Accidente SPANAIR Barajas

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by UT440_132M »

L'ultima hora de 3cat24 diu això: http://www.3cat24.cat/noticia/303034/so ... nes-mortes

L'accident aeri de Barajas deixa 147 persones mortes

Actualitzat a les 20:59 h 20/08/2008


La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha confirmat que de les 173 persones que viatjaven en l'avió de Spanair accidentat aquest dimecres a l'aeroport de Barajas, només n'han pogut recuperar 26 de ferides. Álvarez, que ha qualificat l'accident "d'horrible tragèdia", ha afegit que caldrà esperar la llista de passatgers de Spanair per saber exactament la identitat de les persones que havien pujat a bord. Els cadàvers els han traslladat al pavelló número 6 del recinte firal de Madrid IFEMA, on els forenses intentaran identificar-los. També s'hi han desplaçat els familiars de les víctimes. Els tècnics, mentrestant, han recuperat les dues caixes negres de l'avió, una eina que ajudarà a aclarir les causes de l'accident.

L'avió, un MD-82 de la companyia Spanair, s'ha d'enlairat cap a tres quarts de tres del migdia de l'aeroport de Barajas quan el pilot ha hagut de fer un aterratge d'emergència per problemes tècnics. Tot apunta que s'ha incendiat un dels motors de la part esquerra de l'aparell. L'avió s'ha estavellat fora de la pista, s'ha partit en dos i s'ha incendiat. L'aparell, que ha quedat totalment carbonitzat, es dirigia a les illes Canàries i ha sortit amb una hora de retard. Segons ha pogut saber TV3, l'avió havia patit problemes tècnics abans d'enlairar-se, els tècnics l'havien revisat i li havien donat el vistiplau per poder volar.

Al lloc dels fets s'han traslladat més de 200 sanitaris, 170 policies i 45 ambulàncies.

La ministra de Foment ha comparegut en roda de premsa en la qual no ha donat gaire informació i tampoc ha deixat fer preguntes als periodistes. Magdalena Álvarez ha confirmat que de les 173 persones que viatjaven a l'avió, només n'han rescatat 26 en vida, totes elles ferides. També ha explicat que, de moment, es desconeixen els noms i cognoms de tots els passatgers, una informació que ha de facilitar la companyia Spanair. El cas és que ja no es trobaran més persones en vida, segons ha destacat el cap del dispositiu d'emergències habilitat a l'aeroport Madrid-Barajas. Ervigio Corral ha descrit que al lloc dels fets no ha vist "pràcticament" cap rastre de l'avió, perquè ha quedat totalment "destrossat".

Pel que fa a les víctimes mortals, les han traslladat a les instal·lacions de la fira de Madrid IFEMA, i els ferits els han ingressat a l'Hospital 12 de Octubre, a La Paz, a l'hospital Infanta Sofía i al Ramón y Cajal. Pràcticament tots presenten cremades de diversa consideració.

L'aeroport de Barajas ha habilitat una sala dins de les instal·lacions per atendre els familiars de les víctimes. És on els faciliten informació i també reben assistència psicològica. El mateix passa a l'aeroport de Gran Canària. Unes 350 persones s'han reunit a les instal·lacions canàries pendents de les últimes notícies. La companyia Spanair, de la seva banda, a posat un telèfon d'atenció directa als familiars. És el 800 400 200.

Protocol 11-M

El govern espanyol, en coordinació amb el de la Comunitat de Madrid i les autoritats judicials encapçalades pel Consell General del Poder Judicial, ha activat el Protocol 11-M, un procediment aprovat després dels atemptats de Madrid per fer front a grans catàstrofes. A banda d'atendre els ferits i els familiars de les víctimes, les dues principals tasques se centren ara en identificar les restes mortals i en investigar els fets.

L'encarregat de la investigació serà el jutjat número 11 de Madrid, una feina que li serà més fàcil després que ja s'han trobat les dues caixes negres de l'avió. Una de les primeres feines que ha fet el jutge encarregat del cas ha estat demanar l'habilitació de dues sales al recinte firal de Madrid: una per a les restes mortals de les víctimes i l'altra per atendre els familiars. El magistrat es troba en aquests moments a Barajas per procedir a l'aixecament dels cadàvers. Els encarregats d'identificar les víctimes seran la policia científica i els serveis forenses. Tot apunta que la identificació serà més lenta que en els atemptats de Madrid, perquè els cossos estan totalment carbonitzats.

Qui també ha obert una investigació és el ministeri de Foment. Segons ha informat Magdalena Álvarez, s'ha creat una comissió formada per set persones que depenen del secretari general de Transports. També sobre les investigacions, els Estats Units han comunicat que enviaran un equip de quatre persones a Madrid per analitzar les restes de l'avió, ja que l'aparell sinistrat era de fabricació nord-americana.

Spanair no vol especular

El director comercial corporatiu de Spanair, Sergio Allard, ha comparegut en roda de premsa per explicar que la companyia no disposa encara de suficient informació sobre les causes del sinistre i ha rebutjat fer qualsevol tipus d'especulació. Allard ha assegurat que la companyia col·laborarà "en tot moment" amb la justícia per determinar les causes de l'accident i ha explicat que l'aparell sinistrat havia passat la revisió de manteniment sense problemes.

Realment, molt trist. :'(

Per cert, a partir de les 23:05 a TV3 i al 3/24 fan un especial informatiu sobre la tragèdia.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by automotorserie 436 »

Ante todo deciros que llevo desde las 15:00h de esta tarde totalmente conmocionado y pendiente de las noticas sobre este terrible accidente. Y me rondan dos ideas por la cabeza.

Un avión que había pasado todas las revisiones, pero atención, de segunda mano y con 15 de años de antiguedad.
Desconozco mucho sobre el mundo de la aviación, pero comparando, en cualquier transporte por tierra(dígase autobús, coche) que funciona con derivados del petroleo, los vehículos de 15 años se consideran antiguos...

