Nota de l'administració: fil provinent d'aquest http://transport.cat/viewtopic.php?f=13 ... a&start=40
Hola:
Només un parell de comentaris (com el fil ja està casi aturat no val la pena "maxacar"):
Jo ja no soc el Vocal d'Activitats de la Soci, el Marcel uns missatges més amunt ho diu, però s'equivoca. Vaig plegar per voluntad própia ja que no em vaig presentar a la renovació de carregs. L'actual Vocal d'Activitats i viatges es En Lluis Biosca. Per tant jo se el mateix que us ha explicat Wefer una mica més amunt...
A part de no ser menbre de la Junta Directiva, de la única cosa que em cuido en la Soci és del Bus-16, fins l'any passat jo era (per dir-ho d'alguna forma) el "mecenas" (assumint económicament totes les pérdues). He volgut estar fora de la Junta Directiva precisament per aixó, per que no pugui dir ningú que rebo un tracte de favor de res ni tinc influencia en cap decissió.
Simplement recomano a tots els qui sou Socis (detractors o no del Bus-16) us llegiu l'article número 2 dels Estatuts de la AAFCB (estan a disposició vostra a la Secretaría de la Soci), no cal que us els llegui tots, només el 2. Allà queda ben clar que una de les finalitats de la Soci son ELS TRANSPORTS URBANS. En el seu moment em va costar sang i suor fer incloure als Estatuts aquest reconeixement. Es més, també vaig tenir de lluitar per a crear LA SECCIO DE TRANSPORTS URBANS (l'article 52 en endavant parla de les Seccions), y com no s'ha dissol continúa essent tan legal com a correcta, com ho pot ser jugar a la maqueta de N o a la H0, o veure pel.licules a la Sala de projecció.
Jo recomano als Socis en general que en comptes de criticar als companys que fan treballs (encara que aquests no ens agradin) busquin personal que com jo (el Burro devant) i altres Socis més, estiguin dispossats a fer desinteresadament el mateix per la Berga (per exemple), a base de traballar i col.laborar pot ser tornaria a funcionar, o organitzar viatges en trens histórics, etc, etc,....
Perdoneu, potser he estat dur, però no m'agrada que em trepiguin. Jo no he "putejat" mai a ningú ni he causat cap mal ni a la Soci ni a cap altre asociat... però crec que ting dret a defensar-me.
Salutacions y disculpes.
AAFCB: preservar bus o només trens?
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
No només tens més raó que un sant en el teu argumentari, sinò que fas veure a aquells socis de l'AAFCB que van acabar la seva evolució als raïls que el fet de què la Soci tingui un autobús no els està costant diners, ja que tu personalment et fas càrrec de les pèrdues.
A qualsevol sortida que anessin per la qual calgués desplaçar-se en un autocar contractat o en cotxe privat, segur que els sortia més car. I a més amb la satisfacció de fer una tasca loable de preservació d'un vehicle amb quatre dècades a l'esquena.
A veure si es troba cap altra persona que no només aporta la seva quota i la seva presència a les sortides, sinò que a més es molesta en organitzar visites i posa diners de la seva butxaca (i no pocs, em consta) per "amor a l'art".
Decididament, hi ha gent que té la pell molt fina...
A qualsevol sortida que anessin per la qual calgués desplaçar-se en un autocar contractat o en cotxe privat, segur que els sortia més car. I a més amb la satisfacció de fer una tasca loable de preservació d'un vehicle amb quatre dècades a l'esquena.
A veure si es troba cap altra persona que no només aporta la seva quota i la seva presència a les sortides, sinò que a més es molesta en organitzar visites i posa diners de la seva butxaca (i no pocs, em consta) per "amor a l'art".
Decididament, hi ha gent que té la pell molt fina...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
Veig que hi ha "bon rotllo" a la Soci...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
Jo hi sóc soci, però fa 4 anys que no veig com va l'ambient allà, ja veig que tot va amb ''normalitat'' .
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
En quant al tema de l'autobús.
