Intercanviador central: Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia
Intercanviador central: Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia
e sentit k volen fer un nou intercanviador a la PLaça Catalunya on hi han de parar L1,L2,L3,L4 Renfe i FGC.....és certa aquesta info? (la de les L2 i L4), per quant estaria previst k el comencin a fer si es k finalment el fan? Com redimonis faràn parar a Catalunya les L2 i L4? gracies!
per el k e escultat i e sentit la estacio de plasa catalunya desapareixera i la central sera la de passeig de gracia. la unica complicacio sera anar de la L1 a les linies L2 L3 L4. suposo k construiran un tunel x sota terra xDDD. ademes la estacio de plasa catalunya de la L3 sanomenara CANALETES em sembla.
- Santfeliuenc
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Una barbaridad
Hola,
No quiero dejar escapar la oportunidad ya que tratamos este tema y que está presente "mi amiguete" javi82, jejejeje, para afirmar rotundamente que eso es una absoluta salvajada, bajo mi punto de vista subjetivo y como opinión personal, por supuesto.
Lo que no entiendo es el por qué les gusta eso a algunos, ¿acaso lo propuso uno una vez en el inicio de los tiempos y las mentes conservadoras solamente dan para acatarlo resignados y conformarse con eso? ¿no se es capaz de proponer nada distinto? ¿hay que decir que sí a todo de forma sumisa sea lo que sea lo que nos vendan?
Para mi ese intercambiador central es desastroso y no responde a necesidad alguna. No está hecho y ni siquiera se han tomado en serio aún ese proyecto que tan solo es un dibujillo aislado. Por lo tanto me gustaría ya que se vuelve a enlazar a esa maquiavélica foto y a ese hododozo esquema dejar claro que tan sólo es eso. Si el AVE ha dado tantas y tantas vueltas, esto que ni siquiera está hablado puede derivar aún en algo completamente diferente.
Lo de darle a los FGC una vueltecilla por ahí es lo más raro que se haría nunca en ciudad civilizada de occidente.
Saludos,
Sergio
PD: Todo bajo mi punto de vista extraño, claro está, espero impaciente a "mi amiguete", jejejejeje.
No quiero dejar escapar la oportunidad ya que tratamos este tema y que está presente "mi amiguete" javi82, jejejeje, para afirmar rotundamente que eso es una absoluta salvajada, bajo mi punto de vista subjetivo y como opinión personal, por supuesto.
Lo que no entiendo es el por qué les gusta eso a algunos, ¿acaso lo propuso uno una vez en el inicio de los tiempos y las mentes conservadoras solamente dan para acatarlo resignados y conformarse con eso? ¿no se es capaz de proponer nada distinto? ¿hay que decir que sí a todo de forma sumisa sea lo que sea lo que nos vendan?
Para mi ese intercambiador central es desastroso y no responde a necesidad alguna. No está hecho y ni siquiera se han tomado en serio aún ese proyecto que tan solo es un dibujillo aislado. Por lo tanto me gustaría ya que se vuelve a enlazar a esa maquiavélica foto y a ese hododozo esquema dejar claro que tan sólo es eso. Si el AVE ha dado tantas y tantas vueltas, esto que ni siquiera está hablado puede derivar aún en algo completamente diferente.
Lo de darle a los FGC una vueltecilla por ahí es lo más raro que se haría nunca en ciudad civilizada de occidente.
Saludos,
Sergio
PD: Todo bajo mi punto de vista extraño, claro está, espero impaciente a "mi amiguete", jejejejeje.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
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Els enllaços entre els operadors a Plaça Catalunya són molt dolents en general.
Malgrat tot jo sóc partidari de descongestionar aquest intercanviador amb intercanviadors distribuïts per la ciutat per una banda, i no sóc massa partidari tampoc de la volta que se li pretén fer a FGC que em sembla innecessària.
Personalment no veig cap sentit a FGC que no sigui amb Plaça Catalunya com a cul de sac, en un lloc o en un altre però com a cul de sac.
Malgrat tot jo sóc partidari de descongestionar aquest intercanviador amb intercanviadors distribuïts per la ciutat per una banda, i no sóc massa partidari tampoc de la volta que se li pretén fer a FGC que em sembla innecessària.
Personalment no veig cap sentit a FGC que no sigui amb Plaça Catalunya com a cul de sac, en un lloc o en un altre però com a cul de sac.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
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Santfe, doncs a mi el projecte m'agrada
no entenc per què no t'agrada. Crec que és una manera força raonable de racionalitzar la zona. Aconseguiríem un intercanviador fantàstic, on coincidirien les L1, L2, L3, L4, L6 i L7 d'una sola tacada!!! Sense passadissos llargs ni molèsties i a sota mateix de l'entramat d'autobusos de Pl. Catalunya i de RENFE Rodalies. Què més es pot demanar?
Només caldria, això sí, ser generós amb la mida de les andanes (dobles, òbviament) i passadissos, donat la quantita de gent que hi passaria.