Las cifras aún son confusas, y las causas del mismo tardaremos aún en conocerlas.
Y, por otro lado,cuando el avión cuando estaba situado en la pista de despegue tuvo que volver, al parecer un indicador de temperatura e encendió, algo en el avión no funcionaba bien, a continuación los técnicos "solucionaron" la pequeña avería, a continuación el avión vuelve por segunda a la pista de despeque y llega la catástrofe...

Mis condolencias más sinceras a todos los familiares de la víctimas.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by Sky »

Quina desgràcia. Ni m'imagino el que deuen estar passant els familiars. :'(
User avatar
Hagbard
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 13/09/2006 13:42
Location: The Carmel & La Verneda

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by Hagbard »

Acostumo a volar freqüentment a Barajas (Pont Aeri) i una cosa que em resulta curiosa són les fortes turbulències que hi han a l'aproximació i també a l'envol, a l'aeroport madrileny precisament en dies clars i assolellats.
Això li ho vaig comentar a un amic meu que és aficionat a volar amb parapent i em va explicar que aquestes turbulències són degudes a les columnes d'aire tèrmic que pujen des del sòl, el qual està majoritariament sense vegetació, fet que provoca que la roca i terra viva expulsi amb violència l'aire calent.

Per altra banda, segons he escoltat a les entrevistes a diferents pilots durant la tarda d'avui, hi ha establert tot un mecanisme i protocol d'operació per a aquest tipus d'incidents (que es cremi un motor) ampliament estudiats i provats per a evitar que l'incident acabi en accident. No obstant el marge d'error imagino que deu ser minso, i aqui és on deuen haver entrat aquestes fortes tèrmiques a Barajas, ajudant a la desestabilització i posterior caiguda de l'avió.

Esperarem a veure què en treuen de clar de les caixes negres.

Tycho Brahe:
l'incident del sistema hidràulic era per posar-te'ls per corbata! un avió amb el sistema hidràulic inoperatiu és un tros de ferralla en caiguda lliure. Suposo que la redundància del sistema va ser el que va permetre que el vol continués.

** EDITO **

Suposo que, quan hagin acabat amb la investigació, les conclusions apareixeran en aquesta adreça:

http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... OS/CIAIAC/

(me la va passar el colega del parapent)
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by trainman »

Mi pésame para los familiares y amigos de los fallecidos en este trágico accidente y mis deseos de pronta recuperación para los heridos
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by Renfe451 »

Dono jo també el pèsam per els familiars i amics de les persones que han mort avui, i els meus desitjos que els ferits es recuperin aviat.


Salutacions consternades :(
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by 437.001 »

Suport a les famílies de les víctimes i de les persones ferides.
User avatar
tintin
N6
N6
Posts: 176
Joined: Monday 23/06/2008 15:04
Location: Barcelona - Horta

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by tintin »

Hola a tots,

jo també dono el pèsam a tots els familiars y amics de les persones que han mort en l'accident de Barajas y espero que els ferits es recuperin. :'( :'(

Salutacions :hola
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Trist final

Post by UT440_132M »

http://www.3cat24.cat/noticia/303034/so ... -150-morts

L'accident aeri de Barajas deixa més de 150 morts

Actualitzat a les 11:11 h 21/08/2008

Continua augmentant el nombre de víctimes mortals de l'accident aeri d'aquest dimecres a l'aeroport madrileny de Barajas. Ja són 153 les persones mortes, i 19 persones més continuen ingressades en hospitals de Madrid, la majoria en estat crític. La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha qualificat l'accident d'"horrible tragèdia". Tots els cadàvers els han traslladat al recinte firal de Madrid Ifema, on els forenses ja han identificat 14 cossos. També s'hi han desplaçat els familiars de les víctimes durant tota la nit. El president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciat, per la seva banda, l'obertura immediata d'una comissió d'investigació per aclarir les causes de l'accident.

L'accident ha passat quan l'avió, un MD-82 de la companyia Spanair, havia d'enlairar-se de l'aeroport de Barajas amb destí a les illes Canàries. De fet, sortia amb una hora de retard, perquè el pilot havia detectat un problema a l'indicador de temperatura i havia d'esperar que els serveis tècnics revisessin l'aparell i li donessin el vistiplau per volar. Un cop solucionat el problema, el pilot ha intentat enlairar l'avió. La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha confirmat que era la segona vegada que intentava aixecar el vol l'aparell, que s'ha estavellat fora de la pista. Tot apunta que s'ha incendiat el motor de la part esquerra de l'avió. De resultes de l'accident i el foc, l'aparell ha quedat totalment calcinat.

La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha avançat que el nombre de víctimes mortals "serà molt elevat", i així està sent, ja que s'han comptabilitzat 153 persones mortes i 19 més de ferides. "Hi ha molts nens entre els morts", ha afirmat el director del Samur de Madrid. Segons ha afirmat la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, de moment ja s'han identificat 14 dels cadàvers. El pilot seria un d'ells. Segons sembla presentava fractures als dos braços, que apuntarien que va intentar frenar abans que l'avió s'estavellés.

Busquen dues persones

Aquest dijous continuen les feines de rescat a l'aeroport de Barajas, on els bombers busquen dues persones que van desaparèixer després de l'accident.

El cap d'emergències de l'aeroport Madrid-Barajas, Ervigio Corral, ja va descriure aquest dimecres que al lloc dels fets no ha vist gairebé cap rastre de l'avió, perquè ha quedat totalment "destrossat", una visió que també han tingut diversos testimonis dels fets. Al lloc de l'accident s'han traslladat més de 200 sanitaris, 170 policies i 45 ambulàncies.

Ifema s'habilita com a tanatori

Les víctimes mortals les han traslladat a les instal·lacions de la fira de Madrid Ifema, que s'ha habilitat com a tanatori. Un equip de 40 forenses és l'encarregat d'identificar les restes mortals i més de 80 psicòlegs ajuden les famílies, que han anat arribant durant la nit al recinte. Ara, però, ja s'han desplaçat a l'hotel per descansar després de donar les dades dels seus familiars.

Els passatgers de l'avió eren majoritàriament espanyols procedents de Castella i Lleó, Castella-la Manxa i les Canàries, però també hi havia suecs, alemanys i xilens. Tanmateix, tot augura que la identificació dels cadàvers s'allargarà durant dies.

