Noves balises a la L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Noves balises a la L5

Post by pokeroms »

Hola a tothom!!

Volia comentar-vos una cosa, i és que des de fa uns dies vaig veient que hi han balises noves a la L5, es poden veure a les estacions, i són de color grogues, algú sap per què hi són? Jo em pensava què tindria que veure amb el ATP, però fins ara aquestes balises no hi eren i el ATP funcionaba bé.

Vinga salutacions!! :D :D
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Noves balises a la L5

Post by El LLOP »

dintre d'un temps indeterminat, es canviarà l'ATP de la L5 de "velocitat objectiu" a "distància objectiu" i per aixó son aquestes noves balisses. Si un hi fixeu hi han moltes més que en l'anterior sistema on normalment només hi havia 2, una a l'entrada i l'altre a la sortida de les estacions (aproximadament).
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Re: Noves balises a la L5

Post by pokeroms »

El LLOP wrote:dintre d'un temps indeterminat, es canviarà l'ATP de la L5 de "velocitat objectiu" a "distància objectiu" i per aixó son aquestes noves balisses. Si un hi fixeu hi han moltes més que en l'anterior sistema on normalment només hi havia 2, una a l'entrada i l'altre a la sortida de les estacions (aproximadament).
Hola!!

I bàsicament quina diferència hi ha entre velocitat objectiu a distància objectiu? :D

Jo es que d' això com que no ho entenc molt :bleah

Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Noves balises a la L5

Post by Alex_C4 »

Hola!!

I bàsicament quina diferència hi ha entre velocitat objectiu a distància objectiu? :D

Jo es que d' això com que no ho entenc molt :bleah

Salutacions![/quote]
que es una balisa?
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Noves balises a la L5

Post by Estrella_de_Galicia »

pokeroms wrote: bàsicament quina diferència hi ha entre velocitat objectiu a distància objectiu?
El mateix pregunto jo.
Saludos

Pedro Aguilar
lluismomu
N3
N3
Posts: 24
Joined: Tuesday 05/06/2007 0:42
Location: BCN/Tremp

Re: Noves balises a la L5

Post by lluismomu »

En el sistema de velocitat objectiu el tren està limitat per la consigna de cada un dels cantons (trams de via) que indiquen la velocitat màxima que pot aconseguir un tren en aquell tram de via.
Exemplificant-ho, entre un tren 1 i un tren 2, hi han diversos cantons, el tren 1 està aturat, i el tren 2 va per darrera seu, en aquest cas el tren 2 a cada un dels cantons rebrà per part de la via o sistema de transmissió corresponent, quina és la velocitat màxima a a la que podrà circular. Si el tren 1 es manté aturat, a mida que el tren 2 s’acosti al tren 1 anirà rebent a cada cantó l’ordre de rebaixar la velocitat fins a aturar-se al penúltim cantó abans del tren 1, (és a dir, si circulés a 70km/h, la consigna per cantó seria, 70/70(Actual) – 70/50 - 50/25 – 25/0(Aturada) – 0(cantó lliure).

El sistema de distància objectiu es distingeix de l’anterior en que cada tren sap en tot moment la seva posició, així com en quin cantó es troba el tren que el precedeix, el que permet que el cantó anterior a l’ocupat pel tren 1 sigui el cantó de frenada. Això implica que la consigna no depèn de les ordres de velocitat rebudes, si no de la distància al tren precedent i de la corba de frenada del propi tren.

Aquesta diferència implica que els trens poden aproximar-se més entre si, això implica velocitats comercials promig més altes.

Salut
Last edited by lluismomu on Friday 27/06/2008 10:45, edited 1 time in total.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Noves balises a la L5

Post by El LLOP »

lluismomu wrote:
El sistema de velocitat objectiu es distingeix de l’anterior en que cada tren sap en tot moment la seva posició, així com en quin cantó es troba el tren que el precedeix, el que permet que el cantó anterior a l’ocupat pel tren 1 sigui el cantó de frenada. Això implica que la consigna no depèn de les ordres de velocitat rebudes, si no de la distància al tren precedent i de la corba de frenada del propi tren.

Aquesta diferència implica que els trens poden aproximar-se més entre si, això implica velocitats comercials promig més altes.

Salut
El sistema de distància objectiu es distingeix de l'anterior...
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Noves balises a la L5

Post by Estrella_de_Galicia »

Gracies
Saludos

Pedro Aguilar
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Re: Noves balises a la L5

Post by pokeroms »

Hola!!

Moltes gràcies per l' explicació.

Suposo que això deu ser un pas molt important, ja que tenir que posar balises a tota a la línia 5 i posar més cables deu de costar molt de temps i de diners :P

Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Noves balises a la L5

Post by cristian26 »

Gràcies per l'explicació :D
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”