Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

MRS
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 02/05/2005 22:39
Location: Girona

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Post by MRS »

Ara per ara no s'ha produit cap problema amb el trànsit a Girona perquè gairebé tothom encara està de vacances; però després quan la gent en torni i, sobretot, quan comencin les classes, em sembla que tindrem un cacau de primer ordre.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Post by aarongilp »

Això no ho nego en cap moment. De fet, només de pensar en el 8 passant pel carrer de la Creu, el 4 donant la volta per St. Narcís i els embussos de les 8 del matí em poso negre. Però això no treu que aquesta "gran volta" no existeix.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Veïns impedeixen tala d'arbre a les obres

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

Veïns de Girona impedeixen la tala d'un arbre centenari en les obres del TGV

L'ajuntament sosté que és necessari tallar aquest plataner per poder excavar el forat on es construirà la futura estació ferroviària, però s'ha compromès a no tocar l'arbre fins a divendres que ve

EFE
Girona
Ult. Act. 27.08.2008 - 18:00 hs


Una trentena de veïns de Girona han impedit que els operaris que estan treballant des de fa uns dies en les obres del TGV talessin un plataner centenari del barri de Sant Narcís.

Quan els veïns s'han acostat fins a l'arbre, situat al número 7 del carrer Josep Maria Gironella, prop de la plaça d'Europa, els operaris ja havien començat a tallar algunes branques, cosa que no ha impedit que se situessin sota el plataner amb cassoles i martells i impedissin que es tallés el tronc.

El consistori ha decidit no trasplantar l'arbre després de realitzar un estudi que assegura que està malalt i no sobreviuria a una intervenció d'aquestes característiques.

La presidenta de la plataforma de veïns afectats per les obres del TGV, "AVE Girona", Erika de Kettenburg, ha destacat que es tracta d'un arbre "centenari i emblemàtic del barri" i que, si és necessari, faran torns per no moure's del lloc i evitar que sigui talat.

El consistori ha decidit no trasplantar l'arbre després de realitzar un estudi que assegura que està malalt i no sobreviuria
L'ajuntament sosté que és necessari tallar aquest plataner per poder excavar el forat on es construirà la futura estació ferroviària, però s'ha compromès a no tocar l'arbre fins a divendres que ve.

Llavors, els veïns ja hauran pogut mirar l'informe de la regidoria de medi natural que conclou que l'arbre està molt malalt i que, si es trasplanta, morirà. Però els veïns no es creuen la versió del consistori i asseguren que en el transcurs d'aquests dies faran tot el possible per mantenir viu l'arbre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: LAV Barcelona-França

Post by sortrens »



Jo construiria algunes vies d'ample europeu desde la terminal de l'Estació de França passant per el Clot Aragó i d'aquesta manera arribés a l'estació de Sagrera (LAV). D'aquesta manera alguna de les línies internacionals que van a França les faria rribar a l'EDF. A Paris tenen estacions terminals per fer servir línies d'Alta Velocitat i no passa res. Si la futura estació de la Sagrera tindrà més vies d'Alta velocitat que l'estació de Sants, aleshores aquestes que li faltan a l'estació de Sants podria compensar l'EDF. Després soterraria la platja de vies que passan aprop del zoo i així és podria ampliar el Parc de la Ciutadella i ferlo més gran. Els trens que aribessin i surtissin de l'EDF passarien per sota del parc de la Ciutadella i ho construirira del tal manera que desde el parc es poguessin veure els trens passar desde un diferent nivell. Diguem que nosaltres com a vianants passajariem per el nou parc ampliat i veuriem per el terra transparent o en sistema barana els trens passar. No sé si m'explicat? :(


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: LAV Barcelona-França

Post by JaMiRo! »

sortrens wrote:Diguem que nosaltres com a vianants passajariem per el nou parc ampliat i veuriem per el terra transparent o en sistema barana els trens passar. No sé si m'explicat? :(
Company, el ferrocarril si bé és la nostra afició és un mitjà de transport, i gastar-se diners en "veure trens" és quelcom irracional. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Post by metring »