Per començar haig de dir que sóc afeccionat a tot tipus de transports. M'emociono igual veient una suïssa que una Mikado que un De Tomaso Mangusta que un Seat 600.
No sols això, sinó que també sóc propietari d'un vehicle històric, un Seat 1200 Sport del 1976 (sí, és una mica més petit que l'autobús ) en perfecte (i habitual) estat de marxa. Per tant, també sóc un apassionat dels vehicles sobre pneumàtics.
Fins i tot, d'aquí a unes hores me n'aniré cap a Sabadell amb la granota, agafaré el bus de la soci i participaré com a espectador al ral·libús.
Però (sempre hi ha un però), malgrat tot, i com a soci, estic en contra de l'autobús (i fins i tot del trolebús) de l'Associació de Barcelona.
M'explicaré: estic en contra de que el mantingui la Soci, perquè aquesta entitat en el seu nom deixa ben clar a què es dedica: Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
D'acord que ambdós són mitjans de transport, però això no significa res ja que la soci porta la paraula ferrocarril al seu nom, no pas transport. Un bus no és un tren, igual que un tren no és un bus. I si la soci es dedica als trens... què coi fa amb un bus?
No sé vosaltres... però jo ho veig molt clar.
Xavi.. crec que la teva feina és molt lloable, i em mereix molt de respecte, i més essent jo també afeccionat al motor clàssic. Vull que quedi molt clar que no estic en contra de la preservació del bus, sinó tot el contrari. Però també crec que la soci no té per què dedicar esforços (que no diners, això ja ho sé) a conservar un bus. No seria millor que aquest bus estigués a la disposició d'ARCA, per exemple? No seria millor que si la soci necessités un bus per desplaçar-se, arribés a un acord amb ARCA? No seria bonic que ARCA fes el mateix en el cas de desplaçaments llargs demanant suport ferroviari a la soci?
Al cap i a la fi, crec que la gent a la que li agraden els trens però detesta els busos, no es pot sentir còmode en una associació amb un bus i, tot i ser una postura que no comparteixo, sé que existeix i la respecto.
I un carnet combinat entre les dues associacions per a qui el vulgui, per exemple, què tal?
Resumint: no seria millor que cadascú es dediqués a allò que li és propi estalviant problemes i concentrant esforços?
I per cert... què hem de fer per ajudar amb la Berga? M'hi apunto!!!
Per començar haig de dir que sóc afeccionat a tot tipus de transports. M'emociono igual veient una suïssa que una Mikado que un De Tomaso Mangusta que un Seat 600.
No sols això, sinó que també sóc propietari d'un vehicle històric, un Seat 1200 Sport del 1976 (sí, és una mica més petit que l'autobús ) en perfecte (i habitual) estat de marxa. Per tant, també sóc un apassionat dels vehicles sobre pneumàtics.
Fins i tot, d'aquí a unes hores me n'aniré cap a Sabadell amb la granota, agafaré el bus de la soci i participaré com a espectador al ral·libús.
Però (sempre hi ha un però), malgrat tot, i com a soci, estic en contra de l'autobús (i fins i tot del trolebús) de l'Associació de Barcelona.
M'explicaré: estic en contra de que el mantingui la Soci, perquè aquesta entitat en el seu nom deixa ben clar a què es dedica: Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
Que els estatuts diuen una altra cosa? Doncs malament, crec que no hauria de ser-hi. Això sí, és clar, són estatuts acceptats i vigents, per la qual cosa tot és perfectament vàlid... però crec que no és feina de l'associació d'amics del ferrocarril el preservar autobusos, com no ho és la d'ARCA el preservar trens.xaviflorez wrote: Simplement recomano a tots els qui sou Socis (detractors o no del Bus-16) us llegiu l'article número 2 dels Estatuts de la AAFCB (estan a disposició vostra a la Secretaría de la Soci), no cal que us els llegui tots, només el 2. Allà queda ben clar que una de les finalitats de la Soci son ELS TRANSPORTS URBANS.
