Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
http://www.3cat24.cat/noticia/307222/ca ... ort-public
Barcelona
La Generalitat aprova un pla per fomentar l'ús del transport públic
Actualitzat a les 17:42 h 02/09/2008
Gairebé cinc milions de persones viuen i es desplacen per la regió metropolitana de Barcelona. Dos de cada tres que van a la feina en transport, trien el cotxe. Aquest model és insostenible i, per aquest motiu, la Generalitat ha donat llum verda a un pla per capgirar aquesta tendència i aconseguir que els ciutadans utilitzin el transport públic, almenys en la mateixa proporció que el privat. Augmentar un 37% la xarxa ferroviària i mantenir els peatges perquè la gent faci un ús més racional del cotxe són algunes de les propostes del projecte.
Per motivar els ciutadans a deixar el cotxe, es doblaran les places en aparcaments dissuasius a prop d'estacions d'autobús i de tren. En concret, es passarà de 10.000 a 21.000 places. També s'incrementarà la quantitat d'autobusos que connecten la capital catalana amb altres poblacions de la regió metropolitana. Pel que fa al tren, s'aposta per millorar la freqüència a la xarxa de Renfe i incrementar la de Ferrocarrils de la Generalitat. I per frenar l'ús del cotxe, planteja que els peatges, a banda de mantenir-se, penalitzin la baixa ocupació de vehicles.
Un altre punt serà coordinar el desenvolupament urbanístic i els nous projectes amb plans de mobilitat per assegurar-hi l'accés amb transport públic. Un dels punts negres pel que fa a connexions són els grans centres logístics, com la Zona Franca o el CIM Vallès. Els camions moltes vegades dificulten la fluïdesa del trànsit. El pla de la Generalitat proposa construir vuit nous aparcaments de camions i impulsar el transport de mercaderies per tren, a més de potenciar el transport en horaris nocturns.
El govern català s'ha imposat com a repte que al 2012 perquè l'us del transport públic equipari al del cotxe amb un pressupost de 200 milions d'euros. Un cop el projecte es desplegui a l'àrea metropolitana de Barcelona, s'estendrà a altres zones de Catalunya.
Barcelona
La Generalitat aprova un pla per fomentar l'ús del transport públic
Actualitzat a les 17:42 h 02/09/2008
Gairebé cinc milions de persones viuen i es desplacen per la regió metropolitana de Barcelona. Dos de cada tres que van a la feina en transport, trien el cotxe. Aquest model és insostenible i, per aquest motiu, la Generalitat ha donat llum verda a un pla per capgirar aquesta tendència i aconseguir que els ciutadans utilitzin el transport públic, almenys en la mateixa proporció que el privat. Augmentar un 37% la xarxa ferroviària i mantenir els peatges perquè la gent faci un ús més racional del cotxe són algunes de les propostes del projecte.
Per motivar els ciutadans a deixar el cotxe, es doblaran les places en aparcaments dissuasius a prop d'estacions d'autobús i de tren. En concret, es passarà de 10.000 a 21.000 places. També s'incrementarà la quantitat d'autobusos que connecten la capital catalana amb altres poblacions de la regió metropolitana. Pel que fa al tren, s'aposta per millorar la freqüència a la xarxa de Renfe i incrementar la de Ferrocarrils de la Generalitat. I per frenar l'ús del cotxe, planteja que els peatges, a banda de mantenir-se, penalitzin la baixa ocupació de vehicles.
Un altre punt serà coordinar el desenvolupament urbanístic i els nous projectes amb plans de mobilitat per assegurar-hi l'accés amb transport públic. Un dels punts negres pel que fa a connexions són els grans centres logístics, com la Zona Franca o el CIM Vallès. Els camions moltes vegades dificulten la fluïdesa del trànsit. El pla de la Generalitat proposa construir vuit nous aparcaments de camions i impulsar el transport de mercaderies per tren, a més de potenciar el transport en horaris nocturns.
El govern català s'ha imposat com a repte que al 2012 perquè l'us del transport públic equipari al del cotxe amb un pressupost de 200 milions d'euros. Un cop el projecte es desplegui a l'àrea metropolitana de Barcelona, s'estendrà a altres zones de Catalunya.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pla de pegots
Ui, ja sabeu quina seria la meva primera mesura per fomentar l'ús del TP, aquí i a qualsevol indret del món!