Pel que fa al llaç de Gràcia, jo trobo que és un molt bon projecte. D'acord, sembla extrany així d'entrada... però jo no li trobo més que advantatges. Solucionaria la saturació del túnel de FGC, com a mínim des de Gràcia, i a més asseguraria enllaços amb totes les línies en les millors condicions possibles.
De fet, el projecte en realitat suposa la quadriplicació de via a partir de Gràcia. La conversió de Pl. Catalunya en passant, també crec que és molt necessària, ja que si no és impossible aconseguir freqüències superiors a la línia de Vallès. De fet, encara no entenc com poden mantenir les actuals.
Els que esteu en contra del projecte del Llaç... quina raó teniu perquè no us agradi?
Us en passo el plànol:
no entenc per què no t'agrada. Crec que és una manera força raonable de racionalitzar la zona. Aconseguiríem un intercanviador fantàstic, on coincidirien les L1, L2, L3, L4, L6 i L7 d'una sola tacada!!! Sense passadissos llargs ni molèsties i a sota mateix de l'entramat d'autobusos de Pl. Catalunya i de RENFE Rodalies. Què més es pot demanar?
Només caldria, això sí, ser generós amb la mida de les andanes (dobles, òbviament) i passadissos, donat la quantita de gent que hi passaria.
Pel que fa al llaç de Gràcia, jo trobo que és un molt bon projecte. D'acord, sembla extrany així d'entrada... però jo no li trobo més que advantatges. Solucionaria la saturació del túnel de FGC, com a mínim des de Gràcia, i a més asseguraria enllaços amb totes les línies en les millors condicions possibles.
De fet, el projecte en realitat suposa la quadriplicació de via a partir de Gràcia. La conversió de Pl. Catalunya en passant, també crec que és molt necessària, ja que si no és impossible aconseguir freqüències superiors a la línia de Vallès. De fet, encara no entenc com poden mantenir les actuals.
Els que esteu en contra del projecte del Llaç... quina raó teniu perquè no us agradi?
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Una explotació amb el llaç no milloraria al meu entendre la capacitat de la línia, si volen fer una terminal al Passeig de Gràcia nova que la facin, i que deixin l'actual per estacionar trens per exemple, i el llaç per a enllaç tècnic en tot cas.
Per altra banda, és possible foradar més encara la Plaça Catalunya?
No em considero partidari de que els trens d'Avinguda Tibidabo segueixin arribant a Plaça Catalunya per l'encaminament actual sóc partidari que mitjançant l'enllaç a Gràcia o a Sant Gervasi sigui possible arribar a Plaça Catalunya i que aquesta línia s'exploti d'una manera totalment segregada del Metro del Vallès i si es vol que arribin també a la Plaça Catalunya que vagin per un altre encaminament però en cap cas barrejats amb els trens del Metro del Vallès, malgrat tot sóc partidari de que des de Sant Gervasi la línia es dirigeixi a altres llocs de la ciutat com una línia transversal, en tant que mitjançant l'enllaç ja seria possible dirigir-se a la Plaça Catalunya.
I per últim el concepte d'estació d'origen dels trens de Plaça Catalunya FGC no crec convenient que es perdi ja que permet a la gent entrar al tren una estona abans de la seva arribada evitant el col·lapse de les andanes.
Per altra banda, és possible foradar més encara la Plaça Catalunya?
No em considero partidari de que els trens d'Avinguda Tibidabo segueixin arribant a Plaça Catalunya per l'encaminament actual sóc partidari que mitjançant l'enllaç a Gràcia o a Sant Gervasi sigui possible arribar a Plaça Catalunya i que aquesta línia s'exploti d'una manera totalment segregada del Metro del Vallès i si es vol que arribin també a la Plaça Catalunya que vagin per un altre encaminament però en cap cas barrejats amb els trens del Metro del Vallès, malgrat tot sóc partidari de que des de Sant Gervasi la línia es dirigeixi a altres llocs de la ciutat com una línia transversal, en tant que mitjançant l'enllaç ja seria possible dirigir-se a la Plaça Catalunya.
I per últim el concepte d'estació d'origen dels trens de Plaça Catalunya FGC no crec convenient que es perdi ja que permet a la gent entrar al tren una estona abans de la seva arribada evitant el col·lapse de les andanes.
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Un llaç milloraria la capacitat de la línia des del moment q es redueix a zero el temps q resta inactiu el material mòbil al final de la línia, i per tant més rotacions de material=més capacitat, l'exemple de l'efectivitat d'un servei d'aquest estil es pot veure per exemple a unes quantes línies de metro parisenques, on no hi ha estació terme sino un bucle. Això és una primer avantatge, l'altre és q quedarien totalment segregats els serveis del Metro del Vallès (via interior del llaç) i de la L7 (via exterior del llaç), com diu el Wefer és una quadruplicació de facto.
Com es podria 'descongestionar' aquest intercanviador amb d'altres més repartits? Pq resulta q les connexions q L1-FGC, L2-L4, L2-FGC, L3-L4, L4-FGC es poden donar aquí i només aquí... El major descongestionant en aquest cas serà la L9, q permetrà les connexions part alta-est/oest sense passar pel centre de la ciutat.