D'acord que ambdós són mitjans de transport, però això no significa res ja que la soci porta la paraula ferrocarril al seu nom, no pas transport. Un bus no és un tren, igual que un tren no és un bus. I si la soci es dedica als trens... què coi fa amb un bus?
No sé vosaltres... però jo ho veig molt clar.
Xavi.. crec que la teva feina és molt lloable, i em mereix molt de respecte, i més essent jo també afeccionat al motor clàssic. Vull que quedi molt clar que no estic en contra de la preservació del bus, sinó tot el contrari. Però també crec que la soci no té per què dedicar esforços (que no diners, això ja ho sé) a conservar un bus. No seria millor que aquest bus estigués a la disposició d'ARCA, per exemple? No seria millor que si la soci necessités un bus per desplaçar-se, arribés a un acord amb ARCA? No seria bonic que ARCA fes el mateix en el cas de desplaçaments llargs demanant suport ferroviari a la soci?
Al cap i a la fi, crec que la gent a la que li agraden els trens però detesta els busos, no es pot sentir còmode en una associació amb un bus i, tot i ser una postura que no comparteixo, sé que existeix i la respecto.
I un carnet combinat entre les dues associacions per a qui el vulgui, per exemple, què tal?
Resumint: no seria millor que cadascú es dediqués a allò que li és propi estalviant problemes i concentrant esforços?
I per cert... què hem de fer per ajudar amb la Berga? M'hi apunto!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
Sí, però no, Marçal. M'explico (deixant clar que no sóc soci de l'AAFCB, i per tant opino genèricament sobre la trajectòria i possibilitats de les associacions, i no pas sobre les decisions internes que hagin pogut prendre els socis d'aquesta)
El Bus-16 es va preservar en un moment de la Història (fa 5 anys), en el qual l'alternativa era preservar-lo en aquell moment, o que anés a la xatarra (el donaven de baixa). El 3055 d'ARCA el van donar de baixa al mateix temps, i cada associació per la seva banda va demanar-ne un. Ara ens pot semblar que ARCA té capacitat per preservar uns quants busos, i que per tant se'l podria haver quedat, però la realitat és que ni tan sols teníem clar que fóssim capaços de preservar-ne un, llavors. Mai no ens haguéssim quedat dos busos iguals (ni probablement ho arribem a fer mai), i el que està clar és que en aquell moment ningú altre estava en disposició de fer-ho.
Pel que fa al Xavi Flórez, a banda de la seva tasca d'organitzador de viatges ferrovaris "en si", ha donat proves visibles (troleibús i Bus-16) de que és capaç de posar tota la carn a l'asador quan es tracta de mirar de preservar i mantenir vehicles, i donar-los bon profit. Jo em pregunto si hi ha més gent allà disposada (i capaç) de fer això mateix, però amb els trens, perquè potser no es tracti tant de que el Xavi Flórez no hagués hagut de fer tota aquesta feina per a tenir un troleibús i un autobus, sinò que algú altre podria haver agafat exemple, i fet el mateix amb un vehicle ferroviari.
I si la conclusió a aquesta hipòtesi que acabo de fer, és que no era factible per part de ningú altre, potser el que passi és que l'AAFCB no estigui en condicions de preservar trens (és una simple "hipòtesi" meva, ull). Llavors el problema, penso jo, no és que preservi vehicles d'un altre tipus... perquè aquests esforços realment potser no es podrien estar invertint, en la pràctica, en cap altra cosa.
Penso que hem de ser realistes. És que, sobre paper (o pantalla, en aquest segle XXI) tot sembla possible, però en el món real... Preservar el mateix Bus-16 (i el 3055), fa anys, no va ser tampoc "bufar i fer ampolles".
Sabem que existeix, sí (tant en el cantó ferroviari respecte els autobusos, com vice-versa), però jo penso que "per desgràcia", i que és un dels punts foscos d'aquestes aficions nostres, i que empobreixen la seva potencialitat.
