Gràcies. Ja he trobat una imatge:UT596001 wrote:Als diaris apareixien fotos del model definitiu, a la presentació que va fer l'ajuntament. Pràcticament va aparèixer a tots els diaris, el passat dijous si crec no mal recordar.
Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
- Attachments
-
- nou-semafor-bcn.jpg (11 KiB) Viewed 5305 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Caldrà veure si els LEDS son suficientment potents com per vèncer la llum solar, per exemple, a l'Avinguda de Roma, quan cau el Sol...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Els que jo he vist a d'altres ciutats, la veritat és que es veuen bastant malament amb Sol, sobretot pel reflex del plàstic.orique wrote:Caldrà veure si els LEDS son suficientment potents com per vèncer la llum solar, per exemple, a l'Avinguda de Roma, quan cau el Sol...
Veurem aquests què tal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
El disseny es molt lleig... i francament, ho trobo absurt gastar-se una millonada en canviar els semàfors ara tots de cop quan, a dia d'avui pel que fan ja van bé.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
A Badalona hi ha un model força atractiu, i us ben asseguro que amb tot el sol donant-li de cara es veu perfectament.
No tinc fotos igualment.
PD: si bé els semàfors amb LED són més cars que els "tradicionals" i que aquestes peles anirien bé per altres coses, heu de tenir en compte que el seu consum energètic és irrisori i que el seu manteniment pràcticament nul.
No tinc fotos igualment.
PD: si bé els semàfors amb LED són més cars que els "tradicionals" i que aquestes peles anirien bé per altres coses, heu de tenir en compte que el seu consum energètic és irrisori i que el seu manteniment pràcticament nul.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Segons el Diari de Sabadell, Sabadell es suma al club de les ciutats amb 100% semàfors LED.
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
La renovació de la xarxa de semàfors començarà a finals d'any
publicat el 15/10/2008 a les 18:15 h. Redacció bcn.cat
L'adjudicació de les obres per la renovació del 80% de les cruïlles semaforitzades s'ha fet per un import de 38 milions d'euros
La Comissió de Govern ha donat llum verd al projecte d'obres i l'adjudicació dels treballs per la renovació de la xarxa semafòrica de la ciutat per un import total de 38.043.187 euros.
Les obres començaran a finals d'aquest any però "aquest nou semàfor començarà a estar present a la ciutat a l'estiu de l'any que ve", ha avançat Francesc Narváez, regidor de mobilitat.
No obstant això, durant aquest mandat només es renovarà el 31,8% de les cruïlles amb semàfor.
La renovació de les instal·lacions semafòriques implica la implantació del nou "semàfor Barcelona", sorgit d'un concurs d'idees, i la renovació de la tecnologia que regula el 80% de les cruïlles.
D'aquesta manera, amb les cruïlles centralitzades, es millorarà en la gestió de la mobilitat, ja que la seva tecnologia permet otorgar prioritat semafòrica als serveis d'emergència o per millorar la regulació del trànsit davant possibles incidents.
Un semàfor més sostenible i accessible
Els nous semàfors funcionaran amb el sistema lumínic de LED, fet que permet un estalvi energètic considerable, ja que el LED consumeix una cinquena part de l'energia d'una bombeta.
A més, el sistema de LED millora la visibilitat dels semàfors fins i tot quan la llum solar és més potent i fa pràcticament impossible que els semàfors quedin inutilitzat per làmpara fosa.
La renovació dels semàfors també minimitzarà els efectes de les tempestes sobre la xarxa, ja que funcionaran amb fibra de vidre.
La renovació de la xarxa de semàfors començarà a finals d'any
publicat el 15/10/2008 a les 18:15 h. Redacció bcn.cat
L'adjudicació de les obres per la renovació del 80% de les cruïlles semaforitzades s'ha fet per un import de 38 milions d'euros
La Comissió de Govern ha donat llum verd al projecte d'obres i l'adjudicació dels treballs per la renovació de la xarxa semafòrica de la ciutat per un import total de 38.043.187 euros.
Les obres començaran a finals d'aquest any però "aquest nou semàfor començarà a estar present a la ciutat a l'estiu de l'any que ve", ha avançat Francesc Narváez, regidor de mobilitat.
No obstant això, durant aquest mandat només es renovarà el 31,8% de les cruïlles amb semàfor.
La renovació de les instal·lacions semafòriques implica la implantació del nou "semàfor Barcelona", sorgit d'un concurs d'idees, i la renovació de la tecnologia que regula el 80% de les cruïlles.
D'aquesta manera, amb les cruïlles centralitzades, es millorarà en la gestió de la mobilitat, ja que la seva tecnologia permet otorgar prioritat semafòrica als serveis d'emergència o per millorar la regulació del trànsit davant possibles incidents.