Fins a Ifema, s'hi desplaçaran aquest dijous els reis per donar el condol i es farà una missa en record a les víctimes.

Divuit dels 19 ferits, identificats

Els ferits han estat ingressats a l'Hospital 12 de Octubre, a La Paz, a l'hospital Infanta Sofía i al Ramón y Cajal. Quatre presenten un pronòstic molt greu i sis greu, segons fonts de la Conselleria de Sanitat. A més, hi ha vuit persones en observació. Dels 19 ferits, entre els quals tres són nens, 18 ja han estat identificats i només queda una dona per fer-ho.

L'aeroport de Barajas ha habilitat una sala dins de les instal·lacions per atendre els familiars de les víctimes. El mateix ha passat a l'aeroport de Gran Canària, on s'han reunit unes 350 persones. La companyia Spanair, per la seva banda, ha posat un telèfon d'atenció directa als familiars, el 800 400 200, i ha publicat la llista de passatgers a la seva web.

El president del govern canari, Paulino Rivero, s'ha queixat de la "desatenció" que AENA i Spanair estan dispensant als familiars de les víctimes i diversos diplomàtics estrangers s'han mostrat molestos amb la companyia aèria per no facilitar la llista de passatgers amb rapidesa.

La Comunitat i l'Ajuntament de Madrid han declarat tres dies de dol oficial i el consistori ha convocat els ciutadans a cinc minuts de silenci a les dotze del migdia d'aquest dijous a la plaça Cibeles de la capital espanyola.

Protocol 11-M

El govern espanyol, en coordinació amb el de la Comunitat de Madrid i les autoritats judicials encapçalades pel Consell General del Poder Judicial, ha activat el Protocol 11-M, un procediment aprovat després dels atemptats de Madrid per fer front a grans catàstrofes. A banda d'atendre els ferits i els familiars de les víctimes, les dues principals tasques se centren ara a identificar les restes mortals i a investigar els fets.

L'encarregat de la investigació serà el jutjat número 11 de Madrid, una feina que li serà més fàcil després que ja s'han trobat les dues caixes negres de l'avió. Una de les primeres feines que ha fet el jutge encarregat del cas ha estat demanar l'habilitació de dues sales al recinte firal de Madrid: una per a les restes mortals i l'altra per atendre els familiars. El magistrat es troba a Barajas per procedir a l'aixecament dels cadàvers. Els encarregats d'identificar les víctimes seran la policia científica i els serveis forenses. Tot apunta que la identificació serà més lenta que en els atemptats de Madrid, perquè els cossos estan totalment carbonitzats. La Generalitat ha decidit enviar un equip de metges forenses a Madrid per ajudar en les tasques d'identificació.

Zapatero anuncia una comissió d'investigació

El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha trepitjat l'aeroport de Barajas aquest dimecres a la nit, on s'ha trobat amb la majoria dels seus ministres. Zapatero ha anunciat la creació immediata d'una comissió d'investigació per aclarir les causes del sinistre. També ha afirmat que el govern espanyol es bolcarà completament amb els afectats.

Qui també ha obert una investigació és el Ministeri de Foment. Segons ha informat Magdalena Álvarez, s'ha creat una comissió formada per set persones que depenen del secretari general de Transports. Encara sobre les investigacions, els Estats Units han comunicat que enviaran un equip de quatre persones a Madrid per analitzar les restes de l'avió, ja que l'aparell sinistrat era de fabricació nord-americana.

Spanair no vol especular

El director comercial corporatiu de Spanair, Sergio Allard, ha comparegut en roda de premsa per explicar que la companyia no disposa encara de prou informació sobre les causes del sinistre i ha rebutjat fer qualsevol tipus d'especulació. Allard ha assegurat que la companyia col·laborarà "en tot moment" amb la justícia per determinar les causes de l'accident i ha explicat que l'aparell sinistrat havia passat la revisió de manteniment sense problemes. El directiu de Spanair no ha volgut valorar com afectarà aquest accident a la situació econòmica per la qual està passant la companyia.

El sindicat de pilots Sepla, per la seva banda, ha assegurat que la tripulació del vol JK5022 de Spanair estava "perfectament qualificada i acreditada amb una gran experiència" en aquest tipus d'aparell.

Repercussions aèries

L'accident a Barajas va obligar les autoritats a tancar aquest dimecres l'aeroport durant més d'una hora i això va repercutir en el trànsit aeri. Al vespre, l'aeroport començava a recuperar la normalitat pel que fa als vols d'arribada, però no en els enlairaments, perquè encara s'utilitzava només una pista. Aquest dijous, l'aeroport ja funciona a ple rendiment, tot i que encara no amb normalitat. Spanair, per la seva banda, ha anul·lat dos vols amb destinació a Madrid i procedents de Palma i Granada. També ha anunciat retards en el vol Barcelona–Madrid de la companyia.

Des d'aqui voldria mostrar el meu més sincer condòl a totes les families afectades per aquesta tragèdia. DEP.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200808 ... 19730.html

Spanair admite el "calentamiento excesivo" de un motor pero defiende el despegue del avión

La aerolínea admite que hubo un calentamiento excesivo en la toma de aire antes del primer despegue pero que se solucionó y no es la causa del accidente | La compañía no ve motivos para que las aeronaves MD80 dejen de volar


21/08/2008| Actualizada a las 14:49h
Madrid. (Agencias).- El avión MD82 de Spanair siniestrado ayer tuvo un problema de calentamiento excesivo en una toma de aire antes de iniciar la carrera para el despegue y tuvo que volver a la puerta de embarque, ha informado hoy el subdirector de la compañía, Javier Mendoza.

En una rueda de prensa a la que asistió el presidente de SAS, Matss Jansson, propietario de Spanair, Mendoza ha explicado que el personal de mantenimiento de la compañía trató el fallo de acuerdo con los procedimientos de los manuales del avión, lo "aisló dentro de las condiciones para volar y fue despachado para volar de nuevo".