Sempre se'm va quedar marcat quan, durant les I Jornades Buseres 2004, en arribar a l'Estació de França amb el Bus-16 (hi anàvem a visitar la seu de l'AAFCB, com a part del programa), un senyor ja "grandet" i suposadament "madur", al qual imagino soci de l'AAFCB, va soltar una perla: "Por mí que lo quemen". I això que ell mateix acabava d'utilitzar el bus per venir, si no recordo malament, de la visita al TramBesòs.
Per mi una persona que parla en aquests termes tan pocs rigurosos i constructius d'un patrimoni de la seva associació, que li acaba de fer un servei a ell mateix, entre d'altres, lluny de ser "respectable", des del punt de vista de l'afició, és "menyspreable" i el millor que pot passar amb aquest "perfill", pel bé de totes dues aficions, és que s'extingeixi. Jo personalment confio en les noves generacions, que veuen d'una altra manera (majoritàriament, que no en la seva totalitat) aquesta "mescla" d'aficions.
El Bus-16 es va preservar en un moment de la Història (fa 5 anys), en el qual l'alternativa era preservar-lo en aquell moment, o que anés a la xatarra (el donaven de baixa). El 3055 d'ARCA el van donar de baixa al mateix temps, i cada associació per la seva banda va demanar-ne un. Ara ens pot semblar que ARCA té capacitat per preservar uns quants busos, i que per tant se'l podria haver quedat, però la realitat és que ni tan sols teníem clar que fóssim capaços de preservar-ne un, llavors. Mai no ens haguéssim quedat dos busos iguals (ni probablement ho arribem a fer mai), i el que està clar és que en aquell moment ningú altre estava en disposició de fer-ho.
Pel que fa al Xavi Flórez, a banda de la seva tasca d'organitzador de viatges ferrovaris "en si", ha donat proves visibles (troleibús i Bus-16) de que és capaç de posar tota la carn a l'asador quan es tracta de mirar de preservar i mantenir vehicles, i donar-los bon profit. Jo em pregunto si hi ha més gent allà disposada (i capaç) de fer això mateix, però amb els trens, perquè potser no es tracti tant de que el Xavi Flórez no hagués hagut de fer tota aquesta feina per a tenir un troleibús i un autobus, sinò que algú altre podria haver agafat exemple, i fet el mateix amb un vehicle ferroviari.
I si la conclusió a aquesta hipòtesi que acabo de fer, és que no era factible per part de ningú altre, potser el que passi és que l'AAFCB no estigui en condicions de preservar trens (és una simple "hipòtesi" meva, ull). Llavors el problema, penso jo, no és que preservi vehicles d'un altre tipus... perquè aquests esforços realment potser no es podrien estar invertint, en la pràctica, en cap altra cosa.
Penso que hem de ser realistes. És que, sobre paper (o pantalla, en aquest segle XXI) tot sembla possible, però en el món real... Preservar el mateix Bus-16 (i el 3055), fa anys, no va ser tampoc "bufar i fer ampolles".
Això, si ens ho mirem amb una mica d'ull crític, ens hauria d'esglaiar, però tens tota la raó en que existeix aquest "perfill", per dir-ho d'alguna manera. En el que no estic en absolut d'acord és en que sigui "respectable" el parer de persones que, sovint, posen més esforços i ímpetu en "malparlar" d'aficions similars, però diferents, que en potenciar la seva. Potser sonarà dur, però en la meva opinió això acostumen a fer-ho persones més aviat malaltisses, obsessives i amb seriosos problemes d' "inserció social", la qual cosa fa que sovint estiguin més pendents de "com de dolent és allò que els agrada als altres", que de "com podem potenciar allò nostre".wefer wrote:Al cap i a la fi, crec que la gent a la que li agraden els trens però detesta els busos, no es pot sentir còmode en una associació amb un bus i, tot i ser una postura que no comparteixo, sé que existeix i la respecto.
Sabem que existeix, sí (tant en el cantó ferroviari respecte els autobusos, com vice-versa), però jo penso que "per desgràcia", i que és un dels punts foscos d'aquestes aficions nostres, i que empobreixen la seva potencialitat.