Un semàfor més sostenible i accessible
Els nous semàfors funcionaran amb el sistema lumínic de LED, fet que permet un estalvi energètic considerable, ja que el LED consumeix una cinquena part de l'energia d'una bombeta.
A més, el sistema de LED millora la visibilitat dels semàfors fins i tot quan la llum solar és més potent i fa pràcticament impossible que els semàfors quedin inutilitzat per làmpara fosa.
La renovació dels semàfors també minimitzarà els efectes de les tempestes sobre la xarxa, ja que funcionaran amb fibra de vidre.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
Barcelona, "la ciutat del disseny"...
Ahora que nuestro querido ayuntamiento nos invita a REUTILIZAR, van y les da por cambiar los semaforitos, hagan el favor de aplicarse las palabritas que ponen de moda.
Aquí resulta más importante la forma que el fondo.
Que los adapten a la nueva tecnologías y ya está Sr Hereu.
Ahora que nuestro querido ayuntamiento nos invita a REUTILIZAR, van y les da por cambiar los semaforitos, hagan el favor de aplicarse las palabritas que ponen de moda.
Aquí resulta más importante la forma que el fondo.
Que los adapten a la nueva tecnologías y ya está Sr Hereu.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona canviarà el disseny dels semàfors
I el 3% què?automotorserie 436 wrote:Aquí resulta más importante la forma que el fondo.
Que los adapten a la nueva tecnologías y ya está Sr Hereu.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Anar tirant amb els espatllats
Potser és aquest el motiu pel qual ja fa una bona temporada que veig semàfors cascats (per a vianants, és clar), en part en llocs ben concorreguts, com Guillem Tell amb Pl. Molina, i ningú hi mou un dit. Serà que pensen anar tirant fins que en vinguin els nous?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Nous semàfors a Barcelona ciutat
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Barcelona comença a renovar tota la xarxa de semàfors
publicat el 21/09/2009 a les 13:51 h. Meritxell Doncel
La renovació de la xarxa semafòrica es perllongarà fins el 2011
Més moderns, menys voluminosos, adaptats per a invidents, més sostenibles, centralitzats i amb més autonomia. Aquestes són algunes de les característiques dels nous semàfors que tindrà Barcelona, que no només representen un canvi estètic.
La ciutat comença a partir d'aquest mes de setembre la renovació de la seva xarxa semafòrica, que es perllongarà fins el 2011, amb una inversió de 40 milions d'euros.
L'antiguitat dels semàfors feia necessària una actuació de gran abast com aquesta, ja que un 35% dels semàfors de la ciutat tenen més de deu anys i alguns superen els trenta en una xarxa que té el seu origen l'any 1927, quan Barcelona va col·locar el primer semàfor de l'Estat espanyol.
"La ciutat on es va posar el primer semàfor de l'Estat estrena nova xarxa semafòrica per tal que cap cruïlla de Barcelona tingui semàfors amb més de deu anys", ha dit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
Més segurs i més sostenibles
El canvi de semàfors, que s'ha començat a implantar amb els de la cruïlla d'Ausiàs Marc i Bruc, permetrà millorar la seguretat de conductors i vianants perquè tenen més visibilitat que els antics, a més de representar un important estalvi energètic ja que amb la tecnologia LED es redueix el consum elèctric a una sisena part.
Es calcula que s'estalviaran 800.000 euros anuals, l'equivalent al consum energètic de 1.600 famílies.
A més, es redueixen les avaries per fosa ja que les lents tenen una vida vuit cops superior a les actuals.
En cas d'apagada funcionen amb dues hores d'autonomia
El més important, però, és que permetran la monitorització permanent de les cruïlles de la ciutat (centralització de la xarxa semafòrica), cosa que farà que les incidències es puguin resoldre més ràpidament i es millorin els sistemes de prioritat semafòrica.
A més, tenen una autonomia de subministrament de dues hores en cas d'una apagada, el que garanteix el seu funcionament durant aquest temps.
Durant aquest mandat es renovaran un 36% de les cruïlles semaforitzades (594) i s'arribarà al 91% d'instal·lacions inferiors als deu anys. Totes les cruïlles renovades s'adaptaran per a les persones amb discapacitat visual.
Els nous semàfors són de l'empresa Tàndem Company, guanyadora del concurs d'idees convocat per l'Ajuntament.
Barcelona comença a renovar tota la xarxa de semàfors
publicat el 21/09/2009 a les 13:51 h. Meritxell Doncel
La renovació de la xarxa semafòrica es perllongarà fins el 2011
Més moderns, menys voluminosos, adaptats per a invidents, més sostenibles, centralitzats i amb més autonomia. Aquestes són algunes de les característiques dels nous semàfors que tindrà Barcelona, que no només representen un canvi estètic.
