Me'n vaig a Londres
- Trenscat
- N10
Me'n vaig a Londres
Seguint la mítica saga dels "me'n vaig a..." no m'ha semblat trobar directament un fil que parlés de Londres, tot i que potser no l'he buscat bé.
El cas és que marxo 12 dies a Londres i m'agradaria que m'orientessiu de si haig de visitar quelcom ferroviari que no m'haig de perdre per res del món. Ep, que consti que no hi vaig sol i que no és un viatge ferroviari ni de bon tros, però si la xicota em deixa que ens escapem algun moment a veure alguna cosa doncs... Jo de moment havia pensat anar al London Transport Museum i a l'estació de St.Pancras International. A més, imagino que passarem per alguna altra estació en les excursions que tenim previst fer a prop de Londres, a més de les estacions del Tube per les que anem passant. D'altra banda, el tramvia de Croydon (crec que és així) val la pena veure'l?
Un tema totalment diferent. Quin títol de transport aconselleu que agafi per la nostra estada? És que no sé si és més adequat agafar una Travelcard o bé una Oyster que et va descomptant els viatges que fas. Nosaltres tindrem l'hotel a la zona 2 i de fet no crec que anem habitualment més enllà d'aquesta corona. Gràcies per l'ajuda!
El cas és que marxo 12 dies a Londres i m'agradaria que m'orientessiu de si haig de visitar quelcom ferroviari que no m'haig de perdre per res del món. Ep, que consti que no hi vaig sol i que no és un viatge ferroviari ni de bon tros, però si la xicota em deixa que ens escapem algun moment a veure alguna cosa doncs... Jo de moment havia pensat anar al London Transport Museum i a l'estació de St.Pancras International. A més, imagino que passarem per alguna altra estació en les excursions que tenim previst fer a prop de Londres, a més de les estacions del Tube per les que anem passant. D'altra banda, el tramvia de Croydon (crec que és així) val la pena veure'l?
Un tema totalment diferent. Quin títol de transport aconselleu que agafi per la nostra estada? És que no sé si és més adequat agafar una Travelcard o bé una Oyster que et va descomptant els viatges que fas. Nosaltres tindrem l'hotel a la zona 2 i de fet no crec que anem habitualment més enllà d'aquesta corona. Gràcies per l'ajuda!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
Re: Me'n vaig a Londres
St.Pancras International és força impressionant i la més maca de les estacions de la ciutat. A més, ha estat totalment renovada fa poc però conserva l'estructura original del s.XIX (algú s'ho imagina aquí a Catalunya?).
Ja posats, visita l'estació de King's Cross, que no és tant impressionant però té un aspecte més ferroviari. Aproximadament, es troba a uns... 15 metres de l'anterior ja que només has de creuar un carrer. Ja veuràs com tots els guiris van cap al mateix lloc en aquesta estació, a l'andana 9 3/4 (la de Harry Potter).
Euston queda a uns 5 minuts a peu de la zona, però si no tens gaire temps no val la pena anar-hi. És una espècie de Sants Estació més cutre, només amb l'alicient de veure trens Virgin i d'estar al barri per on va circular la primera locomotora de la història (com a atracció de fira) construïda per Trevithick... però d'això no en queda ni rastre.
Del que sí en queda no sols rastre sinó tota la màquina, és de la locomotora més antiga del món, la Puffing Billy de 1813, que trobaràs al London - Science Museum. Allà també hi trobaràs la Rocket de Stephenson de 1829 entre moltes altres coses com la càpsula Apollo 10.
També et recomano que facis un volt amb un autobús de dos pisos convencional (no els turístics) ja que donen molt bona visió de la ciutat. Pel que vaig veure, hi ha un parell de línies que encara es fan amb els clàssics RouteMasters com a curiositat. Allà, quan retiren alguna cosa, vol dir que la retiren de la circulació normal, però que encar els pots fer servir en alguns casos (no com aquí que es desballesten i llestos).
I per acabar, una volteta fins a Canary Wharf per veure els edificis nous d'oficines i aprofites per donar una volta en el "Docklands Light Railway".
En quant al tema del bitllet, suposo que si en fas molt ús, millor una Travelcard (de fet, al ser "tarifa plana", aniràs més tranquil).
Una última cosa... visita la web de "London Transport" per veure quines línies estaran en obres, ja que pel que en període de vacances sempre hi ha forces trams tancats per millores.
Per cert, trobaràs merchandising del metro per tot arreu, així que no cal que el compris a la primera botiga on en vegis
Ja posats, visita l'estació de King's Cross, que no és tant impressionant però té un aspecte més ferroviari. Aproximadament, es troba a uns... 15 metres de l'anterior ja que només has de creuar un carrer. Ja veuràs com tots els guiris van cap al mateix lloc en aquesta estació, a l'andana 9 3/4 (la de Harry Potter).
Euston queda a uns 5 minuts a peu de la zona, però si no tens gaire temps no val la pena anar-hi. És una espècie de Sants Estació més cutre, només amb l'alicient de veure trens Virgin i d'estar al barri per on va circular la primera locomotora de la història (com a atracció de fira) construïda per Trevithick... però d'això no en queda ni rastre.
Del que sí en queda no sols rastre sinó tota la màquina, és de la locomotora més antiga del món, la Puffing Billy de 1813, que trobaràs al London - Science Museum. Allà també hi trobaràs la Rocket de Stephenson de 1829 entre moltes altres coses com la càpsula Apollo 10.
