Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
-
- N1
- Posts: 1
- Joined: Monday 04/08/2008 22:44
Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Benvolguts,
Algú de vosaltres sap perquè els túnels de FGC de plaça de Catalunya i de Plaça d'Espanya no estan connectats? No seria millor fer morir els trens a Plaça de Catalunya i no a Plaça d'Espanya?. És un dubte que sempre he tingut.
Gràcies
Josep
Algú de vosaltres sap perquè els túnels de FGC de plaça de Catalunya i de Plaça d'Espanya no estan connectats? No seria millor fer morir els trens a Plaça de Catalunya i no a Plaça d'Espanya?. És un dubte que sempre he tingut.
Gràcies
Josep
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Línies inicialment independents
En primer lloc, benvingut!
La resposta a la teva pregunta és que es tracta originalment de xarxes independents que anaven en superfície. Quan es va fer el metro transversal (actual L1), es va considerar que era una unió prou útil, cosa certa a l'època, però que actualment potser caldria revisar, com apunten tota una sèrie de propostes en aquest Fòrum.
La resposta a la teva pregunta és que es tracta originalment de xarxes independents que anaven en superfície. Quan es va fer el metro transversal (actual L1), es va considerar que era una unió prou útil, cosa certa a l'època, però que actualment potser caldria revisar, com apunten tota una sèrie de propostes en aquest Fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
D'altre banda, conectarlos sería imposible o molt dificil, pel fet que la LL-A es de vía estreta y la B-V d'ample UIC.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Lo que es podría fer, es prolongar la Llobregat-Anoia fins a Catalunya i allà fer enllaç entre les dues xarxes de F.G.C o allargar la del vallés, pero no sería util si es vol fer el llaç de Gracia, per tant, diria que la millor opció seria allargar la llobregat Anoia fins a Pl.Catalunya. Ja que adaptar la linea Ll-A a UIC es car no?
Pero, esta clar que s'han de unir de alguna forma... Lo que no pot ser es que estiguin aillades una de l'altre.
Perquè la L1-L3 com a medi de nexe... es insuficient, ja que cal atravessar barreres tarifaries i tunels de enllaç bastant amplis en qualsevol dels casos. Fer un parell de vies metriques a Pl.Catalunya no crec que costi tant i ferles arribar fins allá tampoc, segur que desde alguna de les naus es pot fer arribar relativament facilment, per estar a diferent nivell que les vies de la L1. clar, que despres a universita tper allá l cosa es complica perquè allá esta tot liat: L1-Renfe, L2, Linea del Vallés... allá poder es la zona complicada, pero poder si es fa passar per alguna altre banda... Espanya-Sant Antoni-Liceu-Catalunya (no cal fer les parades, pero diguem-ne que seria rapidament el recorregut de la Ll-A per enllaçar amb Catalunya. Jo només faria una parada intermitja per conectar amb alguna linea de metro i ja esta. Clar que caldria perfilar-ho
Pero, esta clar que s'han de unir de alguna forma... Lo que no pot ser es que estiguin aillades una de l'altre.
Perquè la L1-L3 com a medi de nexe... es insuficient, ja que cal atravessar barreres tarifaries i tunels de enllaç bastant amplis en qualsevol dels casos. Fer un parell de vies metriques a Pl.Catalunya no crec que costi tant i ferles arribar fins allá tampoc, segur que desde alguna de les naus es pot fer arribar relativament facilment, per estar a diferent nivell que les vies de la L1. clar, que despres a universita tper allá l cosa es complica perquè allá esta tot liat: L1-Renfe, L2, Linea del Vallés... allá poder es la zona complicada, pero poder si es fa passar per alguna altre banda... Espanya-Sant Antoni-Liceu-Catalunya (no cal fer les parades, pero diguem-ne que seria rapidament el recorregut de la Ll-A per enllaçar amb Catalunya. Jo només faria una parada intermitja per conectar amb alguna linea de metro i ja esta. Clar que caldria perfilar-ho
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
És una mica rocambolesc el que diré ara, però es podrien unir les dos línies mitjancant un intercanviador d'ample a Plaça de Catalunya, però per això es tindria que adeqüar el material, etc .
Salutacions, C.A.C.V.
Salutacions, C.A.C.V.
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Això de l'intercanviador ho trobo una mica complicat i faria perdre molt temps. Més pràctic que la LL-A acabés a Pl. Catalunya i s'adequessin bé els horaris per a fer correspondències.
Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys...
Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
oriolp13 wrote:Per altra banda, crec que serà una cosa que s'acabarà fent, però el temps no ho sé, potser d'aquí 30-50 anys...