La ciutat comença a partir d'aquest mes de setembre la renovació de la seva xarxa semafòrica, que es perllongarà fins el 2011, amb una inversió de 40 milions d'euros.
L'antiguitat dels semàfors feia necessària una actuació de gran abast com aquesta, ja que un 35% dels semàfors de la ciutat tenen més de deu anys i alguns superen els trenta en una xarxa que té el seu origen l'any 1927, quan Barcelona va col·locar el primer semàfor de l'Estat espanyol.
"La ciutat on es va posar el primer semàfor de l'Estat estrena nova xarxa semafòrica per tal que cap cruïlla de Barcelona tingui semàfors amb més de deu anys", ha dit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
Més segurs i més sostenibles
El canvi de semàfors, que s'ha començat a implantar amb els de la cruïlla d'Ausiàs Marc i Bruc, permetrà millorar la seguretat de conductors i vianants perquè tenen més visibilitat que els antics, a més de representar un important estalvi energètic ja que amb la tecnologia LED es redueix el consum elèctric a una sisena part.
Es calcula que s'estalviaran 800.000 euros anuals, l'equivalent al consum energètic de 1.600 famílies.
A més, es redueixen les avaries per fosa ja que les lents tenen una vida vuit cops superior a les actuals.
En cas d'apagada funcionen amb dues hores d'autonomia
El més important, però, és que permetran la monitorització permanent de les cruïlles de la ciutat (centralització de la xarxa semafòrica), cosa que farà que les incidències es puguin resoldre més ràpidament i es millorin els sistemes de prioritat semafòrica.
A més, tenen una autonomia de subministrament de dues hores en cas d'una apagada, el que garanteix el seu funcionament durant aquest temps.
Durant aquest mandat es renovaran un 36% de les cruïlles semaforitzades (594) i s'arribarà al 91% d'instal·lacions inferiors als deu anys. Totes les cruïlles renovades s'adaptaran per a les persones amb discapacitat visual.
Els nous semàfors són de l'empresa Tàndem Company, guanyadora del concurs d'idees convocat per l'Ajuntament.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Obsessió amb l'antiguitat de les coses
Més enllà dels diversos avantatges innegables de les instal·lacions més modernes, com l'estalvi energètic i altres, em rebenta profundament aquesta estigmatització sistemàtica de tot el que és mínimament antic. Demostra una barbàrie intel·lectual esfereïdora i una propensió malaltissa a malgastar i llençar-ho tot.metring wrote:"La ciutat on es va posar el primer semàfor de l'Estat estrena nova xarxa semafòrica per tal que cap cruïlla de Barcelona tingui semàfors amb més de deu anys", ha dit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Nous semàfors a Barcelona ciutat
metring wrote: La ciutat comença a partir d'aquest mes de setembre la renovació de la seva xarxa semafòrica, que es perllongarà fins el 2011, amb una inversió de 40 milions d'euros.
40.000.000 / 800.000 = 50 anys d'amortització.metring wrote:Es calcula que s'estalviaran 800.000 euros anuals, l'equivalent al consum energètic de 1.600 famílies.
Realment està previst que durin aquest període?
I com diria el Schuster... "No tengo nada más que decir..."
Re: Nous semàfors a Barcelona ciutat
I faran sons per als invidents, o els deixaran desativats, com alguns que ja ho poden fer?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Obsessió amb l'antiguitat de les coses
Els que cobren el 3% segur que no estan d'acord amb aquesta manera de veure les cosesGuigui wrote:una propensió malaltissa a malgastar i llençar-ho tot.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Nous semàfors a Barcelona ciutat
Completament d'acord amb els vostres comentaris. Ara resulta que necessitem la flota de semàfors més moderna d'Europa. A mi em sembla bé que renovin aquells que creguin que estan en pitjor estat i que els nous tinguin senyal acústica per a invidents, però:
-La senyal acústica, no es va instal·lar fa uns anys a sobre de tots els semàfors de vianants? O què era si no la tercera caixa d'aquests semàfors? Per què mai s'han activat, tenint en compte que ja hi són a força ciutats espanyoles?
-Fa uns anys es féu una prova a Meridiana/Fabra i Puig de semàfors de vianants amb indicador de temps restant, també present a diverses ciutats de l'Estat. No estaria malament que es tornés a aquesta idea o almenys que s'adaptés el temps en què el semàfor verd de vianants està intermitent a l'amplada de la calçada (cosa que es pot fer sense substituir els semàfors).