Però anem per parts:
Encara no han entès res? Amb el nivell de saturació que té tota la xarxa viària i ferroviària de la RMB, només hi ha una solució: com que a més carreteres, més cotxes, cal passar bona part del trànsit viari al ferrocarril. I aquí, no hi ha més remei que crear noves línies, per la qual cosa cal una dotació de desenes de milers de milions d'euros. Qualsevol altra cosa és un ara caic i allí m'aixeco.
Però anem per parts:
Com, si no hi tenen res a pelar, com ha quedat manifestament demostrat?Pel que fa al tren, s'aposta per millorar la freqüència a la xarxa de Renfe
Bé, espero que això d'"incrementar" vulgui dir ampliar-la. Ara bé, Castellar i Can Roca no són més que la punta de l'iceberg.i incrementar la de Ferrocarrils de la Generalitat
Com volen, entre moltes altres coses, ampliar la xarxa d'FGC amb una trentena part del que acabarà costant la L9?El govern català s'ha imposat com a repte que al 2012 perquè l'us del transport públic equipari al del cotxe amb un pressupost de 200 milions d'euros.
Encara no han entès res? Amb el nivell de saturació que té tota la xarxa viària i ferroviària de la RMB, només hi ha una solució: com que a més carreteres, més cotxes, cal passar bona part del trànsit viari al ferrocarril. I aquí, no hi ha més remei que crear noves línies, per la qual cosa cal una dotació de desenes de milers de milions d'euros. Qualsevol altra cosa és un ara caic i allí m'aixeco.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El peatge esglaonat començarà als Túnels de Vallvidrera
La Malla amplia la qüestió de les rebaixes dels peatges d'acord amb el nombre d'ocupants del vehicle:
Els túnels de Vallvidrera rebaixaran el preu en funció dels ocupants dels vehicles
FRANCESC ALGUACIL
Actualitzat 14:50h
El Pla director de mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona aprovat aquest dimarts pel Govern de la Generalitat inclou un estudi de la rebaixa del preu dels peatges catalans en funció del nombre d'ocupants del vehicle. La prova pilot es farà als túnels de Vallvidrera. El Pla contempla 93 mesures per incentivar la mobilitat sostenible, augmentar el pes del transport públic fins assolir el 35% del total i eduir la contaminació i els accidents dels vianants.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha presentat el Pla de mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona que el Govern ha aprovat aquest dimarts amb l'objectiu de potenciar el transport públic i reduir en un 5% l'ús del vehicle privat. El pla preveu la introducció de peatges dissuassoris que cobraran més diners als vehicles que vagin només amb el conductor. S'intenta incentivar la reducció de l'ús del cotxe privat i bonificar la utilització sostenible per reduir el preu del peatge. El pla pilot es farà en els túnels de Vallvidrera.
Està previst que l'execució del pla, d'uns 200 milions d'euros fins el 2012, millori la seguretat dels vianants i escurci en un 25% els accidents. En els propers quatre anys s'incrementarà la xarxa ferroviària i les línies interurbanes d'autobusos i s'arribarà als 150 quilòmetres de carril bici interurbà.
El que m'interessaria saber és com es farà efectiva aquesta rebaixa, és a dir, quina tècnica empraran les concessionàries.
Els túnels de Vallvidrera rebaixaran el preu en funció dels ocupants dels vehicles
FRANCESC ALGUACIL
Actualitzat 14:50h
El Pla director de mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona aprovat aquest dimarts pel Govern de la Generalitat inclou un estudi de la rebaixa del preu dels peatges catalans en funció del nombre d'ocupants del vehicle. La prova pilot es farà als túnels de Vallvidrera. El Pla contempla 93 mesures per incentivar la mobilitat sostenible, augmentar el pes del transport públic fins assolir el 35% del total i eduir la contaminació i els accidents dels vianants.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha presentat el Pla de mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona que el Govern ha aprovat aquest dimarts amb l'objectiu de potenciar el transport públic i reduir en un 5% l'ús del vehicle privat. El pla preveu la introducció de peatges dissuassoris que cobraran més diners als vehicles que vagin només amb el conductor. S'intenta incentivar la reducció de l'ús del cotxe privat i bonificar la utilització sostenible per reduir el preu del peatge. El pla pilot es farà en els túnels de Vallvidrera.
Està previst que l'execució del pla, d'uns 200 milions d'euros fins el 2012, millori la seguretat dels vianants i escurci en un 25% els accidents. En els propers quatre anys s'incrementarà la xarxa ferroviària i les línies interurbanes d'autobusos i s'arribarà als 150 quilòmetres de carril bici interurbà.