Sempre se'm va quedar marcat quan, durant les I Jornades Buseres 2004, en arribar a l'Estació de França amb el Bus-16 (hi anàvem a visitar la seu de l'AAFCB, com a part del programa), un senyor ja "grandet" i suposadament "madur", al qual imagino soci de l'AAFCB, va soltar una perla: "Por mí que lo quemen". I això que ell mateix acabava d'utilitzar el bus per venir, si no recordo malament, de la visita al TramBesòs.
Per mi una persona que parla en aquests termes tan pocs rigurosos i constructius d'un patrimoni de la seva associació, que li acaba de fer un servei a ell mateix, entre d'altres, lluny de ser "respectable", des del punt de vista de l'afició, és "menyspreable" i el millor que pot passar amb aquest "perfill", pel bé de totes dues aficions, és que s'extingeixi. Jo personalment confio en les noves generacions, que veuen d'una altra manera (majoritàriament, que no en la seva totalitat) aquesta "mescla" d'aficions.
La teoria és maca, però em jugo el que vulguis que no seran pas precisament els "talibans anti-autobusos" els primers que es posaran a restaurar la Berga, ni cap altre cosa...wefer wrote:Resumint: no seria millor que cadascú es dediqués a allò que li és propi estalviant problemes i concentrant esforços?
Last edited by Fran-Ikarus on Sunday 07/09/2008 23:59, edited 1 time in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
Fran, tot el que dius està molt bé... però no em respons el fons de la qüestió:
Què hi pinta un autobús dins d'una Associació d'Amics al Ferrocarril?
Crec que és de calaix que l'AAFCB s'ha de dedicar a preservar trens. Que no se'n surten? Bé, caldria mirar per què, i en bona part no crec que sigui culpa seva. Per centrar el tema, no podem comparar l'esforç que representa la conservació d'un bus amb la que representa un tren. Un bus costa uns diners, sí, però molts menys que un tren. A sobre, un bus el pots guardar més o menys a qualsevol lloc... però per a un tren necessites una cotxera connectada a una via (a no ser que el vulguis només estàtic), un manteniment especialitzat, una llicència d'operador ferroviari, etc, cosa que no passa amb el bus.
Per tant... un particular (amb calers) pot comprar un bus i mantenir-lo en funcionament, però no pot fer-ho amb un tren. La conservació d'un tren passa necessàriament amb arribar a acords amb les companyies públiques que els gestionen perquè el conservin, perquè el deixin circular, etc. I aquí entrem també en temes polítics, de gestió, etc. Vaja, que són casos en absolut comparables.
D'altra banda, l'argument que diu que AAFCB es va quedar el bus perquè no pòdia ARCA, no l'entenc i em remet al principi: si no es podia conservar, doncs realment hagués estat una pena, però no era l'AAFCB la que havia de sortir "al rescat", no per res, sinó perquè repeteixo NO és el seu camp. També va ser una pena el desballestament dels 1000, o dels 100, o l'estat dels tramvies del "museu" de la mobilitat, i en aquests casos SÍ que havien d'haver sortit (i en part suposo que ho van fer però no van poder evitar-ho).
Si l'AAFCB s'ha de dedicar a salvar elements que no li corresponen, però en els quals tots estaríem d'acord que s'han de conservar, doncs bé: que conservi monuments, edificis modernistes, obres d'art, cotxes, motos bicicletes, patinets... però si us plau, que li treguin la paraula "ferrocarril" del seu nom.
Què hi pinta un autobús dins d'una Associació d'Amics al Ferrocarril?
Crec que és de calaix que l'AAFCB s'ha de dedicar a preservar trens. Que no se'n surten? Bé, caldria mirar per què, i en bona part no crec que sigui culpa seva. Per centrar el tema, no podem comparar l'esforç que representa la conservació d'un bus amb la que representa un tren. Un bus costa uns diners, sí, però molts menys que un tren. A sobre, un bus el pots guardar més o menys a qualsevol lloc... però per a un tren necessites una cotxera connectada a una via (a no ser que el vulguis només estàtic), un manteniment especialitzat, una llicència d'operador ferroviari, etc, cosa que no passa amb el bus.