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... irona.html

Les obres del TGV disparen la venda de motos a Girona


Molts veïns veuen en les dues rodes la solució contra el caos circulatori que causaran les restriccions de trànsit. El sector preveu augmentar les vendes a partir del setembre

Elisabet Escriche
Girona
Ult. Act. 31.08.2008 - 12:40 hs

Tot i ser agost, un mes en què la majoria de gent era fora de la ciutat, i malgrat el moment de desacceleració econòmica, els establiments de venda de motos de Girona han detectat les darreres setmanes un increment de clients interessats a adquirir un vehicle de dues rodes. El motiu? Les obres del tren de gran velocitat (TGV), que aquest mes ja han obligat a fer els primers talls de trànsit en carrers importants, com Rafel Masó i un tram del carrer Oviedo. Aquestes restriccions, segons va reconèixer la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, provocaran un caos circulatori al centre de la ciutat les primeres setmanes de setembre.

El propietari de Motos Casademont, Jordi Casademont, assegura que tot i que les xifres de venda de l'agost encara no estan tancades, sí que han notat un augment de la demanda. "Són persones que viuen a la zona afectada per les obres, bàsicament al barri de Sant Narcís, i que ens diuen literalment que no saben com fer-s'ho amb tants canvis i talls de circulació", explica.

La majoria busquen motos de 125 centímetres cúbics per conduir-les amb el carnet de cotxe. La mateixa situació s'ha repetit a Motos Gili. Tot i haver tingut l'establiment tancat una setmana, el responsable, Lluís Gili, afirma que durant els darrers dies ha atès una quinzena de persones que volen comprar-se una moto perquè viuen a la zona on es fan els treballs. El negoci també ha detectat un increment de clients que feia anys que tenien la moto al garatge i que volen fer-li una posada a punt.

Com l'any passat

Motos Trafach és un establiment situat a l'avinguda Sant Narcís, al cor d'allà on s'estan fent els principals talls de trànsit. "Hi ha hagut un repunt de vendes", reconeix en Mario, un treballador. Les xifres parlen per si soles: tot i l'actual context econòmic, l'establiment està igualant aquest agost les vendes aconseguides en el mateix període de l'any passat.

El gerent de Motor Auradell, Pere Auradell, també ha notat l'increment de demanda d'informació, però no pas de caixa. "Quan la gent vegi la dificultats per transitar, compraran", augura. És una opinió que també comparteix Miquel Pérez, de Motocicletes Miqui Moto. "Crec que es notarà a partir del setembre. Fins que no plou, no comprem el paraigua".
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pagans considera exagerat l'afer del plàtan

Post by Guigui »

Sense que serveixi de precedent, per un cop dono la raó a la facció usuària del cotxe oficial. Notícia de l'Avui:

Pagans qualifica 'd'exagerat' l'afer del plàtan afectat pel TGV i demana que es pensi en l'obra en clau de futur

ACN / Xavier Pi
Girona
Ult. Act. 01.09.2008 - 18:06 hs


L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, ha qualificat aquesta tarda 'd'exagerat' l'afer del plàtan afectat pels treballs del TGV i ha demanat que es pensi en l'obra en clau de futur. 'Volem abordar el tema amb seriositat, sense parlar d'atacs ecològics i pensant que l'arribada del tren suposarà una transformació de l'espai del Parc Central i la construcció d'una nova zona enjardinada', ha ressaltat l'alcaldessa. Pagans ha reiterat que l'informe municipal desaconsella traslladar l'arbre, perquè està malalt i hi ha poques possibilitats que sobrevisqui. L'alcaldessa també ha ressaltat que la postura del consistori serà la de 'total i absoluta transparència' al voltant de l'obra.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

Bones, petit detall observat en un forum francès: els pals elèctrics de suport de la catenària entre El Pertús i El Soler (a l´entrada de Perpinyà-St.Charles) són tipus... RENFE-AVE!
Es veuen clarament fotos del salt de moltó amb catenària posada tipus RENFE-AVE i no SNCF...
Algú ho sap explicar? Suposo que és a causa de TP-Ferro?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: LAV Barcelona-França

Post by oriolp13 »

