Catenaria rígida per a Rodalies
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Per entendre'ns, la catenària diguem-ne convencional són cables, i en canvi la rígida son com una espècie de tubs quadrats d'acer. Seria una cosa aixi oi?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Si, per fer-ho entenedor és així de simple
només matitzar que els perfils rígids són d'alumini i no d'acer
només matitzar que els perfils rígids són d'alumini i no d'acer
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
http://www.20minutos.es/noticia/403089/ ... erno/tren/
La modernización del servicio de Cercanías empieza la semana que viene
EFE. 29.07.2008 Las obras se harán de noche para no interrumpir el servicio.
Se instalará una catenaria rígida.
El presidente de Adif, Antonio González, ha anunciado que la empresa pública empezará a sustituir el lunes que viene las antiguas catenarias de la red de Cercanías en Barcelona.
Las obras empiezan el lunes y se harán de noche. González ha indicado que las obras se harán de noche para evitar la interrupción del servicio.
El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) ha previsto instalar una catenaria rígida en los túneles urbanos de Barcelona, una obra que tardará 18 meses en ejecutarse.
La finalidad es, según Adif, aumentar los estándares de calidad, seguridad y fiabilidad de las instalaciones ferroviarias, cosa que mejorará el servicio.
No se interrumpirá el servicio
González ha recordado que inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
La catenaria rígida se montará en un tramo de 47 kilómetros de línea, que comprende los trayectos Montcada Bifurcació-l'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Sagrera y los ramales de conexión del interior de los túneles de Barcelona.
La modernización del servicio de Cercanías empieza la semana que viene
EFE. 29.07.2008 Las obras se harán de noche para no interrumpir el servicio.
Se instalará una catenaria rígida.
El presidente de Adif, Antonio González, ha anunciado que la empresa pública empezará a sustituir el lunes que viene las antiguas catenarias de la red de Cercanías en Barcelona.
Las obras empiezan el lunes y se harán de noche. González ha indicado que las obras se harán de noche para evitar la interrupción del servicio.
El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) ha previsto instalar una catenaria rígida en los túneles urbanos de Barcelona, una obra que tardará 18 meses en ejecutarse.
La finalidad es, según Adif, aumentar los estándares de calidad, seguridad y fiabilidad de las instalaciones ferroviarias, cosa que mejorará el servicio.
No se interrumpirá el servicio
González ha recordado que inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
La catenaria rígida se montará en un tramo de 47 kilómetros de línea, que comprende los trayectos Montcada Bifurcació-l'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Sagrera y los ramales de conexión del interior de los túneles de Barcelona.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Això no m'ho crec. Segur que hi haurà problemes a la nit els quals es veuran reflectits durant el dia amb talls a les línies.metring wrote:inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Penso que resoldrà moltes incidències, però no totes.
Tingueu en compte que algunes incidències són per "culpa" de la catenària, però tenim una col·lecció d'excuses cortesia de Foment...
Tingueu en compte que algunes incidències són per "culpa" de la catenària, però tenim una col·lecció d'excuses cortesia de Foment...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Quan es refereixen a talls de servei, és quan afecta a gairebé tots els trens d'un dia. Si per uns dies puntuals cal suprimir l'últim tren substituit per autobús, no crec que sigui tan dramàtic.cristian26 wrote:Això no m'ho crec. Segur que hi haurà problemes a la nit els quals es veuran reflectits durant el dia amb talls a les línies.metring wrote:inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
El que vull dir és que a la nit hi haurà imprevistos i problemes que afectaran al servei de rodalies de l'endemà.UT596001 wrote:Quan es refereixen a talls de servei, és quan afecta a gairebé tots els trens d'un dia. Si per uns dies puntuals cal suprimir l'últim tren substituit per autobús, no crec que sigui tan dramàtic.cristian26 wrote:Això no m'ho crec. Segur que hi haurà problemes a la nit els quals es veuran reflectits durant el dia amb talls a les línies.metring wrote:inicialmente se cambiará la catenaria de los túneles de la red de Cercanías y no se tendrá que interrumpir el servicio.
