Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
baixades100
N1
N1
Posts: 1
Joined: Monday 04/08/2008 22:44

Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by baixades100 »

Benvolguts,

Algú de vosaltres sap perquè els túnels de FGC de plaça de Catalunya i de Plaça d'Espanya no estan connectats? No seria millor fer morir els trens a Plaça de Catalunya i no a Plaça d'Espanya?. És un dubte que sempre he tingut.

Gràcies

Josep
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Línies inicialment independents

Post by Guigui »

En primer lloc, benvingut!

La resposta a la teva pregunta és que es tracta originalment de xarxes independents que anaven en superfície. Quan es va fer el metro transversal (actual L1), es va considerar que era una unió prou útil, cosa certa a l'època, però que actualment potser caldria revisar, com apunten tota una sèrie de propostes en aquest Fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Alex_C4
N6
N6
Posts: 317
Joined: Friday 31/08/2007 7:22
Location: Sant Sadurní d'Anoia
Contact:

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by Alex_C4 »

D'altre banda, conectarlos sería imposible o molt dificil, pel fet que la LL-A es de vía estreta y la B-V d'ample UIC.
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by fredebcnteatre »

Lo que es podría fer, es prolongar la Llobregat-Anoia fins a Catalunya i allà fer enllaç entre les dues xarxes de F.G.C o allargar la del vallés, pero no sería util si es vol fer el llaç de Gracia, per tant, diria que la millor opció seria allargar la llobregat Anoia fins a Pl.Catalunya. Ja que adaptar la linea Ll-A a UIC es car no?

Pero, esta clar que s'han de unir de alguna forma... Lo que no pot ser es que estiguin aillades una de l'altre.

Perquè la L1-L3 com a medi de nexe... es insuficient, ja que cal atravessar barreres tarifaries i tunels de enllaç bastant amplis en qualsevol dels casos. Fer un parell de vies metriques a Pl.Catalunya no crec que costi tant i ferles arribar fins allá tampoc, segur que desde alguna de les naus es pot fer arribar relativament facilment, per estar a diferent nivell que les vies de la L1. clar, que despres a universita tper allá l cosa es complica perquè allá esta tot liat: L1-Renfe, L2, Linea del Vallés... allá poder es la zona complicada, pero poder si es fa passar per alguna altre banda... Espanya-Sant Antoni-Liceu-Catalunya (no cal fer les parades, pero diguem-ne que seria rapidament el recorregut de la Ll-A per enllaçar amb Catalunya. Jo només faria una parada intermitja per conectar amb alguna linea de metro i ja esta. Clar que caldria perfilar-ho
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

És una mica rocambolesc el que diré ara, però es podrien unir les dos línies mitjancant un intercanviador d'ample a Plaça de Catalunya, però per això es tindria que adeqüar el material, etc :x :martell1 .
Salutacions, C.A.C.V.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by oriolp13 »

Això de l'intercanviador ho trobo una mica complicat i faria perdre molt temps. Més pràctic que la LL-A acabés a Pl. Catalunya i s'adequessin bé els horaris per a fer correspondències.

Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys... :D :)
Salutacions,

Oriol
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

oriolp13 wrote:Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys... :D :)
xD xD xD xD xD
A part de conya, lo bo també seria que estigués, m'explico:
Una andana: Vía Vallès, Vía Llobregat, i enllaços en les altres mitjançant el vestíbul ;) .
Salutacions, C.A.C.V.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by uriol108 »

També es podria fer arribar la L6 desde Reina Elisenda fins a Sant Boï i allí enllaçar amb les altres linies d'FGC.

