector en desenvolupament urbanístic projectat en aquesta zona, amb unes previsions de servei de 6.100 viatgers al dia.
A més, la nova estació és compatible amb la futura plataforma reservada per al transport públic a l’eix C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, actualment en fase de redacció de projecte constructiu. En aquest sentit, l’estació d’FGC de Salinas permetrà la correspondència amb l’estació prevista de la plataforma de bus de la C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat que s’implantarà en aquesta àrea, que facilitaria l’intercanvi modal.
Una estació per apropar el barri de Salines
Actualment, la línia d’FGC discorre soterrada, en fals túnel, al seu pas per Cornellà de Llobregat, fins a un punt on el túnel s’acaba i la línia continua en trinxera, és a dir, entre murs però sense cobriment, fins que arriba al nivell de superfície.
L’alternativa considerada més adient en aquest estudi preveu la construcció d’una nova estació a pocs metres d’on s’acaba el túnel actual. Concretament, es localitzarà a l’eix principal de vianants del passeig del Ferrocarril, a l’encreuament amb el carrer B, entre els carrers A, C, E i F del futur barri de Salines.
L’estudi defineix un nou edifici en planta d’uns 800 m2 de superfície, amb un accés principal a l’oest de l’estació, per apropar-la al nucli urbà, que permetrà l’entrada directa a un vestíbul situat a la cota de superfície, d’uns 320 m2 de superfície com a màxim.
La connexió amb l’andana central, de 7 metres d’amplada i 120 metres de longitud, es farà mitjançant escales mecàniques, fixes i un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda. A més, es construirà una sortida d’emergència a la banda est.
L’execució de la nova estació comportarà la modificació del pendent de les vies existents en una longitud aproximada d’uns 500 metres, perquè discorrin horitzontalment en el tram d’andana. Finalment, el procés constructiu preveu l’execució d’una tercera via que permetria evitar la interrupció del servei a la línia durant les obres.
Aquesta alternativa preveu una inversió de 63,4 MEUR i un termini d’execució de 40 mesos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Enllaç" de 700 metres
Voldria veure qui ha encarregat el redactat d'aquest article com utilitza aquest "enllaç" per als seus desplaçaments diaris.Així, se situarà entre les actuals estacions de Cornellà - Riera i Sant Boi, a 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, que permet l’enllaç amb Rodalies, l’L5 i el Trambaix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
MÉS ESTACIONS NO!!!!! Un dia serà més ràpid fer Martorell - Barcelona per Sant Vicens de Calders!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Més estacions, perquè no?
Crec que aquesta estació serà un potent intercamviador entre els autobusos del Baix Llobregat i l'ampliació del tramvia. El que cal és descriminar molt bé quins trens s'hi aturen i quins no, potser deixar només els de la línia L8 i els demés passants. Salut!
Crec que aquesta estació serà un potent intercamviador entre els autobusos del Baix Llobregat i l'ampliació del tramvia. El que cal és descriminar molt bé quins trens s'hi aturen i quins no, potser deixar només els de la línia L8 i els demés passants. Salut!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Quins autobusos? Tots passen per Rubió i Ors! (ara amb el camp de l'Espanyol, no ho sé) Amés en el PDI no hi ha cap ampliació del tramvia, i si la fan, el més lògic seria a Sant Boi, no pas a aquesta ciutat que existirà d'aquí a vint anys, si realment es fa. És un tren, és el carrilet, no el Metro del Baix Llobregat. Si volen fer això, la unica forma de que jo els recolzi seria fent una línia de TREN amb poques parades i mitjanament paral·lela a aquesta, sense gaires problemes pels terrenys, aprofitant el Riu Llobregat, i enllaçant en punts importants com ara Martorell Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, L'Hospitalet, i possiblement, Sant Vicenç dels Horts, si cal, fer un enllaç i entrar na Barcelona per Torrassa, amb la Renfe.122-042-132 wrote:Més estacions, perquè no?
