Retards, avaries i deficiències a TMB
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
I ara, pregunta: De quina sèrie és la unitat accidentada? Com sigui la 9000, de la L9-L10 que circularan automàticament, es pot demostrar que no són unes unitats 100 per 100 segures, i en aquest cas perquè hi havia conductor i era un tren sense passatgers, imagina't si és amb passatgers i automàtic .
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
La línia 2 del metro restableix el servei en tot el trajecte
publicat el 06/08/2008 a les 17:09 h. Redacció bcn.cat
La incidència ha afectat les parades de Pep Ventura, Gorg, Sant Roc i Artigues-Sant Adrià
El servei de metro de la línia 2 funciona amb normalitat després que la incidència que ha afectat aquest matí el tram entre les estacions d'Artigues/Sant Adrià i Pep Ventura hagi quedat resolta a partir de les 15 h, segons un comunicat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
El motiu de la interrupció parcial de la circulació ha estat la sortida de carril d'un tren sense passatge que s'incorporava des de la cotxera a l'estació per donar servei.
Durant el temps que ha durat la incidència, el tram entre les estacions afectades de la línia 2 del metro s'ha cobert amb un servei especial d'autobús.
La incidència s'ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos i empleats situats a les estacions.
La línia 2 del metro restableix el servei en tot el trajecte
publicat el 06/08/2008 a les 17:09 h. Redacció bcn.cat
La incidència ha afectat les parades de Pep Ventura, Gorg, Sant Roc i Artigues-Sant Adrià
El servei de metro de la línia 2 funciona amb normalitat després que la incidència que ha afectat aquest matí el tram entre les estacions d'Artigues/Sant Adrià i Pep Ventura hagi quedat resolta a partir de les 15 h, segons un comunicat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
El motiu de la interrupció parcial de la circulació ha estat la sortida de carril d'un tren sense passatge que s'incorporava des de la cotxera a l'estació per donar servei.
Durant el temps que ha durat la incidència, el tram entre les estacions afectades de la línia 2 del metro s'ha cobert amb un servei especial d'autobús.
La incidència s'ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos i empleats situats a les estacions.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Home, potser l'errada ha sigut humana! Hi ha motoristes i AAC's que surten de la maniobra en M+25, anulant l'interaccio ATP tren-via quan no s'ha de fer, i rebassar un doble disc vermell(possible amb M+25, no amb ATP) molt probablement significarà descarrilar... (desconec totalment el cas d'avui, es una hipòtesi)orig440 wrote:I ara, pregunta: De quina sèrie és la unitat accidentada? Com sigui la 9000, de la L9-L10 que circularan automàticament, es pot demostrar que no són unes unitats 100 per 100 segures, i en aquest cas perquè hi havia conductor i era un tren sense passatgers, imagina't si és amb passatgers i automàtic .
P.D: L2 = només trens 9000.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Cap unitat, per molt ultra-moderna i ultra-segura és 100% segura. A més a més, la major causa d'accidents i incidents és sempre l'error humà.orig440 wrote:I ara, pregunta: De quina sèrie és la unitat accidentada? Com sigui la 9000, de la L9-L10 que circularan automàticament, es pot demostrar que no són unes unitats 100 per 100 segures, i en aquest cas perquè hi havia conductor i era un tren sense passatgers, imagina't si és amb passatgers i automàtic .
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
La via també pot estar deterioradavictorcasta wrote: Cap unitat, per molt ultra-moderna i ultra-segura és 100% segura. A més a més, la major causa d'accidents i incidents és sempre l'error humà.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
És aquesta la meva opinió, que ha estat un fallo de la pròpia unitat (que quedi clar que no critico els trens d'alstom, els quals m'agraden molt, no hi hagin malentessos ).Denisuko wrote:Cap unitat, per molt ultra-moderna i ultra-segura és 100% segura.