El que m'interessaria saber és com es farà efectiva aquesta rebaixa, és a dir, quina tècnica empraran les concessionàries.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El peatge esglaonat començarà als Túnels de Vallvidrera
I qui controlarà quants ocupants van al cotxe, haurem de passar tots pel peatge manual? qui porta diversa gent en el cotxe ja està estalviant repartint les despeses del viatge, la gent posarà ninots inflables al cotxe per simular més ocupació?
Guigui wrote:La Malla amplia la qüestió de les rebaixes dels peatges d'acord amb el nombre d'ocupants del vehicle,
Els túnels de Vallvidrera rebaixaran el preu en funció dels ocupants dels vehicles
FRANCESC ALGUACIL
Actualitzat 14:50h
El Pla director de mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona aprovat aquest dimarts pel Govern de la Generalitat inclou un estudi de la rebaixa del preu dels peatges catalans en funció del nombre d'ocupants del vehicle. La prova pilot es farà als túnels de Vallvidrera. El Pla contempla 93 mesures per incentivar la mobilitat sostenible, augmentar el pes del transport públic fins assolir el 35% del total i eduir la contaminació i els accidents dels vianants.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha presentat el Pla de mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona que el Govern ha aprovat aquest dimarts amb l'objectiu de potenciar el transport públic i reduir en un 5% l'ús del vehicle privat. El pla preveu la introducció de peatges dissuassoris que cobraran més diners als vehicles que vagin només amb el conductor. S'intenta incentivar la reducció de l'ús del cotxe privat i bonificar la utilització sostenible per reduir el preu del peatge. El pla pilot es farà en els túnels de Vallvidrera.
Està previst que l'execució del pla, d'uns 200 milions d'euros fins el 2012, millori la seguretat dels vianants i escurci en un 25% els accidents. En els propers quatre anys s'incrementarà la xarxa ferroviària i les línies interurbanes d'autobusos i s'arribarà als 150 quilòmetres de carril bici interurbà.
El que m'interessaria saber és com es farà efectiva aquesta rebaixa, és a dir, quina tècnica empraran les concessionàries.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
Re: Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
El Govern català wrote:Ens imposem com a repte que al 2012 l'ús del transport públic equipari al del cotxe amb un pressupost de 200 milions d'euros. Un cop el projecte es desplegui a l'àrea metropolitana de Barcelona, l'estendrem a altres zones de Catalunya.
Al 2012??? Suposo que ara mateix estan estenent noves línies de ferrocarril per tota la geografia metropolitana, no? Perquè si no no s'entén.
Patètic, tot plegat.
Fins que el transport públic no superi amb marge el privat (en temps, perquè en diners sempre guanya el tren) en molts casos això no passarà. Compteu que, per exemple, es necessiten 2 hores per fer Badalona-Olesa de Montserrat en tren, mentre que en 40 minuts t'hi plantes en cotxe. I d'exemples així, estic segur que en sabeu posar més...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara queda més clar
"Petit" matís de tot plegat. Article de l'Avui, amb les "modificacions" en negreta:
Els vehicles amb un sol ocupant pagaran peatges més cars a l'àrea metropolitana
La mesura es començarà a aplicar de forma experimental als túnels de Vallvidrera abans d'aquest Nadal
AVUI.cat
Vallvidrera
Ult. Act. 02.09.2008 - 23:34 hs
Els vehicles en què només viatja una persona pagaran més quan passin per un peatge de l’àrea metropolitana. El primer lloc on el govern català té previst posar a prova aquest nou sistema de tarifes, que sanciona la subocupació dels vehicles privats, serà als peatges dels túnels de Vallvidrera. Segons va explicar ahir el conseller Nadal, l’objectiu de la iniciativa és “donar menys incentius al vehicle privat amb una persona sola”.
Segons les previsions de la conselleria d’Obres Públiques, la mesura –de gran complexitat tècnica perquè cal desenvolupar un sistema capaç de tarifar el peatge en funció de l’ocupació dels vehicles– es començarà a aplicar de forma experimental abans d’aquest Nadal i la idea és anar-lo estenent a la resta de la xarxa catalana un cop se n’hagi comprovat la fiabilitat.
Pel que fa a la possibilitat de premiar els conductors que comparteixin el seu vehicle amb descomptes, Nadal no va concretar res i es va limitar a explicar que s’està estudiant la possibilitat de fer aquestes bonificacions. Tanmateix, en la prova pilot dels peatges dels túnels de Vallvidrera d’aquest Nadal no s’aplicarà cap descompte.
