Proposta de localització de museu del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Proposta de localització de museu del metro

Post by metring »

La idea ha estat d'orig440, en aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 06#p112506

Sabem que l'estació Paral·lel de la L2 del metro deixarà de funcionar, per tal que aquesta arribi fins a Poble Sec, a les hores, quina millor utilitat que fer un petit museu del metro, al estil Chamberí, o, en escala més gran com el New york Transit Museum, a on les andanes estan plenes de cotxes antics de metro?

I a les parets es podrien exposar plànols antics, tickets, panells amb la història del metro...No seria una idea genial????
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by aim »

Mira, ja teniu una cosa a proposar a les reunions amb el Consell Assessor de TMB :D

Ara bé, lo ideal seria adaptar alguna estació antiga, però millor a Paral·lel que enlloc, no?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by pol »

Però d'aquí a que l'estació de Paral·lel diexi de funcionar TMB ja es pot aver polit tot el material historic.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by oriolp13 »

LA veritat que seria una iniciativa molt bona, però no creieu que quan es deixi d'utilitzar potser la fan servir per guardar trens, tant de L2 com L3?
Salutacions,

Oriol
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by victorcasta »

oriolp13 wrote:LA veritat que seria una iniciativa molt bona, però no creieu que quan es deixi d'utilitzar potser la fan servir per guardar trens, tant de L2 com L3?
És l'ús que se li vol donar, en un principi.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Usos

Post by Guigui »

victorcasta wrote:És l'ús que se li vol donar, en un principi.
Túnel, estació i cua de maniobres? Almenys, podrien deixar aquests dos darrers per al museu. Si és així, com és que no utilitzen més la via morta a la sortida de Lesseps, que duia abans als tallers?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by metring »

Doncs, veient que l'idea agrada força, en parlarem al Consell Assessor ;)
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by Mortadel·lo »

no queda una mica justet d'espai com a museu?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by metring »

No creguis, tenir el 300, 1100 i les maquetes dels 5000 i 9000 a les vies, plànols a les parets, plafons informatius a les andanes, no creguis que ocupa tant. Potser, el millor, en lloc de dir-li museu, seria explsició permanent, o centre d'interpretació, nom que es fa servir bastant, darrerament.

Hi ha l'exemple del New York Transit Museum, a on a una estació antiga, a les vies, tenen unagran quantitat de trens antics, un darrera l'altre, Val que aquí és més petita, però es pot fer igualment. I a Chamberí, no ho he vist, però alguna cosa similar deu ser.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by uriol108 »

Penso que un lloc perfecte per a er-hi un Museu del transport públic seria l'estació de França.

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by metring »

Si, però parlem concretament d'un museu de la història del metro.
orig440

Re: Porposta de localització de museu del metro

Post by orig440 »

Lo de l'estació de França seria ideal per fer un museu del ferrocarril, ficar tots els trens que estan abandonats a l'aire lliure a Delícies (Talguillo, 433, MZA 1701, etc) ;) , però ara mateix preocupa més la situació del metro de Barcelona, veient com estan tractant el patrimoni històric ;) . Per cert, no m'ho esperava que hagués tingut tant èxit la idea :o :D .
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by pol »

A Chamebrí l'anomenat centro d'inetrpretacion del metro (anden 0), no es mes que l'estació preservada al seu estat original, però no es veuen trens ni res nomes videos, i objectes de l'època que estaven a l'estació.
User avatar
Peter
N5
N5
Posts: 153
Joined: Monday 28/01/2008 17:28

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by Peter »

Un lloc que estaria bé serien els antics tallers del metro de Mercat Nou, que són edificis grans i amb història. Crec que deixaran de prestar servei quan estiguin les vies cobertes (no em feu molt de cas, però algo així vaig llegir).
L'unic inconvienient és que el material que vagi a parar allà està condemnat a no circular més o si més no, ho tindria difícil.
Per evitar confusions, són els tallers que hi ha darrera la antiga parada de Mercat Nou (uns edificis on posa ferrocarril transversal) i no les cotxeres de Sta. Eulàlia.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by ferroviario_catalan »

A mi com a proposta del museu del metro, en sembla be tant Paral·lel com aquesta especie d'edifici de Mercat Nou. El que passa es que amb el pas que tenim, TMB no fara pas cap museu,pero estaria molt i molt be que tinguesim un.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by uriol108 »

També haguessin estat bé les antigues cotxeres de FGC de Sarrià, les de Via Augusta, llàstima que ja no hi son...
orig440

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by orig440 »

També es podria fer com a la Vall de Núria: Exposició de material històric a les cotxeres de Mercat Nou i Paral·lel fer com a Chamberí, amb panells que mostrin la història del metro i la decoració original del GMB, o bé de la pròpia Paral·lel.
Au revoir :hola .
orig440

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by orig440 »

Ara, això sí: que el dipòsit de Mercat nou segueixi tenint enllaç per tal de poguer fer circular les unitats històriques ;) .
Au revoir :hola .
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by Miquel »

IMPOSIBLE!!!!!
La sèrie 100 i 400 no hi caben a Paral·lel, i les 300 i 1100 no poden enllaçar amb la L-1.
I d'aquí a que Paral·lel ja no sigui una estació, ja sens haurà jubilat el 3000 i el 4000.

PD: No heu dit res, peró la S.100 i S.400 encara existeix.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by metring »

Exacte, el 100 a Can Boixeres, i el 400 a Sagrera.

El que si es podria arribar a fer, si tirés la proposta endavant, seria tapar una de les vies de Paral·lel, amb una plataforma i un tros de via d'ample espanyol, i exposar aquests dos trens, i l'altre via, per als cotxes d'ample internacional. Per entrar els primers, caldria fer un pla inclinat des d'algun lloc, per poder-los entrar.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”