Proposta de localització de museu del metro
Re: Proposta de localització de museu del metro
no es només qúestió de vies, sino d'amplada de tren. Si es col.locoquessin el 100 i el 400 en un tros de via adaptat a l'andana, es podria dir que només es podrien exposar aquests dos cotxes degut a les seves dimensions (només es podria aprofitar una via ja que no es podrien col.locar trens al costat d'aquests ja que la seva amplada superior no donaria espai per aprofitar l'altra via). O sigui, que si col.loquem el 100 i el 400 a l'estació, tot just quedari l'espai per col.locar un cotxe del 300 devant, ja que al costat no s'hi podria possar res. Te dificil solució la cosa.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Aja, d'acord, gràcies per l'explicació!
Re: Proposta de localització de museu del metro
No sé si m'he explicat bé. Vull dir ficar el material històric a Mercat Nou cotxeres i fer una espècie de museu Chamberí a l'estació de Paral·lel, al igual que a Ribes hi ha l'exposició de material històric i a Núria una explicació biogràfica de l'història del cremallera, el que es faria a Paral·lel conjuntament amb elements històrics de la història del Metro, ja siguin reals o rèpliques o les dues coses (seria ideal aquesta última).
Re: Proposta de localització de museu del metro
a Mercat Nou no hi ha cotxeres, les cotxeres estan a Sta.Eulàlia/Bordeta. El que hi havia a Mercat nou era els tractors del departament de vies, que quan acabin les obres, seràn traslladats a Hospital de Bellvitge. L'edifi que hi ha a Mercat Nou es una subcentral encara en servei.
Last edited by El LLOP on Thursday 14/08/2008 11:49, edited 1 time in total.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Tant gran és la subcentral aquesta que ocupa tot l'edifici.El LLOP wrote:a Mercar Nou no hi ha cotxeres, les cotxeres estan a Sta.Eulàlia/Bordeta. El que hi havia a Mercat nou era els tractors del departament de vies, que quan acabin les obres, seràn traslladats a Hospital de Bellvitge. L'edifi que hi ha a Mercat Nou es una subcentral encara en servei.
Fa anys veia des d'un dels balcons del carrer Antoni de Capmany (tinc un amic que viu per allà), que a les nits d'hivern els obrers de les vies feien una petita fogata davant d'aquests edificis per escalfar-se mentre esperaven que s'acavés el servei de metro per poder entrar. Algun cop també havia vist com feien carn a la brasa, que feia una oloreta que matava d'enveja.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Doncs a Santa Eulàlia, o a aquesta subcentral, es podria fer el que dic, a part de que seria un lloc idoni per ficar un 100 i 400, a part de poguer habilitar vies per l'ample del 300 o dels 1100 (si en quedarà un, és clar ).
Au revoir .
Au revoir .
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Proposta de localització de museu del metro
Es podrien fer diferents museus per tota la xarxa ferrroviaria barcelonesa. L'entrada podria ser un bitllet que permetés a més de l'entrada als recintes, desplaçar-se per la xarxa (estil T-Dia) per anar als diferens museus.
Exemples de localització de museus del ferrocarril metropolità podrien ser entre d'altres la futura estació abandonada de Badalona, on s'hi podrà accedir amb tramvia i que podria oferir:
- l'edifici de l'estació amb una prou important vàlua arquitectònica
- record a la primera línia ferroviària ibèrica que unia Badalona amb Barcelona i Mataró amb tota la història relativa al ferrocarril d'ample iberic a Barcelona i les seves ampliacions.
- conservar un parell de vies per a exhibir-hi trens antics.
Exemples de localització de museus del ferrocarril metropolità podrien ser entre d'altres la futura estació abandonada de Badalona, on s'hi podrà accedir amb tramvia i que podria oferir:
- l'edifici de l'estació amb una prou important vàlua arquitectònica
- record a la primera línia ferroviària ibèrica que unia Badalona amb Barcelona i Mataró amb tota la història relativa al ferrocarril d'ample iberic a Barcelona i les seves ampliacions.
- conservar un parell de vies per a exhibir-hi trens antics.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Bona idea . Per cert, no sabia que l'estació de Badalona es traslladaria .
Au revoir .
Au revoir .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Projecte
Si ets conscient del significat real del terme projecte a la Catalunya ferroviària, ja pots anar fent comptes de si i quan es farà realitat...orig440 wrote:Per cert, no sabia que l'estació de Badalona es traslladaria .
Last edited by wefer on Tuesday 26/08/2008 0:26, edited 2 times in total.
Reason: Els missatges sobre el soterrament del Barcelona-Mataró han estat moguts aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?p=113317#p113317
Reason: Els missatges sobre el soterrament del Barcelona-Mataró han estat moguts aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?p=113317#p113317
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Per mi el lloc idoni per fer el Museu de TMB seria l'Estació del Nord, el pavelló que hi ha allà es pot posar prop del barri però l'espai seria ideal per un museu de metros, tramvies i busos.
L''Estació de França confio que esmantingui per sempre sinó seria el lloc idoni per fer un gran museu del transport, vehicles TBM, FGC més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
L''Estació de França confio que esmantingui per sempre sinó seria el lloc idoni per fer un gran museu del transport, vehicles TBM, FGC més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
Re: Proposta de localització de museu del metro
I no només del museu de Vilanova... .xevi wrote:més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.