En resum, no baixaran els peatges per als vehicles amb més ocupants, sinó que faran passar per caixa els que vagin sols. Una petita diferència. I, a sobre, ni tan sols saben com s'ho muntaran d'aquí a Nadal. La política d'aquest país és cada cop més esperpèntica.
Vols cobrar un bon sou? Cotxe oficial, despatx propi i despeses pagades? No cal experiència prèvia. Truca al ...
Els vehicles amb un sol ocupant pagaran peatges més cars a l'àrea metropolitana
La mesura es començarà a aplicar de forma experimental als túnels de Vallvidrera abans d'aquest Nadal
AVUI.cat
Vallvidrera
Ult. Act. 02.09.2008 - 23:34 hs
Els vehicles en què només viatja una persona pagaran més quan passin per un peatge de l’àrea metropolitana. El primer lloc on el govern català té previst posar a prova aquest nou sistema de tarifes, que sanciona la subocupació dels vehicles privats, serà als peatges dels túnels de Vallvidrera. Segons va explicar ahir el conseller Nadal, l’objectiu de la iniciativa és “donar menys incentius al vehicle privat amb una persona sola”.
Segons les previsions de la conselleria d’Obres Públiques, la mesura –de gran complexitat tècnica perquè cal desenvolupar un sistema capaç de tarifar el peatge en funció de l’ocupació dels vehicles– es començarà a aplicar de forma experimental abans d’aquest Nadal i la idea és anar-lo estenent a la resta de la xarxa catalana un cop se n’hagi comprovat la fiabilitat.
Pel que fa a la possibilitat de premiar els conductors que comparteixin el seu vehicle amb descomptes, Nadal no va concretar res i es va limitar a explicar que s’està estudiant la possibilitat de fer aquestes bonificacions. Tanmateix, en la prova pilot dels peatges dels túnels de Vallvidrera d’aquest Nadal no s’aplicarà cap descompte.
En resum, no baixaran els peatges per als vehicles amb més ocupants, sinó que faran passar per caixa els que vagin sols. Una petita diferència. I, a sobre, ni tan sols saben com s'ho muntaran d'aquí a Nadal. La política d'aquest país és cada cop més esperpèntica.
Vols cobrar un bon sou? Cotxe oficial, despatx propi i despeses pagades? No cal experiència prèvia. Truca al ...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
Hi estic d'acord. Tal com es comentaven en altres temes d'aquí, cal reaugmentar la quantitat de vies de la Llobregat-Anoia per poder realitzar adelantaments i tornar als temps de fa uns anys, com a mesura perquè el cotxe es quedés aparcat més lluny de la ciutat comtal.JaMiRo! wrote:El Govern català wrote:Ens imposem com a repte que al 2012 l'ús del transport públic equipari al del cotxe amb un pressupost de 200 milions d'euros. Un cop el projecte es desplegui a l'àrea metropolitana de Barcelona, l'estendrem a altres zones de Catalunya.
Al 2012??? Suposo que ara mateix estan estenent noves línies de ferrocarril per tota la geografia metropolitana, no? Perquè si no no s'entén.
Patètic, tot plegat.
Fins que el transport públic no superi amb marge el privat (en temps, perquè en diners sempre guanya el tren) en molts casos això no passarà. Compteu que, per exemple, es necessiten 2 hores per fer Badalona-Olesa de Montserrat en tren, mentre que en 40 minuts t'hi plantes en cotxe. I d'exemples així, estic segur que en sabeu posar més...
Bé, això de FGC. D'Adif/Renfe i de carrils bus interurbans, més val que no parlem...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
Com sempre, molt soroll per a no res. Moltes promeses i pocs fets.
Per començar, és extraodinari que les mesures que pensen els nostres polítics sempre copnsisteixen en el mateix: més impostos, més taxes o diga-li com vulguis... però sempre pagar més, pel mateix que abans teníem a meitat de preu o gratis. Però mai abaixar els impostos pels que fan les coses ben fetes. Patètic.
Segon, es parla de millorar alguna freqüència... això s'ha de fer, però només és un pedaç. Si la gent de l'Àrea Metropolitana no fa servir el transport públic no és per les freqüències (que també en part) si no per la falta de cobertura i per la velocitat comercial, que fa que qualsevol desplaçament amb cotxe sigui 2 o 3 vegades més ràpid. En canvi, el pla no parla en absolut de millorar la rapidesa del transport (trens semidirectes, per exemple).