Detalló también que Spanair ha repasado el problema con inspectores de Aviación Civil y no ha encontrado "anormalidad" en el proceso, que fue realizado según los estándares del avión. "Se puede aislar el sistema quitando el interruptor que le da energía, lo que es una práctica normal para el vuelo", ha precisado Mendoza en alusión al manual para tratar problemas técnicos. Ha añadido que hay un documento que se llama "lista de equipos mínimos" que refleja esta situación.

Los MD80 no dejarán de volar
Preguntado sobre si hay motivos para que dejen de volar los aviones MD80 o someterlos a alguna revisión especial como consecuencia del accidente, el director general de Spanair, Marcus Hedblom, ha dicho que "no hay ninguna razón para retirar los aviones de esta familia".

También se ha explicado que aún no se había decidido si el aparato siniestrado iba a ser uno de los quince que la compañía preveía jubilar en su plan de viabilidad, ya que aún no se había cerrado la lista de los afectados.

Tras insistir en que la principal preocupación para la compañía en estos momentos es la atención y el apoyo a las víctimas y los familiares, Hedblom ha insistido en que ni SAS ni Spanair van a especular sobre los motivos del accidente y se han remitido a la investigación formal con las autoridades aéreas.

Sobre el estado de las cajas negras del avión, Mendoza ha declarado que se han recuperado y que "parece que alguna de ellas está dañada", pero que hay que descargar toda la información, lo que llevará tiempo, antes de sacar conclusiones.

Los directivos de Spanair han insistido en su colaboración con las autoridades civiles tanto nacionales como internacionales, y han informado de que se han puesto en contacto también con la fabricante estadounidense de MacDonald Douglas, que en la actualidad es Boeing.

Durante la rueda de prensa, que congregó a numerosos medios nacionales y extranjeros, los periodistas insistieron en conocer detalles sobre el accidente, pero los responsables de Spanair se remitieron a la investigación oficial para "evitar confusiones y especulaciones".

Hedblom ha informado de que el número habilitado para ofrecer información a los familiares (800 400 200) ha recibido más de 2.000 llamadas en las primeras horas de funcionamiento y que se han dispuesto dos aviones para transportar a familiares desde las Palmas, así como más de 400 habitaciones en hoteles cercanos al aeropuerto.

El presidente de SAS, Mats Jansson, ha contestado a la prensa que no ha pensado en las consecuencias económicas del siniestro, ya que han pasado sólo 24 horas y toda su preocupación se centra en las víctimas. Sobre las indemnizaciones, Hedblon ha señalado que están reguladas por contrato y que se trabajará con las aseguradoras, entre las que se citó a Egon, y con los familiares para hacerlas "lo más transparentes posible".

En todo momento, según Mendoza, el avión pasó todas las inspecciones pertinentes y la compañía cuenta con los certificados necesarios, ya que en Spanair "la prioridad es la seguridad". También ha señalado que el mantenimiento del avión lo hacen los servicios técnicos de SAS y que los talleres de los motores son Volvo en Suecia, la ITR (Industria de Turborreactores) de México y otros colaboradores, todos ellos aprobados por la Aviación Civil española.

Veinte compañías siguen operando con aeronaves como la siniestrada
Cuatrocientos treinta aviones MD-82 permanecen actualmente en servicio en 20 compañías aéreas de 34 países, lo que supone que casi un 75 por ciento de las 575 unidades de este modelo que fueron construidas entre los años 80 y 90 siguen operativas.

No obstante, muchos de estos aparatos están siendo retirados progresivamente del mercado debido, fundamentalmente, a razones de consumo de combustible y rumorosidad, ya que emplean en sus desplazamientos un 25 por ciento más de queroseno que los modelos más nuevos.

De hecho, 96 aerolíneas de 58 naciones llegaron a tener en algún momento en su flota al menos un MD-82, por lo que 76 compañías se han desprendido ya de este modelo de McDonnell Douglas, ahora Boeing, tras la compra por parte de la segunda de la primera en 1997.

Heredero del exitoso DC-9, que a su vez supuso la respuesta estadounidense al europeo Caravelle, se caracteriza por llevar instalados sus dos motores en parte posterior del avión y no debajo de las alas, como era habitual en los primeros reactores comerciales. Según datos de los portales aeronáuticos especializados estadounidenses Airlinerlist y Planespotters, 430 unidades del MD-82 están operativas, 61 fueron contratadas pero no llegaron a ser construidas, 28 fueron desguazadas, 106 almacenadas y 11 resultaron irrecuperables por accidentes.

De la serie MD, formada por las variantes 81, 82, 83, 87 y 88, se fabricaron 1.193 unidades, de las que 933 siguen volando. La estadounidense American Airlines es la línea aérea que más MD-82 ha tenido en su flota, pues mantiene 214 unidades de las 277 que llegó a poseer. ste aparato fue también de la predilección de la europea Alitalia, que conserva 74 de los 90 de que dispuso en algún momento.

Spanair, con nueve unidades, aparece en el séptimo lugar entre las compañías que vuelan todavía con los MD-82.

Las otras dos grandes compañías españolas, Iberia y Air Europa, no poseen ninguna unidad de este modelo, aunque la primera sí cuenta con 7 MD-88 que van a quedar en tierra a partir de octubre.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200808 ... 90800.html

Familiares de las víctimas plantan a Spanair tras 15 minutos de reunión


La reunión, que en un principio se esperaba que durase horas, se ha interrumpido por la repentina decisión de "salirse de la sala" de los familiares de las víctimas | "No nos decían nada", asegura una mujer que ha perdido a dos hermanas y un sobrino en el accidente

21/08/2008 | Actualizada a las 21:20h

Madrid. (EFE).- Un grupo de familiares de fallecidos en el accidente aéreo de Barajas han plantado esta tarde a los directivos de Spanair en una reunión que ha durado apenas 15 minutos. Según Yurena Hernández, que ha perdido a dos hermanas y un sobrino en el accidente, los familiares habían sido convocados por directivos de la compañía aérea esta tarde para recibir explicaciones sobre la caída del avión.

