447 com regional???
EUKibo wrote: Les 440 ja són molt velles, són de quan encara no havia democràcia a Espanya, i per a la tecnologia de l'època estaven molt bé i posant 40 anys de vida útil fins el (1974+40) 2014 encara estaria bé que continuessin donant servei, pero cal admetre que avui dia hi ha màquines molt més eficients energèticament a més que no triguen tanta estona en sortir d'una estació. Aneu a Castelldefels i compareu com arranca una 440 i una 447, la diferència és abismal.
Fa uns anys vaig poder viure una d'aquelles situacions que no es donen gaire sovint. Jo viatjava en una 440 (encara sense reformar i amb seients d'skai) que sortia de l'antiga estació del Prat amb direcció Vilanova (us en recordeu de quan l'estació del Prat estava en superficie?). Just en aquell moment sortia per la via de l'aeroport una 447 (que en aquella época s'estrenaven) també en direcció sud. És a dir, una competeció d'acceleració i velocitat en tota regla. Doncs bé, no cal dir que durant el primer kilometre i mig, la 447 s'ens va crospir sense miraments. En aquell moment vaig quedar ben sorprès del potencial d'aquell tren...
...fins que es va començar a acostar a la seva velocitat màxima, moment en el qual la "meva" 440 la va avançar sense cap dificultat i, fins i tot, humiliant-la una miqueta. Tot això abans d'arribar al pont per el qual la línia del aeroport sobrevola la de Vilanova. Les 447 estan molt bé, si, però per al meu gust els hi manca velocitat màxima.
Salutacions
P.D.: i als Civia també!
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
No
No; són vehicles que, a part d'ésser incòmodes per a viatges llargs (els seients durs no els aguanta un massa temps) tenen unes característiques d'acceleració i velocitat màxima que els fa adequats per a serveis de rodalia, no pas de regionals.
Malgrat això, se'n fa un ús incorrecte no només a Catalunya, també a d'altres línies per on corre material de Renfe Operadora (ex: Madrid-Segovia, on vaig patir un viatge en 447 en pròpies carns).
Malgrat això, se'n fa un ús incorrecte no només a Catalunya, també a d'altres línies per on corre material de Renfe Operadora (ex: Madrid-Segovia, on vaig patir un viatge en 447 en pròpies carns).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Re: 447 com regional???
Es podrien reformar i adequarles per fer regionals, augmentant velocitat punta, i posant seients sky ja que l'unic de bo que tenen els durs es el reposacaps que et recull una mica tot el cos. De fet es molt habitual veureles fent L'Hospitalet Ribes, de tant en tant en doble composicio, prefereixo 447 a 440R a no ser que siguin en seients sky. Jo penso aixi, vosaltres penseu com vulgueu .
Salut!
Salut!
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N10
Siusplau no cal que ens feu pensar en situacions d'aquestes en tot cas tot material de regionals hauria de tenir seients de 470 o 448 perque son insoportables els de rodalies
¡Ahí le has dao! Son la Gran cagada de rodalies, sino comparem-ho amb un 213 de FGC, quina gran diferencia.jordidr wrote:Siusplau no cal que ens feu pensar en situacions d'aquestes en tot cas tot material de regionals hauria de tenir seients de 470 o 448 perque son insoportables els de rodalies
-
- N7
Re: No
I d'aixó ni en parlem...JaMiRo! wrote:No; són vehicles que, a part d'ésser incòmodes per a viatges llargs (els seients durs no els aguanta un massa temps) tenen unes característiques d'acceleració i velocitat màxima que els fa adequats per a serveis de rodalia, no pas de regionals.
PD: si, la 447 va de Zaragoza a Madrid en servei comercial...
Jo recordo dels meus viatges a Vinaròs haver vist, un dia de molta afluència, una ¡triple composició! de 447 fer un servei Tortosa-Barcelona amb els colors i els seients de Rodalies.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Estrella_de_Galicia
- N6
Re: No
Mare meva, i jo que em quexio de anar el 450, pero això es un suicidi col.lectiu...Altaria_Trianilla wrote: I d'aixó ni en parlem...
PD: si, la 447 va de Zaragoza a Madrid en servei comercial...
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
Re:
Molt bé,viva la objetivitatEUKibo wrote: Les 440 ja són molt velles, són de quan encara no havia democràcia a Espanya, i per a la tecnologia de l'època estaven molt bé i posant 40 anys de vida útil fins el (1974+40) 2014 encara estaria bé que continuessin donant servei, pero cal admetre que avui dia hi ha màquines molt més eficients energèticament a més que no triguen tanta estona en sortir d'una estació. Aneu a Castelldefels i compareu com arranca una 440 i una 447, la diferència és abismal.
No comparis 1160Kw per remolcar 3 cotxes que 2400Kw per remolcar el mateix nombre de cotxes.La 447 dobla en potencia la 440 i fa que la 440 li costi arrancar.
Les 440 abans si que feien bé la papereta de rodalies però perquè no hi havien tantes estacions intermitges com ara.Els trens van evolucionant i cada cop són més aptes per a un serveis determinat.Les 447 fins ara han sigut el millor material del rodalies fins que van arribar les civies,que encara m'estic preguntant si té tots els cotxes motors.I posaria entre cometes que les civies son millors que les 447 perque les rampetes dels civies han donat molts problemes.
En definitva,ni boig posaria a fer regionals les 447.És un material que només serveix per rodalies.
Salutacions
Re: Re:
He perdut el compte dels cops que he arribat a dir que una 447 no fa l'horari entre Barcelona i Girona ni de casualitat.252-071 wrote:En definitva,ni boig posaria a fer regionals les 447.És un material que només serveix per rodalies.
- Pere
- N9
Diumenge passat el Regional de Tortosa de les 15:06 a Sants doble de 447.
De Madrid a Saragossa, amb 447, bé, bé...
Jo estic d'acord a reformar les 447 per regionals, sempre i quan la prioritat seria trens nous adaptats a línies sense alta ocupació, cosa que l'actual material que ha contractat regionals no compleix, i sí les 470, que seran apartades .
Au revoir .
Jo estic d'acord a reformar les 447 per regionals, sempre i quan la prioritat seria trens nous adaptats a línies sense alta ocupació, cosa que l'actual material que ha contractat regionals no compleix, i sí les 470, que seran apartades .
Au revoir .
-
- N10
La prioritat són les línies d'alta ocupació per a les quals regionals no té material adequat. Les unitats actuals, de tres cotxes, no són ideals per a trajectes com Barcelona-Girona o Barcelona-Tarragona, ja que sempre han d'anar en doble composició per poder absorbir la demanda. Sí que és cert que la cagada de les unitats 449 és que només tenen una porta per cotxe, cosa que dificultaria l'accés i sortida dels passatgers, però les línies de baixa ocupació tenen material com les unitats 596 que fan prou bé la seva feina, i tampoc crec que se'ls hi demani gaire més.