Per tant... un particular (amb calers) pot comprar un bus i mantenir-lo en funcionament, però no pot fer-ho amb un tren. La conservació d'un tren passa necessàriament amb arribar a acords amb les companyies públiques que els gestionen perquè el conservin, perquè el deixin circular, etc. I aquí entrem també en temes polítics, de gestió, etc. Vaja, que són casos en absolut comparables.
D'altra banda, l'argument que diu que AAFCB es va quedar el bus perquè no pòdia ARCA, no l'entenc i em remet al principi: si no es podia conservar, doncs realment hagués estat una pena, però no era l'AAFCB la que havia de sortir "al rescat", no per res, sinó perquè repeteixo NO és el seu camp. També va ser una pena el desballestament dels 1000, o dels 100, o l'estat dels tramvies del "museu" de la mobilitat, i en aquests casos SÍ que havien d'haver sortit (i en part suposo que ho van fer però no van poder evitar-ho).
Si l'AAFCB s'ha de dedicar a salvar elements que no li corresponen, però en els quals tots estaríem d'acord que s'han de conservar, doncs bé: que conservi monuments, edificis modernistes, obres d'art, cotxes, motos bicicletes, patinets... però si us plau, que li treguin la paraula "ferrocarril" del seu nom.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
És veritat, i uns bons exemples: La berga i la Garrat porten anys sense circular. És més, em sembla que la Garrat des de que està amb AAFCB no ha circulat, però el autobús no para de circular. Estaria molt bé que el autobús circulés fins a on es realitza una sortida ferroviària, no una sortida exclusiva d'autobús. Per altra banda, té preservats trens de FGC, i custodia trens de FGC, però, i trens de renfe? O el que és el mateix: trens d'ample convencional, ón són? Desconec si només té llicència per circular i preservar trens de FGC, però ho dubto. Ara, els treballs que fa la soci són dignes d'exemple, però no compleix 100% amb els requisits.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Viatge amb la ''granota'' i amb bus monotral fins sabadell.
Bona tarda a tots .
Per a contestar els plantejaments d'en Marçal hem de recular cinc anys i veure el panorama que teníem i com hem arrivat al que tenim :
Quan la UAB dòna de baixa els articulats 14 (ara d'ARCA) , 16 (ara de l'AAFB) i 17 , sols existía com a entital l'AAFB . Aquesta entitat disposava d'una secció de transports urbans a on la presservació del 16 encaixava dins el que marcaven els seus estatuts , i en aquell moment precís no hi havía cap associació dedicada específicament a l’autobus . En aquell moment , doncs , si que era únic en el seu camp .
Feia sis mesos que una colla d’aficionats als autobusos , que ens havíem conegut al foro de Autobuses de Barcelona ens reuníem a la Plaça Massadas . L’idea d’una associació específica d’autobus ens rondava pel cap , i la baixa d’aquests tres vehicles va ser el detonant . Personalment ho vaig impulsar al valorar que a la llarga , el que avui diu en Marçal acabaría sent un problema . El que volíem fer era presservar un bus per a fer-lo funcionar , no com una peça estàtica de museu . Ens vam constituir com a associació i vam anar a la UAB amb un dossier plé de bones intencions per a que ens donéssin un articulat : ho van fer amb nosaltres (mai podrem agrair prou la fé que van tenir en una colla d’aprenents) i amb l’AAFB , i la nómina de presservats va ser de dues unitats per aquesta coincidència .
Res no es fàcil , tot i que he de reconéixer que com diu en Marçal és mes fácil presservar autobusos , doncs no depenem de la benevolença d’un operador i ens podem “buscar la vida” . Amb tot , cal cercar lloc per a guardar-lo (difícll) , pagar assegurances (car i complicat de que et facin una assegurança de vehicle històric amb places) i anar resolent tots els problemes que comporta una nova activitat sense precedents al país .