Problemes del tot, segons els que manen, imprevisibles...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
S'inicia la instal·lació de catenària rígida als túnels urbans de la ciutat
publicat el 04/08/2008 a les 12:13 h. Cristina Gambín
L'objectiu és augmentar els estàndards de qualitat i eficàcia de la infraestructura ferroviària
Aquest dilluns, 4 d'agost, s'inicia la primera fase d'instal·lació de la nova catenària rígida als túnels urbans de Barcelona.
Els treballs es realitzaran, en aquesta primera fase, al tram que uneix Sants i La Sagrera per Passeig de Gràcia, i s'allargaran durant quasi cinc mesos.
Malgrat que es realitzaran en horari nocturn, els treballs obligaran a desviar quatre trens per Plaça Catalunya-Arc de Triomf a partir de les 23.20 hores.
Aquesta primera fase consistirà en la col·locació dels suports i fixacions que posteriorment subjectaran la nova instal·lació.
Catenària de més fiabilitat
La catenària rígida es muntarà amb un tram de 47,5 km de línia, que comprèn els trajectes Montcada Bifurcació-L'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-La Sagrera i els ramals de connexió situats a l'interior dels túnels de Barcelona.
Aquest tipus de catenària dóna més fiabilitat a les instal·lacions i n'assegura la regularitat de les circulacions.
S'inicia la instal·lació de catenària rígida als túnels urbans de la ciutat
publicat el 04/08/2008 a les 12:13 h. Cristina Gambín
L'objectiu és augmentar els estàndards de qualitat i eficàcia de la infraestructura ferroviària
Aquest dilluns, 4 d'agost, s'inicia la primera fase d'instal·lació de la nova catenària rígida als túnels urbans de Barcelona.
Els treballs es realitzaran, en aquesta primera fase, al tram que uneix Sants i La Sagrera per Passeig de Gràcia, i s'allargaran durant quasi cinc mesos.
Malgrat que es realitzaran en horari nocturn, els treballs obligaran a desviar quatre trens per Plaça Catalunya-Arc de Triomf a partir de les 23.20 hores.
Aquesta primera fase consistirà en la col·locació dels suports i fixacions que posteriorment subjectaran la nova instal·lació.
Catenària de més fiabilitat
La catenària rígida es muntarà amb un tram de 47,5 km de línia, que comprèn els trajectes Montcada Bifurcació-L'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-La Sagrera i els ramals de connexió situats a l'interior dels túnels de Barcelona.
Aquest tipus de catenària dóna més fiabilitat a les instal·lacions i n'assegura la regularitat de les circulacions.
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Tres de los trenes desviados son el Aeroport-Sant Celoni, el Aeroport-Granollers Centre y el último cercanías Sant Andreu Comtal-Vilanova
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Realment tinc ganes de saber si seran capaços de dur la catenària rígida a l'Estació de França i destrossar-la visualment...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Només als túnels
Pel que sembla, només pretenen implantar-la als túnels, així que els que mirem per l'estètica podem respirar tranquils, almenys de moment.victorcasta wrote:Realment tinc ganes de saber si seran capaços de dur la catenària rígida a l'Estació de França i destrossar-la visualment...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Només als túnels
Però és que dur la catenària rígida fins a Montcada-Bifurcació, Sant Andreu Comtal o L'Hospitalet de Llobregat, ja significa sortir fora de túnels, d'aquí el dubte.Guigui wrote:Pel que sembla, només pretenen implantar-la als túnels, així que els que mirem per l'estètica podem respirar tranquils, almenys de moment.victorcasta wrote:Realment tinc ganes de saber si seran capaços de dur la catenària rígida a l'Estació de França i destrossar-la visualment...
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
A mi, per l'impacte visual no em preocupa, excepte si es fica a Estació de França, algu que dubto molt que passi, ja que, al haver-hi només una línia de rodalies, dubto que es preocupin a ficar novetats allà.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Indicis
Reprodueixo notícia de la setmana passada, publicada més amunt en aquest mateix fil:
Ara, sempre quedarà el dubte de què acabaran fent i de si Renfomentadif ha dit a les agències tot el que pensa fer en aquest sentit, però una institució, com aquesta i altres, que ha mostrat repetidament el seu menyspreu pel patrimoni històric, no crec que pretengui amagar res d'això, ans al contrari, ho vendria com una mostra de progrés de primeríssima línia.