La reunión, que en un principio se esperaba que durase horas, se ha interrumpido por la repentina decisión de "salirse de la sala" de los familiares de las víctimas. "No nos decían nada", ha argumentado Yurena, quien se mostraba "indignada" por el trato que ha recibido su familia por parte de la compañía y ha confesado que no les han comentado nada sobre las indemnizaciones.

Fuentes de Spanair consultadas por EFE no quisieron comentar el incidente con el argumento de que no van a dar detalles de sus reuniones con familiares, pues consideran que deben ser confidenciales.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by JaMiRo! »

La veritat és que el missatge que va donar als periodistes Spanair és molt fred, per tant no és cap sorpresa aquest tracte que estan rebent les víctimes...

:?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Accidente SPANAIR Barajas

Post by 593Dromedario »

Doncs jo només sé que a causa d'aquest accident la meva tornada d'Amèrica es va retardar 16h, havent de passar una nit en un hotel d'allà. No tinc por a volar, però confesso que se m'han passat les "ganes" de fer-ho durant una bona temporada ;) .
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més coses de l'accident

Post by Guigui »

Notícia de Vilaweb:

DILLUNS, 25/08/2008 - 11:26h

El govern espanyol diu que la col·laboració amb Spanair va ser difícil la tarda de l'accident

Hi ha 90 de les 154 víctimes identificades · Ahir un altre MD-82 de Spanair va haver de fer un aterratge d'emergència a Màlaga

El ministre de l'Interior espanyol, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha dit avui que la col·laboració amb Spanair va ser poc fluïda durant les primeres hores posteriors a l'accident ocorregut dimecres a Madrid-Barajas, però que després han anat millorant. Ha anunciat que s'han identificat una vintena més de cadàvers, ascendint a un total de 90 del total de 154 víctimes mortals. També ha admès que algun dels cossos pot quedar-se sense identificar.

Rubalcaba ha dit a la cadena Ser que hi va haver moments difícils al llarg de la tarda de l'accident, per bé que la col·laboració ara és quotidiana i diària. Quan li han preguntat si podria quedar algun cos sense identificar, ha respost: 'Doncs no li ho sabria dir en aquests moments, és una possibilitat que existeix.'

Interior havia anunciat que la majoria de víctimes ja serien identificades aquest cap de setmana, però el procés d'identificació és més lent que no es preveia i es podria allargar quinze dies més.

Aterratge d'emergència

Ahir un MD-82 de Spanair que anava de Barcelona a Lanzarote va haver de fer un aterratge d'emergència a Màlaga. El model (MD-82) és el mateix que es va estavellar dimecres a Barajas, amb el resultat de 154 morts.

L'avió, que procedia de Barcelona, anava a Lanzarote, però el pilot va desviar-se de la ruta i va aterrar perquè un generador de l'aparell no funcionava bé. Segons la companyia, l'avaria s’havia pogut resoldre durant el vol, però el comandant va voler aterrar a Màlaga per precaució. Els passatgers, que foren allotjats en un hotel, volaran avui cap a Lanzarote.

Actuació correcta

Sobre l’avió estavellat a Barajas, la companyia va defensar, en una reunió de tres hores amb els familiars de les víctimes, l'actuació del comandant de l'avió i del mecànic que havia revisat l'aparell. Per Spanair, l'actuació del pilot va ser correcta segons el manual. També va explicar la incidència que havia fet endarrerir la sortida de l'avió, però els familiars deien a la sortida que tenien dubtes i culpaven l’empresa de negligència. A més, l’acusaven de no haver deixat sortir els passatgers de l'avió que, diuen, ho havien demanat. Però la companyia va al·legar que això era potestat del comandant. Els familiars també van demanar que s'accelerés la identificació amb l’ADN, perquè en tot el dia abans solament se n’havien fet dues. I diuen que no es constituiran en associació perquè, en aquests moments, no s’hi veuen pas amb cor.

Segons fonts d’Aviació Civil citades pel diari El País, el certificat de navegabilitat de l'avió estavellat caducava el 28 d'agost; després havia de passar una revisió exhaustiva. Aquest certificat és el permís que Aviació Civil concedeix als avions cada any, una mena d'ITV, però no priva els avions de volar, perquè la inspecció es fa en un vol regular amb passatgers.

Es multipliquen les hipòtesis sobre les causes de l’accident

La hipòtesi que el motor de l'avió de Spanair es va incendiar quan l'aparell s’enlairava perd força. Gràcies a una càmera de l'ens que gestiona els aeroports, AENA, s’ha pogut veure que el motor no va esclatar, i que la deflagració es produí quan l’avió s'estavellà. La càmera també demostra que l'aparell va acabar el recorregut de la pista abans d’enlairar-se; és probable, doncs, que no ho fes amb la potència necessària. El fiscal en cap encarregat de la investigació de l'accident de l'aeroport de Madrid-Barajas, Emilio Valerio, preveu que les causes no se sabran fins d'aquí a un mes.

Aviació Civil, que investiga el cas des de dimecres, creu que l'escalfament del motor no explica l’estavellament i que, per tant, hi devia haver 'més problemes'. Una de les hipòtesis que guanya força, segons algunes fonts, atribueix l'accident a l'entrada d'una peça del motor despresa (o d’un ocell de grans dimensions) a l'interior del timó o del propulsor, amb el resultat que l'avió devia perdre el control. Però això no explica per què l'avió va esgotar tota la pista en la maniobra d'enlairament, com deixen veure les imatges captades per la càmera de l'aeroport.

Spanair, que ha reconegut que l'avió havia tingut disfuncions tècniques abans de l'enlairament, ha reiterat que s’havia seguit el procediment correcte. El sots-director general d'Operacions de la companyia, Javier Mendoza, ja va confirmar dijous que el comandant del vol accidentat havia tornat l'aparell a la porta d'embarcament després d'observar l'escalfament excessiu d'una presa d'aire. Però va desvincular aquesta incidència del sinistre i va explicar que, un cop aïllat el problema, hom havia autoritzat la tornada a la pista i l'enlairament, 'com estableix el manual de l'avió'. Ahir Spanair es limità a reiterar les paraules de Mendoza, a l'espera dels resultats de la investigació.

