Auxiliars de metro considerats obstacles

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Material més indicat

Post by Guigui »

metring wrote:Com a utilitat, una que vaig veure, en un respirador arran de terra a passeig de Gràcia, lligar tires de paper higiènic, formant escultures "a l'aire" :x
Doncs prefereixo que hi posin tires del "Visc(a) Barcelona", perquè el paper higiènic té molta utiitat en una altra banda (ja ho deia La Trinca, fa més de 30 anys :wc )
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orig440

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by orig440 »

A mi se m'ha acudit utilitzar aquests auxiliars com una entrada a un museu del metro (estil chamberí) però per això es necessitaria que estigués al costat d'una estació fantasma per així fer la recreació de la història del metro i reescatar alguna estació, de pas :D .
Last edited by orig440 on Monday 14/07/2008 19:20, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No anirien bé com a accés

Post by Guigui »

orig440 wrote:A mi se m'ha acudit utilitzar aquests auxiliars com una entrada a un museu del metro (estil chamberí) però per això es necessitaria que estigués al costat d'una estació fantasma per així fer la recreació de la història del metro i reescatar alguna estació, de pas :D .
Una, gairebé m'aventuraria a dir l'única estació fantasma a Barcelona capaç de complir una funció semblant a Chamberí és Gaudí, i els accessos que té són força més estètics i adients com a tal que no pas un rectangle de totxos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orig440

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by orig440 »

Tampoc seria mala idea Banco, i així, des d'aquesta estació, poder fer funcionar alguna unitat històrica (300, 1100) :ok .
Per cert, recapacito i deixo de donar la llauna en preservar aquest munt de totxos :mort :idea: , encara així, sí que crec que en tindríem que fer un seguiment ;) .
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by pol »

metring wrote:Com a utilitat, una que vaig veure, en un respirador arran de terra a passeig de Gràcia, lligar tires de paper higiènic, formant escultures "a l'aire" :x
A nova York ho fan amb bosses d'escombraries en vaig veure un en una pagina web que era el monstre del Llac Ness, Aqui podem fer un 1000 sortint de la reixa :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by Platanito »

Quina refotuda mania amb aquests munts de totxos! El lloc on ara hi són continua sent necessari com a reixa de ventilació, així que ni treuran el ventilador per ficar-hi unes escales per baixar a un pou vertical al costat d'un túnel on circulen trens en servei comercial, ni mantindran aquell obstacle sense cap valor al mig de la via pública. Deixaran la reixa a ran de terra com ja fa molts anys que s'ha fet a altres punts de la ciutat, i s'ha acabat.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
orig440

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by orig440 »

Teniu constància d'algun auxiliar de metro alias munt de totxos :D al costat de l'estació de Paral·lel L2? Ho dic per la idea que se'm va ocórrer per la creació d'un museu.
Au revoir :hola .
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by metring »

De La Vanguardia en paper:

Comienza la eliminación de unas construcciones auxiliares del metro que afean el paisaje urbano de Barcelona

El conseller Nadal cumple

LLUÍS PERMANYER - Barcelona
Una de las herencias que nos legó el urbanismo de Porcioles consistió en más de medio centenar de construcciones auxiliares del metro, que afean brutalmente la superficie del espacio público. Informé en su momento de esta aberración al conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal. No sólo me dio la razón, sino que se puso de inmediato manos a la obra. El inventario, el estudio de cada caso y escoger una solución a medida de cada problema ha llevado su tiempo; se cumplimentó en mayo del año pasado. Era lógico. Y al fin ha llegado la hora: el comienzo del esperado proceso de eliminación.

La primera obra se ha ejecutado en la zona universitaria: en la Diagonal, entre la calzada central y la lateral, cerca del hotel Juan Carlos I. El enorme cajón, que con fealdad emergía sobre la superficie, tenía por misión simplemente ventilar la L3 del metro. La piqueta ha dado buena cuenta de él. Una reja tendida a ras de suelo y ya instalada cumple con eficacia probada el mismo servicio. Al tratarse de un lugar alejado del centro vital de la ciudad, a buen seguro que el cambio visual puede pasar inadvertido.