Per tant, estem al mateix lloc on estàvem: s'adopten mesures per recaudar més diners en temps de crisi, i es disfressen de mesures "per potenciar el transport públic", mentre les mesures reals continuen sense fer-se.
Quina porqueria de polítics tenim, de veritat.
Per començar, és extraodinari que les mesures que pensen els nostres polítics sempre copnsisteixen en el mateix: més impostos, més taxes o diga-li com vulguis... però sempre pagar més, pel mateix que abans teníem a meitat de preu o gratis. Però mai abaixar els impostos pels que fan les coses ben fetes. Patètic.
Segon, es parla de millorar alguna freqüència... això s'ha de fer, però només és un pedaç. Si la gent de l'Àrea Metropolitana no fa servir el transport públic no és per les freqüències (que també en part) si no per la falta de cobertura i per la velocitat comercial, que fa que qualsevol desplaçament amb cotxe sigui 2 o 3 vegades més ràpid. En canvi, el pla no parla en absolut de millorar la rapidesa del transport (trens semidirectes, per exemple).
Per tant, estem al mateix lloc on estàvem: s'adopten mesures per recaudar més diners en temps de crisi, i es disfressen de mesures "per potenciar el transport públic", mentre les mesures reals continuen sense fer-se.
Quina porqueria de polítics tenim, de veritat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
Hola,
La mejor manera de fomentar el transporte público es sencillamente: construirlo. No se puede usar lo que no se tiene. Si los servicios ferroviarios actuales (cercanías, metros, tranvías...) son los que nos han de llevar a nuestros destinos... la verdad es que no los usaremos, pero no porque seamos ciudadanos incívicos y no queramos usarlos, sino porque simplemente no nos llevan a nuestros destinos y si lo hacen, tardamos del orden de entre 1hora y 1 hora y media en nuestros desplazamientos cotidianos. Definitivamente, más rápido en coche. Cuando las cosas estén hechas y funcionen bien, la gente las utilizará.
Saludos,
Sergio
wefer wrote:Com sempre, molt soroll per a no res. Moltes promeses i pocs fets.
Per començar, és extraodinari que les mesures que pensen els nostres polítics sempre copnsisteixen en el mateix: més impostos, més taxes o diga-li com vulguis... però sempre pagar més, pel mateix que abans teníem a meitat de preu o gratis. Però mai abaixar els impostos pels que fan les coses ben fetes. Patètic.
Segon, es parla de millorar alguna freqüència... això s'ha de fer, però només és un pedaç. Si la gent de l'Àrea Metropolitana no fa servir el transport públic no és per les freqüències (que també en part) si no per la falta de cobertura i per la velocitat comercial, que fa que qualsevol desplaçament amb cotxe sigui 2 o 3 vegades més ràpid. En canvi, el pla no parla en absolut de millorar la rapidesa del transport (trens semidirectes, per exemple).
Per tant, estem al mateix lloc on estàvem: s'adopten mesures per recaudar més diners en temps de crisi, i es disfressen de mesures "per potenciar el transport públic", mentre les mesures reals continuen sense fer-se.
Quina porqueria de polítics tenim, de veritat.
La mejor manera de fomentar el transporte público es sencillamente: construirlo. No se puede usar lo que no se tiene. Si los servicios ferroviarios actuales (cercanías, metros, tranvías...) son los que nos han de llevar a nuestros destinos... la verdad es que no los usaremos, pero no porque seamos ciudadanos incívicos y no queramos usarlos, sino porque simplemente no nos llevan a nuestros destinos y si lo hacen, tardamos del orden de entre 1hora y 1 hora y media en nuestros desplazamientos cotidianos. Definitivamente, más rápido en coche. Cuando las cosas estén hechas y funcionen bien, la gente las utilizará.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2989317
dilluns, 8 de setembre de 2008
El govern farà 38 aparcaments de dissuasió nous en estacions de tren i bus
També vol ampliar els pàrquings de 35 parades de ferrocarril més des d'ara i fins a l'any 2012
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El pla de mobilitat de la regió metropolitana, aprovat aquesta setmana pel govern, preveu fer 38 aparcaments de dissuasió nous en els propers quatre anys, 30 dels quals seran a prop d'estacions de tren i els 8 restants es faran als exteriors de les parades d'autobús interurbanes. Paral·lelament, el govern vol ampliar també els aparcaments d'enllaç de 35 estacions ferroviàries. Amb aquestes actuacions es vol facilitar l'accés d'aquelles persones que viuen en zones mal connectades amb el transport públic a les estacions de tren o bus per intentar, així, dissuadir-les de fer servir el vehicle privat per fer els desplaçaments fora de la seva població.
