Curiositats de la història del Metro de BCN

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Curiositats de la història del Metro de BCN

Post by BRILL 18 »

BCN2008 wrote:Hola.
Fa pocs dies vaig trobar aquesta foto per internet:
http://home.swipnet.se/~w-21791/u-barcelona.jpg
Sembla la estació de plaça catalunya de la L3, l'extrany es que no hi ha catenaria!
Va circular algun temps tota la L3 amb 3r Rail?

Si , efectivament durant un temps, tret de la la linea 5, totes las lineas de metro de Barcelona varen funcionar amb presa de corrent per tercer carril, com a curiositat et dire que la protecció del tercer carril, era una mena de plastic, desconeg exactament quin material exactament era, del color representatiu de la linea, excepte la Linea 1 que era de fusta, es va arrivar a instalar tercer carril, al tram de la linea 5 que originariament era Linea 2 amb el protector de color toronga ,que era el originariament previst per representar la Linea 2.
Aquest tercer carril,de la linea 2 , es va treure sense arrivar a entrar en servei, ja que tal como he dit la Linea 5 no ha tingut mai tercer carril com a presa de corrent,
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tercer carril

Post by Guigui »

BRILL 18 wrote: la Linea 5 no ha tingut mai tercer carril com a presa de corrent,
N'estàs segur, d'això? Jo diria que recordo veure-hi tercer carril.

Per cert, el recobriment de fusta a la línia 1 és a causa de que la presa era per dalt i, per tal d'evitar electrocucions accidentals, hi havia aquella protecció; en canvi, a totes les altres línies, la presa de corrent era per sota del carril.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Tercer carril

Post by BRILL 18 »

Guigui wrote:
BRILL 18 wrote: la Linea 5 no ha tingut mai tercer carril com a presa de corrent,
N'estàs segur, d'això? Jo diria que recordo veure-hi tercer carril.

Per cert, el recobriment de fusta a la línia 1 és a causa de que la presa era per dalt i, per tal d'evitar electrocucions accidentals, hi havia aquella protecció; en canvi, a totes les altres línies, la presa de corrent era per sota del carril.
Segurisim, pot ser veuries el tercer carril al tram de l'antiga linea 2, es va colocar pero mai no va entrar en servei, que jo recordi al tram orignal de linea 5 no es va arrivar a instalar mai el tercer carril,
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”