Com que als de la Gene els agrada molt fer donar voltetes les linies de metro...
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by sortrens »

No sé a on o de qui vaig llegir o escoltar que la unió de plaça catalunya i pl.Espanya de FGC ja és volía unir fa molts anys i que fins i tot existía un túnel ja construït pero sense vía. Pero això de la suposada existència d'aquest túnels no sé si és més que una informació distorsionada la veritat.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

No tinc constància que hi hagin túnels sense vies (realment seria per anar a investigar xD ), però sí que és cert que a Plaça Catalunya es va construïr una bòveda que no es va terminar i que ara s'utilitza per a túnel de maniobres.
Salutacions, C.A.C.V.
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by Estrella_de_Galicia »

Idea friki:

I utilitzar dualtracks???? ja que sino recordo malament la tensió es la mateixa a les dues xarxes 1.500V :D
Saludos

Pedro Aguilar
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

Perdó, però no sé què són els dualtracks. M'ho podries explicar, siusplau ;) ?
Salutacions, C.A.C.V.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by wefer »

sortrens wrote:No sé a on o de qui vaig llegir o escoltar que la unió de plaça catalunya i pl.Espanya de FGC ja és volía unir fa molts anys i que fins i tot existía un túnel ja construït pero sense vía.

No sé qui s'ho va inventar això del túnel existent, però evidentment és fals.
En el futur, les dues línies no està preist que s'uneixin, però sí que haurien de coincidir a Gràcia quan es prolongui la línia del Llobregat cap a Glòries... si és qe s'acaba fent algun dia.
Pel que fa als amples de via, des de fa molts anys la línia Llobregat s'ha anat adaptant per un futur canvi a via internacional de 1435 mm. Els trens de la sèrie 213 ja tenen les caixes adaptades al gàlib normal UIC, amb la qual cosa simplement canviant els bogies podrien circular sense problemes per via internacional. No obstant, aquest canvi, com tot en aquest país, no té data ni tan sols decisió ferma de fer-se.
intercity+arco+civia
N3
N3
Posts: 36
Joined: Thursday 20/09/2007 18:00
Location: cardedeu

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by intercity+arco+civia »

Y perque no ficar-nhi un tercer carril a les vies?? :nose
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tècnicament inviable

Post by Guigui »

intercity+arco+civia wrote:Y perque no ficar-nhi un tercer carril a les vies?? :nose
Perquè la diferència entre 1000 i 1435 mm és massa gran perquè els pantògrafs quedin prou centrats per a ambdós amples. A més, tenint adaptat a gàlib UIC tant el material mòbil com els túnels, pel mateix esforç d'afegir-hi un tercer carril (cas de que fos tècnicament possible), poden canviar l'ample i els bogies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

O bé fer dos carrils 1000 i dos carrils 1435 fins a Plaça Espanya ;) .
Au revoir :hola .
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

UIC i prou

Post by Guigui »

orig440 wrote:O bé fer dos carrils 1000 i dos carrils 1435 fins a Plaça Espanya ;) .
Més complicat encara. Ja dic, per això, més val adaptar-ho definitivament tot a UIC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

I les preguntes: els 213 estan adaptats a canvi a ample UIC? El material històric dels catalans, per on circularia? També és un ''pèl'' complicat, o sigui, no trobo cap més opció respecte a la unió.
Au revoir :hola .
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cap impediment

Post by Guigui »

orig440 wrote:I les preguntes: els 213 estan adaptats a canvi a ample UIC? El material històric dels catalans, per on circularia?
Pel que fa a la primera pregunta, mira el darrer post d'en wefer en aquest mateix fil, i hi trobaràs resposta. Quant a la segona, sentint-ho molt, és un efecte col·lateral que caldrà assumir, ja que en aquest cas, la conservació activa de material històric no guarda cap proporció amb la significativa millora del servei que suposaria unificar l'ample.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orig440

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Post by orig440 »

Guigui wrote:Pel que fa a la primera pregunta, mira el darrer post d'en wefer en aquest mateix fil, i hi trobaràs resposta.
Vaja, m'hi tindré que fixar millor :oops: :oops: . Però, per exemple, seria bo mantindre des de martorell fins a Monistrol l'ample mètric en conjunt amb l'internacional, si no també hi sortiria perdent el públic d'aquest tren històric, la AAFCB i la pròpia FGC, ens carreguem tres ocells d'un tir :| .
Au revoir :hola .
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”