Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------
L'AVE BCN-Tarragona punxa en favor del ferrocarril convencional
1. • El trajecte suma només 3.062 passatgers en 15 dies, mentre que la ruta fins a Lleida triomfa amb 11.192
2. • Els informadors de Renfe a Sants aconsellen per preu i temps viatjar en un regional i no en l'Avant
XABIER BARRENA / EDWIN WINKELS
TARRAGONA
El servei d'AVE regional entre Barcelona i l'estació del Camp de Tarragona ha transportat, en els primers 15 dies, 3.062 passatgers davant els 11.192 que s'han desplaçat entre Sants i Lleida. Una proporció de quatre a un. I és que la gran velocitat és de gran utilitat sempre que es corri en la direcció correcta. Si no, pot donar peu a situacions paradoxals i, el que és pitjor, a pèrdues de temps. És el cas del trajecte entre Barcelona i l'estació del Camp de Tarragona, que dóna un servei impecable i imbatible a tota l'àrea circumdant de la capital provincial... excepte a la mateixa capital provincial. L'elevada distància entre el centre de la ciutat i l'estació converteixen el tren convencional en la millor opció temps- preu, com va comprovar ahir aquest diari, per desplaçar-se d'una localitat a l'altra.
Les dades, en canvi, indiquen que els trens Avant --com s'anomena el servei-- entre Sants i Lleida sí que són una eina útil a l'hora d'acostar la capital lleidatana a la barcelonina. El trajecte entre Lleida i Tarragona suma 862 clients, un terç del Barcelona-Tarragona malgrat la milionària diferència de població.
ENLLAÇOS IRRESOLTS
El principal motiu de la punxada s'ha de buscar en la situació de l'estació del Camp de Tarragona i, sobretot, en els irresolts enllaços amb la capital, però també amb l'altra ciutat important de l'àrea, Reus. Plantar-se en 34 minuts --amb dos d'avançament, fent bo el 100% de puntualitat amb què funciona el servei Avant, segons Renfe-- serveix de ben poc, per no dir de res, si després s'ha d'esperar 40 minuts fins a la sortida de l'autobús cap a la plaça de la Imperial Tàrraco de Tarragona. Això sense comptar el temps del desplaçament en aquest autobús.
Fins al punt que quan els usuaris pregunten, el servei d'informació de l'AVE a Sants aconsella agafar abans un regional --amb tres parades intermèdies-- o l'Euromed --si la butxaca ho permet-- que l'Avant. I és que els primers arriben a Tarragona ciutat. Si l'usuari pregunta per l'alta velocitat, els informadors expliquen que la falta de coordinació horària dels autobusos llançadora amb els trens que arriben a la Secuita desaconsella aquesta via.
¿I per què es va fer l'estació a la Secuita? Quan es va discutir el traçat, la intenció del Govern, en mans llavors del PP, era connectar de la manera més expedita Madrid amb Barcelona. De fet, l'objectiu gairebé únic del tren d'alta velocitat per al PP era unir totes les capitals de província amb Madrid en menys de dues hores.
Aquest traçat deixava al marge Tarragona, de manera que el conflicte territorial --amb una província que acumula greuges en forma de centrals nuclears, d'abocadors de residus i de transvasaments d'aigua i, en canvi, sembla invisible a les inversions-- estava garantit.
'CATALUNYA CIUTAT' A més, s'ha de comptar amb la voluntat de CiU --en aquella època al Govern-- de convertir l'AVE en l'eix vertebrador de Catalunya amb una aposta pel pas del tren veloç per les quatre capitals. L'objectiu --aconseguit en part ja sense l'AVE-- era construir l'anomenada Catalunya ciutat, una forma de dir que no fa falta residir a Barcelona per viure a Barcelona.
Així, es va decidir variar el traçat rectilini i acostar-lo al màxim possible al Camp de Tarragona. La situació de l'actual estació de la ciutat, entre el mar i l'escarpat on s'assenta la ciutat, a més de desviar massa el trajecte, suposava una obra d'enginyeria gairebé impossible. Fer-la arribar a Reus, un mal menor, era impensable tenint en compte la històrica rivalitat amb Tarragona. Va ser llavors quan es va decidir el salomònic emplaçament de la Secuita.
Això sí, l'estació del Camp de Tarragona dóna servei a l'àrea urbana que circumda la capital i la dobla en població. José Antonio, per exemple, és un dels usuaris habituals de l'Avant. Treballa al polígon industrial de Constantí i agafa cada dia el tren de les sis del matí, encara que ahir llegia tranquil.lament al de les nou. Té llogada una plaça de pàrquing a l'estació per 36 euros mensuals, menys de la meitat del que pagava al recinte més pròxim a la de Tarragona. José Antonio, com molts que viatgen sense cap intenció de trepitjar la capital, demana més freqüències de pas. L'actual, un cada tres hores, el fa arribar a la feina o molt d'hora o molt tard.
--------------------------------------------
L'AVE BCN-Tarragona punxa en favor del ferrocarril convencional
1. • El trajecte suma només 3.062 passatgers en 15 dies, mentre que la ruta fins a Lleida triomfa amb 11.192
2. • Els informadors de Renfe a Sants aconsellen per preu i temps viatjar en un regional i no en l'Avant
XABIER BARRENA / EDWIN WINKELS
TARRAGONA
El servei d'AVE regional entre Barcelona i l'estació del Camp de Tarragona ha transportat, en els primers 15 dies, 3.062 passatgers davant els 11.192 que s'han desplaçat entre Sants i Lleida. Una proporció de quatre a un. I és que la gran velocitat és de gran utilitat sempre que es corri en la direcció correcta. Si no, pot donar peu a situacions paradoxals i, el que és pitjor, a pèrdues de temps. És el cas del trajecte entre Barcelona i l'estació del Camp de Tarragona, que dóna un servei impecable i imbatible a tota l'àrea circumdant de la capital provincial... excepte a la mateixa capital provincial. L'elevada distància entre el centre de la ciutat i l'estació converteixen el tren convencional en la millor opció temps- preu, com va comprovar ahir aquest diari, per desplaçar-se d'una localitat a l'altra.
Les dades, en canvi, indiquen que els trens Avant --com s'anomena el servei-- entre Sants i Lleida sí que són una eina útil a l'hora d'acostar la capital lleidatana a la barcelonina. El trajecte entre Lleida i Tarragona suma 862 clients, un terç del Barcelona-Tarragona malgrat la milionària diferència de població.