Accident aeri al Kirziguistan

Un Boeing 737-200 de la companyia Itek-Air es va estavellar ahir a la tarda a cinc quilòmetres de l'aeroport de Bixkek, capital del Kirguizistan. Dels 90 passatgers i tripulació que anaven a l'avió en van morir 68. L'avió feia cap a l'Iran i va tenir una fallada tècnica pocs minuts després de l'enlairament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cap problema d'inspecció enguany

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

Spanair ha superat més de 100 inspeccions sense presentar problemes

El director general d'Aviació Civil ha reiterat la seva confiança en el sector del transport aeri espanyol i ha recalcat que la plantilla amb què compta Aviació Civil per realitzar inspeccions en el sector aeri té actualment 417 treballadors

EFE
Madrid
Ult. Act. 25.08.2008 - 16:18 hs


Aviació Civil ha assegurat avui que Spanair ha superat més de 100 inspeccions "de tot tipus" des del gener, i ha especificat que mai s'hi havien detectat problemes "ni de mínima importància", segons ha explicat avui en roda de premsa el director general d'Aviació Civil, Manuel Bautista. A més, Bautista ha assegurat que a Europa i a l'Estat el transport aeri és "segur, fiable i confiable, malgrat l'accident de Barajas".

Bautista ha reiterat la seva confiança en el sector del transport aeri espanyol i ha recalcat que la plantilla amb què compta Aviació Civil per realitzar inspeccions en el sector aeri té actualment 417 treballadors respecte a la plantilla de 302 persones que hi havia el 2004, cosa que vol dir que hi ha hagut un augment del 40% en els últims quatre anys. La plantilla està formada per 186 enginyers aeronàutics, 81 enginyers tècnics aeronàutics i 17 pilots.

Per reforçar aquesta plantilla "que en qualsevol cas no es considera suficient", ha precisat Bautista, s'ha recorregut a una subcontrata amb la societat estatal Senasa (Serveis i Estudis per a la Navegació Aèria i la Seguretat Aeronàutica), que actualment té un equip de 208 persones treballant per a Aviació Civil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sembla que ja va tenir problemes fa un mes

Post by Guigui »

Atenció a la part dedicada a l'accident de Barajas en aquest article de Vilaweb:

DIMARTS, 26/08/2008 - 15:03h

Donats d'alta els catalans afectats per l'aterratge forçós d'un avió de Ryanair

L'aparell accidentat a Madrid ja havia tingut problemes fa un mes

Ja han estat donats d'alta els nou nens de Santa Coloma de Farners que eren ingressats després de l'aterratge d'emergència ahir d'un avió de Ryanair. L'aparell es dirigia a Girona procedent de Bristol i segons la companyia, hi va haver un problema de despressurització. Alhora, segons un diari danès, l'avió de Spanair estavellat a Madrid, havia tingut problemes tècnics a l'hora d'envolar-se un mes abans, quan cobria la ruta Palma-Copenhague.

En total van ser setze les persones afectades per l'incident de l'avió de Ryanair i que hagueren de ser ateses amb problemes auditius causata per la despresurització de la cabina que els va fer baixar 8.000 metres en cinc minuts. D'aquestes, nou eren nens de de Santa Coloma de Farners que venien d'estudiar anglès a Anglaterra. La companyia va organitzar un altre vol des de Llemotges fins a Girona, que ha arribat a un quart de cinc del matí.

Encara no se saben les causes de l'incident, que a hores d'ara s'estan investigant.

L'avió accidentat a Madrid podria haver tingut problemes un ms abans

Segons que explica el diari danès Ekstra-Bladet (traducció), l'avió que dimecres es va estavellar a l'aeroport de Madrid, causant 154 morts, ja havia tingut problemes tècnics a l'hora d'envolar-se un mes abans, quan cobria la ruta Palma-Copenhague. El pilot va suspendre la maniobra quan va detectar vibracions violentes. Els tècnics van examinar l'avió durant una hora, li van donar el vist-i-plau i va fer el vol fins a Dinamarca sense problemes.

L'amic d'un dels passatgers d'aquell vol explica al diari que les vibracions dins de l'avió eren tan fortes que els viatgers que seien a les files posteriors patien perquè la porta d'emergència semblava que anés a obrir-se de cop i volta.

La companyia SAS, sòcia de Spanair, explica que no té constància de cap d'aquests problemes.

Vols cancel·lats

Fa una setmana de l'accident i, des de llavors, Spanair ha tingut alguns incidents més. Ahir cancel·là sis vols (cinc amb rumb al nostre país) i un se’n tornà enrere, i diumenge un avió que anava de Barcelona a Lanzarote hagué de fer un aterratge d'emergència. Amb tot això, Aviació Civil manifesta que Spanair ha passat enguany més d'un centenar d'inspeccions.

Ahir es cancel·laren quatre vols: dos de Barajas a Mallorca, i dos a València i Alacant. Un cinquè, que anava de Granada a Barcelona, tornà enrere a mig camí. Dos vols més entre ciutats espanyoles foren, així mateix, cancel·lats. Tot per motius tècnics i operatius, segons Spanair, que no va explicar, tanmateix, per què el de Granada-Barcelona hagué de tornar a l’aeroport de sortida.

Diumenge un MD-82 de Spanair que anava de Barcelona a Lanzarote va fer un aterratge d'emergència a Màlaga.

Millor atenció als familiars

Dels ferits de l'accident, ahir el vespre van donar l'alta a un nen de sis anys, la germana del qual, de setze, es va morir en l'accident.

Avui un nou telèfon es posa a disposició dels familiars de les víctimes de l'accident de Madrid-Barajas, que s'han queixat de la saturació de la línia des del primer dia.

Mentrestant, els forenses ja han identificar, per l'ADN, noranta-vuit cadàvers. Però encara manca identificar-ne una seixantena, si bé alguns, segons el ministre espanyol de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, potser no es podran identificar. Rubalcaba també va comentar ahir que la col·laboració amb Spanair havia estat poc fluida després de l'accident.

