El PSOE demana que aparcar al carril bus no resti punts

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

El PSOE demana que aparcar al carril bus no resti punts

Post by Ecomobisostrans »

El PSOE demana que aparcar al carril bus no resti punts
• Els socialistes exposen que repartidors i discapacitats sovint usen aquesta àrea

• També proposaran la implantació d'un sistema antialcohol als busos escolars
MANUEL VILASERÓ
MADRID
Dos anys després de la seva implantació, els socialistes es plantegen
revisar el sistema del carnet per punts per assegurar que compleix
amb els seus objectius. El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez
Rubalcaba, va confirmar la setmana passada que s'abordarà una
reforma del procediment sancionador per escurçar els terminis de
retirada de la llicència i ahir el grup socialista del Congrés va
avançar que es planteja demanar al Govern que elimini la sanció de
tres punts per aparcar al carril bus.
Aquest últim retoc a la baixa es deuria, segons el portaveu socialista
de la comissió de Seguretat Viària, Carlos Corcuera, al fet que s'ha
detectat que "les persones amb alguna discapacitat, avis i
transportistes" utilitzen aquesta àrea reservada al transport públic
per aparcar com a últim recurs quan no tenen altres alternatives. Els socialistes no pretenen que
estacionar allà no se sancioni. Els infractors continuarien sent multats, però no perdrien els tres crèdits
que se'ls retiren actualment i que Corcuera considera una "pena excessiva".
Quan es va implantar el carnet per punts, diversos grups polítics, així com les organitzacions de
transportistes, ja van criticar que s'inclogués l'estacionament al carril especial en la nova norma, perquè
la resta de distraccions penaven infraccions que posaven en perill la seguretat del trànsit. Si els
socialistes es decideixen a llançar la proposta, la presentaran com a proposició no de llei a la comissió
de Seguretat Viària per sol.licitar que el Govern tramiti la reforma.

BLOQUEIG DEL VEHICLE
El mateix portaveu socialista va avançar que el seu grup ja ha presentat una altra proposició no de llei
en la qual demana a l'Executiu que estudiï la implantació obligatòria de l'alcolock als autobusos
destinats al transport escolar. Aquest dispositiu consisteix en un alcoholímetre que bloqueja l'arrencada
del vehicle si detecta una taxa superior a la permesa. El sistema està tan perfeccionat que fins i tot
detecta l'ADN del conductor per evitar que algun acompanyant sobri bufi per la persona que en realitat
s'ha de posar al volant.
"L'experiència de la seva instal.lació als Estats Units, el Canadà, Austràlia, Suècia, Finlàndia, el Regne
Unit i Alemanya, està donant resultats tan satisfactoris que apunten l'extensió del seu ús com un
element més de la política de seguretat viària en determinats vehicles", afirma Corcuera en la seva
proposició. França preveu la implantació de l'alcolock en tot el sistema del seu transport escolar a partir
de l'inici del curs escolar 2009-2010
.
Quins kollons lo del carril bus! Aixi tothom hi aparcara quan li doni la gana! Em sembla que amb aquesta proposta estarien revocant una de les normes més sensates que defensen el transport públic dels (...) conductors insíbiks Image

L'altra proposta, la de l'alcoholimetre si que em sembla tot un encert
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: El PSOE demana que aparcar al carril bus no resti punts

Post by Platanito »

Ecomobisostrans wrote:Quins kollons lo del carril bus! Aixi tothom hi aparcara quan li doni la gana! Em sembla que amb aquesta proposta estarien revocant una de les normes més sensates que defensen el transport públic dels (...) conductors insíbiks
Si se segueixen aplicant les multes estipulades... Es cert que la retirada de punts per estacionament no casa amb l'esperit del sistema, ja que no es posa en risc la seguretat de ningú. El que caldria és dotar als autobusos d'un mecanisme d'avís ràpid a les autoritats perquè acudeixin ràpidament al carril obstaculitzat. Això serviria també per als casos massa freqüents d'incívics que deixen el seu cotxe a la cantonada o fins i tot al mig d'un carril "no bus" d'un carrer massa estret perquè pugui passar un autobús de barri, com passa sovint a l'Hospitalet. L'última vegada, un fill de mala mare ens va tenir retinguts 10 minuts amb el seu ******* BMW al mig del carrer Barcelona de L'H, i quan casualment van encertar a passar-hi dos urbans va ser just quan l'amo va vindre a la carrera a treure'l, i el van deixar marxar sense més, sense treure-li punts (que no es pot perquè no és un carril bus), però també sense multar-lo!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Somni contundent, però irrealitzable

Post by Guigui »

Són moments quan tindria ganes de tenir un tanc per passar-hi pel damunt. Aquells brètols només escarmenten quan es queden sense la seva preuada joguineta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orig440

Re: El PSOE demana que aparcar al carril bus no resti punts

Post by orig440 »

:nose :nose :nose :nose :nose :emprenyat Cada cop pitjor! Crec que, el fet d'invadir un tram exclusiu per transport públic tindria que ser penalitzat. És com si tú poses un cotxe a la via del tren. A que perjudiques a la seguretat, no pròpia, sinó dels demés? Doncs aquí vindria a ser el mateix.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: El PSOE demana que aparcar al carril bus no resti punts

Post by wefer »

En una cosa sí que tenen reó: no hi ha lloc perquè els transportistes puguin carregar i descarregar les mercaderies.
No obstant, la solució no és permetre els estacionaments irregulars, sinó crear llocs per poder fer aquestes operacions de forma legal.
El que caldria és obligar als ajuntaments, per llei, a crear aquests espais.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”