ENLLAÇOS IRRESOLTS
El principal motiu de la punxada s'ha de buscar en la situació de l'estació del Camp de Tarragona i, sobretot, en els irresolts enllaços amb la capital, però també amb l'altra ciutat important de l'àrea, Reus. Plantar-se en 34 minuts --amb dos d'avançament, fent bo el 100% de puntualitat amb què funciona el servei Avant, segons Renfe-- serveix de ben poc, per no dir de res, si després s'ha d'esperar 40 minuts fins a la sortida de l'autobús cap a la plaça de la Imperial Tàrraco de Tarragona. Això sense comptar el temps del desplaçament en aquest autobús.
Fins al punt que quan els usuaris pregunten, el servei d'informació de l'AVE a Sants aconsella agafar abans un regional --amb tres parades intermèdies-- o l'Euromed --si la butxaca ho permet-- que l'Avant. I és que els primers arriben a Tarragona ciutat. Si l'usuari pregunta per l'alta velocitat, els informadors expliquen que la falta de coordinació horària dels autobusos llançadora amb els trens que arriben a la Secuita desaconsella aquesta via.
¿I per què es va fer l'estació a la Secuita? Quan es va discutir el traçat, la intenció del Govern, en mans llavors del PP, era connectar de la manera més expedita Madrid amb Barcelona. De fet, l'objectiu gairebé únic del tren d'alta velocitat per al PP era unir totes les capitals de província amb Madrid en menys de dues hores.
Aquest traçat deixava al marge Tarragona, de manera que el conflicte territorial --amb una província que acumula greuges en forma de centrals nuclears, d'abocadors de residus i de transvasaments d'aigua i, en canvi, sembla invisible a les inversions-- estava garantit.
'CATALUNYA CIUTAT' A més, s'ha de comptar amb la voluntat de CiU --en aquella època al Govern-- de convertir l'AVE en l'eix vertebrador de Catalunya amb una aposta pel pas del tren veloç per les quatre capitals. L'objectiu --aconseguit en part ja sense l'AVE-- era construir l'anomenada Catalunya ciutat, una forma de dir que no fa falta residir a Barcelona per viure a Barcelona.
Així, es va decidir variar el traçat rectilini i acostar-lo al màxim possible al Camp de Tarragona. La situació de l'actual estació de la ciutat, entre el mar i l'escarpat on s'assenta la ciutat, a més de desviar massa el trajecte, suposava una obra d'enginyeria gairebé impossible. Fer-la arribar a Reus, un mal menor, era impensable tenint en compte la històrica rivalitat amb Tarragona. Va ser llavors quan es va decidir el salomònic emplaçament de la Secuita.
Això sí, l'estació del Camp de Tarragona dóna servei a l'àrea urbana que circumda la capital i la dobla en població. José Antonio, per exemple, és un dels usuaris habituals de l'Avant. Treballa al polígon industrial de Constantí i agafa cada dia el tren de les sis del matí, encara que ahir llegia tranquil.lament al de les nou. Té llogada una plaça de pàrquing a l'estació per 36 euros mensuals, menys de la meitat del que pagava al recinte més pròxim a la de Tarragona. José Antonio, com molts que viatgen sense cap intenció de trepitjar la capital, demana més freqüències de pas. L'actual, un cada tres hores, el fa arribar a la feina o molt d'hora o molt tard.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
Córrer a alta velocitat per res
34 minuts d'alta velocitat
L'Avant 8096 de les 9.10 hores és, tot just, el segon del dia. El servei d'AVE regional es va estrenar fa 15 dies a Catalunya. De moment, només sis combois travessen mitja comunitat entre Sants i l'estació de Lleida-Pirineus amb una única parada al Camp de Tarragona. El primer surt a les 6.10 hores, i l'últim, a les 20.10 hores.
Mig buit en semifestiu
La festivitat de la segona Pasqua s'ha notat, sens dubte, en el passatge de l'Avant. Sigui com sigui, en el vagó hi ha menys d'una desena de persones. A diferència del seu germà gran, l'AVE, a l'Avant hi escassegen els ordinadors portàtils i també els diaris de paper salmó. A més, amb prou feines sonen els telèfons mòbils.
Esperant el bus 40 minuts
Tota comparació entre l'Avant i el ferrocarril convencional mor a l'estació del Camp de Tarragona. S'hi arriba a les 9.44 hores i el primer autobús disponible surt a les 10.24. 24 minuts de trajecte en tren, 40 de cafeteria a l'estació. El preu del bus és d'1,35 euros i el viatge dura una mitja hora fins a la plaça de la Imperial Tàrraco.
En taxi uns 13 quilòmetres
Amb l'objectiu que als companys d'EL PERIÓDICO no els surtin arrels a la Rambla Nova, i fora del duel, s'opta per agafar un taxi. Circulació fluida en els 13 quilòmetres fins a Tarragona. La broma surt per 19,20 euros. L'avantatge, fins i tot amb taxi, seria d'uns escassos 5 minuts. El desavantatge, amb autobús, de 40.
-----------------------------------------
De centre a centre en el Regional Express
Una hora en un tren clàssic
El Regional Exprés de les 9.33 hores és un dels 27 trens clàssics --els regionals i els expressos-- que enllacen diàriament Barcelona-Sants amb Tarragona en poc més
d'una hora. Fa parada a Sant Vicenç de Calders, Torredembarra i Altafulla abans d'arribar a l'estació, a prop del centre de Tarragona, i, en aquest cas, seguir cap a València.
Ple per anar a Port Aventura
Segons el revisor, el d'aquest dilluns és un tren atípic, perquè va molt ple, sense seients lliures i amb gent dreta. "Al ser festiu a Barcelona, molts se'n van a Port Aventura", diu. Hi ha moltes famílies amb nens petits. En un dia laborable normal, sol tenir menys passatgers. "Els divendres i els diumenges són els dies més forts", afegeix.
L'Euromed costa el triple
En un dia ennuvolat, poca gent baixa a les estacions de Sant Vicenç, Torredembarra i Altafulla. Són les úniques parades que un es pot estalviar si opta per l'Euromed o el talgo. Però aquests trens costen el triple (de 16,90 a 18,30 euros) i el viatge és només 10 minuts més ràpid que si es tria el Catalunya o el Regional Exprés.
Només 11 minuts fins al centre
El gran avantatge del trajecte és que s'arriba a ple cor de Tarragona, entre el port i la Rambla Nova, encara que s'ha de pujar unes quantes escales per superar el desnivell amb el barri vell. Per al redactor, són solament 11 minuts de passejada a peu fins al Motoclub, que s'han d'afegir als 62 minuts que ha trigat el tren.