Aterratge d'emergència d'un avió de Ryanair que anava de Bristol a Girona

Un avió de Ryanair que es dirigia a Girona procedent de Bristol va haver de fer un aterratge d'emergència a Llemotges la nit passada. Segons la companyia, hi va haver un problema de despressurització a l'interior de l'aparell i el comandant va decidir fer un aterratge d'emergència. Setze persones van haver d'ingressar en un hospital amb problemes auditius, nou de les quals, nens de Santa Coloma de Farners que venien d'estudiar anglès a Anglaterra, encara no els han donat l'alta. La companyia va organitzar un altre vol des de Llemotges fins a Girona, que ha arribat a un quart de cinc del matí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Primeres conclusions

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

L'avió de Barajas va picar a terra amb la cua

Després del primer impacte, l'aparell va recórrer 1.200 metres en tres salts, segons les primeres dades de la comissió d'investigació

EFE
Aeroport de Barajas-Madrid
Ult. Act. 26.08.2008 - 19:13 hs


L'MD-82 d'Spanair que va estavellar-se dimecres de la setmana passada a Barajas va picar a terra amb la cua i aquest primer impacte va provocar que es desprengués la part del darrere de l'avió. Després, l'aparell va recórrer 1.200 metres més fins que va quedar aturat, i aquest desplaçament no va ser continu, sinó en tres salts.

Són les primeres conclusions de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents Aeris d'Aviació Civil, segons ha explicat aquest dimarts a la tarda el seu secretari, Francisco Soto.

El primer impacte ja va ser fora de la pista, dada que es desprèn del fet que els investigadors no hagin trobat marques de pneumàtic o d'altres contactes violents dins de la pista 36L, sinó en la franja de terreny adjacent. Després del primer cop, l'aparell va trobar tres desnivells en el recorregut que va fer per terra, fet que el va fer rebotar diverses vegades.

Tot i aquestes primeres dades, tots els experts insisteixen que caldran mesos, o fins i tot un any, per aclarir del tot els fets i el cúmul de causes del sinistre en què van morir 154 persones.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

AENA contradiu Spanair

Post by Guigui »

Notícia de Vilaweb:

DISSABTE, 30/08/2008 - 18:47h

AENA contradiu Spanair amb una gravació

Un comunicat de la companyia desmentia les afirmacions de la ministra espanyola de Foment · Alvarez va dir que Sapanair havia pensat de substituir l'avió accidentat

L'ens gestor dels aeroports, Aena, assegura (pdf) que existeix una gravació en la qual Spanair planteja a l'aeroport de Madrid-Barajas el possible canvi de l'avió accidentat el 20 d'agost després que patís un primer retard per una incidència. Amb aquest enregistrament, Aena confirma la versió de la ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, i contradiu el comunicat de Spanair, el qual negava que la companyia s'hagués plantejat canviar l'avió

La gravació exposada per Aena recull el cap d'operacions de la companyia informant al centre de gestió aeroportuària que hi hauria un canvi de matrícula de l'aeronau i, minuts després, dient que no hi hauria canvi d'avió.

La versió de Spanair

La companyia aèria ha contradit avui les declaracions de la ministra espanyola de Foment, Magadalena Álvarez, en les que afirmà que la companyia havia pensat en substituir l'avió accidentat a l'aeroport de Madrid-Barajas. Segons que ha assegurat Spanair en un comunicat, en cap moment la companyia va tenir la intenció de canviar l'aparell.

Segons Spanair, davant de qualsevol factor d'índole tècnica, operativa o meteorològica, el procediment estàndard de qualsevol companyia aèria és comprovar si té avions de reserva per, si de cas, cal substituir-los per minimitzar inconvenients i possibles demores.

Diu però, que en el cas del vol JK5022, després d'una avaluació inicial de la incidència detectada i del temps estimat per a la reparació, els tècnics de manteniment van decidir que no caldria canviar d'avió, car es tractava d'una reparació menor que es podia fer en menys de quinze minuts. L'avió va estar trenta-tres minuts a la plataforma, i per això, segons Spanair, no es justificava un canvi d'avió, car hauria implicat un retard de més de seixanta minuts.

Les víctimes, identificades

Ja són identificats els 154 cossos de les víctimes de l'accident nou dies després del sinistre, segons fonts del ministeri espanyol de l'Interior. Entre les quals n'hi ha sis del país.

Sobre els ferits, els metges diuen que dels catorze que hi ha hospitalitzats, n'hi ha un de molt greu, tres de greus, tres d'estables dins la gravetat, un de greu amb pronòstic favorable i sis que evolucionen favorablement.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: AENA contradiu Spanair

Post by victorcasta »

Vilaweb wrote:L'ens gestor dels aeroports, Aena, assegura (pdf) que existeix una gravació en la qual Spanair planteja a l'aeroport de Madrid-Barajas el possible canvi de l'avió accidentat el 20 d'agost després que patís un primer retard per una incidència. Amb aquest enregistrament, Aena confirma la versió de la ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, i contradiu el comunicat de Spanair, el qual negava que la companyia s'hagués plantejat canviar l'avió
Spanair hauria de tenir una mica menys de caradura i dir sempre la veritat en aquest cas. Ja sabem que està en números vermells i que notícies així només fan que el personal no esculli aquesta companyia, però és el que toca quan no es fa el que s'ha de fer i passa el que passa.
Vilaweb wrote:Ja són identificats els 154 cossos de les víctimes de l'accident nou dies després del sinistre, segons fonts del ministeri espanyol de l'Interior. Entre les quals n'hi ha sis del país.
Què passa? Que les 148 persones restants eren immigrants? :evil:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Carta oberta dels treballadors de Spanair

Post by Guigui »

Els treballadors de Spanair han publicat una carta oberta a en ZP en resposta a les darreres declaracions de la Maleni:

Carta abierta de trabajadores de Spanair al presidente del Gobierno

Lunes, 01-09-08

Estimado Sr. Zapatero:

Los trabajadores de Spanair, nos vemos obligados a dirigirle esta carta pública en relación con la reciente comparecencia de la ministra de Fomento en el Congreso de los Diputados.