També et recomano que facis un volt amb un autobús de dos pisos convencional (no els turístics) ja que donen molt bona visió de la ciutat. Pel que vaig veure, hi ha un parell de línies que encara es fan amb els clàssics RouteMasters com a curiositat. Allà, quan retiren alguna cosa, vol dir que la retiren de la circulació normal, però que encar els pots fer servir en alguns casos (no com aquí que es desballesten i llestos).
I per acabar, una volteta fins a Canary Wharf per veure els edificis nous d'oficines i aprofites per donar una volta en el "Docklands Light Railway".
En quant al tema del bitllet, suposo que si en fas molt ús, millor una Travelcard (de fet, al ser "tarifa plana", aniràs més tranquil).
Una última cosa... visita la web de "London Transport" per veure quines línies estaran en obres, ja que pel que en període de vacances sempre hi ha forces trams tancats per millores.
Per cert, trobaràs merchandising del metro per tot arreu, així que no cal que el compris a la primera botiga on en vegis
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Molt bons els comentaris del Marçal comparant la sensibilitat històrica de London VS Catalunya.
Quant al tramvia de Croydon, la veritat t'ho recomano per dos motius:
-Passa per llocs molt bonics i amb l'excusa de portar la xicota a veure el "típic urbanisme anglès" et dones la passejadeta...Parlant seriosament, passa per racons MOLT bonics.
-El tramvia quan passa pel traçat Wimbledon-Croydon ho fa per via convencional (plataforma no tramviària), un antic traçat de la British Rail. Una delicia, oiga.
La decisió, a les teves mans Bernat.
Quant al tramvia de Croydon, la veritat t'ho recomano per dos motius:
-Passa per llocs molt bonics i amb l'excusa de portar la xicota a veure el "típic urbanisme anglès" et dones la passejadeta...Parlant seriosament, passa per racons MOLT bonics.
-El tramvia quan passa pel traçat Wimbledon-Croydon ho fa per via convencional (plataforma no tramviària), un antic traçat de la British Rail. Una delicia, oiga.
La decisió, a les teves mans Bernat.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Trenscat
- N10
Gràcies per les informacions! Espero tenir temps de veure coses, ja que tenim força dies però vulguis o no entre una cosa i una altra passa volant!!
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Per allà dalt tens l'associació de col.leccionistes de bitllets de transport més potent d'Europa, algun dia hauré d'anar al seu Manchester Meet.
http://www.transport-ticket.org.uk/index.htm
mmmm...heu vist quin bitllet els agrada per decorar aquesta pàgina :
http://www.transport-ticket.org.uk/societies.htm
http://www.transport-ticket.org.uk/index.htm
mmmm...heu vist quin bitllet els agrada per decorar aquesta pàgina :
http://www.transport-ticket.org.uk/societies.htm
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jo Bernat no conec Londres, però només desitjo que t'ho passis molt bé, i estic ja esperant deleitar-me amb el teu petit reportatge ferroviari! em sembla a mi que haurem de les babes
Que vagi molt bé.
Que vagi molt bé.
Salutacions,
Oriol
Oriol
En aquesta web: http://www.tfl.gov.uk/tfl/livetravelnew ... ekend.html
es poden consultar les obres que es faran al Tube, per tal de saber quines estacions estaran fora de servei, quan aneu allà. Inclou dos documents en PDF, a on consultar els tancaments de trams i estacions, durant els propers 6 mesos.
es poden consultar les obres que es faran al Tube, per tal de saber quines estacions estaran fora de servei, quan aneu allà. Inclou dos documents en PDF, a on consultar els tancaments de trams i estacions, durant els propers 6 mesos.
- Trenscat
- N10
De targeta per utilitzar durant els dies que siguem allà em recomaneu l'Oyster o la Travelcard? És que comentant amb altra gent m'han dit que havien fet servir l'Oyster...
- Trenscat
- N10
Una altra pregunta: per agafar trens per anar fora de Londres com està per comprar bitllets? Ho dic perquè com que hi ha un munt de companyies privades que operen no sé si és gaire embolicat o simplement vas a la taquilla i demanes els bitllets per tal destinació. Nosaltres teníem pensat anar a Cambridge, Bath i Bournemouth.
En principi, no hi ha problemes per comprar els bitllets a les taquilles, però millor que informi algú que ha anat pels voltants d¡Anglaterra.
En principi tindries que dir d'on a on vols anar i ells et pregunten quina companyia vols anar, fa 6 anys d'això, m'ho va dir un amic. Per cert, et recomano que visitis també els nussos ferroviaris per les rodalies de Londres, he vist imatges d'un en una revista hobbytren i em va agradar molt .
Jo quan vaig estar fa 2 anys no vaig veure taquilles per a cada companyia, crec que són comunes a totes les companyies, però no les gestiona el "ADIF anglès". Jo hi vaig anar a la primera que vaig veure i em van fer sense cap problema un bitllet d'anar i tornar a Windsor, sent a més un bitllet de prolongació de la Travelcard de 6 zones vàlida per a 3 dies.Trenscat wrote:Una altra pregunta: per agafar trens per anar fora de Londres com està per comprar bitllets? Ho dic perquè com que hi ha un munt de companyies privades que operen no sé si és gaire embolicat o simplement vas a la taquilla i demanes els bitllets per tal destinació. Nosaltres teníem pensat anar a Cambridge, Bath i Bournemouth.