La segunda obra está en proceso de realización. Se encuentra en un lugar más céntrico, vistoso y, por lo tanto, resultaba mucho más lacerante para el paisaje urbano. Se alzaba en el lamentable espacio residual que en el paseo de Gràcia aparece enmarcado entre las calzadas central y lateral, a la altura del número 26, entre Gran Via de les Corts Catalanes y Diputació. El volumen ya ha sido derribado y ahora se trabaja en la preparación del suelo para instalar una gran reja a nivel de superficie. Se trataba de otro pozo de ventilación, que en este caso está vinculado a la línea 4.

Todo este proceso no ha hecho más que comenzar y llevará su tiempo completar la supresión de todos esos horribles cajones, la mayoría en pésimo estado de conservación; algunos aparecían cargados de pintadas y otros habían perdido no pocas de las baldosas que cubrían los muros laterales. Los cincuenta y dos volúmenes hasta ahora existentes se reparten de la siguiente forma: nueve en la línea 1; ocho en la línea 2; doce en la línea 3; diecisiete en la línea 4, y seis en la línea 5.

Lo importante era que la maquinaria se pusiera en marcha, pues ahora cogerá su ritmo y ya no se detendrá. No me extraña que el conseller Joaquim Nadal haya exhibido en este caso gran sensibilidad en reconocer el problema y celeridad en aplicar un plan de obras que le pusiera remedio: no en balde se distinguió por ser el gran alcalde de Girona.
Attachments
lvg200903220072vb copia.jpg
(101.61 KiB) Downloaded 564 times
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sensibilitat

Post by Guigui »

Molt sensibles, sí senyor. Els deu haver "posat" més la vena destructora que no pas l'estètica.

Almenys és el que dedueixo a la vista de la sensibilitat patrimonial que mostren envers les boques de metro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by metring »

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

El DPTOP completa les obres d’adaptació de dos pous de ventilació de metro a Zona Universitària i Passeig de Gràcia


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit les obres d’integració urbana de dos pous de ventilació de l’L3 a Zona Universitària i de l’L4 al passeig de Gràcia. Les obres han consistit en la demolició de les estructures de formigó existents i la col·locació de reixes a nivell de la superfície, per tal d’eliminar l’impacte visual. Es tracta dels dos primers pous sobre els que ha actuat el DPTOP en el marc d’un projecte que ara impulsa per tal d’adaptar els 27 pous de ventilació a diferent nivell encara existents a la xarxa de metro de la ciutat, amb l’objectiu de millorar el paisatge urbà, integrar-los en l’entorn i eliminar barreres arquitectòniques.


La xarxa de metro de la ciutat disposa de diferents pous de ventilació distribuïts estratègicament per tal de garantir la regeneració de l’aire a l’interior de les instal·lacions del suburbà. Algunes d’aquestes estructures es van construir a principis del segle XX, prioritzant aspectes pràctics i econòmics, enfront d’altres criteris arquitectònics i paisatgístics.

En aquest sentit, durant els primers anys, la ventilació de la xarxa de metro es va resoldre mitjançant la construcció de grans estructures de formigó rectangulars, d’entre 70 i 120 centímetres d’altura, i fins a 4 metres d’amplada, que dificulten la mobilitat dels vianants, i amb els anys s’han convertit en barreres arquitectòniques.

Amb l’objectiu de millorar el paisatge urbà, alliberar aquests espais per a l’ús ciutadà i minimitzar l’impacte visual d’aquests blocs de formigó que, a més, s’han anat deteriorant amb el pas del temps, el DPTOP ha impulsat la substitució d’aquestes estructures per reixes a nivell de la rasant de la superfície.

Així, el DPTOP va encarregar un inventari a TMB per a identificar i quantificar la totalitat d’aquests pous de ventilació. A partir d’aquest inventari, el DPTOP ha impulsat la redacció d’un projecte constructiu per a l’adaptació d’aquestes estructures als nous requeriments urbanístics d’integració paisatgística. Actualment, s’està redactant aquest document i es preveu enllestir-lo aquest estiu. El projecte per arranjar els nous pous comportarà una inversió aproximada d’1,5 MEUR. Les obres es podrien licitar abans de l’estiu, per tal d’iniciar els treballs a la tardor.