El govern té com a objectius reduir l'ús del vehicle privat un 5% i incrementar el pes del transport públic, que ara és d'un 19%, fins al 34%, el 2012. Per assolir aquests propòsits cal facilitar l'accés a les estacions de tren i autobús a aquelles persones que viuen en zones allunyades, mal connectades amb el transport públic. És per això que, entre altres mesures, el pla de mobilitat de la regió metropolitana preveu ampliar aparcaments de dissuasió i fer-ne més als afores de les parades de tren i autobús. D'aquesta manera, algú que, per exemple, visqui en una urbanització allunyada pot arribar-se amb el vehicle a la parada de tren o autobús més propera, deixar el cotxe a l'aparcament de dissuasió i continuar el trajecte amb transport públic.
El document preveu fer 30 aparcaments de dissuasió al voltant d'estacions de tren. A tall d'exemple, a la parada de les Fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s'ha reservat un solar amb capacitat per a 200 places de cotxe.
A banda de construir aparcaments d'enllaç nous, el pla de mobilitat també vol ampliar-ne 35 dels que ja hi ha fets. D'aquesta manera es duplicarà la capacitat dels aparcaments de dissuasió actuals, que passarà de les 10.000 places a les 21.000, d'aquí a quatre anys. La redacció dels estudis de viabilitat d'aquests projectes costa 60.000 euros, que s'afegeixen al pressupost total d'aquestes actuacions, que és de 39 milions d'euros, 33,8 milions dels quals són per a aparcaments als entorns de les estacions de Renfe i 5,2 milions per a FGC. Les actuacions, per tant, van a càrrec del Ministeri de Foment i del Departament de Política Territorial.
Des del govern expliquen que per accedir als aparcaments de dissuasió s'haurà de presentar el títol de transport. En alguns casos, deixar el vehicle serà totalment gratuït i, en altres, hi haurà «una tarifa molt barata, que podria ser d'un euro tot el dia». En aquest sentit, el president de Ferrocarrils, Joan Torras, apostava recentment per oferir els aparcaments cobrant.
TAMBÉ PER AUTOBÚS
El pla de mobilitat aposta per crear aparcaments d'enllaç a parades d'autobús interurbanes, «especialment en aquelles que en el futur cobriran les línies exprés radials». Les vuit noves parades proposades en el document són a Sant Feliu de Codines, Bigues i Riells, l'Ametlla del Vallès, Santa Eulàlia de Ronçana, Lliçà d'Amunt, Vallirana, Cervelló i Corbera de Llobregat.
Una iniciativa semblant ja està en marxa a Nottingham, al Regne Unit, on es combinen aparcaments de dissuasió amb una xarxa eficient d'autobusos.
El document preveu destinar 6,56 milions d'euros per fer aquest aparcaments als afores de les estacions de bus, en un termini de quatre anys, i responsabilitza d'aquesta actuació els diferents ajuntaments on hi ha les estacions.
dilluns, 8 de setembre de 2008
El govern farà 38 aparcaments de dissuasió nous en estacions de tren i bus
També vol ampliar els pàrquings de 35 parades de ferrocarril més des d'ara i fins a l'any 2012
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El pla de mobilitat de la regió metropolitana, aprovat aquesta setmana pel govern, preveu fer 38 aparcaments de dissuasió nous en els propers quatre anys, 30 dels quals seran a prop d'estacions de tren i els 8 restants es faran als exteriors de les parades d'autobús interurbanes. Paral·lelament, el govern vol ampliar també els aparcaments d'enllaç de 35 estacions ferroviàries. Amb aquestes actuacions es vol facilitar l'accés d'aquelles persones que viuen en zones mal connectades amb el transport públic a les estacions de tren o bus per intentar, així, dissuadir-les de fer servir el vehicle privat per fer els desplaçaments fora de la seva població.
El govern té com a objectius reduir l'ús del vehicle privat un 5% i incrementar el pes del transport públic, que ara és d'un 19%, fins al 34%, el 2012. Per assolir aquests propòsits cal facilitar l'accés a les estacions de tren i autobús a aquelles persones que viuen en zones allunyades, mal connectades amb el transport públic. És per això que, entre altres mesures, el pla de mobilitat de la regió metropolitana preveu ampliar aparcaments de dissuasió i fer-ne més als afores de les parades de tren i autobús. D'aquesta manera, algú que, per exemple, visqui en una urbanització allunyada pot arribar-se amb el vehicle a la parada de tren o autobús més propera, deixar el cotxe a l'aparcament de dissuasió i continuar el trajecte amb transport públic.
