victorcasta wrote:Si almenys el diari estigués ben plegadet.... però hi ha casos en que el terra o els seients són un mar de papers de diari
A la L2 jo he vist com la gent deixa diaris als bancs de l'estació. Quan el tren marxa, donat que la L2 té molt efecte tub i els trens fan força vent, els diaris s'obren i s'escampen els fulls pel terra i la via de tota l'estació.
la culpa, evidentment, és tant dels incívics que abandonen els diaris a qualsevol lloc com de TMB que, sabent que existeix aquest problema, no posa recipients adequats per dipositar els diaris.
Guigui wrote:realment creieu que la gent que deixa els diaris als seients ho fan per altruisme envers els altres?
SI. Ahir al matí baixava del tren de les 8.01 a Passeig de Gràcia en direcció San Vicenç, i vaig deixar el 20 Minutos al seient al igual que molta altre gent del vagó. Jo personalment no considero brutícia un diari que es deixa plegat, això sí, a sobre d'un seient de tren per a que el llegeixi un altre.
Ahir un holandès estava tocant els nassos als passatgers del regional que surt de Portbou a les 18.17,primer bevent cervesa amb ampolles de vidre a dins del tren(tenien una bosa de supermercat i quan s'acostava el revisor,que nomès va passar un cop,els amagava),i un tambor que tenia tota l'estona dónant golpets(sobretot a partir de Hostalric,no parava) al tambor molestant als demès.Un altre que hi havia darrere meu tenia els peus estirats als seients de front,passa el revisor i no li diu res.
Vaig tindre que canviar de vagó a l'altura de Sant Celoni i la dona del costat meu també és va canviar de vagó,sembla que en aquesta societat la gent fa el que li dóna la gana,ja estic fart.Cambio de vagó i a Granollers puja un gitano i s'asseu darrere meu,fumant i música del móbil a tope.El revisor va desapareixer.Vaig anar al fons del vagó.I també uns individus viatjant de peu als canvis de vagons,ara ni ens deixen canviar de vagó per culpa de dos individus?Ho sento peró aquesta societat va a pitjor,cada vegada mès incivisme,mès gent tocant els nassos als demés,etc...
No la societat no va cada cop pitjor. Abans havien de dir a la gent que no escupís al terra dels trens ia ltres missatges, ara la gent ja no escup "gaire" als llocs tancats. Una altre cosa és que la estúpida minoria que fa el que li dona la gana s'està tornant més emprenyadora perquè mai es troba ningú que li pari els peus (per exemple treballadors de l'empresa, policia....).
La societat està més o menys igual o millor el que empitjora són les empreses explotadores dels serveis.
Avui hi ha un article interessant a La Vanguardia escrita, us penjo una part concreta, relacionada amb aquest fil:
El transporte público descarta insistir en ciertas normas ´básicas´
- BARCELONA Redacción
QUEJAS DE LOS VIAJEROS Las compañías reciben protestas por algunas actitudes molestas de los viajeros
CAMPAÑAS CÍVICAS Algunos comportamientos se intentan corregir con folletos específicos
A pesar de que reciben quejas de usuarios, los principales operadores de transporte público no tienen prevista la inclusión en los respectivos reglamentos de viajeros, aprobados por la Generalitat de Catalunya o por los municipios, de normas referidas a comportamientos que muchos consideran elementales, como, por ejemplo, no poner los pies sobre los asientos. Con todo, las compañías consultadas destacan que ya hacen un esfuerzo para promover algunos de estos buenos modales, de manera permanente o mediante campañas específicas.
TMB, la empresa responsable del metro y del autobús de la capital catalana, indica mediante carteles varias normas de este tipo. Una es el clásico "Dejen salir antes de entrar" de las puertas de los convoyes. Otras, los asientos reservados para personas mayores, embarazadas o con problemas de movilidad. En las escaleras mecánicas se pide que se deje libre el lado izquierdo para quien quiera subir más rápido. Junto a algunas máquinas canceladoras de billetes hay información sobre las medidas de los equipajes y la prohibición de entrar bicicletas en las horas punta porque, al haber gran cantidad de viajeros, molestarían.
También se recomienda, siempre que se pueda, plegar los cochecitos de bebé en el interior de los autobuses.
En Renfe hay menos indicaciones que en el metro. "Creemos que existen ciertas conductas cívicas básicas que no deben indicarse con carteles prohibitivos. Si así fuera, el tren estaría lleno de carteles...", explican fuentes de esta compañía. Para incentivar algunos de estos comportamientos se editan folletos específicos. Eso sí, en todas las redes de transporte colectivo hay dos normas básicas que sí se recuerdan: la obligatoriedad de viajar con billete y la prohibición de fumar. Y se recuerdan las multas.