La font, en principi, és relativament fiable dins els estàndards informatius actuals. En qualsevol cas, la relació al final no inclou pas el ramal de l'Estació de França.20minutos, citant EFE, wrote:El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) ha previsto instalar una catenaria rígida en los túneles urbanos de Barcelona, una obra que tardará 18 meses en ejecutarse.
[...]
La catenaria rígida se montará en un tramo de 47 kilómetros de línea, que comprende los trayectos Montcada Bifurcació-l'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Sagrera y los ramales de conexión del interior de los túneles de Barcelona.
Ara, sempre quedarà el dubte de què acabaran fent i de si Renfomentadif ha dit a les agències tot el que pensa fer en aquest sentit, però una institució, com aquesta i altres, que ha mostrat repetidament el seu menyspreu pel patrimoni històric, no crec que pretengui amagar res d'això, ans al contrari, ho vendria com una mostra de progrés de primeríssima línia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Crec que ho faràn fins a la sortida del túnel ja que el text cita "los ramales de conexión del interior de los túneles de Barcelona."
Salutacions,
Oriol
Oriol
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Però ja que hi son, per uns metres que hi ha de la sortida del tunel de Glòries fins a Estació de França...
A més l'impacte visual no n'hi haurà no? de fet la catenària actual no es que sigui gaire maca i amb tantes vies infrautilitzades com té l'estació encara s'hi nota més. Potser al contrari es veuria tot millor a l'hora de posar fixacions noves i tot ben posat on cal no com ara fils penjant des de fa ves a saber quant.
A més l'impacte visual no n'hi haurà no? de fet la catenària actual no es que sigui gaire maca i amb tantes vies infrautilitzades com té l'estació encara s'hi nota més. Potser al contrari es veuria tot millor a l'hora de posar fixacions noves i tot ben posat on cal no com ara fils penjant des de fa ves a saber quant.
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
1) Des de la sortida del túnel de Glòries fins a l'EdF hi han bastants més d'uns quants metres.EUKibo wrote:Però ja que hi son, per uns metres que hi ha de la sortida del tunel de Glòries fins a Estació de França...
A més l'impacte visual no n'hi haurà no? de fet la catenària actual no es que sigui gaire maca i amb tantes vies infrautilitzades com té l'estació encara s'hi nota més. Potser al contrari es veuria tot millor a l'hora de posar fixacions noves i tot ben posat on cal no com ara fils penjant des de fa ves a saber quant.
2) No, i ara, impacte visual gens ni mica, només una espècie de teranyines de vigues d'un pam de grandària amb ménsules cada 10 metres, aixó es transparent total...
3)Mai es va pensar en fer la catenària "actual" com a maca, sinò útil, económica i lleugera.
4) Vies infrautilitzades? Hi ha una cosa que s'en diu maniobres per on trens passen per aquest munt de vies infrautilitzades que tu dius
5)Jo quan no tinc ni idea de quelcom prefereixo no opinar.
6)aquests fils son cables que tenen una funció i es diu catenària.
Decididament tal com deia un company, t'estas cobrint de glòria i demanaria que abans d'obrir la boca pensesis dos cops el que escrius, com a fòrum d'opinions estic d'acord en que s'opini i es discuteixi, però el que molta gent dubto que suporti es que es parli amb ignorància, despreci i vehemència a coses que son tant respetables com unes altres.
Disculpeu l'off-tòpic
Salutacions,
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
La catenària no té perquè ser maca, però almenys la flexible apenes "ni es veu". En canvi, la catenària rígida requereix de més punts de subjecció i per tant, a l'aire lliure, de més pòrtics. Jo no voldria veure l'Estació de França de la mateixa manera que la foto següent. I en quant a canviar fixacions velles, per fixacions noves, només cal veure com era abans l'estació de Ribes de Freser i com és ara amb pòrtics.EUKibo wrote:Però ja que hi son, per uns metres que hi ha de la sortida del tunel de Glòries fins a Estació de França...
A més l'impacte visual no n'hi haurà no? de fet la catenària actual no es que sigui gaire maca i amb tantes vies infrautilitzades com té l'estació encara s'hi nota més. Potser al contrari es veuria tot millor a l'hora de posar fixacions noves i tot ben posat on cal no com ara fils penjant des de fa ves a saber quant.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
Concretament 550mProastiakos wrote: 1) Des de la sortida del túnel de Glòries fins a l'EdF hi han bastants més d'uns quants metres.