Crec que aquesta estació serà un potent intercamviador entre els autobusos del Baix Llobregat i l'ampliació del tramvia. El que cal és descriminar molt bé quins trens s'hi aturen i quins no, potser deixar només els de la línia L8 i els demés passants. Salut!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
"A més, la nova estació és compatible amb la futura plataforma reservada per al transport públic a l’eix C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, actualment en fase de redacció de projecte constructiu. En aquest sentit, l’estació d’FGC de Salinas permetrà la correspondència amb l’estació prevista de la plataforma de bus de la C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat que s’implantarà en aquesta àrea, que facilitaria l’intercanvi modal".
També hi ha dues previsions d'ampliació de la línia del Trambaix, una cap a Sant Boi, i una altra cap a l'interior de Cornellà i l'Hospitalet, i provablement tingui correspondència amb la L-8.
Salut!
També hi ha dues previsions d'ampliació de la línia del Trambaix, una cap a Sant Boi, i una altra cap a l'interior de Cornellà i l'Hospitalet, i provablement tingui correspondència amb la L-8.
Salut!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
No em convenç. No es podia fer a Sant Boi això? al costat de l'estació hi han moltes hectàrees lliures de terra, exceptuant el Parc Agrari. Com vaig dir en un altre fil, anant en ciclomotor entre Sant Andreu de la barca i Plaça Espanya, amb una velocitat molt limitada i tot de semàfors pel camí, arribo abans. Oi que ningú agafaria mai a la vida la L1 entre Rambla Just Oliveres i Fabra i Puig? Doncs pensem en els que venen d'Igualada. Que FGC mai més posarà trens sense parada si no és per força major, i ningú posarà força major, sembla que al contrari.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
He vist que aquesta estacio tindrà 3 vies. Seria millor que en tingui 4 aixi servirien per posar semidirectes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re:
A l'estudi informatiu està explicat per què es farà l'estació amb 3 vies i es descarta l'alternativa de fer-la amb 4.Ecomobisostrans wrote:He vist que aquesta estacio tindrà 3 vies. Seria millor que en tingui 4 aixi servirien per posar semidirectes.
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Res en contra de la nova estació, ara bé, tant a la línia del Vallès com a la del Llobregat comença a ser necessari un nou túnel amb menys parades entre Cornellà i Pl. Espanya i entre Sarrià i PL.Catalunya (no és obligatori que sigui Pl.Catalunya i Pl.Espanya, podrien ser altres estacions).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ample UIC i per la Diagonal
Pel que fa a la L-A, caldria fer-la passar per la Diagonal a partir de Cornellà, deixant l'actual traçat exclusivament per a l'L8, augmentant-ne la freqüència a una de metro de debò. La resta, unificar-la a ample UIC, juntament amb l'actual xarxa de Renfomentadif per tal d'aprofitar el túnel per la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ample UIC i per la Diagonal
Jo pensava més en un túnel més o menys paral.lel a l´actual, per mantenir la parada a Av. Carrilet i Ildefons Cerdà (que són les dues més importants del tram).Guigui wrote:Pel que fa a la L-A, caldria fer-la passar per la Diagonal a partir de Cornellà, deixant l'actual traçat exclusivament per a l'L8, augmentant-ne la freqüència a una de metro de debò. La resta, unificar-la a ample UIC, juntament amb l'actual xarxa de Renfomentadif per tal d'aprofitar el túnel per la Diagonal.
No veig tant necessari com això canviar l´ample de la xarxa del Llobregat, tenint en compte el reduït radi d´algunes corbes (entre Capellades i Martorell, per exemple).
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nova estació d'FGC entre Cornellà i Sant Boi
Jo crec que el tram més molest no és pas Cornellà - Barcelona, sinó Martorell - Barcelona. Una nova infrastructura pel riu, enllaçant amb la línia actual a Martorell Enllaç, Central, Sant Andreu de la Barca (aquest tram podria fer servir la mateixa infraestructura, per dues estacions que manquen) i directe fins a Sant Boi. D'allà, a la Renfe de Cornellà i entrar a Sants per Torrassa. Això amb màxima urgència. Després, ja pot entrar per la Diagonal fins a l'Estació de França.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.