mites, llegendes i d'altres histores del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Em deus una T-10? Coi, ni me'n recordo! :x

Porfaaaaaaaa, digue'm a quin fil me la vaig guanyar :P
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Serie600 wrote:Hola:
aarongilp wrote:
Serie600 wrote:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja? :D
Aaron.... mai he dit en quin estat de salut me las jugo.... xD

Perdudes?.... de moment 2 que jo recordi. Una per a en Entfe i altre per a en Josep_serre (crec).

Lllop, el que pugis fer. Ara no te la juguis per aixo. Saps que ens fot molta il.lusio, pero abans es el que importa. Gracies de totes maneres.

Sal.lutacions:

Serie600
Bé, ara ja en portes 3...i més que en perdràs...:D:D:D I l'estat de Salut...doncs home...l'estat de Salut no influeix massa...si l'estat físic en què un es trobi xD xD

Eloi, com pot ser que jo recordés que te'n devia una a tu i tu no recordessis que te'n devia una? Apa, aquesta és per mi :P
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
alex86bcn
N5
N5
Posts: 111
Joined: Tuesday 13/06/2006 3:56
Location: Pels voltants d'Hospital Clinic

Post by alex86bcn »

Hola! soc nou al forum, encara que porto bastant de temps "investigant" curiositats sobre el metro de Barcelona, els FGC i tal.

Nomes dir que certament, l'estació de Fernando es veu perfectament baixant desde Liceu a Drassanes...son com dues finestres on efectivament es veuen les rajoles blanques del GMB...mira que sabia que era alla pero fins que un altre amic em va dir "pegate al cristal, que se ve muy bien" no la vaig veure...es molt més facil de veure que la famosa Correus, encara que quan saps on es...sempre que hi pases et fixes...per cert crec recordar que hi ha un anunci antic del colacao???

Segur que hi han moltissimes altres curiositats i coses semblants al metro que encara falten per descobrir, o no se n'ha parlat massa! Com per exemple tunels d'enllaços entre linies per pasar trens, com el que hi ha Sants Estacio (L5)que suposo que comunica amb la Renfe, o el de Plaça de Sants (L1) direccio Mercat Nou, Algun cop s'han utilizat?

Tantmateix, seria la reostia que algu pugues publicar mapes detallats de les linies, amb les seves agulles,detalls d'on hi han sortides, enllaços amb tunels i cosetes d'aquestes que tant ens agraden als que quan agafem el metro anem pegats a la finestra(a vegades disimulant xk la resta del vago no es pensi que som uns frikis sense remeixD)

Una ultima cosa...com collons s'ho van fer els del diari Que per entrar a Gaudi? JO TAMBE VULL!!!!!!!!!!!!! A GAUDI I A LA RESTA...Correus...te que ser acollonant...se suposa que a mes de l'acces davant de l'edifici de Correus i el que encara es visibile desde el tunel, es conserva el vestibul i part de l'andana no?

De fet, ja ho he llegit al forum, i crec que tots teneim ganes de ver visites als tunels del metro per veure els seus secrets, visitar cues de maniobres(mes d'una vegada he pensat en quedar-me assegut a Cornella Centre...pero a veure si encara em deixaran alla penjat!!!!)...no hi ha cap forma de fer-ho possible? Vaig veure una pagina web on un tio angles feia reportatges super complerts sobres estacions abandonades del Tube de Londres...amb l'autorització de l'ajuntament i tot!!!!

On s'ha de signar, que jo signo el primer!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

alex86bcn wrote:Hola! soc nou al forum, encara que porto bastant de temps "investigant" curiositats sobre el metro de Barcelona, els FGC i tal.
Soyez bienvenu, messieur Alex!

alex86bcn wrote:Segur que hi han moltissimes altres curiositats i coses semblants al metro que encara falten per descobrir, o no se n'ha parlat massa! Com per exemple tunels d'enllaços entre linies per pasar trens, com el que hi ha Sants Estacio (L5)que suposo que comunica amb la Renfe, o el de Plaça de Sants (L1) direccio Mercat Nou, Algun cop s'han utilizat?
El de Sants Estació segur que sí, però perquè comunica amb la L3, ja que si ho fes amb la Renfe no serviria de gaire degut al diferent ample de via. Pel que fa a Sants-Mercat Nou, no hi ha cap túnel, ja que l'eixamplament a què et refereixes s'acaba de sobte amb una paret, i no és perquè hi hagi un túnel tapiat, sinò perquè mai es va fer (tot i que em sona que el Salmeron explicava que era algun extrany projecte de perllongament, desdoblament o quelcom de semblant). Qui tingui la Bíblia que ho busqui, sisplau! (jo la vaig treure en prèstec de la biblioteca).