------------------------------------------
Córrer a alta velocitat per res
34 minuts d'alta velocitat
L'Avant 8096 de les 9.10 hores és, tot just, el segon del dia. El servei d'AVE regional es va estrenar fa 15 dies a Catalunya. De moment, només sis combois travessen mitja comunitat entre Sants i l'estació de Lleida-Pirineus amb una única parada al Camp de Tarragona. El primer surt a les 6.10 hores, i l'últim, a les 20.10 hores.
Mig buit en semifestiu
La festivitat de la segona Pasqua s'ha notat, sens dubte, en el passatge de l'Avant. Sigui com sigui, en el vagó hi ha menys d'una desena de persones. A diferència del seu germà gran, l'AVE, a l'Avant hi escassegen els ordinadors portàtils i també els diaris de paper salmó. A més, amb prou feines sonen els telèfons mòbils.
Esperant el bus 40 minuts
Tota comparació entre l'Avant i el ferrocarril convencional mor a l'estació del Camp de Tarragona. S'hi arriba a les 9.44 hores i el primer autobús disponible surt a les 10.24. 24 minuts de trajecte en tren, 40 de cafeteria a l'estació. El preu del bus és d'1,35 euros i el viatge dura una mitja hora fins a la plaça de la Imperial Tàrraco.
En taxi uns 13 quilòmetres
Amb l'objectiu que als companys d'EL PERIÓDICO no els surtin arrels a la Rambla Nova, i fora del duel, s'opta per agafar un taxi. Circulació fluida en els 13 quilòmetres fins a Tarragona. La broma surt per 19,20 euros. L'avantatge, fins i tot amb taxi, seria d'uns escassos 5 minuts. El desavantatge, amb autobús, de 40.
-----------------------------------------
De centre a centre en el Regional Express
Una hora en un tren clàssic
El Regional Exprés de les 9.33 hores és un dels 27 trens clàssics --els regionals i els expressos-- que enllacen diàriament Barcelona-Sants amb Tarragona en poc més
d'una hora. Fa parada a Sant Vicenç de Calders, Torredembarra i Altafulla abans d'arribar a l'estació, a prop del centre de Tarragona, i, en aquest cas, seguir cap a València.
Ple per anar a Port Aventura
Segons el revisor, el d'aquest dilluns és un tren atípic, perquè va molt ple, sense seients lliures i amb gent dreta. "Al ser festiu a Barcelona, molts se'n van a Port Aventura", diu. Hi ha moltes famílies amb nens petits. En un dia laborable normal, sol tenir menys passatgers. "Els divendres i els diumenges són els dies més forts", afegeix.
L'Euromed costa el triple
En un dia ennuvolat, poca gent baixa a les estacions de Sant Vicenç, Torredembarra i Altafulla. Són les úniques parades que un es pot estalviar si opta per l'Euromed o el talgo. Però aquests trens costen el triple (de 16,90 a 18,30 euros) i el viatge és només 10 minuts més ràpid que si es tria el Catalunya o el Regional Exprés.
Només 11 minuts fins al centre
El gran avantatge del trajecte és que s'arriba a ple cor de Tarragona, entre el port i la Rambla Nova, encara que s'ha de pujar unes quantes escales per superar el desnivell amb el barri vell. Per al redactor, són solament 11 minuts de passejada a peu fins al Motoclub, que s'han d'afegir als 62 minuts que ha trigat el tren.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
És normal, ara per ara, anar a Camp de Tarragona és anar a "tierra de nadie". Manca molta comunicació de transport allà.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De sòmines
A quin babau se li acut plantar una estació enmig del no-res per voler quedar bé amb tothom, que resulta irremissiblement en no quedar bé amb ningú? Si la decisió l'ha pres un tècnic, ja li poden anar revocant el títol universitari; i si l'ha pres un polític, els futurs enginyers, arquitectes, etc. ja poden oblidar la carrera: més val que es treguin un carnet del partit.La situació de l'actual estació de la ciutat, entre el mar i l'escarpat on s'assenta la ciutat, a més de desviar massa el trajecte, suposava una obra d'enginyeria gairebé impossible. Fer-la arribar a Reus, un mal menor, era impensable tenint en compte la històrica rivalitat amb Tarragona. Va ser llavors quan es va decidir el salomònic emplaçament de la Secuita.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
Hola,
Bueno, una vez más se confirma lo que algunos ya veníamos anticipando muchísimo antes de que se construyera esa estación de ferrocarril en semejante lugar.
El resultado y el vaticinio que se puede ver en innumerables mensajes de este foro era siempre el mismo: el tren debía pasar por Tarragona capital y la ubicación de Perafort no era la correcta.
Ahora ya, podemos hacerlo como queramos, pero esto no es nuevo y ya se vió venir. ¿Ellos no? bueno pues todos esos "ellos" a dimitir en cadena y a dejar sus poltronas.
No obstante, este camino y si se tuviese la convicción y la idea de hacer algo en el sentido de reparar esta bestialidad inmunda, no es tampoco malo. Simplemente supone un by-pass que temporalmente y mientras no haya otra cosa, puede servir de aliviadero a la ciudad de Tarragona. Pero eso es así siempre que se tuviese la firme convicción y la certeza de que el AVE un buen día fuese a entrar en Tarragona capital, salir hacia Reus pasando por el aeropuerto ampliado en capacidad y en una pista más (paralela a la actual) y tras ello, recuperar la ruta de AV en dirección a Lleida y Zaragoza. En este caso lo actual sería visto como algo temporal, algo pasajero y se pasaría esta etapa como buenamente se pudiera.
Pero es que lo gordo del caso es que esto no se ha pensado así, sino que se ha pensado como la opción definitiva, como un "así se queda y punto". Y en efecto... "así les ha quedao" que no lo usa nadie.
Las noticias y artículos de hoy así lo muestran. Es muy claro. En Lleida hay estación en el mismo sitio de siempre y en la ciudad, resultado: la gente usa masivamente el servicio que además es competitivo. En Tarragona no hay nada, la estación queda en el medio del campo, no sirve a nadie, no sirve a la capital, no sirve a Reus, no sirve a las zonas industriales, no sirve al puerto, no sirve a las zonas turísticas, no sirve al aeropuerto... bueno, ¿cuántos viajeros hay? pues los que hay, ninguno más. ¿Acaso cree alguien que en el futuro y si se permite especular con el terreno, se va a ir allí a vivir masivamente la gente de Barcelona para tener una buena conexión? otro craso error puesto que allí no se irá nadie al carecer la zona de cualquier tipo de servicios. No hay buses, no hay cercanías, no hay conexiones, no hay ningún servicio elemental, ¿y creen que irá a vivir la gente porque allí hay estación de AVE que te deja a 30 minutos de Barcelona? para eso ya tienen Martorell, Abrera y Esparreguera que está a media hora pero por lo menos tienen hospitales, los FGC, la RENFE, autobuses malos pero autobuses al fin y al cabo y alguna cosilla más.