El document preveu fer 30 aparcaments de dissuasió al voltant d'estacions de tren. A tall d'exemple, a la parada de les Fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s'ha reservat un solar amb capacitat per a 200 places de cotxe.
A banda de construir aparcaments d'enllaç nous, el pla de mobilitat també vol ampliar-ne 35 dels que ja hi ha fets. D'aquesta manera es duplicarà la capacitat dels aparcaments de dissuasió actuals, que passarà de les 10.000 places a les 21.000, d'aquí a quatre anys. La redacció dels estudis de viabilitat d'aquests projectes costa 60.000 euros, que s'afegeixen al pressupost total d'aquestes actuacions, que és de 39 milions d'euros, 33,8 milions dels quals són per a aparcaments als entorns de les estacions de Renfe i 5,2 milions per a FGC. Les actuacions, per tant, van a càrrec del Ministeri de Foment i del Departament de Política Territorial.
Des del govern expliquen que per accedir als aparcaments de dissuasió s'haurà de presentar el títol de transport. En alguns casos, deixar el vehicle serà totalment gratuït i, en altres, hi haurà «una tarifa molt barata, que podria ser d'un euro tot el dia». En aquest sentit, el president de Ferrocarrils, Joan Torras, apostava recentment per oferir els aparcaments cobrant.
TAMBÉ PER AUTOBÚS
El pla de mobilitat aposta per crear aparcaments d'enllaç a parades d'autobús interurbanes, «especialment en aquelles que en el futur cobriran les línies exprés radials». Les vuit noves parades proposades en el document són a Sant Feliu de Codines, Bigues i Riells, l'Ametlla del Vallès, Santa Eulàlia de Ronçana, Lliçà d'Amunt, Vallirana, Cervelló i Corbera de Llobregat.
Una iniciativa semblant ja està en marxa a Nottingham, al Regne Unit, on es combinen aparcaments de dissuasió amb una xarxa eficient d'autobusos.
El document preveu destinar 6,56 milions d'euros per fer aquest aparcaments als afores de les estacions de bus, en un termini de quatre anys, i responsabilitza d'aquesta actuació els diferents ajuntaments on hi ha les estacions.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accés amb títol de transport
Doncs espero vivament que ja hagin pensat en aquells usuaris que no tenen títol però que pretenen comprar-se'l, precisament, a l'estació on volen deixar el cotxe.metring wrote:Des del govern expliquen que per accedir als aparcaments de dissuasió s'haurà de presentar el títol de transport.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accés amb títol de transport
El més habitual és reservar els aparcament per als usuaris habituals i els usuaris habituals es poden identificar per el tipus de títol de transport que utilitzen.Guigui wrote:Doncs espero vivament que ja hagin pensat en aquells usuaris que no tenen títol però que pretenen comprar-se'l, precisament, a l'estació on volen deixar el cotxe.metring wrote:Des del govern expliquen que per accedir als aparcaments de dissuasió s'haurà de presentar el títol de transport.
El que deu voler la Generalitat és que només els usuaris de títols de transport tipus T-50/30, T-Mes, T-Trimestre (que en breu seran redissenyades) uns títols de transport que habitualment no es compren al moment si no que es compren per anticipat.
És necessari regular l'accès a aquests aparcaments ja que sino es converteixen en zones de lliure estacionament.
Re: Accés amb títol de transport
Només cal que copin el funcionament del "Cercaparking" de RENFE: pagues a la mateixa taquilla el billet de tren i l'aparcament. En aquest cas qui ho faria seria la MAE.Guigui wrote:Doncs espero vivament que ja hagin pensat en aquells usuaris que no tenen títol però que pretenen comprar-se'l, precisament, a l'estació on volen deixar el cotxe.metring wrote:Des del govern expliquen que per accedir als aparcaments de dissuasió s'haurà de presentar el títol de transport.
Re: Accés amb títol de transport
Jo també tinc entès això.George85 wrote:[l que deu voler la Generalitat és que només els usuaris de títols de transport tipus T-50/30, T-Mes, T-Trimestre (que en breu seran redissenyades) uns títols de transport que habitualment no es compren al moment si no que es compren per anticipat.