Com es podria 'descongestionar' aquest intercanviador amb d'altres més repartits? Pq resulta q les connexions q L1-FGC, L2-L4, L2-FGC, L3-L4, L4-FGC es poden donar aquí i només aquí... El major descongestionant en aquest cas serà la L9, q permetrà les connexions part alta-est/oest sense passar pel centre de la ciutat.
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Està clar que el llaç pot tenir algunes avantatges, però jo ho sento però hi veig més inconvenients en aquest cas, pel que fa al temps que es guanya en un llaç és negligible, i es pot tenir igualment en cas de cul de sac ja que amb estació terme sempre es pot tenir un altre maquinista preparat a la cabina de cua que passa a ser de cap.
He estat a París i no he vist aquestes línies que són en forma de llaç, no dic que no hi siguin però ara no les tinc presents, em pots dir quines són?
He estat a París i no he vist aquestes línies que són en forma de llaç, no dic que no hi siguin però ara no les tinc presents, em pots dir quines són?
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Llaç FGC
Hola nois,
No entenc una cosa d'aquest llaç. Perquè la continuació de la L7 posa Sant Cugat? Com s'aniria de Av. Tividabo a Sant Cugat?? Un nou túnel? Es que no ho acabo de veure...
Moltes mercès,
Jordi
No entenc una cosa d'aquest llaç. Perquè la continuació de la L7 posa Sant Cugat? Com s'aniria de Av. Tividabo a Sant Cugat?? Un nou túnel? Es que no ho acabo de veure...
Moltes mercès,
Jordi
mmmm , absolutament raro.....
és a dir, volen fer una nova estació per a la L3 a sota del Pg de gràcia, la actual de pl.Catalunya (L3) li volen canviar el nom, però a la vegada la de la L1 continuarà dient-se catalunya i no es mourà de lloc, aleshores, l'actual L3 de pg d g es dirà aragó, és a dir com fa uns anys....i de pas faràn passar els FGC fent una volteta rara.......i tot aixó just a sota del PG D GR.....
bé bé...
M'an dit que també volen fer a sota del la sagrada familia un intercanviador de L5,L2,desviar els FGC per provença,Renfe des de la diagonal pujantla per un pont, fent una linia de TRAMBESOS k pari al pis de sota de l'intercanv, i amb una nova línia per als guiris des de l'aeroport.
Completament il.logic no?, pues jo tmb trobo il.logic lo de Catalunya...
és a dir, volen fer una nova estació per a la L3 a sota del Pg de gràcia, la actual de pl.Catalunya (L3) li volen canviar el nom, però a la vegada la de la L1 continuarà dient-se catalunya i no es mourà de lloc, aleshores, l'actual L3 de pg d g es dirà aragó, és a dir com fa uns anys....i de pas faràn passar els FGC fent una volteta rara.......i tot aixó just a sota del PG D GR.....
bé bé...
M'an dit que també volen fer a sota del la sagrada familia un intercanviador de L5,L2,desviar els FGC per provença,Renfe des de la diagonal pujantla per un pont, fent una linia de TRAMBESOS k pari al pis de sota de l'intercanv, i amb una nova línia per als guiris des de l'aeroport.
Completament il.logic no?, pues jo tmb trobo il.logic lo de Catalunya...
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Intercambiador
Hola,
A ver, no es simplemente una cuestión de que me guste o no me guste el tema de eso que se propone y que se llama "lazo de Gràcia" y que para nada ha sido aprobado ni es algo que ya va 100% en serio sino que conste que simplemente es una propuesta que alguien ha realizado para salir del paso y porque ve que allí le termina una línea que debería de continuar y lo único que se le ocurre es ese tirabuzón porque lo ve barato, lo ve que le soluciona la papeleta en dos líneas de la zona y nada más.
Pero si eso se analiza con un poquito de cuidado, de detenimiento, se analiza bien, etc. se verá que el eje vertical simplemente baja por Balmes y sube por Paseo de Gràcia hasta un determinado punto en donde la línea se junta de nuevo en el mismo tronco. Paseo de Gràcia no dista más que una calle de Balmes, ya que todos sabemos que primero y de izquierda a derecha según se mira cualquier plano, tenemos Balmes, Rambla de Cataluña y luego ya viene Paseo de Gràcia, con lo cual no creamos nuevo corredor alguno.
Además es completamente irreal y ficticio eso de que se le da continuidad a la línea más allá de la parada y fin de trayecto actual en Pl. Cataluña, porque hacer una ampliación para tener una estación al inicio de la Rambla y luego un reviro que haría subir a la línea dos manzanas más al este para poco después volvernos a encontrar con lo mismo de antes... eso no es para nada solucionar nada, ni ampliar la línea sino cerrar un tirabuzón negándole a Ciutat Vella y sus habitantes la opción de que alguna vez se les pudiese ampliar esa línea.