Gran intelecto quien pensó que la estación ferroviaria del triángulo vital que existe en Tarragona debía ubicarse fuera de él y en el medio del campo, sí señor. El problema es que semejante personaje, sus amigos, o similares gañanes ahi seguirán en alguna parte decidiendo u opinando sobre otros trazados, otros caminos y demás, mientras la gente se ve completamente aislada. Y no se puede decir que ha sido una metedura de pata aislada y un desliz, puesto que en la totalidad del sencillísimo trazado que el AVE tendría que haber tenido a su paso por Cataluña, ha habido y está habiendo problemas de esta índole:
- En Figueres: follón.
- En Girona: follón.
- En la ruta de acceso al aeropuerto de Girona: follón.
- En Barcelona: follón.
- En la ruta de acceso al aeropuerto de BCN: follón.
- En Tarragona: follón.
(...)
Pues bueno, yo no sé cómo lo vereis vosotros, pero si alguien que tiene que ir de Lleida a Francia pasando por Tarragona y Barcelona, tiene follones en todos y cada uno de los tramos del recorrido por su incompetencia a la hora de trazar, a lo mejor resulta que no sirve para esto y que hay que poner a otra persona que diseñe y planifique unos recorridos mejores no mirando si le va a costar tres duros más porque quizá lo que uno se gaste de más ahora, en el futuro repercutirá en el bien general de la red, de la infraestructura y de las personas.
Saludos,
Sergio
Bueno, una vez más se confirma lo que algunos ya veníamos anticipando muchísimo antes de que se construyera esa estación de ferrocarril en semejante lugar.
El resultado y el vaticinio que se puede ver en innumerables mensajes de este foro era siempre el mismo: el tren debía pasar por Tarragona capital y la ubicación de Perafort no era la correcta.
Ahora ya, podemos hacerlo como queramos, pero esto no es nuevo y ya se vió venir. ¿Ellos no? bueno pues todos esos "ellos" a dimitir en cadena y a dejar sus poltronas.
No obstante, este camino y si se tuviese la convicción y la idea de hacer algo en el sentido de reparar esta bestialidad inmunda, no es tampoco malo. Simplemente supone un by-pass que temporalmente y mientras no haya otra cosa, puede servir de aliviadero a la ciudad de Tarragona. Pero eso es así siempre que se tuviese la firme convicción y la certeza de que el AVE un buen día fuese a entrar en Tarragona capital, salir hacia Reus pasando por el aeropuerto ampliado en capacidad y en una pista más (paralela a la actual) y tras ello, recuperar la ruta de AV en dirección a Lleida y Zaragoza. En este caso lo actual sería visto como algo temporal, algo pasajero y se pasaría esta etapa como buenamente se pudiera.
Pero es que lo gordo del caso es que esto no se ha pensado así, sino que se ha pensado como la opción definitiva, como un "así se queda y punto". Y en efecto... "así les ha quedao" que no lo usa nadie.
Las noticias y artículos de hoy así lo muestran. Es muy claro. En Lleida hay estación en el mismo sitio de siempre y en la ciudad, resultado: la gente usa masivamente el servicio que además es competitivo. En Tarragona no hay nada, la estación queda en el medio del campo, no sirve a nadie, no sirve a la capital, no sirve a Reus, no sirve a las zonas industriales, no sirve al puerto, no sirve a las zonas turísticas, no sirve al aeropuerto... bueno, ¿cuántos viajeros hay? pues los que hay, ninguno más. ¿Acaso cree alguien que en el futuro y si se permite especular con el terreno, se va a ir allí a vivir masivamente la gente de Barcelona para tener una buena conexión? otro craso error puesto que allí no se irá nadie al carecer la zona de cualquier tipo de servicios. No hay buses, no hay cercanías, no hay conexiones, no hay ningún servicio elemental, ¿y creen que irá a vivir la gente porque allí hay estación de AVE que te deja a 30 minutos de Barcelona? para eso ya tienen Martorell, Abrera y Esparreguera que está a media hora pero por lo menos tienen hospitales, los FGC, la RENFE, autobuses malos pero autobuses al fin y al cabo y alguna cosilla más.
Gran intelecto quien pensó que la estación ferroviaria del triángulo vital que existe en Tarragona debía ubicarse fuera de él y en el medio del campo, sí señor. El problema es que semejante personaje, sus amigos, o similares gañanes ahi seguirán en alguna parte decidiendo u opinando sobre otros trazados, otros caminos y demás, mientras la gente se ve completamente aislada. Y no se puede decir que ha sido una metedura de pata aislada y un desliz, puesto que en la totalidad del sencillísimo trazado que el AVE tendría que haber tenido a su paso por Cataluña, ha habido y está habiendo problemas de esta índole:
- En Figueres: follón.
- En Girona: follón.
- En la ruta de acceso al aeropuerto de Girona: follón.
- En Barcelona: follón.
- En la ruta de acceso al aeropuerto de BCN: follón.
- En Tarragona: follón.
(...)
Pues bueno, yo no sé cómo lo vereis vosotros, pero si alguien que tiene que ir de Lleida a Francia pasando por Tarragona y Barcelona, tiene follones en todos y cada uno de los tramos del recorrido por su incompetencia a la hora de trazar, a lo mejor resulta que no sirve para esto y que hay que poner a otra persona que diseñe y planifique unos recorridos mejores no mirando si le va a costar tres duros más porque quizá lo que uno se gaste de más ahora, en el futuro repercutirá en el bien general de la red, de la infraestructura y de las personas.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qualificacions i amistats
Em fa molt la impressió de que aquesta persona ja l'han buscada. Però com que cap dels amics complia el perfil, han agafat un qualsevol... d'entre els amics. I aquest és un criteri que bat qualsevol qualificació tècnica.Santfeliuenc wrote:[...] y que hay que poner a otra persona que diseñe y planifique unos recorridos mejores no mirando si le va a costar tres duros más porque quizá lo que uno se gaste de más ahora, en el futuro repercutirá en el bien general de la red, de la infraestructura y de las personas.