Paral·lelament a la redacció d’aquest projecte, el DPTOP s’ha avançat amb l’execució de dues actuacions singulars i representatives de cara a la intervenció a la resta de pous. Així, ara ha completat la integració dels dos primers ubicats a l’L3 a Zona Universitària, i a l’L4 al Passeig de Gràcia.

D’altra banda, a més dels 27 pous inclosos en el projecte ara en marxa, el DPTOP ha adaptat darrerament prop d’una desena d’estructures més, en el marc d’altres projectes, com ara actuacions de remodelació, millora, o adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’estacions de metro.

27 pous a 5 línies de metro

El projecte ara en marxa permetrà l’adaptació i integració d’un total de 27 pous de ventilació de la xarxa repartits a 5 línies de metro de Barcelona i la seva àrea metropolitana, entre els quals es troben els 2 que ja s’han adaptat a Zona Universitària i Passeig de Gràcia.

L’objectiu és combinar funcionalitat i estètica, garantint la ventilació necessària de la xarxa de metro amb la mínima expressió i impacte visual, mitjançant noves estructures que formen part de l’entorn sense envair-lo.

A banda dels 2 pous ja arranjats, els 25 pous que s’integraran es distribueixen de la manera següent:

Ø L1: 6 estructures ubicades a Florida, Universitat, Urgell, Sant Andreu (2) i Espanya.
Ø L2: 4 pous situats a Paral·lel, Verneda i Pep Ventura (2).
Ø L3: 7 pous distribuïts a Zona Universitària, Maria Cristina, Plaça del Centre, Sants Estació i Poble Sec.
Ø L4: 6 pous a Verdaguer, Barceloneta (2), Ciutadella, Besòs i Poblenou.
Ø L5: 2 pous a les estacions de Entença, Camp de L’Arpa.

Els dos primers pous acabats

En aquest marc, el DPTOP ha completat ara les obres d’integració urbana dels dos primers pous de ventilació de la xarxa, ubicats a l’entorn de les estacions de l’L3 de Zona Universitària i de l’L4 de Passeig de Gràcia. Ambdues actuacions sumen una inversió de 50.000 euros.

Ø Zona Universitària: les obres han consistit en la demolició de l’estructura existent, de 3,40 metres de longitud, 1,90 d’amplada i 0,80 d’altura, ubicada entre l’avinguda Diagonal i l’avinguda del Doctor Marañón. Els treballs han permès col·locar una nova reixa a nivell de superfície d’1,10 metres d’amplada i 2,60 metres de longitud, que dóna continuïtat al carrer i queda integrada en el paisatge. Les obres s’han enllestit en un mes.

Ø Passeig de Gràcia: l’actuació ha permès eliminar el calaix de formigó existent al passeig, entre el carrer de Diputació i la Gran Via, i substituir-lo per una reixa trepitjable per donar continuïtat a aquest carrer. Així, s’ha executat la demolició de l’estructura, d’1,20 metres d’altura, 1,60 metres d’amplada i 2,30 metres de longitud. Finalment, s’ha col·locat una estructura metàl·lica a nivell de carrer, d’1,40 metres d’amplada i 2,10 de longitud. Les obres s’han executat durant un mes i mig.

Image

Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Desprestigi ocult?

Post by Guigui »

Algunes d’aquestes estructures es van construir a principis del segle XX, prioritzant aspectes pràctics i econòmics, enfront d’altres criteris arquitectònics i paisatgístics.
Quin és el propòsit d'aquesta frase...
A banda dels 2 pous ja arranjats, els 25 pous que s’integraran es distribueixen de la manera següent:

Ø L1: 6 estructures ubicades a Florida, Universitat, Urgell, Sant Andreu (2) i Espanya.
Ø L2: 4 pous situats a Paral·lel, Verneda i Pep Ventura (2).
Ø L3: 7 pous distribuïts a Zona Universitària, Maria Cristina, Plaça del Centre, Sants Estació i Poble Sec.
Ø L4: 6 pous a Verdaguer, Barceloneta (2), Ciutadella, Besòs i Poblenou.
Ø L5: 2 pous a les estacions de Entença, Camp de L’Arpa.
... si resulta que només 4 dels 27 pous es troben en trams inaugurats abans dels anys 50? Els haurà tornat a aflorar la urticària anti-històrica?

