Extret de El 9 nou: http://el9nou.cat/noticies.php?ed_ov=o& ... ticia=5462
El govern català demana 250 milions a Madrid per desdoblar el tren fins a Vic
El govern català demana 35.000 milions d’euros a Madrid per invertir en gairebé 600 obres a Catalunya fins el 2013. Entre aquestes actuacions hi ha el desdoblament de la línia de tren de Barcelona fins a Vic, inclòs el soterrament de la via a Mollet del Vallès.
En la proposta del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), es detallen les aportacions que el govern central hauria de fer de forma anual en base a l’increment del 6% del PIB, encara que per al 2009, Espanya només ha previst un augment de l’1,8%. En matèria ferroviària, Catalunya també demana a Madrid 33,94 milions per fer millores a línia de tren Barcelona-Puigcerdà.
També hi ha altres infraestructures que la Generalitat vol desenvolupar a Osona i al Ripollès. En l’apartat de carreteres, destaca la millora del tram de la N-152 entre Ribes de Freser i la Molina i la construcció del túnel de Tosses, de 22 quilòmetres.
Per fer-ho, la Generalitat ha previst una inversió de 170 milions fins al 2013. També ha previst una partida de 45 milions per construir la variant de Ribes de Freser. A la comarca del Ripollès, la Generalitat també vol actuar a la carretera que enllaça Guardiola de Berguedà i Campdevànol, amb 80 milions de l’Estat.
A Osona, la Generalitat també preveu la millora de diversos camins rurals a l’Esquirol, Masies de Voltregà, Sant Agustí de Lluçanès, Malla, Muntanyola, Sant Boi i Tavertet. La xifra més gran de camins correspon a Les Masies de Voltregà: en concret, en aquest municipi, se’n volen condicionar 26. El pressupost total que demana el govern català per millorar aquestes vies rurals és de 176.000 euros.
Govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar línia a Vic
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar línia a Vic
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia
Quina mania que té la Generalitat en fer i noves carreteres, desdoblar-ne.........
Prou d'inversions en noves carreteres i més ferrocarril i més ràpid (però ferrocarril convencional!)
Si la linia de Puigcerdà funcionés bé no caldrien noves carreteres per connectar la Cerdanya amb el Ripollès!
I aviam si no només desdoblen la C3! Cal afegir més vies en altres línies! Els trens van massa lents a l'apropar-se a BCN i no es poden fer semidirectes reals ja que sempre es menjen un tren lent!
Prou d'inversions en noves carreteres i més ferrocarril i més ràpid (però ferrocarril convencional!)
Si la linia de Puigcerdà funcionés bé no caldrien noves carreteres per connectar la Cerdanya amb el Ripollès!
I aviam si no només desdoblen la C3! Cal afegir més vies en altres línies! Els trens van massa lents a l'apropar-se a BCN i no es poden fer semidirectes reals ja que sempre es menjen un tren lent!
Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia
em sembla que no has llegit el post anterior
Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia
Danzig wrote:em sembla que no has llegit el post anterior
Em sembla que si!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia
Què bonic seria que pensessin en un ús compartit amb un futur ferrocarril cap a la Vall d'Aran!!!!UT440_132M wrote:la construcció del túnel de Tosses, de 22 quilòmetres.
Però vaja, potser és demanar massa donat la "competència" dels gestors que tenim actualment
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Queden en evidència, un cop més
Us imagineu que, a Catalunya, es construeixi un túnel de 22 km per a ferrocarril convencional? Penseu en els termes en els quals s'expressarien els nostres "gestors": inviable, impossible, inassumible, in..., in..., in... Ara, a l'hora de fer coses d'aquestes amb carreteres, a ningú li tremola la mà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Queden en evidència, un cop més
Ahí le has daoGuigui wrote:Us imagineu que, a Catalunya, es construeixi un túnel de 22 km per a ferrocarril convencional? Penseu en els termes en els quals s'expressarien els nostres "gestors": inviable, impossible, inassumible, in..., in..., in... Ara, a l'hora de fer coses d'aquestes amb carreteres, a ningú li tremola la mà.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.