En resum, si vols tallar el bacallà en aquest país (perdó, en diuen "prestar un servei públic"), el millor és que et treguis carnet del partit. Actualment sociata, però en temps passats (i, a aquest ritme, futurs a no gaire llarg termini) convergent i qui sap si un dia d'aquests d'ERC. I pepero en d'altres indrets, fora de Catalunya.
La brossa (no em deixen dir m...) ve a ser la mateixa arreu. Però aquí cada cop tenen menys vergonya (o destresa) per tapar-la.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
De l'edició de Tarragona de L.V. en paper d'avui:
http://www.lavanguardia.es/premium/epap ... 25834.html
A dos velocidades
La estación del AVE en La Secuita disuade a a los usuarios de Tarragona, que se inclinan por los regionales
MARIA F. NOGUERA - Tarragona
Tres meses después de la puesta en marcha de los trenes Avant, los regionales que unen Tarragona y Barcelona siguen yendo llenos cada día, hasta el punto de que hay pasajeros que tienen que ir de pie. El precio y los 12 km que separan la capital tarraconense de la estación del Camp de Tarragona, ubicada en La Secuita, siguen pesando más que la extrema puntualidad y la rapidez de los regionales de alta velocidad.
Cuando se decidió la ubicación de la estación, "en Tarragona perdimos el tren", dice la concejal de Medio Ambiente del Consistorio tarraconense, Carme Crespo, quien usa los trenes de toda la vida para ir a Barcelona una vez por semana, porque "entre que llegas a La Secuita ya estás a medio camino". "Es caro y no ganas tiempo", considera la arquitecta Lucila Calleja, quien lleva cinco años viajando cada día a Barcelona en los regionales.
Desde el 28 de abril - fecha de inauguración del Avant- hasta el 22 de julio, 19.798 personas habían utilizado el regional de alta velocidad en el trayecto Camp de Tarragona-Barcelona Sants. La cifra es cuatro veces menor que la de los pasajeros que hicieron servir el Avant entre Barcelona y Lleida durante el mismo periodo, 83.261. Los datos muestran que los Avant que recorren el tramo Camp de Tarragona-Barcelona sumaron 7.034 pasajeros en mayo y 6.809 en junio. Y los datos de los que dispone Renfe de los pasajeros de media distancia son del 2006, año en que 469.984 viajeros al mes utilizaron las tres líneas que pasan por Tarragona (Barcelona-Tortosa, Barcelona-Reus y Barcelona-Zaragoza).
La ubicación de la estación de La Secuita motivó a Agustí Busquets, ngeniero forestal en la Diputación de Barcelona, a cambiar de domicilio. Antes vivía en Tarragona y en enero se mudó a El Catllar sólo para estar más cerca de los trenes de alta velocidad. Hace tres años que trabaja en Barcelona y afirma que el Avant le permite "ganar 5 o 6 horas a la semana".
Los trenes de Media Distancia tardan un mínimo de una hora y ocho minutos en recorrer el tramo Tarragona - Barcelona Sants, pero dependiendo del convoy que se elija, el trayecto se puede alargar a una hora y media (el regional que sale de Tarragona a las 5.52, por ejemplo, tiene prevista la llegada a Sants a las 7.23). Esto sin tener en cuenta los retrasos a los que los usuarios habituales están acostumbrados. "Lo peor es cuando el tren se para, va pasando el tiempo y nadie da ninguna explicación. El servicio de Renfe menosprecia el viajero", se queja Juan Manuel Torres.
Hacer el mismo trayecto en el Avant significa forzosamente tener que coger el coche, el taxi o el autobús para llegar a la estación de alta velocidad. En autobús, se tarda unos 20 minutos y se llega unos 10 minutos antes de la salida del tren. El trayecto entre la estación del Camp y Barcelona está estimado en 39 minutos. En total, una hora y nueve minutos, casi lo mismo que se tarda si se elige un tren de Media Distancia de los más rápidos. Eso sí, el Avant no sólo es muy puntual sino que en ocasiones puede llegar a su destino incluso antes de la hora prevista.
Los centenares de pasajeros que cubren a diario el trayecto Tarragona-Barcelona-Tarragona por motivos laborales pagan 120,70 euros por un abono mensual que permita viajar tanto en Regionales como en Catalunya o Regional Exprés. En el Avant, 40 viajes (20 días laborables de un mes, ida y vuelta) cuestan 229,45 (5,7 cada uno). A este precio habría que sumarle el del transporte hasta la estación. En autobús desde Tarragona, el trayecto sale a 1,35 euros y conseguir un abono del aparcamiento cuesta 36,9 euros.
La alta velocidad es una opción más cara que el tren regional, pero "mucho más barata que ir en coche", recuerda María Luisa, quien destina unos 300 euros al mes en transporte - estacionamiento y gastos de gasolina incluídos-, para ir a trabajar cada día desde Reus a Barcelona. Antes de la existencia del Avant gastaba 147,70 euros en el abono mensual de los regionales desde Reus, pero sin embargo ahora ahorra media hora en cada trayecto, de puerta a puerta, eso "me compensa", afirma.
La opción de viajar en el autobús que lleva a la estación y después coger el Avant es de lo más cómoda. No sólo por las prestaciones del nuevo tren, sino porque en el autobús hay veces que puede llegar a ir una persona sola, e incluso ninguna. El director de los servicios territoriales del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Margalef, admite que "el volumen de ocupación de los autobuses es menor al 15%" para las cuatro líneas que unen la estación del AVE con Tarragona, Reus (procedente de Port Aventura y Vila-seca), Valls y Cambrils (pasando por Salou y la Pineda). Desde Tarragona, Valls y Salou el autobús tarda 20 minutos. Desde Reus son 30. Desde Vila-seca, 45. Desde Port Aventura, una hora. Y desde Cambrils, una hora y media.
Consciente de que la gran mayoría sigue utilizando el transporte privado para llegar a la terminal de la Secuita, el Departament está estudiando reestructurar los servicios para hacerlos más competitivos. Ahora los autobuses van en función de la hora de salida de los trenes Ave y Avant. La intención es que “en breve” haya unos “horarios más permanentes”,
dice Margalef.