Quedi clar que aprovo totalment la mesura d'adaptació dels pous, però determinades frases, totalment innecessàries, em fan pensar que predomina certa mentalitat que ja causa prou estralls.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by metring »

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

BCN elimina 19 estructuras del metro que obstruyen las aceras

1. • Los bloques de los pozos de ventilación se sustituyen por rejas al nivel del suelo
2. • Las obras empiezan en Zona Universitària y afectarán a 5 líneas hasta final de año

EL PERIÓDICO
BARCELONA

A la amplia lista de obstáculos que se interponen en el camino de los barceloneses cuando transitan por las aceras de la ciudad se podrán restar a final de año unas pequeñas, aunque significativas y especialmente feas, estructuras del metro. Se trata de los promontorios de obra de hasta 1,2 metros de altura y cuatro de ancho donde se ubican las bocas de ventilación de la red del suburbano. La Conselleria d’Obres Públiques se ha propuesto eliminar los obstáculos de este tipo que existen en Barcelona. Empezó hace más de un año con la supresión, dentro de obras más amplias, de los bloques de la estación de Passeig de Gràcia de la L-4. El pasado fin de semana ha iniciado en Zona Universitària el grueso del plan que hasta final de año suprimirá 19 estructuras.
Los trabajos han empezado en los tres pozos existentes en esta estación de la L-3, dos de ellos situados en el lado mar de la Diagonal y uno en el lado montaña, todos ubicados alrededor del acceso al metro. Las obras empiezan con el desvío de las instalaciones afectadas, continúan con el derribo de la estructura y finalizan con la colocación de una reja abierta, transitable y de gran resistencia al mismo nivel que la acera.
En las próximas semanas, comenzarán los trabajos de integración urbana de los pozos de las estaciones de la L-1 de Universitat, situado en la Gran Via, de Florida, en L’Hospitalet de Llobregat, y de Espanya, en el cruce de la Gran Via y la calle de Tarragona, este último dentro del ámbito de las obras de construcción del centro comercial de la antigua plaza de toros de las Arenes.

MEDIO MILLÓN / A lo largo del 2010 también se suprimirán, con un coste total de medio millón de euros, otras tres estructuras de la L-1, las situadas en las paradas de Sant Andreu (dos) y Urgell. En el resto de líneas, los trabajos se harán en las siguientes estaciones: L-2, Pep Ventura (dos) y Verneda; L-3, Sants Estació y Maria Cristina; L-4, Besòs, Verdaguer y Ciutadella; y L-5, Entença y Camp de l’Arpa.
Además de estas estructuras se suprimirán cuatro más cuyos proyectos se redactarán ahora. Otros bloques desaparecerán dentro del programa de obras en ejecución para adaptar todas las estaciones a personas con movilidad reducida.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by wefer »

O el text està mal escrit, o jo al·lucino:
El Periódico wrote: MEDIO MILLÓN / A lo largo del 2010 también se suprimirán, con un coste total de medio millón de euros, otras tres estructuras de la L-1, las situadas en las paradas de Sant Andreu (dos) y Urgell.
Suprimir tres estructures costa mig milió d'euros, és a dir, com construir una casa sencera de pisos (descomptant el terreny)? :x

Suposo que aquesta és una altra de les prioritats de la ciutat en temps de crisi mentre als treballadors ens apugen els impostos i ens abaixen les prestacions bàsiques. Aviat no tindrem ni per menjar, però podrem passejar per sobre les reixes :nose
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Auxiliars de metro considerats obstacles

Post by metring »

Jo ho puc fer més baratet, amb un martell :martell1
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”