Si con eso no fuese ya suficiente, además debemos añadir otro aspecto muchísimo más interesante e importante y es que este proyecto o cualquiera que discurriese en el mismo sentido carece completamente de un trasfondo o visión global en la cual se enclave todo esto. El arreglo, lejos de conllevar un plan que lo apoye a muy largo plazo y que tenga incluido este tramo propuesto así y de esa manera por alguna razón especial y teniendo en cuenta movimientos y necesidades futuras varias...carece completamente de esa base, el plan consiste simplemente en un arreglillo medio de circunstancias y que no contempla nada a nivel de la cohesión con el resto de líneas existentes y futuras. Es como si FGC no tuviese que darle cuentas a nadie y pudiese ser ampliada como y cuando les diese la gana a todo el mundo sin contar con los intercambiadores que se podrían formar con TMB, con las cercanías de RENFE, etc.
Para mi lo más grave es que no se contempla y se sigue olvidando que la Gran Vía constituye un eje transversal urbano fundamental y que cualquier cosa que se hiciese en esta zona debe tener en cuenta ese precepto.
La manzana que conforma ese intercambiador no puede ser otra que la comprendida entre la Gran Vía y la plaza de Cataluña. Al norte y a lo largo de la Gran Vía tendríamos una línea de metro que actualmente es la línea 2 y que en el futuro bien podría ser una línea longitudinal que cruzase todo ese corredor de un lado a otro acompañado de otra doble vía para cercanías... esto podría o no ocurrir, pero para cualquier intercambiador que se realizase se debería contemplar como una posibilidad y facilitar que en el futuro eso fuese factible. Al sur de ese intercambiador propuesto tenemos las vías de RENFE y la línea 1 del metro que conforma algo parecido a lo que en el futuro debería de haber en la Gran Vía por el norte como he dicho antes, y ese eje de cercanías, dado que las mismas y si hubiese un eje por Gran Vía que las aglutinase, podría perfectamente convertirse en una vía para regionales, trenes lanzadera al aeropuerto, directos, semidirectos y demás.
Con lo que nos queda evidentemente el espacio que hay entre ambos lugares, entre plaza Cataluña y la Gran Vía y que discurre bajo el Paseo de Gracia para colocar ahí por ejemplo 2 líneas de metro en paralelo, una sería la actual L3 y la otra la actual L4... yo les cambiaría los trazados para que una de ellas fuese circular (la 4) y para que la 3 discurriese por el tramo de L4 que nos quedaría, pero bueno eso es lo que haría yo, de no hacerlo, nos quedaría más o menos como ahora pero coexistiendo ambas líneas de metro bajo el Paseo de Gracia.
Ahora bien, los FGC que habría que conectar con la línea de Balmes no son los propios de la línea de Balmes tras un tirabuzón de estos, sino que deberían ser los de la línea que viene del Llobregat, infraestructura a la que se le debe cambiar el ancho de vía y unir a la red a través de Barcelona.
Realizar el tirabuzón implica el no unir las redes de cercanías de FGC del Llobregat y el Vallés, implica el seguir dejando allí a las líneas 6 y 7 del metro saturadas, implica el no segregar las cercanías de FGC de esos servicios urbanos de metro e implica una visión nada global de todo el tema.
La línea 6 no ha de ser por más tiempo una línea que comparta infraestructura con las cercanías de FGC, sino que ha de limitarse a lo que ha de limitarse: a ser una línea de metro, que no es poco. Y más cuando lo más adecuado sería ampliarla hacia Esplugues, y el Llobregat para que llegase a Sant Joan de Déu, Esplugues, Sant Joan Despi, Cornellà y terminase por ejemplo en Sant Boi o hasta pudiéndose unir o no al eje del corredor de Castelldefels. Por lo tanto el que comparta infraestructura con las cercanías es algo que debe desaparecer.
Las cercanías de FGC ascendentes han de ser segregadas y discurrir por otro túnel y las redes de FGC del Llobregat y del Vallés han de interconectarse entre sí para poder disponer de una verdadera red de cercanías.
Estos dos preceptos hacen que el mejor camino para solucionar el tema del intercambiador vengan porque las líneas de FGC del Llobregat salgan de plaza de España, sigan bajando un poquito por la Av. Mistral, lleguen a Sant Antoni donde se formaría un intercambiador con la L2, sigan por el carrer del Carme cogiendo forma para girar hacia el norte y una vez en las proximidades de la Rambla y a un nivel inferior a la L3, discurrir bajo ella y penetrar a través de la plaza bajo Paseo de Gracia como línea independiente de cercanías y a un nivel inferior a las dos líneas de metro ya existentes. Lo siguiente sería el ascender en dirección Lesseps donde se formaría otro potentísimo intercambiador ya fuese con la actual L3 y la L9 ó bien con mi propuesta de L4 circular y la L9 y desde allí no parar y discurrir directamente y bajo un nuevo túnel ferroviario por Collserola hasta llegar a Sant Cugat dejando la infraestructura actual a una línea considerada como de metro y que al llegar a cierto punto de la Vía Augusta bajaría en vertical y directamente por la cale Urgell hasta enlazar con el intercambiador comentad anteriormente de Sant Antoni y aprovechando el ramal de Paral·lel que a la L2 se le eliminaría, llegar también al Paralelo en vertical.
