Talgo II

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Jordi Freixas wrote:ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?
No estem parlant del mateix: l´estació RENFE del Clot NO ÉS l´estació RENFE del Clot-Aragó.
No eren al mateix lloc.
La del Clot es trobava a l´actual Parc del Clot i era en superfície (on es poden veure restes dels antics tallers, avui en dia integrades al parc).

La del Clot-Aragó es troba a sota del carrer Aragó, entre Meridiana i Carrer del Clot.

Si parles dels trens que provenien de Cardedeu (de fet, de més lluny, de St.Celoni, Girona i més enllà) i anaven a l´Estació de França, és normal que passéssin per les vies que ara utilitzen els trens de Mataró, no hi ha cap altra manera d´anar de Clot a Estació de França...
Ara s´acaben a Sants.
De fet, ara per les vies de Clot a estació de França hi passen el Catalan Talgo i els talgos de Milà, Zurich i París...
Last edited by 437.001 on Thursday 07/09/2006 1:04, edited 1 time in total.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

Atención pregunta: aleshores què hi feia un talgo per allà?
ES PELIGROSO ASOMARSE
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Passar-hi. O és que no es podia?
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.

De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.

Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

I ara la famosa fotografia del Talgo II a Colom:
Attachments
Talgo II a Colom
Talgo II a Colom
talgo2.jpg (117.46 KiB) Viewed 5810 times
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

No podria tractar-se d´una foto promocional? En tot cas si no ho fóra, seria una circulació de servei.

Per cert, o m´equivoco o era un dia de boira?
User avatar
Talgo
N3
N3
Posts: 30
Joined: Saturday 29/07/2006 18:41
Location: Castelldefels

Post by Talgo »

Bones !!!

Si senyor es aquesta la foto que deia jo i que a donat tant de parlar XDD



Salut a tots i moltes gracies per la informacio
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Truc!

Post by JaMiRo! »

He descobert el truc, el Talgo va amb rodes pneumàtiques... :x :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Oh Déu meu!! Un TALGO circulant per unes vies integrades al carrer!!!

Sincerament, no crec que aquesta foto tingui a veure amb cap spot promocional (a no ser es clar, que se la fés passar per el filtre del Photoshop de l'època, i depèn de com, ni així).
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Potser és un muntatge, com les fotos de certs personatges a Hendaia...
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Post by vr »

¡Batallita al canto!

Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).

Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).

Salutacions.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Igual es tractava d'una sessió fotogràfica, com la mítica foto del Talgo IV amb la Virgen de Guadalupe al SM...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Em sembla que si la foto del TALGO II a sota de Colom, hagués estat un muntatge, com a mínim li haguéssin tret el cotxe aparcat que es veu just al costat del morro de la màquina.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Talgo II

Post by sortrens »

O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tramvia, potser

Post by Guigui »

sortrens wrote:O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
En tot cas, de tramvia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Talgo II

Post by genissimon »

Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu, tal com s'ha explicat aquí. Cal tenir en compte que els tallers de manteniment dels Talgo estaven al costat de la desapareguda estació del Poblenou.

Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.

Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Talgo II

Post by wefer »

genissimon wrote:Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu,
Suposo que seria els últims anys de vida, perquè la línia Sant Andreu - Litoral és dels principis dels anys 60 i el Talgo II és de principis dels 50.
xaconet
N2
N2
Posts: 15
Joined: Thursday 31/01/2008 17:46

Re: Talgo II

Post by xaconet »

Si no recordo malament, jo diria que la foto del Talgo davant de Colom, que jo he vist a altres fòrums sobre ferrocarrils, es va fer amb motiu de la presentació no sé si del tren o d'un model concret d'aquest.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Talgo II

Post by BRILL 18 »

Torno a pujar quest tema, ja que avui a Massadas he trobat aquesta curiosa postal, si mes no per el creuament amb un 1200 i un 600 del Talgo 2
TALGO.jpg
TALGO.jpg (38.36 KiB) Viewed 5816 times
[
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Talgo II

Post by 122-042-132 »

Quines fotos!!!!
Quins records!!!!

El Talgo i un 1200.

Ben cordialment
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”