Lamentablemente, señor presidente, tenemos que expresar nuestra más fuerte indignación por la actuación de la ministra en la comparecencia. No es nuestra intención cuestionar las razones que le pueden haber llevado a usted a depositar su confianza en la señora Álvarez como ministra de Fomento. Sin embargo, es nuestro derecho expresar, como ciudadanos y profesionales del sector del transporte aéreo, nuestra perplejidad por el alto grado de desconocimiento y falta de honestidad demostrada por la ministra.

Podemos entender que en el ámbito de la comparecencia se produzcan algunos errores o deslices, pero no podemos aceptar la manifiesta estratagema de la ministra de utilizar de forma parcial e incriminatoria información relacionada con el accidente del JK 5022. Nuestra percepción no es otra que la ministra pretende «escurrir el bulto» de cualquier responsabilidad relacionada con la seguridad aérea, y en cualquier caso alimentar un sentimiento público de indignación contra Spanair haciéndola responsable directa del accidente.

A la vista de los titulares del día 30 de agosto, es evidente que la señora Álvarez ya ha alcanzado su objetivo, revelando de forma notoria y como información trascendente que Spanair intentó sustituir el avión accidentado. La predeterminación de la ministra a su objetivo, le ha motivado a distribuir conversaciones grabadas a empleados durante su trabajo, que quedan tergiversas en el presente contexto.

La señora Álvarez ha conseguido que esta actuación de Spanair, absolutamente normal en el ámbito de cualquier compañía de red que se preocupe por proporcionar un servicio al pasajero lo más puntual posible, sea interpretada como una evidencia de la «culpabilidad» de Spanair y sus empleados en la catástrofe. Más aún, parece pretender promover una sensación de «inducción al accidente» contra natura por parte de Spanair.

Los empleados de Spanair, desde el pasado día 20 estamos llorando a nuestros compañeros, como lo han hecho los familiares de los pasajeros, amigos y familiares muertos. Nosotros sentimos con un tremendo dolor y frustración el fallecimiento de nuestros pasajeros, pensando que a pesar de todo nuestro esfuerzo y dedicación, en el JK 5022 no hemos conseguido nuestro más alto objetivo: garantizar una operación segura a nuestros clientes.

El nivel de exigencia de todos nosotros, profesionales acreditados del sector, miembros del Grupo SAS, de la principal alianza internacional de aerolíneas «Star Alliance», auditados por la IATA, por Boeing y certificados por el propio Ministerio de Fomento, siempre ha sido muy elevado. Nos sentimos orgullosos que dentro de nuestro colectivo se encuentren renombrados profesionales que participan activamente en los esfuerzos de la industria aérea por promover la seguridad, hacer más humano y accesible el transporte aéreo.

Nos hemos sentido muy orgullosos de que cien millones de pasajeros, entre los que se encuentran miembros de las familias Reales de España, de los Países Escandinavos, de la clase política y empresarial de toda España hayan elegido en reiteradas ocasiones viajar con Spanair. Para nosotros ha sido un reconocimiento a nuestra labor y seriedad, a nuestro compromiso profesional y al de Spanair por servir a nuestra sociedad.

Por el contrario, ahora nos sentimos humillados, apaleados, difamados por la conducta de un miembro de su gobierno. Desconocemos si usted aprueba y/o dirige la estratagema de la señora Álvarez. Nos gustaría pensar que su posición es distante y distinta.

Cualquier profesional del trasporte aéreo sabe que este es un sistema en mejora continua, que siempre hay alguna brecha que cerrar, un mejor rumbo o una alternativa mejor. La señora Álvarez ha demostrado en su comparecencia que ella está por encima del resto de los mortales y las responsabilidades no le tocan ni de cerca. Esta es una actitud que el modelo internacional de seguridad del transporte aéreo promovido por la OACI ha desechado por no contribuir a la mejora en la seguridad, es decir no reduce la siniestralidad. La señora Álvarez parece que se siente muy cómoda utilizando una ley preconstitucional como la de Navegación Aérea y una gestión policial basada exclusivamente en la vigilancia numérica y el castigo.

Nosotros, como profesionales del transporte aéreo comprometidos con la seguridad, echamos de menos que su Gobierno no haya emitido un Plan Nacional de Seguridad Operacional, tal y como le demanda la OACI desde el 23 de noviembre de 2006. Este incumplimiento internacional de España nos ocasiona una falta de guía apropiada a los profesionales que tenemos que suplir con nuestro propio conocimiento y voluntad. Nosotros sólo podemos apelar ante usted contra el linchamiento a que se nos somete inducido por la señora Álvarez a través de su desordenada, frívola, y deshonesta comparecencia.

El colectivo de profesionales de Spanair, representados por todo el arco de diversidad de los sindicatos del sector, siempre hemos hecho gala de un sentimiento de responsabilidad social coherente con los mejores principios de nuestro país. Somos 4.000 empleados con nuestras respectivas familias que pronto, si usted no lo remedia, gracias a la conducta de la señora Álvarez probablemente habremos perdido nuestro empleo, como medio de subsistencia vital y de contribuir al crecimiento de España.

Es ahora usted, como presidente del Gobierno, quien tiene en su mano salvarnos o dejarnos al desamparo de un injusto linchamiento. Este sin lugar a dudas finalizara más pronto que tarde con la pérdida de nuestros puestos de trabajo, bien sea por la pérdida de confianza de nuestros clientes ante las difamaciones vertidas, o bien porque el clímax social incentivado por la señora Álvarez demande una acción ejemplar como la del César, retirar el Certificado de Operador a Spanair.

Señor presidente, le pedimos que usted haga un gesto público que despeje cualquier sombra de dudas sobre la actuación de Spanair y sus profesionales.

Confiando en su buen juicio y ejercicio de la responsabilidad, esperamos su respuesta.

Los trabajadores de Spanair

Veient on s'ha publicat (ABC), així com pel to buit de contingut, fa l'efecte d'una resposta institucional, induïda per la direcció de l'empresa i convertida en conat de picabaralla política que interessa a alguns.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”