La continuidad de la línea 6 por tanto, estaría y estribaría en prolongar el ramal de la calle Pelayo por la parte sur de la plaza de Cataluña hasta encarar la calle Fontanella para seguir hacia Urquinaona donde tendríamos un intercambiador con la L1 y la L4 y desde allí esa línea 6 yo por ejemplo la haría bajar al sur y al litoral para dar servicio a la Barceloneta, a los barrios marineros, a la Ciudadela, al Parlament, al Paseo Marítimo, etc. pero también se podría llevar a Glòries casi transversalmente, o hacia donde nos pareciese mejor, incluso atravesando por el centro Ciutat Vella. Hasta se podría prescindir del intercambiador de Urquinaona para esta línea y hacerla descender bajo Portal de l'Àngel y la plaza de la Catedral para luego proseguir bajo la calle Argentería y así desembocar por ejemplo en las proximidades de Pla de Palau , Estación de Francia, etc.
Sea como fuere, esto que desribo yo no es una chapucilla simplemente para arreglar una cosita pequeña y nada más, sino que consiste en un plan global que incluye muchísimas más líneas y no sólo una. Y creo que las cosas hay que pensarlas no para una sola línea sino para varias, no hay que cerrarse a una sola opción sino que hay que ver cómo ensambla todo el sistema entre sí. Este intercambiador central y esta visión solamente supone una cortísima solución que solamente vale para esto en concreto y ahora, porque cuando el tema se complique y haya que tocar otra vez la red para otra cosa, entonces se nos volverán a ocurrir soluciones y volveremos a abrir zanjas y estaciones para remodelarlas cuando todo ello y con un plan global en la mano se podría haber tenido solventado desde muchísimo antes sin lanzar dinero público a manta a la basura.
Es mi humilde opinión, claro está y habrá a quien le guste y a quien no, pero bueno, yo la expongo.
Para encuadrarlo en ese plan global os vuelvo a enlazar a estos planillos:
RED DE CERCANÍAS PROPUESTA
RED DE METRO
DETALLE DEL INTERCAMBIADOR CENTRAL
¿Es más caro hacerlo así? bueno, es más caro que la chapuza que es infinítamente más barata, ahora bien, cuando acabásemos la chapuza e hiciésemos otra cosa en la zona, habría que volver a abrir y remodelar, cuando hubiese otra cosa más, habría que volver a abrir y remodelar tanto el intercambiador como la remodelación anterior y así sucesivamente hasta dejar las 3 ó 4 cositas que hay que hacer ahí más o menos de moo normal, con lo cual al final nos gastamos con este sistema chapuceador del orden de hasta 10 veces más un dinero que perfectamente nos habríamos podido ahorrar de hacer todo bien desde el principio y que se podría haber destinado a otras cosillas como sanidad, etc.
Saludos,
Sergio
A ver, no es simplemente una cuestión de que me guste o no me guste el tema de eso que se propone y que se llama "lazo de Gràcia" y que para nada ha sido aprobado ni es algo que ya va 100% en serio sino que conste que simplemente es una propuesta que alguien ha realizado para salir del paso y porque ve que allí le termina una línea que debería de continuar y lo único que se le ocurre es ese tirabuzón porque lo ve barato, lo ve que le soluciona la papeleta en dos líneas de la zona y nada más.
Pero si eso se analiza con un poquito de cuidado, de detenimiento, se analiza bien, etc. se verá que el eje vertical simplemente baja por Balmes y sube por Paseo de Gràcia hasta un determinado punto en donde la línea se junta de nuevo en el mismo tronco. Paseo de Gràcia no dista más que una calle de Balmes, ya que todos sabemos que primero y de izquierda a derecha según se mira cualquier plano, tenemos Balmes, Rambla de Cataluña y luego ya viene Paseo de Gràcia, con lo cual no creamos nuevo corredor alguno.
Además es completamente irreal y ficticio eso de que se le da continuidad a la línea más allá de la parada y fin de trayecto actual en Pl. Cataluña, porque hacer una ampliación para tener una estación al inicio de la Rambla y luego un reviro que haría subir a la línea dos manzanas más al este para poco después volvernos a encontrar con lo mismo de antes... eso no es para nada solucionar nada, ni ampliar la línea sino cerrar un tirabuzón negándole a Ciutat Vella y sus habitantes la opción de que alguna vez se les pudiese ampliar esa línea.
Si con eso no fuese ya suficiente, además debemos añadir otro aspecto muchísimo más interesante e importante y es que este proyecto o cualquiera que discurriese en el mismo sentido carece completamente de un trasfondo o visión global en la cual se enclave todo esto. El arreglo, lejos de conllevar un plan que lo apoye a muy largo plazo y que tenga incluido este tramo propuesto así y de esa manera por alguna razón especial y teniendo en cuenta movimientos y necesidades futuras varias...carece completamente de esa base, el plan consiste simplemente en un arreglillo medio de circunstancias y que no contempla nada a nivel de la cohesión con el resto de líneas existentes y futuras. Es como si FGC no tuviese que darle cuentas a nadie y pudiese ser ampliada como y cuando les diese la gana a todo el mundo sin contar con los intercambiadores que se podrían formar con TMB, con las cercanías de RENFE, etc.