A part de conya, lo bo també seria que estigués, m'explico:
Una andana: Vía Vallès, Vía Llobregat, i enllaços en les altres mitjançant el vestíbul .
Salutacions, C.A.C.V.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
També es podria fer arribar la L6 desde Reina Elisenda fins a Sant Boï i allí enllaçar amb les altres linies d'FGC.
Com que als de la Gene els agrada molt fer donar voltetes les linies de metro...
Com que als de la Gene els agrada molt fer donar voltetes les linies de metro...
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
No sé a on o de qui vaig llegir o escoltar que la unió de plaça catalunya i pl.Espanya de FGC ja és volía unir fa molts anys i que fins i tot existía un túnel ja construït pero sense vía. Pero això de la suposada existència d'aquest túnels no sé si és més que una informació distorsionada la veritat.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
No tinc constància que hi hagin túnels sense vies (realment seria per anar a investigar ), però sí que és cert que a Plaça Catalunya es va construïr una bòveda que no es va terminar i que ara s'utilitza per a túnel de maniobres.
Salutacions, C.A.C.V.
Salutacions, C.A.C.V.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Idea friki:
I utilitzar dualtracks???? ja que sino recordo malament la tensió es la mateixa a les dues xarxes 1.500V
I utilitzar dualtracks???? ja que sino recordo malament la tensió es la mateixa a les dues xarxes 1.500V
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Perdó, però no sé què són els dualtracks. M'ho podries explicar, siusplau ?
Salutacions, C.A.C.V.
Salutacions, C.A.C.V.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
sortrens wrote:No sé a on o de qui vaig llegir o escoltar que la unió de plaça catalunya i pl.Espanya de FGC ja és volía unir fa molts anys i que fins i tot existía un túnel ja construït pero sense vía.
No sé qui s'ho va inventar això del túnel existent, però evidentment és fals.
En el futur, les dues línies no està preist que s'uneixin, però sí que haurien de coincidir a Gràcia quan es prolongui la línia del Llobregat cap a Glòries... si és qe s'acaba fent algun dia.
Pel que fa als amples de via, des de fa molts anys la línia Llobregat s'ha anat adaptant per un futur canvi a via internacional de 1435 mm. Els trens de la sèrie 213 ja tenen les caixes adaptades al gàlib normal UIC, amb la qual cosa simplement canviant els bogies podrien circular sense problemes per via internacional. No obstant, aquest canvi, com tot en aquest país, no té data ni tan sols decisió ferma de fer-se.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N3
- Posts: 36
- Joined: Thursday 20/09/2007 18:00
- Location: cardedeu
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Y perque no ficar-nhi un tercer carril a les vies??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tècnicament inviable
Perquè la diferència entre 1000 i 1435 mm és massa gran perquè els pantògrafs quedin prou centrats per a ambdós amples. A més, tenint adaptat a gàlib UIC tant el material mòbil com els túnels, pel mateix esforç d'afegir-hi un tercer carril (cas de que fos tècnicament possible), poden canviar l'ample i els bogies.intercity+arco+civia wrote:Y perque no ficar-nhi un tercer carril a les vies??
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
O bé fer dos carrils 1000 i dos carrils 1435 fins a Plaça Espanya .
Au revoir .
Au revoir .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
UIC i prou
Més complicat encara. Ja dic, per això, més val adaptar-ho definitivament tot a UIC.orig440 wrote:O bé fer dos carrils 1000 i dos carrils 1435 fins a Plaça Espanya .
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
I les preguntes: els 213 estan adaptats a canvi a ample UIC? El material històric dels catalans, per on circularia? També és un ''pèl'' complicat, o sigui, no trobo cap més opció respecte a la unió.
Au revoir .
Au revoir .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cap impediment
Pel que fa a la primera pregunta, mira el darrer post d'en wefer en aquest mateix fil, i hi trobaràs resposta. Quant a la segona, sentint-ho molt, és un efecte col·lateral que caldrà assumir, ja que en aquest cas, la conservació activa de material històric no guarda cap proporció amb la significativa millora del servei que suposaria unificar l'ample.orig440 wrote:I les preguntes: els 213 estan adaptats a canvi a ample UIC? El material històric dels catalans, per on circularia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?
Vaja, m'hi tindré que fixar millor . Però, per exemple, seria bo mantindre des de martorell fins a Monistrol l'ample mètric en conjunt amb l'internacional, si no també hi sortiria perdent el públic d'aquest tren històric, la AAFCB i la pròpia FGC, ens carreguem tres ocells d'un tir .Guigui wrote:Pel que fa a la primera pregunta, mira el darrer post d'en wefer en aquest mateix fil, i hi trobaràs resposta.
Au revoir .