nooiler wrote:Bé, tens raó, el que en veritat es vol dir en comptes de "per la línia C1" es "per on actualment transcorre la linia C1". Segurament seria mes correcte dir "per la infraestructura Barcelona-Mataró" pero també crec que tots sabiem perfectament a que es refereix.josep_serre wrote:Com ja he dit altres cops en casos semblants em sembla un error conceptual gravíssim denominar C1 a la línia fèrria que uneix Barcelona i Maçanet Massanes per Mataró, doncs C1 no és la denominació de cap infrastructura, sino la d'un servei de trens que la recorre entre els quals a més alguns dels trens que apareixen a la fotografia ni tan sols en formen part, i tenint en compte la data d'una de les fotografies amb aquesta cita, 25 de març de 1990 a més a més molt probablment en aquella data aquesta denominació de les línies de Rodalies ni tan sols existia.
C1 no és la denominació de cap infrastructura, com ja he dit, per tant no és correcte anomenar-la així, en tot cas podem dir la línia de Barcelona a Maçanet Massanes per Mataró o menys formalment línia de Mataró, o denominacions semblants.
nooiler wrote: Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.
Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.
Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.
Posats al tiquismiquisme ningú podria dir "vaig a agafar la linea 4 del metro" ja que 1) no agafes, puges 2) no hi ha cap linia al metro, sino linies de servei i 3) metro? allò per mesurar coses o es que ens estem referint al ferrocarril metro_polità? Perdoneu la comèdia.
Feliciteu-la, fa 20 anys
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
La línia C1 no transcorre per cap indret, no existeix en tot cas hem de dir la "línia de Mataró", ara bé si ens referim al servei de trens de rodalies, a les estacions sí que podem parlar de la C1 però no per referir-nos a la línia pròpiament dita, i no és qüestió de tiquismiquisme, potser la teva és una qüestió de deixadesa, en el metro sí que existeixen les línies, 1, 2, 3, 4, 5 i 11 tot i que no existeixen les 6, 7 i 8. Això sí sí que seria incorrecte parlar de línia 4 per referir-se a l'època en què allò era la "línia de Correus", però sí que seria correcte parlar d'allò que coneixem avui com a línia 4.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Amic josep_serre si t'he/t'hem entès perfectament
Jo també considero que utilitzar els termes correctes i exactes per cada cosa es algo que demostra pulcritut, delicadesa i protegeix les paraules dels usos pocs ortodoxos que de vegades li dóna la premsa no especialitzada. Totalment d'acord.
Ara be, els peus de foto no els he escrit jo pero he entès que es referia al que tu deies. La resta era una petita conya.
Jo també considero que utilitzar els termes correctes i exactes per cada cosa es algo que demostra pulcritut, delicadesa i protegeix les paraules dels usos pocs ortodoxos que de vegades li dóna la premsa no especialitzada. Totalment d'acord.
Ara be, els peus de foto no els he escrit jo pero he entès que es referia al que tu deies. La resta era una petita conya.
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Molt maques les fotos que hi han penjades en aquest fil, felicitats .
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
La japonesa i els cotxes colors "estrella" que remolca, probablement fos el Costa Brava en alguna de les següents condicions:
1.- Durant un temps, va circular per la línia de Mataró, amb parada a Estació de França, maniobra de canvi de sentit i cap a Passeig de Gràcia, Sants i Madrid-Chamartín. Ara no tinc dades sobre quina època va ser això, però al novembre del 91 ja circulava, crec, habitualment per Granollers.
2.- Per alguna incidència a la línia de Granollers, com el passat 12 de juliol per obres a Montmeló.
Salut !!
1.- Durant un temps, va circular per la línia de Mataró, amb parada a Estació de França, maniobra de canvi de sentit i cap a Passeig de Gràcia, Sants i Madrid-Chamartín. Ara no tinc dades sobre quina època va ser això, però al novembre del 91 ja circulava, crec, habitualment per Granollers.
2.- Per alguna incidència a la línia de Granollers, com el passat 12 de juliol per obres a Montmeló.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Buaaaaaaaaaaaaaaaaa! Quins recoordsnooiler wrote:
Metro de Barcelona. Un tren de la sèrie 4000 s'atura a l'estació de Mercat Nou de la L1. 4 d'abril de 1988
i més emocionants imatges per tots vosaltres....
Unitats de tren 436 a l'antiga estació de Rodalies. Barcelona, 1983.
Unitat de tren sèrie 440 a l'antiga estació de Rodalies. Barcelona, 1983.
Locomotora sèrie 269 amb decoració Mazinger a l'estació de França. Barcelona, 1983.
Una UT 440 i una locomotora 269 a l'estació de França. Barcelona, 1983.