Josep, quien reside en Tarragona y trabaja en la plaza Francesc Macià de Barcelona, coge ocasionalmente el autobús para llegar a diario a la estación del Camp. No le parece una mala opción pero
La mejora de las carreteras, como el vial de San Ramón que conduce a la estación pasando por Perafort i Pallaresos, es una de las primeras actuaciones previstas por el Departament de Política Territorial i Obres Públiques para hacer más llevaderos los 12 quilómetros que separan Tarragona de la estación de alta velocidad. "Ya se han hecho los primeros trámites urbanísticos", explica el director territorial, quien descarta hablar de plazos. "Tarragona tiene que tener una conexión directa y rápida con la alta velocidad", pide el teniente de alcalde de Territorio del consistorio tarraconense, Xavier Tarrés. Pero el plan territorial del Camp de Tarragona (aprobado inicialmente y con horizonte en el 2026) no dibuja ningún ramal ferroviario directo entre la estación de La Secuita y Tarragona.
En cambio, sí que habrá una conexión entre la futura estación de la ciudad de Tarragona, que se planea ubicar en los alrededores de la plaza Imperial Tárraco, y la nueva estación del sur del aeropuerto de Reus, que de hecho se convertirá en la estación central del Camp y en ella confluirán el servicio de cercanías, el tramcamp, los regionales y los trenes de alta velocidad.
Está previsto que la estación reusense entre en funcionamiento en 2012, cuando terminen las obras del tramo que falta por completar del Corredor del Mediterráneo que unirá, también con alta velocidad, la línea férrea que pasa por La Secuita con la que viene de Valencia.
D E L C O C H E A L T R E N
Aparca como puedas
Decenas de vehículos descansan cada día en el arcén de la carretera que conduce a la estación de La Secuita, así como en el espacio de la mediana que se diseñó como zona ajardinada. "Yo dejo el coche al lado de la carretera. Hacen la vista gorda", admite Pere. Fuentes de Adif aseguran que ya han empezado los trámites legales para la señalización de prohibido aparcar. Dejar el coche un día entero en una de las 650 plazas del aparcamiento cuesta 12,30 y el abono mensual, el cual han adquirido hasta ahora sólo 65 personas, no llega a los 37 euros. El aparcamiento tiene una media de ocupación del 50%. La comisión de Fomento del Congreso de los Diputados pidió a finales de junio que se aplicaran descuentos en el estacionamiento para los usuarios del Avant, pero de momento Adif no ha concretado cómo se materializará esta propuesta.
http://www.lavanguardia.es/premium/epap ... 25834.html
A dos velocidades
La estación del AVE en La Secuita disuade a a los usuarios de Tarragona, que se inclinan por los regionales
MARIA F. NOGUERA - Tarragona
Tres meses después de la puesta en marcha de los trenes Avant, los regionales que unen Tarragona y Barcelona siguen yendo llenos cada día, hasta el punto de que hay pasajeros que tienen que ir de pie. El precio y los 12 km que separan la capital tarraconense de la estación del Camp de Tarragona, ubicada en La Secuita, siguen pesando más que la extrema puntualidad y la rapidez de los regionales de alta velocidad.
Cuando se decidió la ubicación de la estación, "en Tarragona perdimos el tren", dice la concejal de Medio Ambiente del Consistorio tarraconense, Carme Crespo, quien usa los trenes de toda la vida para ir a Barcelona una vez por semana, porque "entre que llegas a La Secuita ya estás a medio camino". "Es caro y no ganas tiempo", considera la arquitecta Lucila Calleja, quien lleva cinco años viajando cada día a Barcelona en los regionales.
Desde el 28 de abril - fecha de inauguración del Avant- hasta el 22 de julio, 19.798 personas habían utilizado el regional de alta velocidad en el trayecto Camp de Tarragona-Barcelona Sants. La cifra es cuatro veces menor que la de los pasajeros que hicieron servir el Avant entre Barcelona y Lleida durante el mismo periodo, 83.261. Los datos muestran que los Avant que recorren el tramo Camp de Tarragona-Barcelona sumaron 7.034 pasajeros en mayo y 6.809 en junio. Y los datos de los que dispone Renfe de los pasajeros de media distancia son del 2006, año en que 469.984 viajeros al mes utilizaron las tres líneas que pasan por Tarragona (Barcelona-Tortosa, Barcelona-Reus y Barcelona-Zaragoza).
La ubicación de la estación de La Secuita motivó a Agustí Busquets, ngeniero forestal en la Diputación de Barcelona, a cambiar de domicilio. Antes vivía en Tarragona y en enero se mudó a El Catllar sólo para estar más cerca de los trenes de alta velocidad. Hace tres años que trabaja en Barcelona y afirma que el Avant le permite "ganar 5 o 6 horas a la semana".
Los trenes de Media Distancia tardan un mínimo de una hora y ocho minutos en recorrer el tramo Tarragona - Barcelona Sants, pero dependiendo del convoy que se elija, el trayecto se puede alargar a una hora y media (el regional que sale de Tarragona a las 5.52, por ejemplo, tiene prevista la llegada a Sants a las 7.23). Esto sin tener en cuenta los retrasos a los que los usuarios habituales están acostumbrados. "Lo peor es cuando el tren se para, va pasando el tiempo y nadie da ninguna explicación. El servicio de Renfe menosprecia el viajero", se queja Juan Manuel Torres.
Hacer el mismo trayecto en el Avant significa forzosamente tener que coger el coche, el taxi o el autobús para llegar a la estación de alta velocidad. En autobús, se tarda unos 20 minutos y se llega unos 10 minutos antes de la salida del tren. El trayecto entre la estación del Camp y Barcelona está estimado en 39 minutos. En total, una hora y nueve minutos, casi lo mismo que se tarda si se elige un tren de Media Distancia de los más rápidos. Eso sí, el Avant no sólo es muy puntual sino que en ocasiones puede llegar a su destino incluso antes de la hora prevista.
Los centenares de pasajeros que cubren a diario el trayecto Tarragona-Barcelona-Tarragona por motivos laborales pagan 120,70 euros por un abono mensual que permita viajar tanto en Regionales como en Catalunya o Regional Exprés. En el Avant, 40 viajes (20 días laborables de un mes, ida y vuelta) cuestan 229,45 (5,7 cada uno). A este precio habría que sumarle el del transporte hasta la estación. En autobús desde Tarragona, el trayecto sale a 1,35 euros y conseguir un abono del aparcamiento cuesta 36,9 euros.
La alta velocidad es una opción más cara que el tren regional, pero "mucho más barata que ir en coche", recuerda María Luisa, quien destina unos 300 euros al mes en transporte - estacionamiento y gastos de gasolina incluídos-, para ir a trabajar cada día desde Reus a Barcelona. Antes de la existencia del Avant gastaba 147,70 euros en el abono mensual de los regionales desde Reus, pero sin embargo ahora ahorra media hora en cada trayecto, de puerta a puerta, eso "me compensa", afirma.