Pots posar l'enllaç del fòrum aquest siusplau? ;)
Salutacions,

Oriol
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: LAV Barcelona-França

Post by ROMI65 »

437.001 wrote:Bones, petit detall observat en un forum francès: els pals elèctrics de suport de la catenària entre El Pertús i El Soler (a l´entrada de Perpinyà-St.Charles) són tipus... RENFE-AVE!
Es veuen clarament fotos del salt de moltó amb catenària posada tipus RENFE-AVE i no SNCF...
Algú ho sap explicar? Suposo que és a causa de TP-Ferro?
I per acabar-ho d'adobar, els pals de la catenària són de tipus SNCF entre el túnel i Vilafant, com es pot veure a les fotos d'aquesta notícia (de fa quasi un any).
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: LAV Barcelona-França

Post by ROMI65 »

oriolp13 wrote:Pots posar l'enllaç del fòrum aquest siusplau? ;)
Supose que es tracta d'aquestes fotos.

Bona tarda.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: LAV Barcelona-França

Post by JaMiRo! »

França cada vegada més a prop ferroviàriament parlant...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Salt de moltó

Post by Guigui »

ROMI65 wrote:Supose que es tracta d'aquestes fotos.
El salt de moltó, és perquè a França se circula per l'esquerra, i a Espanya per la dreta?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: Salt de moltó

Post by ROMI65 »

Guigui wrote:
ROMI65 wrote:Supose que es tracta d'aquestes fotos.
El salt de moltó, és perquè a França se circula per l'esquerra, i a Espanya per la dreta?
Sí.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Llei de l'embut

Post by Guigui »

Doncs em sembla una animalada supina. Tindrien vàries opcions més barates, com fer circular per l'esquerra de Barcelona amunt. Aleshores, també hi ha salt de moltó més amunt de Lilla, o els Thalys circulen a Bèlgica per l'esquerra, a diferència del ferrocarril convencional? També en faran un a la LGV Est quan creui la frontera amb Alemanya?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.

Els pals són tots tipus Renfe, no n´hi ha de tipus SNCF, ni a l´Empordà ni al Rosselló.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No té lògica

Post by Guigui »

437.001 wrote:No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.
Continuo creient que els salts de moltó són superflus. Podrien fer circular la LGV-Est per la dreta, per exemple. A Àustria, a la Westbahn (línia de Viena a l'oest) se circula per la dreta, i a la Südbahn (línia de Viena al sud), per l'esquerra. Sense salts de moltó, i amb força trànsit entre línies.

És que, a més, ho trobo d'una rigidesa extrema. Què passa si, pel motiu que sigui, un territori concret decideix canviar de direcció? Desmuntar el salt de moltó per una milionada?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: LAV Barcelona-França

Post by ROMI65 »

437.001 wrote:No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.

Els pals són tots tipus Renfe, no n´hi ha de tipus SNCF, ni a l´Empordà ni al Rosselló.
Vols dir que no n'hi ha dels dos tipus?

Image
Foto de VilaWeb.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

Fixa-t´hi bé, que són tipus renfe de les dues classes, com que no estan pintats de verd ni de blau, enganya a la vista, però són renfe.

P.s: com va la línia des Carpates? L´has visitada (respon pel privat, si vols).
Last edited by 437.001 on Saturday 06/09/2008 20:27, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: No té lògica

Post by 437.001 »

Guigui wrote:
437.001 wrote:No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.
Continuo creient que els salts de moltó són superflus. Podrien fer circular la LGV-Est per la dreta, per exemple. A Àustria, a la Westbahn (línia de Viena a l'oest) se circula per la dreta, i a la Südbahn (línia de Viena al sud), per l'esquerra. Sense salts de moltó, i amb força trànsit entre línies.

És que, a més, ho trobo d'una rigidesa extrema. Què passa si, pel motiu que sigui, un territori concret decideix canviar de direcció? Desmuntar el salt de moltó per una milionada?
O crear-lo. Entre Príncipe Pío i Pinar es circulava per l´esquerra, i ara per la dreta i van haver de fer un salt de moltó al by-pass de Pinar.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”