Salutacions, C.A.C.V.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Lamentablement sembla ser que ha sigut un problema de malentés entre l'AAC i el CCM; l'AAC ha entés que havia de rebassar un doble disc vermell, i l'ha rebassat sense mirar agulles ni res (l'AAC era nou). I no culpo a l'AAC, sinó a la mala formació que metro dona a les noves incorporacions.Denisuko wrote:
La via també pot estar deteriorada
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Segons m'han informat, aquesta tarda els trens de la L1 circulaven fins a Pl. Espanya normal, però entre Pl. Espanya i Pl. de Sants o feia un sol tren en via única. A Pl. Espanya, es feia canvi de tren pel pas superior entre andanes. Tot i que es deia alguna cosa per megafonia, la informació als viatgers deixava mooolt que desitjar, per la qual cosa els trens anaven plens a vessar, hi havia tot de gent anant amunt i avall sense saber ben bé què fer i a sobre al·lucinant veient trens en contradirecció
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aquest matí la L1 de Espanya a Pl.Sants es feia normal. A Pl.Sants entrava en directa i sortia en desviada.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Un sol cap d'estació contra 600 o més persones em sembla que molt no pot fer. Afegim a més que en situacions així la gent només sol criticar la mala organització i queixar-se de lo dolent de tot, sense tenir en compte molts aspectes com el d'una incidència. Tampoc és que la gent tingui molta paciència i encara menys que parin l'orella a l'hora de rebre informació per megafonia. Trista però crua realitat.wefer wrote:Segons m'han informat, aquesta tarda els trens de la L1 circulaven fins a Pl. Espanya normal, però entre Pl. Espanya i Pl. de Sants o feia un sol tren en via única. A Pl. Espanya, es feia canvi de tren pel pas superior entre andanes. Tot i que es deia alguna cosa per megafonia, la informació als viatgers deixava mooolt que desitjar, per la qual cosa els trens anaven plens a vessar, hi havia tot de gent anant amunt i avall sense saber ben bé què fer i a sobre al·lucinant veient trens en contradirecció
Salutacions
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
1 contra 600 potser no podrà fer molt, però també pot anar un altre AAC i llavors seran 2 contra 600 i es podran repartir la atenció. A més, la gent sol anar amb presses, estressades i si intentes informar no escolten, perquè no tenen temps per perdre en escoltar el millor camí per tornar i fan el que volen. Per sort no tothom és així. A més, els motoristes no els hi costa molt informar a Rocafort de que el tren no continua fins a Plaça de Sants (no dic que ningú ho faci, la megafonia moltes vegades falla), si tots col·laboressin, tots aniriem millor.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
L-1 funciona parcialment
EUROPA PRESS
BARCELONA
El servei de la línia 1 del metro de Barcelona continua interromput entre les estacions d'Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet, a l'Hospitalet de Llobregat, des de l'inici de la jornada d'avui, a les cinc del matí, a causa d'una avaria tècnica.
Segons ha informat una portaveu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'avaria s'ha detectat cap a la 1.30 de la matinada a l'estació d'Hospital de Bellvitge. Els tècnics hi estan treballant per solucionar-la i preveuen que aviat es podrà normalitzar el funcionament.
De moment, TMB ha habilitat un servei especial d'autobusos per cobrir el trajecte entre les estacions d'Hospital de Bellvitge, Bellvitge i Avinguda Carrilet.
BARCELONA
El servei de la línia 1 del metro de Barcelona continua interromput entre les estacions d'Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet, a l'Hospitalet de Llobregat, des de l'inici de la jornada d'avui, a les cinc del matí, a causa d'una avaria tècnica.
Segons ha informat una portaveu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'avaria s'ha detectat cap a la 1.30 de la matinada a l'estació d'Hospital de Bellvitge. Els tècnics hi estan treballant per solucionar-la i preveuen que aviat es podrà normalitzar el funcionament.
De moment, TMB ha habilitat un servei especial d'autobusos per cobrir el trajecte entre les estacions d'Hospital de Bellvitge, Bellvitge i Avinguda Carrilet.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Ha descarrilat un tren de proves d'ATP mentre passava per les agulles devanteres de l'estació d'Hospital de Bellvitge i pel que sembla, està costant possar-lo altre cop a sobre de la via.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Al voltant de les 9 del matí, la L-1 ja feia el recorregut complet, com a curiositat el 115 s'ha avançat al 114. I quedava 113-115-114-116.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
De quina serie es tractava?El LLOP wrote:Ha descarrilat un tren de proves d'ATP mentre passava per les agulles devanteres de l'estació d'Hospital de Bellvitge i pel que sembla, està costant possar-lo altre cop a sobre de la via.
Salutacions.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
4000Jordilar wrote: De quina serie es tractava?
Salutacions.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Jordilar wrote:De quina serie es tractava?El LLOP wrote:Ha descarrilat un tren de proves d'ATP mentre passava per les agulles devanteres de l'estació d'Hospital de Bellvitge i pel que sembla, està costant possar-lo altre cop a sobre de la via.
Salutacions.
M4053-4055-R4314. Concretament el truck nº1 del M4056.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Aquesta tarda cap a les 17.45 la L1 ha estat parada. ho havia la senyal d'stop a Sta Eulàlia i el semàfor en verd i el conductor se l'ha saltat, i després, a Torrasa on jo he baixat posava STOP (S) i el semàfor en vermell i es veia Florida amb un tren en cada sentit parat.
Al tornar a Mercat nou hi havia parat un tren direcció Bellvitge, el torn 122 i comentaven amb el CCM nosequé del tren que le precede y el 123.
Afegis que no sé de que serveixen aquests discs blancs que hi ha per indicar el límit de velocitat; al tornar amb un 6000, de Torrasa a Sta Eulàlia es a 70 i la conductora s'ha posat tranquilament a uns 82-83 km/h.
també afegir que a l'antiga estació de Bordeta han fet l'andana nova, i sembla més alta, com adaptada a PMR; perquè serà?