La opción de viajar en el autobús que lleva a la estación y después coger el Avant es de lo más cómoda. No sólo por las prestaciones del nuevo tren, sino porque en el autobús hay veces que puede llegar a ir una persona sola, e incluso ninguna. El director de los servicios territoriales del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Margalef, admite que "el volumen de ocupación de los autobuses es menor al 15%" para las cuatro líneas que unen la estación del AVE con Tarragona, Reus (procedente de Port Aventura y Vila-seca), Valls y Cambrils (pasando por Salou y la Pineda). Desde Tarragona, Valls y Salou el autobús tarda 20 minutos. Desde Reus son 30. Desde Vila-seca, 45. Desde Port Aventura, una hora. Y desde Cambrils, una hora y media.
Consciente de que la gran mayoría sigue utilizando el transporte privado para llegar a la terminal de la Secuita, el Departament está estudiando reestructurar los servicios para hacerlos más competitivos. Ahora los autobuses van en función de la hora de salida de los trenes Ave y Avant. La intención es que “en breve” haya unos “horarios más permanentes”,
dice Margalef.
Josep, quien reside en Tarragona y trabaja en la plaza Francesc Macià de Barcelona, coge ocasionalmente el autobús para llegar a diario a la estación del Camp. No le parece una mala opción pero
La mejora de las carreteras, como el vial de San Ramón que conduce a la estación pasando por Perafort i Pallaresos, es una de las primeras actuaciones previstas por el Departament de Política Territorial i Obres Públiques para hacer más llevaderos los 12 quilómetros que separan Tarragona de la estación de alta velocidad. "Ya se han hecho los primeros trámites urbanísticos", explica el director territorial, quien descarta hablar de plazos. "Tarragona tiene que tener una conexión directa y rápida con la alta velocidad", pide el teniente de alcalde de Territorio del consistorio tarraconense, Xavier Tarrés. Pero el plan territorial del Camp de Tarragona (aprobado inicialmente y con horizonte en el 2026) no dibuja ningún ramal ferroviario directo entre la estación de La Secuita y Tarragona.
En cambio, sí que habrá una conexión entre la futura estación de la ciudad de Tarragona, que se planea ubicar en los alrededores de la plaza Imperial Tárraco, y la nueva estación del sur del aeropuerto de Reus, que de hecho se convertirá en la estación central del Camp y en ella confluirán el servicio de cercanías, el tramcamp, los regionales y los trenes de alta velocidad.
Está previsto que la estación reusense entre en funcionamiento en 2012, cuando terminen las obras del tramo que falta por completar del Corredor del Mediterráneo que unirá, también con alta velocidad, la línea férrea que pasa por La Secuita con la que viene de Valencia.
D E L C O C H E A L T R E N
Aparca como puedas
Decenas de vehículos descansan cada día en el arcén de la carretera que conduce a la estación de La Secuita, así como en el espacio de la mediana que se diseñó como zona ajardinada. "Yo dejo el coche al lado de la carretera. Hacen la vista gorda", admite Pere. Fuentes de Adif aseguran que ya han empezado los trámites legales para la señalización de prohibido aparcar. Dejar el coche un día entero en una de las 650 plazas del aparcamiento cuesta 12,30 y el abono mensual, el cual han adquirido hasta ahora sólo 65 personas, no llega a los 37 euros. El aparcamiento tiene una media de ocupación del 50%. La comisión de Fomento del Congreso de los Diputados pidió a finales de junio que se aplicaran descuentos en el estacionamiento para los usuarios del Avant, pero de momento Adif no ha concretado cómo se materializará esta propuesta.
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
I ara més amb la crisis, que, si volien fer creixament urbanístic al costat de l'estació de l'AVE i guanyar clients, ara serà impossible . I, a part, si ningú agafa els AVANT, qui agafa els AVE?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Implícitament, reconeixen el nyap que han perpetrat
Davant la insistent rumorologia escampada per la premsa de que, finalment, es faran dues estacions més al Camp de Tarragona, fem veure que donem per bona aquesta versió i partim d'aquest supòsit. Aleshores, de què haurà servit l'estació d'Al Mig del Camp? Perquè quatre gats hi hagin pogut pujar i baixar durant vuit anys? Si, finalment, hi haurà estació a la Pl. Imperial Tarraco (cosa lògica per a la ciutat més important de la segona conurbació de Catalunya), què costava deixar el traçat actual com a by-pass de la línia a Madrid i enllaçar-hi l'estació del centre de la ciutat per als trens que hi tinguin parada?En cambio, sí que habrá una conexión entre la futura estación de la ciudad de Tarragona, que se planea ubicar en los alrededores de la plaza Imperial Tárraco, y la nueva estación del sur del aeropuerto de Reus, que de hecho se convertirá en la estación central del Camp y en ella confluirán el servicio de cercanías, el tramcamp, los regionales y los trenes de alta velocidad.
Está previsto que la estación reusense entre en funcionamiento en 2012, cuando terminen las obras del tramo que falta por completar del Corredor del Mediterráneo que unirá, también con alta velocidad, la línea férrea que pasa por La Secuita con la que viene de Valencia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Implícitament, reconeixen el nyap que han perpetrat
Guigui wrote:Davant la insistent rumorologia escampada per la premsa de que, finalment, es faran dues estacions més al Camp de Tarragona
rumorologia?
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... ragona.jsp
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
Això, més que un AVE, acabarà semblant un rodalies .
Salutacions, C.A.C.V.
Salutacions, C.A.C.V.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sí, rumorologia
No hi havia poca gent que, encara no fa gaire, deien que d'estació al costat de l'aeroport de Reus, res de res. És a aquesta disparitat d'informació a la qual feia referència.Danzig wrote:rumorologia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
Rumors i més rumors, en resum... .
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=262204
Un any d'Avant entre Tarragona i Barcelona sense èxit
El nombre de viatgers de tren entre Tarragona i Lleida, en canvi, s'ha doblat
LAMALLA.CAT
Després d'un any de funcionament, els trens Avant entre Tarragona i Barcelona no han assolit l'èxit; hi han viatjat 69.104 clients, que suposa un 6,3% dels passatgers del trajecte en tren que uneix les dues ciutats, segons les dades facilitades per Renfe. Per altra banda, els trajectes amb tren des de Lleida a Tarragona i des de la capital del Segrià a Barcelona han doblat i multiplicat per quatre, el nombre de viatgers, respectivament, gràcies als trens Avant. La distància que hi ha entre la ciutat i l'estació de Secuita s'apunta com una de les raons dels fracàs.