-L'estalvi, tal com dieu, no compensarà el cost de l'operació; ni econòmic ni probablement elèctric (també deurà costar construir aquests semàfors i transportar els nous i els vells al seu lloc).
En fi, visca el 3% i les obres inútils!
-La senyal acústica, no es va instal·lar fa uns anys a sobre de tots els semàfors de vianants? O què era si no la tercera caixa d'aquests semàfors? Per què mai s'han activat, tenint en compte que ja hi són a força ciutats espanyoles?
-Fa uns anys es féu una prova a Meridiana/Fabra i Puig de semàfors de vianants amb indicador de temps restant, també present a diverses ciutats de l'Estat. No estaria malament que es tornés a aquesta idea o almenys que s'adaptés el temps en què el semàfor verd de vianants està intermitent a l'amplada de la calçada (cosa que es pot fer sense substituir els semàfors).
-L'estalvi, tal com dieu, no compensarà el cost de l'operació; ni econòmic ni probablement elèctric (també deurà costar construir aquests semàfors i transportar els nous i els vells al seu lloc).
En fi, visca el 3% i les obres inútils!
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Nous semàfors a Barcelona ciutat
Lo has clavado!!!Guigui wrote: Més enllà dels diversos avantatges innegables de les instal·lacions més modernes, com l'estalvi energètic i altres, em rebenta profundament aquesta estigmatització sistemàtica de tot el que és mínimament antic. Demostra una barbàrie intel·lectual esfereïdora i una propensió malaltissa a malgastar i llençar-ho tot.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Nous semàfors a Barcelona ciutat
És perquè és més "sustenibbla"
Re: Hereu renovará los semáforos de la ciudad en BCN-Norte
Jo encara no he vist els nous semàfors, hi algú que els hagi vist? Vaig llegir que a finals de l'ant 2011 estaran tots instal.lats. SOn uns semàfors quadrats.
Del dicho...
...al hecho...metring wrote:http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Barcelona comença a renovar tota la xarxa de semàfors
publicat el 21/09/2009 a les 13:51 h. Meritxell Doncel
La renovació de la xarxa semafòrica es perllongarà fins el 2011
Més moderns, menys voluminosos, adaptats per a invidents, més sostenibles, centralitzats i amb més autonomia. Aquestes són algunes de les característiques dels nous semàfors que tindrà Barcelona, que no només representen un canvi estètic.
La ciutat comença a partir d'aquest mes de setembre la renovació de la seva xarxa semafòrica, que es perllongarà fins el 2011, amb una inversió de 40 milions d'euros...bla, bla, bla...
A més, es redueixen les avaries per fosa ja que les lents tenen una vida vuit cops superior a les actuals.
En cas d'apagada funcionen amb dues hores d'autonomia
El més important, però, és que permetran la monitorització permanent de les cruïlles de la ciutat (centralització de la xarxa semafòrica), cosa que farà que les incidències es puguin resoldre més ràpidament i es millorin els sistemes de prioritat semafòrica.
A més, tenen una autonomia de subministrament de dues hores en cas d'una apagada, el que garanteix el seu funcionament durant aquest temps.
Durant aquest mandat es renovaran un 36% de les cruïlles semaforitzades (594) i s'arribarà al 91% d'instal·lacions inferiors als deu anys. Totes les cruïlles renovades s'adaptaran per a les persones amb discapacitat visual.
Els nous semàfors són de l'empresa Tàndem Company, guanyadora del concurs d'idees convocat per l'Ajuntament.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... iones.html
Los nuevos semáforos "antiapagón" de Barcelona fallan ante sus primeras precipitaciones
Alberto Fernández Díaz considera "inadmisible que cada vez que llueve, la ciudad se convierta en un verdadero caos"
22/10/2009 | Actualizada a las 19:24h | Ciudadanos
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Los nuevos semáforos de Barcelona, presentados hace tres semanas, fallaron hoy, en su primer día con fuertes precipitaciones, lamentó el presidente del grupo del PP en el consistorio barcelonés, Alberto Fernández Díaz.
El edil popular recordó que los nuevos semáforos fueron presentado por el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, y el concejal de Movilidad, Francesc Narváez como un modelo "antiapagón", y que seguirían funcionando en caso de lluvias u otras incidencias.
"Es inadmisible que cada vez que llueve, la ciudad se convierta en un verdadero caos. Es evidente que la lluvia ha sido intensa pero no es la primera vez que pasa y una ciudad como Barcelona debe estar preparada para esto y más", agregó el edil. Para Fernández Díaz, "el caos que se genera en el funcionamiento de la ciudad es reflejo del desorden en la organización" en el consistorio. "No puede ser que cuando llueve fallen los semáforos, el metro y el alcantarillado", agregó.