Dues locomotores 269 adaptades per a remolcar composicions de la sèrie 450. Sant Andreu Comtal (Barcelona), 10 de gener de 1993.
Placa del cotxe motor 454 del FC Metropolità de Barcelona. 7 de gener de 1990.
Cotxe remolc R 410 a Sant Andreu, esperant el desballestament. Barcelona, 31 de juliol de 1988.
Cotxe remolc R 414 a Sant Andreu, esperant el desballestament. Barcelona, 31 de juliol de 1988.
Un tren de la sèrie 300 del Metro de Barcelona a l'estació Catalunya de la línia 3, en direcció a Poble Sec. Primavera de 1983.
Un tren de la sèrie 300 del Metro de Barcelona a l'estació Catalunya de la línia 3, en direcció a Lesseps. Primavera de 1983.
Un automotor de la sèrie 436 circula pel pas a nivell del carrer de Mar, camí de Mataró. Badalona, 1988
Badalona, hivern de 1986
Metro de Barcelona. Un tren de la sèrie 400 s'atura a l'estació de Mercat Nou de la L1. 1 de maig de 1987.
Sant Andreu, Barcelona, 10 de gener de 1993.
A la línia C1 de Rodalies. Badalona, abril de 1988.
Dues unitats elèctriques de la sèrie 436 es creuen a la Rambla. Badalona, 30 de desembre de 1987.
A la línia C1 de Rodalies. Badalona, 29 de març de 1987.
Badalona, 4 de novembre de 1989
Unitat 440.010 en estat d'origen. A la dreta, fàbrica de la Lejía Conejo, ja enderrocada. Montgat, 23 de desembre de 1985.
totes, més i a gran resolució
http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 413158205/
chausson_bs
Fantastiques fotos, encara que les de la serie 400 a punt de deballestar es una record poc agradable repetit fa poc amb les 1000
Re: Drapaire
O New York !Guigui wrote:Amb autodesqualificacions com aquesta, t'estàs cobrint de glòria!EUKibo wrote:o_O estem avançant tecnologicament a un ritme trepidant...
Fa només 20 anys qui diria la de chatarra que circulava!
Suposo que deus considerar que aquí som al tercer món i que les ciutats més avançades del planeta canvien de tecnologia ferroviària cada cinc anys. Doncs fes una volteta per Londres, París, Viena, Hamburg, Berlín, etc. i ja diràs. Però fins aleshores, fes-nos a tots (tu inclòs) un gran favor i documenta't abans de deixar anar les coses pel broc gros.
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Que maques aquestes fotos
m'hauria agradat poder haver nascut ja per haver pogut veure tot això en directe, com també el pullman de la cerdanya, etc...
m'hauria agradat poder haver nascut ja per haver pogut veure tot això en directe, com també el pullman de la cerdanya, etc...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Una vegada en ma vida he vist una suïssa, i vaja en quin estat, no precisament com mostren les fotos, per cert, molt guais! .
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
M'ha cridat l'atenció una foto:
No entenc res
No sé que vol dir aquesta foto,d'una 282.06?
Que passa,que les 211 de 2 cotxes les volien enumerar com 212?
O potser era l'actual 211.06 que volien que era de 2 cotxes i li va faltar incorporari un vagó?
EL que no entenc com que esta numerat:282.06,referent al 2 en negreta.Volien que la 211 fos sèrie 212?No ho entenc....
nooiler wrote:
Tren de la sèrie 282 de FGC exposat a la Fira de Mostres. Barcelona, juny de 1986.
No entenc res
No sé que vol dir aquesta foto,d'una 282.06?
Que passa,que les 211 de 2 cotxes les volien enumerar com 212?
O potser era l'actual 211.06 que volien que era de 2 cotxes i li va faltar incorporari un vagó?
EL que no entenc com que esta numerat:282.06,referent al 2 en negreta.Volien que la 211 fos sèrie 212?No ho entenc....
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
A mi també m'ha extranyat molt aquesta numeració, però em sembla que és la que van aplicar en un primer moment, m'equivoco? Ho dic perquè he vist fotos d'aquestes unitats amb aquesta numeració en altres llibres.
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Originalment la numeració de les 211 va ser 211.n, pels cotxe motors, 281.n pels cotxes remolcs i 282.n pels cotxes remolcs amb cabina. Després es va canviar a 211-281-291 respectivament.
Salutacions
Salutacions
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
He trobat unes altres fotos molt interessants mentre feia una volta per Flickr... jo no he aconseguit situar-les en el temps, a veure si algú més expert pot explicar-nos quelcom més.
Un 1000 en una composició que no estàvem acostumats a veure..
Tramvia blau amb publicitat...
SNCF + RENFE
En podeu trobar més aquí: http://www.flickr.com/photos/salim/tags/postcard/
PD: L'home aquest té 9000 imatges a Flickr i no té gaires tags, amb la qual cosa es fa algo difícil trobar si en té més relacionades amb el ferrocarril.