En què quedem? Ha se ser maca o útil?Proastiakos wrote: 2) No, i ara, impacte visual gens ni mica, només una espècie de teranyines de vigues d'un pam de grandària amb ménsules cada 10 metres, aixó es transparent total...
3)Mai es va pensar en fer la catenària "actual" com a maca, sinò útil, económica i lleugera.
La catenària rígida és millor que els fils penjant, de fet al metro fa anys que ja la van instal·lar, en canvi, Renfe-ADIF (no cal calificar-la ja que és evident com funciona encara que molts no ho vulguin accepta) sempre va amb retards. I a l'EDF per uns quants pals més no ve d'aquí, a més són pocs metres i en un futur segurament ho soterrin amb les ampliacions del TRAM.
http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 260010.jpg
Dubto molt que de l'Estació de França estiguin treient tot el seu potencial. Encara sort de la R10 i de l'Alvia (que per cert ja no està).Proastiakos wrote: 4) Vies infrautilitzades? Hi ha una cosa que s'en diu maniobres per on trens passen per aquest munt de vies infrautilitzades que tu dius
I també estàs d'acord amb els atacs personals? No entenc perquè quan critico a Renfe el que rebo en comptes d'arguments són atacs personals dels quals mai he rebut disculpes.Proastiakos wrote: 5)Jo quan no tinc ni idea de quelcom prefereixo no opinar.
Decididament tal com deia un company, t'estas cobrint de glòria i demanaria que abans d'obrir la boca pensesis dos cops el que escrius, com a fòrum d'opinions estic d'acord en que s'opini i es discuteixi, però el que molta gent dubto que suporti es que es parli amb ignorància, despreci i vehemència a coses que son tant respetables com unes altres.
- Attachments
-
- EDF.JPG (40.51 KiB) Viewed 6312 times
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Catenaria rígida per a Rodalies
L'afirmació de que la catenària rígida és millor que "els fils penjant" l'hauries de posar tota entre moltes cometes. La catenària rígida no és ni millor ni pitjor que la 'flexible'. Són diferents, i pensades per a supòsits diferents. La comparació Metro-Adif no és vàlida perquè les circulacions de les dues xarxes no són similars. Per la foto dedueixo que no has entès que el que es vol que quedi lliure de pòrtics de catenària rígida és l'estació -que és la que està catalogada com a patrimoni- i no la platja de vies d'aquesta.EUKibo wrote:En què quedem? Ha se ser maca o útil?Proastiakos wrote: 2) No, i ara, impacte visual gens ni mica, només una espècie de teranyines de vigues d'un pam de grandària amb ménsules cada 10 metres, aixó es transparent total...
3)Mai es va pensar en fer la catenària "actual" com a maca, sinò útil, económica i lleugera.
La catenària rígida és millor que els fils penjant, de fet al metro fa anys que ja la van instal·lar, en canvi, Renfe-ADIF (no cal calificar-la ja que és evident com funciona encara que molts no ho vulguin accepta) sempre va amb retards. I a l'EDF per uns quants pals més no ve d'aquí, a més són pocs metres i en un futur segurament ho soterrin amb les ampliacions del TRAM.
http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 260010.jpg
D'acord que no és l'estació que va ser, però encara té uns quants regionals, i uns quants trens de llarga distància que fan maniobres, ja no només pel moviment de màquina i cotxes sinó també per dur els regionals a neteja en un petit dipòsit a la sortida de l'estació.EUKibo wrote:Dubto molt que de l'Estació de França estiguin treient tot el seu potencial. Encara sort de la R10 i de l'Alvia (que per cert ja no està).Proastiakos wrote: 4) Vies infrautilitzades? Hi ha una cosa que s'en diu maniobres per on trens passen per aquest munt de vies infrautilitzades que tu dius
Precisament són les crítiques, que es fan des de l'estómac.EUKibo wrote: I també estàs d'acord amb els atacs personals? No entenc perquè quan critico a Renfe el que rebo en comptes d'arguments són atacs personals dels quals mai he rebut disculpes.