Para mi lo más grave es que no se contempla y se sigue olvidando que la Gran Vía constituye un eje transversal urbano fundamental y que cualquier cosa que se hiciese en esta zona debe tener en cuenta ese precepto.
La manzana que conforma ese intercambiador no puede ser otra que la comprendida entre la Gran Vía y la plaza de Cataluña. Al norte y a lo largo de la Gran Vía tendríamos una línea de metro que actualmente es la línea 2 y que en el futuro bien podría ser una línea longitudinal que cruzase todo ese corredor de un lado a otro acompañado de otra doble vía para cercanías... esto podría o no ocurrir, pero para cualquier intercambiador que se realizase se debería contemplar como una posibilidad y facilitar que en el futuro eso fuese factible. Al sur de ese intercambiador propuesto tenemos las vías de RENFE y la línea 1 del metro que conforma algo parecido a lo que en el futuro debería de haber en la Gran Vía por el norte como he dicho antes, y ese eje de cercanías, dado que las mismas y si hubiese un eje por Gran Vía que las aglutinase, podría perfectamente convertirse en una vía para regionales, trenes lanzadera al aeropuerto, directos, semidirectos y demás.
Con lo que nos queda evidentemente el espacio que hay entre ambos lugares, entre plaza Cataluña y la Gran Vía y que discurre bajo el Paseo de Gracia para colocar ahí por ejemplo 2 líneas de metro en paralelo, una sería la actual L3 y la otra la actual L4... yo les cambiaría los trazados para que una de ellas fuese circular (la 4) y para que la 3 discurriese por el tramo de L4 que nos quedaría, pero bueno eso es lo que haría yo, de no hacerlo, nos quedaría más o menos como ahora pero coexistiendo ambas líneas de metro bajo el Paseo de Gracia.
Ahora bien, los FGC que habría que conectar con la línea de Balmes no son los propios de la línea de Balmes tras un tirabuzón de estos, sino que deberían ser los de la línea que viene del Llobregat, infraestructura a la que se le debe cambiar el ancho de vía y unir a la red a través de Barcelona.
Realizar el tirabuzón implica el no unir las redes de cercanías de FGC del Llobregat y el Vallés, implica el seguir dejando allí a las líneas 6 y 7 del metro saturadas, implica el no segregar las cercanías de FGC de esos servicios urbanos de metro e implica una visión nada global de todo el tema.
La línea 6 no ha de ser por más tiempo una línea que comparta infraestructura con las cercanías de FGC, sino que ha de limitarse a lo que ha de limitarse: a ser una línea de metro, que no es poco. Y más cuando lo más adecuado sería ampliarla hacia Esplugues, y el Llobregat para que llegase a Sant Joan de Déu, Esplugues, Sant Joan Despi, Cornellà y terminase por ejemplo en Sant Boi o hasta pudiéndose unir o no al eje del corredor de Castelldefels. Por lo tanto el que comparta infraestructura con las cercanías es algo que debe desaparecer.
Las cercanías de FGC ascendentes han de ser segregadas y discurrir por otro túnel y las redes de FGC del Llobregat y del Vallés han de interconectarse entre sí para poder disponer de una verdadera red de cercanías.
Estos dos preceptos hacen que el mejor camino para solucionar el tema del intercambiador vengan porque las líneas de FGC del Llobregat salgan de plaza de España, sigan bajando un poquito por la Av. Mistral, lleguen a Sant Antoni donde se formaría un intercambiador con la L2, sigan por el carrer del Carme cogiendo forma para girar hacia el norte y una vez en las proximidades de la Rambla y a un nivel inferior a la L3, discurrir bajo ella y penetrar a través de la plaza bajo Paseo de Gracia como línea independiente de cercanías y a un nivel inferior a las dos líneas de metro ya existentes. Lo siguiente sería el ascender en dirección Lesseps donde se formaría otro potentísimo intercambiador ya fuese con la actual L3 y la L9 ó bien con mi propuesta de L4 circular y la L9 y desde allí no parar y discurrir directamente y bajo un nuevo túnel ferroviario por Collserola hasta llegar a Sant Cugat dejando la infraestructura actual a una línea considerada como de metro y que al llegar a cierto punto de la Vía Augusta bajaría en vertical y directamente por la cale Urgell hasta enlazar con el intercambiador comentad anteriormente de Sant Antoni y aprovechando el ramal de Paral·lel que a la L2 se le eliminaría, llegar también al Paralelo en vertical.
La continuidad de la línea 6 por tanto, estaría y estribaría en prolongar el ramal de la calle Pelayo por la parte sur de la plaza de Cataluña hasta encarar la calle Fontanella para seguir hacia Urquinaona donde tendríamos un intercambiador con la L1 y la L4 y desde allí esa línea 6 yo por ejemplo la haría bajar al sur y al litoral para dar servicio a la Barceloneta, a los barrios marineros, a la Ciudadela, al Parlament, al Paseo Marítimo, etc. pero también se podría llevar a Glòries casi transversalmente, o hacia donde nos pareciese mejor, incluso atravesando por el centro Ciutat Vella. Hasta se podría prescindir del intercambiador de Urquinaona para esta línea y hacerla descender bajo Portal de l'Àngel y la plaza de la Catedral para luego proseguir bajo la calle Argentería y así desembocar por ejemplo en las proximidades de Pla de Palau , Estación de Francia, etc.