alex86bcn wrote:Tantmateix, seria la reostia que algu pugues publicar mapes detallats de les linies, amb les seves agulles,detalls d'on hi han sortides, enllaços amb tunels i cosetes d'aquestes que tant ens agraden als que quan agafem el metro anem pegats a la finestra
Al llibre del Salmeron hi ha croquis amb totes les cues de maniobres, vies d'enllaç i de cotxeres.
alex86bcn wrote:se suposa que a mes de l'acces davant de l'edifici de Correus i el que encara es visibile desde el tunel, es conserva el vestibul i part de l'andana no?
L'andana va seguir el mateix destí que la de Fernando, ja que era al bell mig del traçat obligat en cas de perllongament. Potser quedin un o dos pams, això no hi sé, però en tot cas no com per visitar-la. Pel que fa al vestíbul, hi ha un ventilador ocupant tot l'accés i suposo que bona part de l'espai que hi pogués haver.
alex86bcn wrote: visitar cues de maniobres(mes d'una vegada he pensat en quedar-me assegut a Cornella Centre...pero a veure si encara em deixaran alla penjat!!!!)...no hi ha cap forma de fer-ho possible?
Sí: quedant-te assegut a dins. Si ho fas molt tard sí que és possible que et deixin allà dins, però en qualsevol altre horari lo pitjor que et pot passar és que et portin a cotxeres (curiós paradigma: lo pitjor és lo millor).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Veure Fernando, mira que m'hi deixo els ulls... pero no hi ha manera. Correus hi ha l'andana (per dir-ho d'alguna manera) sencera. Direccio Barceloneta, en el sentit de la marxa, es veu la paret enrejolada de gris "Metro" i encara es veuen els anuncis enganxats.

A dreta llei no es una andana-andana, sino una mena de pasalel.la on hi cap una persona. Imagino que aquesta mena de pasarel.la deuria fer-se servir per fer el canvi de testeras pel maquinista. En el llibre d'en Salmeron hi han fotos d'aquesta estacio, i es veu clarament aquesta part que ha quedat dempeus, l'altra banda -l'andana real propiament dita- va esser eliminada al fer l'ampliacio cap a Barceloneta.

Al peu de Correus (l'edifici) hi ha una reixa de ventil.lacio on abans (fa rel.lativament poc, potser 8 anys com a molt) encara hi havia l'acces propiament dit (obra i pedra) encara que igual que ara, cobert amb una reixa. Jo fa temps que no hi passo per alla, pero diuen que es pot veure les escales i la part mes propera de l'andana.

Quedar-se a un cotxe per fer la cua de maniobres?... ho veig dificil. L'altre dia a Paral.lel L2, una noia es va quedar asseguda imagino que per despiste, anava llegint- dins el vago mentre tothom va baixar, aleshores es va sentir per megafonia del tren com la motorista pregava que tothom abandones el convoi.

Fenomens extranys i estacio d Gaudi. Si teoricament no es pot accedir des del carrer a aquestas andanes, com es que a l'andana direccio Hospital de Sant Pau hi ha una pintada -tag grafitero- de color rosa? (ben llampant). Algu s'ha anat caminant pel tunel fins aquesta estacio i ha fet aquesta pintada?.... si es aixi, "toma castaña" amb la seguretat.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Serie600 wrote:Al peu de Correus (l'edifici) hi ha una reixa de ventil.lacio on abans (fa rel.lativament poc, potser 8 anys com a molt) encara hi havia l'acces propiament dit (obra i pedra) encara que igual que ara, cobert amb una reixa. Jo fa temps que no hi passo per alla, pero diuen que es pot veure les escales i la part mes propera de l'andana.
Quan encara hi havia la barana (coberta amb una reixa, com bé dus), es veien les escales i el ròtul de "Gran Metro" al dintell, però en comptes de porta hi havia una tàpia de ciment amb un ventilador incrustat d'aquells grossos de túnel. El ventilador es veu des del tren viatjant de Jaume I a Barceloneta, a mà dreta, perquè hi passa la llum exterior.
Serie600 wrote:Quedar-se a un cotxe per fer la cua de maniobres?... ho veig dificil. L'altre dia a Paral.lel L2, una noia es va quedar asseguda imagino que per despiste, anava llegint- dins el vago mentre tothom va baixar, aleshores es va sentir per megafonia del tren com la motorista pregava que tothom abandones el convoi.
Això voldrà dir que o bé li van xivar, o bé ho estava veient en algun monitor. Si es tractava d'un 5000 d'acord, però que jo s'apiga ni els 2100 ni cap subsèrie posterior (tret dels 500 de la L11) porten càmeres interiors. Un cas típic d'intent flagrant i frustrat és el de qui vol baixar a la penúltima estació i s'equivoca i apareix a l'última, i comet l'error de baixar a l'andana i mirar de tornar a muntar al tren. Resumint, que es tracta simplement de provar-ho, però no a un 5000 (ni un 500).