Personalment penso que fa falta algú de la “soci” que es decideixi a liderar un projecte de restauració del material que ara la soci té parat , que es basquegi per trovar companys de fatigues i financiació o mecenatge i convèncer a FGC que els cedeixin un “racó inútil” com a taller per poder treballar , com es fa en altres administracions ferroviàries . Difícil , pero com he dit més d’una vegada respecte als autobusos “ningú ho farà per nosaltres” . I si mal no recordo, fa anys ja hi havia un grup de la “soci” que s’encarregava de mantenir i fer funcionar la Berga......
Si aneu per França us fareu creus dels ferrocarrils turístics que hi ha explotats per aficionats , en antigues linies recuperades , en ramals oblidats , i fins i tot en linia ( http://traincezallier.free.fr ó http://www.trains.asso.fr ) . Si cerquem un precedent o un model , ja el tenim , però també els suissos del Blonay Chamby.....
Pel que fa a com va anar el viatge amb la Granota , ni la vaig poder olorar , altra feina tenía
Apa , no m’enrotllo més , que m’ha sortit totxo .
Salutacions
Marcel
Per a contestar els plantejaments d'en Marçal hem de recular cinc anys i veure el panorama que teníem i com hem arrivat al que tenim :
Quan la UAB dòna de baixa els articulats 14 (ara d'ARCA) , 16 (ara de l'AAFB) i 17 , sols existía com a entital l'AAFB . Aquesta entitat disposava d'una secció de transports urbans a on la presservació del 16 encaixava dins el que marcaven els seus estatuts , i en aquell moment precís no hi havía cap associació dedicada específicament a l’autobus . En aquell moment , doncs , si que era únic en el seu camp .
Feia sis mesos que una colla d’aficionats als autobusos , que ens havíem conegut al foro de Autobuses de Barcelona ens reuníem a la Plaça Massadas . L’idea d’una associació específica d’autobus ens rondava pel cap , i la baixa d’aquests tres vehicles va ser el detonant . Personalment ho vaig impulsar al valorar que a la llarga , el que avui diu en Marçal acabaría sent un problema . El que volíem fer era presservar un bus per a fer-lo funcionar , no com una peça estàtica de museu . Ens vam constituir com a associació i vam anar a la UAB amb un dossier plé de bones intencions per a que ens donéssin un articulat : ho van fer amb nosaltres (mai podrem agrair prou la fé que van tenir en una colla d’aprenents) i amb l’AAFB , i la nómina de presservats va ser de dues unitats per aquesta coincidència .
Res no es fàcil , tot i que he de reconéixer que com diu en Marçal és mes fácil presservar autobusos , doncs no depenem de la benevolença d’un operador i ens podem “buscar la vida” . Amb tot , cal cercar lloc per a guardar-lo (difícll) , pagar assegurances (car i complicat de que et facin una assegurança de vehicle històric amb places) i anar resolent tots els problemes que comporta una nova activitat sense precedents al país .
Personalment penso que fa falta algú de la “soci” que es decideixi a liderar un projecte de restauració del material que ara la soci té parat , que es basquegi per trovar companys de fatigues i financiació o mecenatge i convèncer a FGC que els cedeixin un “racó inútil” com a taller per poder treballar , com es fa en altres administracions ferroviàries . Difícil , pero com he dit més d’una vegada respecte als autobusos “ningú ho farà per nosaltres” . I si mal no recordo, fa anys ja hi havia un grup de la “soci” que s’encarregava de mantenir i fer funcionar la Berga......
Si aneu per França us fareu creus dels ferrocarrils turístics que hi ha explotats per aficionats , en antigues linies recuperades , en ramals oblidats , i fins i tot en linia ( http://traincezallier.free.fr ó http://www.trains.asso.fr ) . Si cerquem un precedent o un model , ja el tenim , però també els suissos del Blonay Chamby.....
Pel que fa a com va anar el viatge amb la Granota , ni la vaig poder olorar , altra feina tenía
Apa , no m’enrotllo més , que m’ha sortit totxo .
Salutacions
Marcel