Proposta de localització de museu del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by El LLOP »

no es només qúestió de vies, sino d'amplada de tren. Si es col.locoquessin el 100 i el 400 en un tros de via adaptat a l'andana, es podria dir que només es podrien exposar aquests dos cotxes degut a les seves dimensions (només es podria aprofitar una via ja que no es podrien col.locar trens al costat d'aquests ja que la seva amplada superior no donaria espai per aprofitar l'altra via). O sigui, que si col.loquem el 100 i el 400 a l'estació, tot just quedari l'espai per col.locar un cotxe del 300 devant, ja que al costat no s'hi podria possar res. Te dificil solució la cosa.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by metring »

Aja, d'acord, gràcies per l'explicació! :ok
orig440

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by orig440 »

No sé si m'he explicat bé. Vull dir ficar el material històric a Mercat Nou cotxeres i fer una espècie de museu Chamberí a l'estació de Paral·lel, al igual que a Ribes hi ha l'exposició de material històric i a Núria una explicació biogràfica de l'història del cremallera, el que es faria a Paral·lel conjuntament amb elements històrics de la història del Metro, ja siguin reals o rèpliques o les dues coses (seria ideal aquesta última).
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by El LLOP »

a Mercat Nou no hi ha cotxeres, les cotxeres estan a Sta.Eulàlia/Bordeta. El que hi havia a Mercat nou era els tractors del departament de vies, que quan acabin les obres, seràn traslladats a Hospital de Bellvitge. L'edifi que hi ha a Mercat Nou es una subcentral encara en servei.
Last edited by El LLOP on Thursday 14/08/2008 11:49, edited 1 time in total.
User avatar
Peter
N5
N5
Posts: 153
Joined: Monday 28/01/2008 17:28

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by Peter »

El LLOP wrote:a Mercar Nou no hi ha cotxeres, les cotxeres estan a Sta.Eulàlia/Bordeta. El que hi havia a Mercat nou era els tractors del departament de vies, que quan acabin les obres, seràn traslladats a Hospital de Bellvitge. L'edifi que hi ha a Mercat Nou es una subcentral encara en servei.
Tant gran és la subcentral aquesta que ocupa tot l'edifici.
Fa anys veia des d'un dels balcons del carrer Antoni de Capmany (tinc un amic que viu per allà), que a les nits d'hivern els obrers de les vies feien una petita fogata davant d'aquests edificis per escalfar-se mentre esperaven que s'acavés el servei de metro per poder entrar. Algun cop també havia vist com feien carn a la brasa, que feia una oloreta que matava d'enveja.
orig440

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by orig440 »

Doncs a Santa Eulàlia, o a aquesta subcentral, es podria fer el que dic, a part de que seria un lloc idoni per ficar un 100 i 400, a part de poguer habilitar vies per l'ample del 300 o dels 1100 (si en quedarà un, és clar :roll: ).
Au revoir :hola .
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by EUKibo »

Es podrien fer diferents museus per tota la xarxa ferrroviaria barcelonesa. L'entrada podria ser un bitllet que permetés a més de l'entrada als recintes, desplaçar-se per la xarxa (estil T-Dia) per anar als diferens museus.

Exemples de localització de museus del ferrocarril metropolità podrien ser entre d'altres la futura estació abandonada de Badalona, on s'hi podrà accedir amb tramvia i que podria oferir:
- l'edifici de l'estació amb una prou important vàlua arquitectònica
- record a la primera línia ferroviària ibèrica que unia Badalona amb Barcelona i Mataró amb tota la història relativa al ferrocarril d'ample iberic a Barcelona i les seves ampliacions.
- conservar un parell de vies per a exhibir-hi trens antics.
orig440

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by orig440 »

Bona idea ;) . Per cert, no sabia que l'estació de Badalona es traslladaria :? .
Au revoir :hola .
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Projecte

Post by Guigui »

orig440 wrote:Per cert, no sabia que l'estació de Badalona es traslladaria :? .
Si ets conscient del significat real del terme projecte a la Catalunya ferroviària, ja pots anar fent comptes de si i quan es farà realitat...
Last edited by wefer on Tuesday 26/08/2008 0:26, edited 2 times in total.
Reason: Els missatges sobre el soterrament del Barcelona-Mataró han estat moguts aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?p=113317#p113317
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by xevi »

Per mi el lloc idoni per fer el Museu de TMB seria l'Estació del Nord, el pavelló que hi ha allà es pot posar prop del barri però l'espai seria ideal per un museu de metros, tramvies i busos.
L''Estació de França confio que esmantingui per sempre sinó seria el lloc idoni per fer un gran museu del transport, vehicles TBM, FGC més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
tren250

Re: Proposta de localització de museu del metro

Post by tren250 »

xevi wrote:més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
I no només del museu de Vilanova... :'( .
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”