Serie600 wrote:Fenomens extranys i estacio d Gaudi. Si teoricament no es pot accedir des del carrer a aquestas andanes, com es que a l'andana direccio Hospital de Sant Pau hi ha una pintada -tag grafitero- de color rosa? (ben llampant). Algu s'ha anat caminant pel tunel fins aquesta estacio i ha fet aquesta pintada?.... si es aixi, "toma castaña" amb la seguretat.
Home, doncs a mi em sembla ben evident que es tracta de la manera més fàcil, sobretot teint en compte que també hi ha pintades a les parets d'alguns túnels (sempre a prop de les estacons) o a l'entrada a l'estació de Sants de Renfe, per exemple. Pel que fa a la seguretat, jo mateix vaig haver de denunciar al cap d'estació un grillat que feia "metring" a la L1...
:roll:
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

¡Allá vamos!

Post by JaMiRo! »

Mira que últimament hi passo un munt de vegades per la desapareguda boca de Correos...Ara ja sé que fer el pròxim dia: flash a tota pastilla, i intentar il·luminar el que hi ha dins d'aquella reixa...

:pistola
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
alex86bcn
N5
N5
Posts: 111
Joined: Tuesday 13/06/2006 3:56
Location: Pels voltants d'Hospital Clinic

Post by alex86bcn »

Jamiro! ja penjaras les fotos de de Correos!!! Jo m'enrecordo que l'any passat vaig anar expressament a veure l'acces, i efectivament, hi ha unes escales i es veu l'entrada a l'estacio...pero no vaig veure cap mega ventilador!xDXDD

Per cert Platanito, moltes gracies per contestar-me!!!

Ens veiem!!!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Platanito wrote: Pel que fa a la seguretat, jo mateix vaig haver de denunciar al cap d'estació un grillat que feia "metring" a la L1...
:roll:
És el colmo que la gent no escarmenti, després de casos desgraciats en que gent ha patit accidents i segueixi fent aquest "esport de risc".

Apart d'això, quan em vaig posar l'alias "metring", ho feia per la meva afició a la història del metro, trobo que és un significant infinitament més adient per la paraula que no pas el de ficar-se entre vagons o al darrera del tren, amb el perill de donar-se una bona nata, per no acabar sota un tren. Tandebó d'aquí a un temps, l'expressió "fer metring" perdés la connotació tant negativa que té, i només s'atribuís a l'afició a tot alló que té a veure amb el metro, pura i llanament. No creieu que seria just?
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

The spotter's guide...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Bé, sempre pots adoptar un nou terme d'origen anglosaxò que diuen els intel·lectuals...Ara se m'ocorre:

Metrospotting

:D

Es que m'he enrecordat d'un fil de ja fa temps que deia alguna cosa així com "The spotter's guide"...

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Platanito wrote:Pel que fa a la seguretat, jo mateix vaig haver de denunciar al cap d'estació un grillat que feia "metring" a la L1...
:roll:
Ídem, a Avinguda Carrilet sentit Hospital de Bellvitge, no fa gaire temps. Per cert, metring amb banda sonora de Carlinhos Brown. Ah, les meravelles del Fòrum 2004...
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: ¡Allá vamos!

Post by victorcasta »

JaMiRo! wrote:Mira que últimament hi passo un munt de vegades per la desapareguda boca de Correos...Ara ja sé que fer el pròxim dia: flash a tota pastilla, i intentar il·luminar el que hi ha dins d'aquella reixa...

:pistola
On és exactament? Hi vaig passar fa no gaire i vaig buscar-ho però no vaig veure res... (tampoc m'hi vaig matar gaire)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: The spotter's guide...

Post by metring »

JaMiRo! wrote:Hola!