I una última pregunta: al sortir de Santa Eulàlia direcció Fondo Hhi ha un cartell de leds vermells que en el nostre cas indicava via 1. Per a què serveix aqest panell lluminós?
Al tornar a Mercat nou hi havia parat un tren direcció Bellvitge, el torn 122 i comentaven amb el CCM nosequé del tren que le precede y el 123.
Afegis que no sé de que serveixen aquests discs blancs que hi ha per indicar el límit de velocitat; al tornar amb un 6000, de Torrasa a Sta Eulàlia es a 70 i la conductora s'ha posat tranquilament a uns 82-83 km/h.
també afegir que a l'antiga estació de Bordeta han fet l'andana nova, i sembla més alta, com adaptada a PMR; perquè serà?
I una última pregunta: al sortir de Santa Eulàlia direcció Fondo Hhi ha un cartell de leds vermells que en el nostre cas indicava via 1. Per a què serveix aqest panell lluminós?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Bona nit! Anem per parts....
És possible que al motorista li hagin donat autorització de rebassar l'STOP perquè el tren següent hagués sortit de plaça de sants i no voler que es quedés parat al disc de mercat nou tota l'estona que durés la incidència (el passatge s'impacienta). Quant a la incidència segurament seria algun disc per la zona de Sta. Eulàlia que capti una falsa ocupació, per tant es quedi fixe en vermell, i s'ha de fer passar els trens amb blocatge telefònic (a L1 passa sovint).
´oriolp13 wrote:Aquesta tarda cap a les 17.45 la L1 ha estat parada. ho havia la senyal d'stop a Sta Eulàlia i el semàfor en verd i el conductor se l'ha saltat, i després, a Torrasa on jo he baixat posava STOP (S) i el semàfor en vermell i es veia Florida amb un tren en cada sentit parat.
És possible que al motorista li hagin donat autorització de rebassar l'STOP perquè el tren següent hagués sortit de plaça de sants i no voler que es quedés parat al disc de mercat nou tota l'estona que durés la incidència (el passatge s'impacienta). Quant a la incidència segurament seria algun disc per la zona de Sta. Eulàlia que capti una falsa ocupació, per tant es quedi fixe en vermell, i s'ha de fer passar els trens amb blocatge telefònic (a L1 passa sovint).
El tram Sta. Eulàlia-Torrassa es força suau a nivell de corbes i és el suficientment llarg com per a córrer, per tant s'utilitza per guanyar segons de regulació, superant la velocitat """"legal"""" del tram fins al que doni el tren (en concret el 6000 talla tracció a 80 km/h, i pot haver un parell o tres de km/h de més per la inèrcia d'alguna pendent). No és """legal""" però es fa perquè es un tram el suficientment segur com per a fer-ho.oriolp13 wrote:Afegis que no sé de que serveixen aquests discs blancs que hi ha per indicar el límit de velocitat; al tornar amb un 6000, de Torrasa a Sta Eulàlia es a 70 i la conductora s'ha posat tranquilament a uns 82-83 km/h.
Al passat s'utilitzava per fer canvis de tren amb passatge (tren avariat o amb alguna anomalia arriba a bordeta amb passatge, motorista i passatge es canvia de tren al que hi ha estacionat a l'altra via, que surt direcció mercat nou; l'avariat un cop surt el "bo" es fica cap a cotxeres). Ara mateix el procediment de canvi de tren es fa normalment sortint sense passatge des d'Hospital de Bellvitge; fet que ocasiona pèrdua de temps, al explotar Hospital de Bellvitge com a vía unica i haver de comprovar que no queda ningú al tren. La intenció es que es pugui tornar a fer com avans, per això han refet l'andana de bordeta.oriolp13 wrote:també afegir que a l'antiga estació de Bordeta han fet l'andana nova, i sembla més alta, com adaptada a PMR; perquè serà?
Per indicar al motorista que té itinerari per continuar cap a mercat nou per via 1; si el tren que té fet l'itinerari cap a mercat nou via 1 és el tren estacionat a l'altra via de bordeta (que per tant a bordeta hi trobes disc vermell, com quan es fa un canvi) a aquest cartell posaria "a bordeta" en comptes de "via 1". Aquest tipus de cartell el trobarás també als finals (on posarà "sortida autoritzada"), a Sta. Coloma via 1 (on posarà "via 1" a l'explotació actual de fondo) i a Bellvitge via 2 (on posarà "via 1" per explotació per agulla davantera i "via 2" per explotació per agulla trasera).oriolp13 wrote:I una última pregunta: al sortir de Santa Eulàlia direcció Fondo Hhi ha un cartell de leds vermells que en el nostre cas indicava via 1. Per a què serveix aqest panell lluminós?