Les locomotores de Renfe serie 4000 (340) no van acabar la seva vida útil, ja que per falta de coneixements o diners per a manteniment per part de Renfe, les van haver de retirar del servei abans del previst, tenien molts problemes amb la transmissió hidràulica i totes trencaven per allà.
Les màquines eren guapíssimes i molt potents.
Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
Mentre les van destinar a allò per a què havien estat dissenyades i construides (llargs i pesats expressos a 100 Km/h) i amb un manteniment acurat "a la alemanya" van anar com un rellotge suís. Eren la versió "espanyola" de la V200 de la DB, amb dos motors de 16 cilindres de 2000 CV cadascun, enlloc dels de 12 cilindres i 1000 CV cadascun de les alemanyes. Derivades de les V200 també hi ha(via) les 2000 Talgo, 352 UIC.escursso wrote:Les locomotores de Renfe serie 4000 (340) no van acabar la seva vida útil, ja que per falta de coneixements o diners per a manteniment per part de Renfe, les van haver de retirar del servei abans del previst, tenien molts problemes amb la transmissió hidràulica i totes trencaven per allà.
Les màquines eren guapíssimes i molt potents.
Quan les van començar a maltractar i a fer-les un manteniment "a l'espanyola" el carro va anar pel pedregar. Especialment crític va ser destinar-les a fer trens col·lectors a tipus 60 Km/h. Precisament a aquesta velocitat canviava la relació d'engranatges. Pels continus canvis s'escalfava massa la caixa de canvis (*) i al final, "cascava" la transmissió.
* Transmissió hidromecànica, pràcticament idèntica a la de les locomotores 2000 Talgo o sèrie 352 en matriculació UIC, que han funcionat molts anys molt bé, gràcies al curós manteniment i dedicació específica de serveis que els han donat.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
Les 440 chopper, per mal comportament d'aquest sistema envers aquest estil de material.
Au revoir .
Au revoir .
Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
el problema principal de la versió turboalimentada era la potència que donava per al poc pes relatiu del cotxe. Quan el feies pencar, a vegades, literalment, el cotxe no tocava el terra.genissimon wrote:Si no recordo malament el fuego era una "evolució" del R-18, amb els mateixos motors i plataforma.
El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).
Salut !!
awe wrote:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar
Això mateix de no tocar al terra li va passar a un Fiesta Sport, que ràpidament va ser substituït pel XR3.