Durant el primer any en funcionament, 483.967 viatgers han utilitzat els nous serveis Avant a Catalunya. La relació Lleida - Barcelona ha estat la més demandada amb 373.587 clients, seguida dels 69.104 clients del trajecte Camp de Tarragona - Barcelona i 41.276 entre Lleida i Camp de Tarragona.
Tot i que en xifres absolutes la demanda d'Avant entre Tarragona i Lleida ha estat menor que entre Tarragona i Barcelona, en el primer trajecte el nombre total d'usuaris de tren s'ha doblat, mentre que en el segon ha augmentat només un 11,3%. Entre Lleida i Barcelona el nombre de viatgers s'ha multiplicat per quatre en relació a l'any anterior a l'entrada en funcionament dels trens Avant.
L'obertura del tram de línia Camp de Tarragona - Barcelona va permetre a Renfe implantar el 28 d'abril de 2008 els trens Avant entre Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona. Quinze dies després, les primeres estadístiques de la companyia mostraven que la demanda d'Avant entre Tarragona i Barcelona no havia estat destacada. Un any després, la tendència no ha canviat i la distància entre Tarragona i l'estació de Secuita, així com el preu dels bitllets, s'apunten com algunes de les causes.
Un any d'Avant entre Tarragona i Barcelona sense èxit
El nombre de viatgers de tren entre Tarragona i Lleida, en canvi, s'ha doblat
LAMALLA.CAT
Després d'un any de funcionament, els trens Avant entre Tarragona i Barcelona no han assolit l'èxit; hi han viatjat 69.104 clients, que suposa un 6,3% dels passatgers del trajecte en tren que uneix les dues ciutats, segons les dades facilitades per Renfe. Per altra banda, els trajectes amb tren des de Lleida a Tarragona i des de la capital del Segrià a Barcelona han doblat i multiplicat per quatre, el nombre de viatgers, respectivament, gràcies als trens Avant. La distància que hi ha entre la ciutat i l'estació de Secuita s'apunta com una de les raons dels fracàs.
Durant el primer any en funcionament, 483.967 viatgers han utilitzat els nous serveis Avant a Catalunya. La relació Lleida - Barcelona ha estat la més demandada amb 373.587 clients, seguida dels 69.104 clients del trajecte Camp de Tarragona - Barcelona i 41.276 entre Lleida i Camp de Tarragona.
Tot i que en xifres absolutes la demanda d'Avant entre Tarragona i Lleida ha estat menor que entre Tarragona i Barcelona, en el primer trajecte el nombre total d'usuaris de tren s'ha doblat, mentre que en el segon ha augmentat només un 11,3%. Entre Lleida i Barcelona el nombre de viatgers s'ha multiplicat per quatre en relació a l'any anterior a l'entrada en funcionament dels trens Avant.
L'obertura del tram de línia Camp de Tarragona - Barcelona va permetre a Renfe implantar el 28 d'abril de 2008 els trens Avant entre Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona. Quinze dies després, les primeres estadístiques de la companyia mostraven que la demanda d'Avant entre Tarragona i Barcelona no havia estat destacada. Un any després, la tendència no ha canviat i la distància entre Tarragona i l'estació de Secuita, així com el preu dels bitllets, s'apunten com algunes de les causes.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
http://www.tottarragona.cat/ca/infraest ... elona.html
Només dues persones per viatge utilitzen l’AVE entre l’estació del “Camp de Tarragona” i Barcelona
L’Avant registra 20 viatgers per tren davant els 100 usuaris de Lleida que disposa d’estació urbana
De fracàs absolut es pot qualificar l’utilització que es fa del trajecte amb l'AVE que uneix l’estació del “Camp de Tarragona” amb Barcelona.
Coincidint amb el segon aniversari de l’AVE Barcelona-Madrid, Renfe-Adif ha fet un balanç del funcionament d’aquest servei i també dels regionals d’alta velocitat, com l’Avant.
Destacant negativament la mínima utilització que es fa a l’estació del “Camp de Tarragona” dels trens que van a Barcelona i viceversa.
Un total de 15.920 persones van fer servir l’any 2009 els trens AVE entre l’estació de Perafort i Barcelona, el que representa només 2 viatgers per tren.
Pel que fa a l’Avant, tot i que les xifres són superiors, uns 20 viatgers per tren; aquestes queden molt lluny de les de Lleida, ciutat que disposa de ciutat urbana, i on el nivell d’utilització es va situar al voltant de les 100 persones per trajecte. El que posa de manifest l’errada històrica que va significar la ubicació de l’estació del “Camp de Tarragona” a 12 quilòmetres de la nostra ciutat, i a la que cal afegir la problemàtica de l’aparcament, la mala comunicació, i la manca d’un transport públic eficient.
Tot plegat fa evident la necessitat de que l’alta velocitat pugui arribar el més aviat possible al centre de Tarragona.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Al 3/24 n'estaven parlant. Em sembla molt fort que a més a més l'aparcament de "Camp de Tarragona" sigui de pagament...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Hi ha algunes persones que deixen el cotxe al marge de la carretera que hi va.
cristian26 wrote:Al 3/24 n'estaven parlant. Em sembla molt fort que a més a més l'aparcament de "Camp de Tarragona" sigui de pagament...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
Ens volen fer ser cornuts i que paguem el beure, Ningú, ningú, d'aquells a qui el mal cap ha obligat a desplaçar-se en aquesta terra de ningú, no hauria d'utilizar el pàrquing de peatge, I potser algú hauria hagut d' engegar alguna campanya contra aquesta mena d'atemptat.
Re: Ferrocarril convencional guanya a l'AVE a Tarragona
Sí, sí, però aquí el que es mou no surt a la foto.Pe Jorba wrote:Ens volen fer ser cornuts i que paguem el beure, Ningú, ningú, d'aquells a qui el mal cap ha obligat a desplaçar-se en aquesta terra de ningú, no hauria d'utilizar el pàrquing de peatge, I potser algú hauria hagut d' engegar alguna campanya contra aquesta mena d'atemptat.
Ni una sola iniciativa visible, més enllà de declaracions per part de les autoritats provincials, comarcals o municipals per tal de millorar el pàrking, per dotar-la d´un servei d´autobusos amb cara i ulls amb Tarragona, Reus, Valls, Salou, La Pineda, Vila-seca i Cambrils... Per reobrir el Reus-Roda i donar-li un servei ferroviari de viatgers amb correspondències amb l´AVE...