Petit episodi vist avui al 17: Em trobo a la part davantera de l'autobús, a punt de sortir de la parada Pg. de Gràcia-Aragó, quan ve una senyora de certa edat des del darrere i demana al conductor si la pot deixar sortir perquè s'ha equivocat de línia. El conductor li recrimina que hagi pujat per la porta del darrere, cosa que no pot fer. La senyora es disculpa i el conductor la deixa sortir pel davant. O sigui: s'ha ficat a l'autobús per on no era permès, sense fixar-se en el número, demana per sortir quan tècnicament el vehicle ja era fora de la parada i surt pel davant. Tres en un.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Guigui wrote:O sigui: s'ha ficat a l'autobús per on no era permès, sense fixar-se en el número, demana per sortir quan tècnicament el vehicle ja era fora de la parada i surt pel davant. Tres en un.
Segons el meu punt de vista, la culpa és del conductor, ja que no hauria d'haver deixat baixar la senyora fins la següent parada, i a més ho hagués hagut de fer per la porta reglamentària.
Al cap i a la fi, una vegada els autobusos abandonen la parada, encara que es parin a un semàfor a 10 metres de la mateixa, no t'obren la porta, ja que és el que marca el reglament.
Més que el reglament, l'asseguradora: si passa alguna cosa mentre la persona puja o baixa del vehicle mentre aquest es troba fora d'una parada, l'asseguradora se'n rentarà les mans.
Passa el mateix amb els cotxets de criatures: només estan coberts en cas d'accident si es troben a l'espai per a PMR.
He vist el vídeo i realment és patètic, només cal pensar que qualssevol de les persones dutxades per la pols de l'extintor, sigui asmàtica, es pot muntar una ben grossa.
Això m'ha fet recordar que farà cosa d' un any (potser algo més) un ex-company de classe va resultar greument ferit als voltants de Premià quan uns gamberros van llançar un pedrot que va rebentar el vidre del tren i li va produir gran nombre de talls al braç esquerre i el tren es va haver d'aturar en situació d'emergència.
Doncs resulta ser que el més patètic de tot és que després de que l'afectat posés una demanda, la colla de tòtils que va fer aquesta bretolada, encara no han sigut caçats i el que és pitjor, potser quedaràn impunes, com molts quinquis metreros.......
Disculpeu per el possible OFF-Topic
Tower: Lufthansa 893, number one, check for workers on the taxiway. Pilot: Roger... We've checked the workers, they are all working.
wefer wrote:una vegada els autobusos abandonen la parada, encara que es parin a un semàfor a 10 metres de la mateixa, no t'obren la porta, ja que és el que marca el reglament.
No sempre, alguns cops obren les portes. Depèn del xofer.
Danzig wrote:No sempre, alguns cops obren les portes. Depèn del xofer.
I depèn de la situació. No és el mateix tornar a obrir la porta amb el semàfor en vermell i havent-se mogut amb prou feines de la parada, que fer-ho ja un tros més enllà i amb la via lliure.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Tycho Brahe wrote:He vist el vídeo i realment és patètic, només cal pensar que qualssevol de les persones dutxades per la pols de l'extintor, sigui asmàtica, es pot muntar una ben grossa.
no només en cas de ser asmàtic. El funcionament de la pol de l'extintor es bàsicament aquest: aïllar del foc l'oxígen que li dona vida, i no només el foc necessita oxígen per viure. Aquesta pols es molt densa i si se li llença directament a una persona a la cara, en quantitat suficient (no gaire) la pot matar.
UT440_132M wrote:Aquesta tarda a la L2 a Sant Antoni, un paio fumant, assegut al banc, i al pal del costat del banc una senyal ben gran de prohibit fumar.
Pitjor és a renfe,que quan anuncien per megafonia que està prohibit fumar a l'estació i desprès veus guardies de seguretat de renfe fumant!!!!
Ja n'he vist uns quants cops,no hauria d'estar prohibit fumar a la feina?
Lo pitjor ñes que resultaque els incívics és el personal de renfe o empreses involuncrades a renfe(vease taquillera de Martorell).
UT440_132M wrote:Aquesta tarda a la L2 a Sant Antoni, un paio fumant, assegut al banc, i al pal del costat del banc una senyal ben gran de prohibit fumar.
Pitjor és a renfe,que quan anuncien per megafonia que està prohibit fumar a l'estació i desprès veus guardies de seguretat de renfe fumant!!!!
Ja n'he vist uns quants cops,no hauria d'estar prohibit fumar a la feina?
Lo pitjor ñes que resultaque els incívics és el personal de renfe o empreses involuncrades a renfe(vease taquillera de Martorell).
Jo ahir vaig veure una situació similar, sonaba per megafonia l'anunci del prohibit fumar quan d'un combo de 447's baixava una noia rossa d'aquelles que caus de cul, quan de cop i volta els segurates de l'estació de mataró, sense cap mena de discreció se li acosten, parlen amb ella, la noia fica la ma a la bossa i de cop i volta els segurates i la noia estàn fumant en directe
Tower: Lufthansa 893, number one, check for workers on the taxiway. Pilot: Roger... We've checked the workers, they are all working.