Hola companys! Quan temps...
Volia fer-vos una pregunta, després de la posada en funcionament del Metro del Baix Llobregat, i ara ja també del desdoblament total de la línia entre Olesa i Barcelona, algú sap el MOTIU perque els trens S8 no passen a ser trens S4.
Hi ha cap inpediment tècnic que no permeti allargar el recorregut dels trens 8 minuts mes (dels 50 del S8 als 58 que triga el S4) fins Olesa de Montserrat i així cobrir el recorregut del Metro del Baix?
D'altra banda també existeix cap altre impediment que no permeti circular el mateix tren R5 o R6 llançadora que prové d'Igualada o Manresa fins a Barcelona, ja no dic com a R5 o R6, sinó com a S8 o S4, es a dir, fent totes les parades, Martorell Vila, Santa COloma i Colònia incloses?
salut!
S8 vs S4
Re: S8 vs S4
Suposo que deu ser que per qué els hi és mès cómode invertir la marxa a Martorell que no pas a Olesa,vull dir,que els hi és mès fàcil que els trens finalitzin a Martorell que no pas a Olesa(per els tallers suposo i per qué disposen de mès vies)
A mès ara els S4 no arriben a la via 2 o 4 i acaben allà i incien recorregut allà,sinó que acaben a la via 1,i va de buit fins on comença la via única,canvien de sentit i arriben a la via 2 per prestar servei,i s'han de creaur amb alguns R5 mentre espera a fer la maniobra,aquesta operació jo crec que sí és fessi bastants cops podria ser incòmode sobretot pels trens de la R5,que podrien arrosegar lleus retards,cosa pel qual FGC no està disposada a ampliar frequències,tot i que un tren cada 20 minuts a Abrera i Olesa és una vergonya.
Aixó sí,als caps de setmana,hi hauria de circular un S4 per hora com és fa en laborables,ja que és una mica vergonyòs un tren cada 20-40minuts.
A mès ara els S4 no arriben a la via 2 o 4 i acaben allà i incien recorregut allà,sinó que acaben a la via 1,i va de buit fins on comença la via única,canvien de sentit i arriben a la via 2 per prestar servei,i s'han de creaur amb alguns R5 mentre espera a fer la maniobra,aquesta operació jo crec que sí és fessi bastants cops podria ser incòmode sobretot pels trens de la R5,que podrien arrosegar lleus retards,cosa pel qual FGC no està disposada a ampliar frequències,tot i que un tren cada 20 minuts a Abrera i Olesa és una vergonya.
Aixó sí,als caps de setmana,hi hauria de circular un S4 per hora com és fa en laborables,ja que és una mica vergonyòs un tren cada 20-40minuts.
Re: S8 vs S4
Realment és un contrasentit que S4 i S8 no siguin unides com a línia única per ampliar freqüències per aquí dalt, que bona falta ens fa sobretot els caps de setmana i festius. Infraestructura en tenim: doble via des de Martorell i fins a l'estació d'Olesa i apartador a la mateixa estació.
Aquí dalt som més de 20.000 habitants i penso que ens mereixem un servei amb bona freqüència.
Aquí dalt som més de 20.000 habitants i penso que ens mereixem un servei amb bona freqüència.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: S8 vs S4
Jo també estic d'acord que almenys un S8 dels actuals es podria convertir a S4 però FGC de moment no té cap intenció de realitzar modificacions.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: S8 vs S4
A part, que de Martorell a Olesa tampoc hi ha tant tros, i més ara que la via està desdoblada i les estacions adaptades, o sigui, estic a favor d'unir S8 amb S4 .
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: S8 vs S4
Penso que, ara per ara NO FARAN RES, pero de cara a mitjans-finals de 2009, cuan hi facin cambis d'horaris, F.G.C. potser si que hi posin mes trens S4, almenys, en tinc l'esperança. Penseu que els trens S4 fan la maniobra entre via 1 i via 2,per camviar el sentit de la marxa, perque la via 3 esta plena amb maquinaria de via, si aquesta via estigues buida, els S4 la podrien fer servir per maniobrar sense interrompre el servei dels R5.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: S8 vs S4
Bé, ho està ara però aquesta maquinària de via es pot retirar i enviar a Martorell-Enllaç, oi?ferroviario_catalan wrote:Penseu que els trens S4 fan la maniobra entre via 1 i via 2,per camviar el sentit de la marxa, perque la via 3 esta plena amb maquinaria de via, si aquesta via estigues buida, els S4 la podrien fer servir per maniobrar sense interrompre el servei dels R5.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: S8 vs S4
Per a Olesa una altra solució per als S4 hagués pogut ser convertir-la a un estil d'estació com ara Rubí, on els trens que finalitzen recorregut ho fan a la via central i així no han de cisallar cap via general, que quedarien als laterals. En aquest cas, s'hauria pogut convertir l'actual via 2 a via 0 i l'actual via 4 a via 2. En aquest cas, el què caldria és situar una nova agulla diagonal entre la via 1 i 2 un cop passada l'agulla amb la via 4.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: S8 vs S4
L'altre dia vaig enviar un mail preguntant als responsables de FGC si hi havia intenció a curt o mig plaç d'integrar els trens de la línia S8 en la línia S4.
De moment la resposta ha estat aquesta:
De moment la resposta ha estat aquesta:
Seguiremos informando.Senyor XXX,
Donem resposta al vostre correu electrònic del passat dia 6 d'agost.
Pel que fa al cas, des d'FGC us fem avinent que hem traslladat a l'àrea responsable la vostra proposta sobre el perllongament de la línia S8 fins a Olesa, per tal que en tingui coneixement.
Us saludem ben atentament,
XXX XXX
Coordinadora d'Atenció al Client
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2