Sea como fuere, esto que desribo yo no es una chapucilla simplemente para arreglar una cosita pequeña y nada más, sino que consiste en un plan global que incluye muchísimas más líneas y no sólo una. Y creo que las cosas hay que pensarlas no para una sola línea sino para varias, no hay que cerrarse a una sola opción sino que hay que ver cómo ensambla todo el sistema entre sí. Este intercambiador central y esta visión solamente supone una cortísima solución que solamente vale para esto en concreto y ahora, porque cuando el tema se complique y haya que tocar otra vez la red para otra cosa, entonces se nos volverán a ocurrir soluciones y volveremos a abrir zanjas y estaciones para remodelarlas cuando todo ello y con un plan global en la mano se podría haber tenido solventado desde muchísimo antes sin lanzar dinero público a manta a la basura.
Es mi humilde opinión, claro está y habrá a quien le guste y a quien no, pero bueno, yo la expongo.
Para encuadrarlo en ese plan global os vuelvo a enlazar a estos planillos:
RED DE CERCANÍAS PROPUESTA
RED DE METRO
DETALLE DEL INTERCAMBIADOR CENTRAL
¿Es más caro hacerlo así? bueno, es más caro que la chapuza que es infinítamente más barata, ahora bien, cuando acabásemos la chapuza e hiciésemos otra cosa en la zona, habría que volver a abrir y remodelar, cuando hubiese otra cosa más, habría que volver a abrir y remodelar tanto el intercambiador como la remodelación anterior y así sucesivamente hasta dejar las 3 ó 4 cositas que hay que hacer ahí más o menos de moo normal, con lo cual al final nos gastamos con este sistema chapuceador del orden de hasta 10 veces más un dinero que perfectamente nos habríamos podido ahorrar de hacer todo bien desde el principio y que se podría haber destinado a otras cosillas como sanidad, etc.
Saludos,
Sergio
Last edited by Santfeliuenc on Tuesday 07/11/2006 19:52, edited 2 times in total.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Passeig de Gràcia o Aragó?
Hola!
Sigui com sigui i vagi on vagi aquest projecte de megaintercambiador, el que està clar és que les estacions de Passeig de Gràcia de la L2 i de la L4 queden més a prop i quasi estan a tocar de la Plaça Catalunya (L1, L3, L6, L7, FGC, Rodalies Renfe i Renfe). El transbordament de L3 a L2/L4 i a l'inrevès a Passeig de Gràcia és una errada inherent a la programació de Matrix...
El que ja és un festival és això de l'estació Canaletes...
Salutacions!
Sigui com sigui i vagi on vagi aquest projecte de megaintercambiador, el que està clar és que les estacions de Passeig de Gràcia de la L2 i de la L4 queden més a prop i quasi estan a tocar de la Plaça Catalunya (L1, L3, L6, L7, FGC, Rodalies Renfe i Renfe). El transbordament de L3 a L2/L4 i a l'inrevès a Passeig de Gràcia és una errada inherent a la programació de Matrix...
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PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
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Crec que seria + millor d'una altre manera.
Crec que seria + millor d'una altre manera:
L1: Deixarla com esta
L2: A partir d'Universitat desviarla per sota les vies de la RENFE i parar sota de Pl.Catalunya RENFE.
L3: Fer unes noves andanes a partir d'allà on acaben les actuals. Llavors el final d'aquestes andanes estaria stiuat sota Rda.St.Pere-Pg.Gràcia.
L4: després de pg.gràcia seguir recte , parar sota `pl.catalunya /entre Rda.St.Pere i Fontanella i després anar cap a Jaume I
L6 L7, etc.: anar per actuals vies 5 i 6 i continuar la via fins Pg.Gràcia. De manera que les andanes estiguessin entre Pl.Cat-Bergara i Rda.St.Pere-Pg.Gràcia. (N'hi podria haver 6 igual que ara bifurcant-se a partir de les actuals vies 5 i 6)
RENFE: Tal com esta.
Quedarien, per tant , sense servei de viatgers: L2 Pg.Gràcia, L4 Urquinaona i L6 L7 vies 1 a 4. Aquets trams es poden fer servir per aparcar trens i com a by-pass en cas d'emergència.
S'hauria de fer un gran vestibul a Pg.Gràcia-Rda.St.Pere (que de fet ja hi es , pro potser s'hauria d'ampliar una mica) i faria d'enllaç entre totes les linies.
Això seria una inversio una mica gran, pro crec que val la pena. Que us sembla?
L1: Deixarla com esta
L2: A partir d'Universitat desviarla per sota les vies de la RENFE i parar sota de Pl.Catalunya RENFE.
L3: Fer unes noves andanes a partir d'allà on acaben les actuals. Llavors el final d'aquestes andanes estaria stiuat sota Rda.St.Pere-Pg.Gràcia.