Un 1000 en una composició que no estàvem acostumats a veure..
Tramvia blau amb publicitat...
SNCF + RENFE
En podeu trobar més aquí: http://www.flickr.com/photos/salim/tags/postcard/
PD: L'home aquest té 9000 imatges a Flickr i no té gaires tags, amb la qual cosa es fa algo difícil trobar si en té més relacionades amb el ferrocarril.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
La 1002 aquesta no és la que està preservada en un pedestal a Ripoll?aim wrote:He trobat unes altres fotos molt interessants mentre feia una volta per Flickr... jo no he aconseguit situar-les en el temps, a veure si algú més expert pot explicar-nos quelcom més.
Un 1000 en una composició que no estàvem acostumats a veure..
Tramvia blau amb publicitat...
SNCF + RENFE
En podeu trobar més aquí: http://www.flickr.com/photos/salim/tags/postcard/
PD: L'home aquest té 9000 imatges a Flickr i no té gaires tags, amb la qual cosa es fa algo difícil trobar si en té més relacionades amb el ferrocarril.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
No tinc cap foto a mà per confirmar-ho, però crec que si.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
La del 1000 a Virrei Amat i la del 5 tramvia blau son postals editades per Eurofer.
Salutacions.
Salutacions.
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Les fotos de l'antiga estació de Rodalies super emocionants... . Encara avui dia passo per on estava l'antiga estació perque la recordo de quan jo era petit i no consegueixo recordar exactament si conectava amb l'EDF. Tampoc recordo el número de topalles crec que eran 6, ni tampoc a quina alçada s'ajuntavent amb les vies de l'EDF les demés anaven cap a la també desapareguda estació del Poble Nou.
Per cert algú pot passar una foto actual o recent d'exactament el lloc on va ser feta la foto següent?
Així podrem comparar...
Per cert algú pot passar una foto actual o recent d'exactament el lloc on va ser feta la foto següent?
Així podrem comparar...
- Attachments
-
- 2387794781_5103abe5f0.jpg (101.85 KiB) Viewed 4422 times
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Crec recordar que eran vuit, i com a curiositat era via 00,01,02......07, supossi que per diferenciarlas de les de edf, i sobre la si conectava amb edf, si conectavan per l'andana de la via 00 al final per la sota de la marquesina, i l'enllaç de les vias es realitzaba just al sotir de lo zona d'andanes a la platja de vias per on estaba l'antic pont d'enclavaments , actualment el sistema d'envalvaments es trova al museu de Vilanova.sortrens wrote:Les fotos de l'antiga estació de Rodalies super emocionants... . Encara avui dia passo per on estava l'antiga estació perque la recordo de quan jo era petit i no consegueixo recordar exactament si conectava amb l'EDF. Tampoc recordo el número de topalles crec que eran 6, ni tampoc a quina alçada s'ajuntavent amb les vies de l'EDF les demés anaven cap a la també desapareguda estació del Poble Nou.
Per cert algú pot passar una foto actual o recent d'exactament el lloc on va ser feta la foto següent?
Així podrem comparar...
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Algú podria indicar en un Google maps el lloc exacte de l'antiga estació de rodalies?? Us podria treure unes boniques imatges aèries d'epoca.sortrens wrote:Les fotos de l'antiga estació de Rodalies super emocionants... . Encara avui dia passo per on estava l'antiga estació perque la recordo de quan jo era petit i no consegueixo recordar exactament si conectava amb l'EDF. Tampoc recordo el número de topalles crec que eran 6, ni tampoc a quina alçada s'ajuntavent amb les vies de l'EDF les demés anaven cap a la també desapareguda estació del Poble Nou.
Per cert algú pot passar una foto actual o recent d'exactament el lloc on va ser feta la foto següent?
Així podrem comparar...
Re: Feliciteu-la, fa 20 anys
Per cert, segueixo amb l'actualització:
Tren de la sèrie 400 del Metro de Barcelona a l'estació de Bordeta, de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.
Una foto de trenscat on es veu el mateix edifici de fons a la dreta:
Una altra vista més antiga:
Algu sap quin any exacte van tancar Bordeta? ja que la foto es del 1983 i en canvi aquí (http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_80.htm) es diu que es va clausurar el 05 de Julio de 1980
Tren de la sèrie 400 del Metro de Barcelona a l'estació de Bordeta, de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.
Una foto de trenscat on es veu el mateix edifici de fons a la dreta:
Una altra vista més antiga:
Algu sap quin any exacte van tancar Bordeta? ja que la foto es del 1983 i en canvi aquí (http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_80.htm) es diu que es va clausurar el 05 de Julio de 1980