Va d'amplada d'andanes
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Va d'amplada d'andanes
Escric aquest post per mirar si em podeu ajudar una mica. Estic fent un treball en el qual hem d'estimar quina és l'amplada d'andana mínima per tal que algú s'hi pugui estar i que no s'hi agobii. No estem parlant d'una andana sencera, sinó d'un petit tram que hi pugui haver al costat d'unes escales, ascensors, etc en una andana central. Resulta que en principi estava projectat que aquesta amplada fós de 3 metres però ara es planteja reduir-la a 1,41 metres; no us diré on és, però la "cagada" del projecte original té tela...
Total, voldria saber quina és l'amplada d'andana que considereu mínima per poder-hi estar sense patir agobiament mentre esperem el tren i considerant que no hi ha mampares ni coses rares.
Total, voldria saber quina és l'amplada d'andana que considereu mínima per poder-hi estar sense patir agobiament mentre esperem el tren i considerant que no hi ha mampares ni coses rares.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Va d'amplada d'andanes
Els 1,41m hi son a sants a l'espai que queda entre "l'habitacle" de les escales mecàniques i les vies, i per a mi es una distància insuficient. Amb 2m crec que ja n'hi hauria prou, però també s'hauria de considerar la densitat de gent que hi podria haber i que podria modificar aquest valor.
Salut,
Salut,
Re: Va d'amplada d'andanes
1.41 metres en una estació deserta (és a dir, que hi passi poca gent) és suficient, si hi ha llocs de major amplada. Aquesta mateixa amplada, en una estació amb un volum de passatgers mitjà / alt és potencialment insegur, si aquest punt està enmig de l'andana o en un lloc on hi hagi un pas de persones important (dins de l'abast de la colocació del tren a l'andana).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Va d'amplada d'andanes
També s'ha de tenir en compte el tipus de trànsit que té aquesta estació. No és el mateix una estació de metro que una estació per on passin mercaderies directes o euromed's a 200 km/h.
Personalment un metre i escaig em sembla poc, jo ho deixaria en els 3 metres originals. Ara, que no sóc cap expert en la matèria...
Personalment un metre i escaig em sembla poc, jo ho deixaria en els 3 metres originals. Ara, que no sóc cap expert en la matèria...
Re: Va d'amplada d'andanes
A TRAMBAIX a mode d'exemple les andanes centrals oscil.len entre els 3.92 m i els 4.17 m
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Va d'amplada d'andanes
Jo també crec que les andanes haurien de fer com a mínim 3 metres, ja que a moltes estacions fan menys, exemple que heu dit a Sants, i que també passa a P Catalunya, Arc de Triomf, etc... A més a més de que no estan protegides.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Va d'amplada d'andanes
Para mi personalmente el peor anden que hay, es el de via 2-3 de Hospitalet. Teniendo en cuenta que se acumula mucha gente nada mas salir de las escaleras,y que el tren entra en via 2 a velocidad considerable, veo falta de amplitud de dicho anden. en el pasado seria suficiente,pero estamos en 2008 y me parece un retraso eso!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Va d'amplada d'andanes
Eso es porque antes la gente no estaba tan gorda y no necesitaba tanto andén.ferroviario_catalan wrote:veo falta de amplitud de dicho anden. en el pasado seria suficiente,pero estamos en 2008 y me parece un retraso eso!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Va d'amplada d'andanes
Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Va d'amplada d'andanes
Un bon exemple és Sants . De fet un cop, si no m'hagués ajudat un senyor, caic a la via!cristian26 wrote:Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Re: Va d'amplada d'andanes
Dos coses:orig440 wrote:Un bon exemple és Sants . De fet un cop, si no m'hagués ajudat un senyor, caic a la via!cristian26 wrote:Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
-A Sants, la part on hi ha entrada/sortida cap al vestíbul i que és més estreta crec que no té problema, ja que allà no és un llco per estar-s'hi, o bé hi baixès perquè és la teva porta o bé hi ets de passada, pero no cal estacionar-s'hi
-L'andana que si que és ample és la del mig de canet
PD: avui a Martorell nose si ho teniu present han ficat un entarimat de fusta a l'andana de la via 1(la sense marquesina) per els trens més llargs. Doncs resulta que la ultima porta de les 447 no hi cap i queda distanciada de la tarima; per tant he tingut que saltar a la via i pujar a l'andana . Per què no fan les coses ben fetes d'una vegada?
Salutacions,
Oriol
Oriol