L4: després de pg.gràcia seguir recte , parar sota `pl.catalunya /entre Rda.St.Pere i Fontanella i després anar cap a Jaume I
L6 L7, etc.: anar per actuals vies 5 i 6 i continuar la via fins Pg.Gràcia. De manera que les andanes estiguessin entre Pl.Cat-Bergara i Rda.St.Pere-Pg.Gràcia. (N'hi podria haver 6 igual que ara bifurcant-se a partir de les actuals vies 5 i 6)
RENFE: Tal com esta.
Quedarien, per tant , sense servei de viatgers: L2 Pg.Gràcia, L4 Urquinaona i L6 L7 vies 1 a 4. Aquets trams es poden fer servir per aparcar trens i com a by-pass en cas d'emergència.
S'hauria de fer un gran vestibul a Pg.Gràcia-Rda.St.Pere (que de fet ja hi es , pro potser s'hauria d'ampliar una mica) i faria d'enllaç entre totes les linies.
Això seria una inversio una mica gran, pro crec que val la pena. Que us sembla?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
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Re: Crec que seria + millor d'una altre manera.
L'L3 té rampa/pendent a totes dues bandes de l'estació de Pça Catalunya. L'anada és a nivell pla, és clar, però tan bon punt se surt de l'estació, en un sentit o en l'altre, la via fa pujada/baixada. Per tant, fer córrer l'andana representaria una modificació de tot el túnel, per que l'andana s'hauria de construir a nivell, i això seria una obra gorssíssima que a més a més obligaria a interrompre el tràfic a la línia. És la pega que hi veig.Ecomobisostrans wrote: L3: Fer unes noves andanes a partir d'allà on acaben les actuals. Llavors el final d'aquestes andanes estaria stiuat sota Rda.St.Pere-Pg.Gràcia.
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Re: Crec que seria + millor d'una altre manera.
Crec que es millor que s'arregli encara que hagi d'estar la linia tallada un temps. Pro buenu, si es una obra de massa embergadura, la L3 es pot deixar tal com esta i sera l'unic enllaç una mica llarg. Tan i aixi crec que per que estigui un temps tallat no sera tan greu ¿potser 2 mesos? es pot aprofitar l'estiu. I haver un servei de bus de Liceu a Pg. de Gràcia habilitant-li un pas pel mig de la rambla per fer el cambi de sentit.awe wrote:L'L3 té rampa/pendent a totes dues bandes de l'estació de Pça Catalunya. L'anada és a nivell pla, és clar, però tan bon punt se surt de l'estació, en un sentit o en l'altre, la via fa pujada/baixada. Per tant, fer córrer l'andana representaria una modificació de tot el túnel, per que l'andana s'hauria de construir a nivell, i això seria una obra gorssíssima que a més a més obligaria a interrompre el tràfic a la línia. És la pega que hi veig.Ecomobisostrans wrote: L3: Fer unes noves andanes a partir d'allà on acaben les actuals. Llavors el final d'aquestes andanes estaria stiuat sota Rda.St.Pere-Pg.Gràcia.
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Re: Crec que seria + millor d'una altre manera.
Hola!Ecomobisostrans wrote:...tan i aixi crec que per que estigui un temps tallat no sera tan greu ¿potser 2 mesos?...[referint-se a la L3]
Dos mesos tallada la línia 3 al seu tram central? Jo ho veig una bogeria; imagina't si tallar una línia per l'extrem com ja ens ha passat als badalonins en diverses ocasions amb la L4-L2 La Pau-Pep Ventura ens ha causat maldecaps...El que pot ser el tram central d'una gran línia com és l'antic Gran Metro!
A més, 2 mesos encara que fòssin a l'estiu...Tingues en compte company que la L3 és la línia de metro turística per excel·lència (Rambla, Port Vell, Plaça Catalunya, Passeig de Gràcia, Palau Reial, Park Güell...), per la qual cosa un tall tan bèstia podria perjudicar greument el turisme.
I crec que la idea d'implantar un bus, prou bona en principi, només crearia més maldecaps...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Crec que seria + millor d'una altre manera.
Si, és cert la linia 3 és una línia turistica, però el tall no sería massa bèstia, 2 mesos, (i que son 2 mesos, si gaudirem tota l'eternitat de les obres de tota la linia? ) I jo no possaria un bus (o 50) jo possaría un tapis roulant, per tot el passeig de Gràcia fins a Diagonal (solament la part de la dereta) per que el turistes prenguessin el sol.JaMiRo! wrote:Hola!Ecomobisostrans wrote:...tan i aixi crec que per que estigui un temps tallat no sera tan greu ¿potser 2 mesos?...[referint-se a la L3]
Dos mesos tallada la línia 3 al seu tram central? ,,,,,,,,,,,,,
A més, 2 mesos encara que fòssin a l'estiu...Tingues en compte company que la L3 és la línia de metro turística per excel·lència (Rambla, Port Vell, Plaça Catalunya, Passeig de Gràcia, Palau Reial, Park Güell...), per la qual cosa un tall tan bèstia podria perjudicar greument el turisme.
I crec que la idea d'implantar un bus, prou bona en principi, només crearia més maldecaps...
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