Per cert: comentes el redisseny de diversos títols de transport. En saps alguna cosa més? Si és en breu, imagino que entrarien en vigor les novetats amb el canvi de tarifes de l'1 de Gener de 2009.
Re: Accés amb títol de transport
Tot i l'OffTopic, se que l'ATM es vol replantejar les tarjes ja que les T-Mes, T-Trimestre, T-Jove, T-Familiar, ... son molt poc utilitzades i vol potenciar-les. Vaig veure una notícia al respecte fa poc, la buscaré. De totes maneres no anirà amb el canvi de tarifes si no amb la implantació de les sense contacte.UT596001 wrote:Jo també tinc entès això.George85 wrote:[l que deu voler la Generalitat és que només els usuaris de títols de transport tipus T-50/30, T-Mes, T-Trimestre (que en breu seran redissenyades) uns títols de transport que habitualment no es compren al moment si no que es compren per anticipat.
Per cert: comentes el redisseny de diversos títols de transport. En saps alguna cosa més? Si és en breu, imagino que entrarien en vigor les novetats amb el canvi de tarifes de l'1 de Gener de 2009.
PD: Ja he trobat la notícia, he creat un nou tema per parlar-ne. En podem seguir parlant allà.
Re: Pla de la Generalitat per fomentar el transport públic
Pel que fa als peatges més econòmics amb més ocupants, normalment en mobilitat obligada la gent que utilitzi el cotxe perquè ho necessiti o perquè vulgui normalment ho farà sola, doncs només aniran junts els que visquin al mateix lloc, treballin al mateix lloc i en el mateix horari, molt difícil de compatibilitzar, desplaçaments d'empresa i cotxes oficials, dubto que tot això sigui una prioritat per economitzar el viatge, a més ens podriem trobar amb l'incongruència de penalitzar el NitBus interurbà quan no porta cap ocupant a part del conductor.
Pel que fa als aparcaments de dissuassió, en el cas de les estacions de rodalies tot i que el seu funcionament és imperfecte és el següent, es dóna prioritat als viatgers habituals amb abonaments i es reserven unes places per viatgers ocasionals, de tota manera les places que disposa l'aparcament que fan que es gestioni d'una manera o d'una altra.
En el cas de FGC es fa una política semblant segons les places disponibles, en d'altres l'aparcament és lliure.
Malauradament és habitual a les estacions on hi ha aparcament que els veïns es dediquin a destruir les barreres de l'aparcament per poder-hi aparcar lliurement els seus cotxes tot i no utilitzar mai el tren, en definitiva volen que es potenciï el transport privat en un espai pensat per potenciar el públic o tenir l'accés per l'import que es paga sent usuari del tren en comptes de comprar o llogar una plaça a preu de mercat, les coses que té el nostre país tan cívic i solidari, el problema que també es produeix és que al quedar sense personal la majoria d'aparcaments durant la nit es deixen oberts amb l'accés i la sortida lliure. durant la nit, cosa que fa que hi hagi gent que hi faci estacionaments molt prolongats.
Tots aquests problemes han fet que Rodalies Renfe hagi abandonat el Cercaparking a moltes estacions, com Vilanova i la Geltrú o Sabadell-Sud.
Pel que fa als aparcaments de dissuassió, en el cas de les estacions de rodalies tot i que el seu funcionament és imperfecte és el següent, es dóna prioritat als viatgers habituals amb abonaments i es reserven unes places per viatgers ocasionals, de tota manera les places que disposa l'aparcament que fan que es gestioni d'una manera o d'una altra.
En el cas de FGC es fa una política semblant segons les places disponibles, en d'altres l'aparcament és lliure.
Malauradament és habitual a les estacions on hi ha aparcament que els veïns es dediquin a destruir les barreres de l'aparcament per poder-hi aparcar lliurement els seus cotxes tot i no utilitzar mai el tren, en definitiva volen que es potenciï el transport privat en un espai pensat per potenciar el públic o tenir l'accés per l'import que es paga sent usuari del tren en comptes de comprar o llogar una plaça a preu de mercat, les coses que té el nostre país tan cívic i solidari, el problema que també es produeix és que al quedar sense personal la majoria d'aparcaments durant la nit es deixen oberts amb l'accés i la sortida lliure. durant la nit, cosa que fa que hi hagi gent que hi faci estacionaments molt prolongats.
Tots aquests problemes han fet que Rodalies Renfe hagi abandonat el Cercaparking a moltes estacions, com Vilanova i la Geltrú o Sabadell-Sud.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.