Bé, sempre pots adoptar un nou terme d'origen anglosaxò que diuen els intel·lectuals...Ara se m'ocorre:

Metrospotting

:D Salut!
No està malament, però només significaria "afició per veure passar els trens del metro", i clar, lo meu va més lluny... :D :)


Per a victorcasta, la boca de correus es troba al davant mateix de la central de Correus, a la dreta, una reixa gran que hi ha a terra. Com que, segons l'ajuntament, l'accés era "molestava" a la via pública... :evil:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: mites, llegendes i d'altres histores del metro

Post by metring »

Pujo aquest fil, perquè ahir comentava una notícia, que crec no era cap llegenda urbana, a veure si a algú li sona:

Quan encara hi havien els antics accessos, que després van desaparèixer, de la línia 2, recordo un al mateix Passeig de Gràcia, amb les parets dels costats amb "MetroMetroMetro...", i van dir als diaris que allà hi va viure un indigent, que no es sap com, s'havia colat per l'entrada. Un dia va anar a parar a les vies de les línies que funcionaven, 3 o 4, i va ser mortalment atropellat. Un cop va passar això, van descobrir que, a on es trobava l'estació de la L2, entre les seves coses, tenia una llibreta d'estalvis amb mil·lions de pessetes, i l'home malvivint a una estació no inaugurada!!!!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Jo l'havia sentit de petit, es veu que aquell home freqüentava el barri de Sant Antoni.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: mites, llegendes i d'altres histores del metro

Post by sergi »

A propósito de la tuneladora que hizo la línea 2(tenida por soviética por mucha gente)me gustaría decir que recuerdo una entrevista a algún responsable del metro (no sé quien era) en la tele hace un porrón de años,que dijo que eso era un mito...que la tuneladora de marras que hizo "nuestra" línea 2 era norteamericana.
Bengo
N1
N1
Posts: 1
Joined: Thursday 21/08/2008 9:33

Re: mites, llegendes i d'altres histores del metro

Post by Bengo »

A Barcelona, pel que fà a la línia 2 nord de RENFE existeix un túnel fora d'us i que avui es fa servir com a sortida d'emergència aprop de l'estació de Sant Andreu Arenal, que va des del passeig de Valdaura (Pont de Can Dragó) fins sortir a la llum a la Trinitat, recorrent més de 1,6 km sota l'Avinguda Meridiana. Pertanyia a les antigues instal.lacions dels tallers de línia del Nord a Sant Andreu i va quedar fora de servei quan els van traslladar.

Podeu veure més informació a:

http://www.aemuntanya.net/GERS/StAndreu/Meridiana.htm
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: mites, llegendes i d'altres histores del metro

Post by victorcasta »

Impressionants fotos! :o
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: ESTACIO FANTASMA L5

Post by automotorserie 436 »

Tambe si hi han cosas del tipus: "Si et fixas cap a determinada direccio, rera d'aquella porta (per exemple) hi ha...." . Una coneguda: Entre Gaudi i Sagrada Familia L5 hi ha "mig" cul de sac tapiat que teoricament enllaça amb la L2. Algu d'aqui (em sembla en SantFeliuenc) va dir que darrera aquesta tapia el tunel continua....

Sal.lutacions:

Serie600[/quote]

En los planes de la red de metro de Barcelona, la linea 2 no tenía el trazado actual. Si no estoy equivocado en esos planes la linea 2 se compondria del actual tramo de la L5 de Horta a Sagrada Familia y enlazar con el trazado actual de la linea 2 de Sagrada Familia a Paral-lel.
Con el tiempo esos planes cambiaron y se decidió reforzar la red de metro con una segunda línea transversal, la actual línea 5, de ahí esa curva tan cerrada a la entrada de Sagrada Família donde los 5000 chirriaban con ese sonido tan especial que todos recordamos.

Sobre la estación debía de llamarse Gaudí, está totalemente terminada, pero nunca entró en servicio. Y si es cierto que el túnel que debía continuar está tapiado aproximadamente donde se hayan esas computadoras que vemos a la salida en dirección Horta.

Saludos al Foro :ok
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: mites, llegendes i d'altres histores del metro

Post by victorcasta »

Aquell cul que abans si que tenia funció connectar amb el que ara és L2 de Sagrada Família a Paral·lel., ja no et duria al túnel de dita línia, doncs per poder continuar la L2 cap a La Pau es va haver de reconstruir l'estació de Sagrada Família fent-la més profunda per tal de poder-la continuar, ja que estava al mateix nivell que la L5.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”