http://www.tmb.net/ca_ES/siterelated/no ... 0&idioma=C
Comença la circulació de trens en proves al nou tram de l’L3 entre Canyelles i Trinitat Nova
Ja s’ha iniciat la circulació de trens en fase de proves al nou tram de l’L3 entre Canyelles i Trinitat Nova. Les obres de perllongament d’aquesta línia de metro s’estan ultimant i es preveu que es posi en servei el proper mes d’octubre. Es tracta de gairebé dos nous quilòmetres de metro, amb dues noves estacions, Roquetes i Trinitat Nova, on l’L3 enllaçarà amb l’L4 i l’L11. El pressupost global de l’obra és de 142,8 MEUR. Es calcula que les dues noves estacions d’aquest perllongament tindran uns 4 milions d’usuaris l’any.
Primers trens en circulació
Aquests dies s’han iniciat les proves de circulació de trens al nou tram de l’L3 del Metro de Barcelona entre les estacions de Canyelles i Trinitat Nova. Aquest és un dels darrers passos per poder posar en servei aquest perllongament de 1.800 metres, que entrarà en servei el proper mes d’octubre.
Les proves s’estan realitzant conjuntament entre el DPTOP i TMB, i tenen com a objectiu assegurar el correcte funcionament dels sistemes de senyalització i de protecció automàtica de tren (ATP) amb el que es garanteix plenament la seguretat. El sistema, que ja funciona a la resta de l’L3, assegura de forma automàtica la distància entre els trens regulant la velocitat dels mateixos en funció del traçat, la pendent i la ubicació dels trens precedents.
La base del sistema que s’està aplicant s’anomena enclavament i està format per sistemes electrònics de seguretat que estan ubicats a les estacions de Canyelles i de Trinitat Nova. Els enclavaments disposen de tota la informació de l’estat de la via, com la posició de les agulles i la ubicació dels trens, transmetent en funció d’aquestes dades les diferents autoritzacions de moviment a tots els trens de forma totalment segura.
Els trens utilitzats per a les proves són els mateixos que circulen actualment per l’L3, de les series 2000, 3000 i 5000.
Marxa en blanc i retocs finals
Un cop finalitzades aquestes proves inicials, a partir del proper 15 de setembre s’iniciaran les proves conegudes com a “marxa en blanc”. Aquestes proves consisteixen en que els trens fan el seu trajecte actual amb passatgers fins l’estació de Canyelles. Un cop el tren arriba a aquesta estació, que és la finalització de trajecte actual, els passatgers baixen i el tren continua circulant fins a les dues noves estacions de Roquetes i Trinitat Nova. Al arribar a la darrera estació el tren fa mitja volta i torna cap a Canyelles on reprèn el servei en direcció Zona Universitària.
A part d’aquests sistemes fonamentals per a la circulació dels trens, també s’estan provant la resta d’equipaments que han de permetre posar en servei el perllongament amb plenes garanties de seguretat i disponibilitat aquesta tardor, com són els sistemes de ventilació, ascensors i escales mecàniques, comunicacions, detecció i extinció d’incendis o electrificació.
Perllongament de l’L3
Les obres de perllongament de l’L3, que uneix les estacions de Canyelles i Trinitat Nova, es van iniciar el 2003 i fan un total de 1.800 metres. La major part s’ha fet amb el mètode de perforació en mina, que consisteix a perforar el terreny des del subsòl amb maquinària especialitzada i voladures controlades. El diàmetre del túnel és de 8,60 metres i transcorre a una profunditat d’entre 16 i 74 metres, segons el punt del tram ja que l’orografia de la zona és molt diversa.
En aquests moments, s’estan realitzant els darrers treballs per enllestir les estacions, especialment pel que fa a l’arquitectura, barreres de validació, distribuïdores de títols de transport, mobiliari i senyalització.
A finals del 2007 es va finalitzar la construcció del túnel i posteriorment es va instal·lar la via i la catenària així com la col·locació del sistema de ventilació i drenatge, la instal·lació dels sistemes de seguretat, entre altres actuacions.
Aquesta prolongació suposa la segona i última fase del projecte global per fer arribar l’L3 fins a aquesta zona de Barcelona. La primera fase, en servei des del 2001, va ser el tram Montbau-Canyelles.
Dues noves estacions
El perllongament de l’L3 ha comportat també la construcció de les estacions de Roquetes i de Trinitat Nova, que s’integra a l’actual intercanviador del mateix nom on conflueixen l’L4 i l’L11. Aquest intercanviador connectarà, d’aquesta manera, les tres línies i permetrà donar un servei de metro a aquests barris de Barcelona on fins ara no arribava.
Es preveu que les dues estacions, tindran conjuntament uns 14.000 usuaris diaris, que suposaran uns 4 milions de viatgers l’any.
· Roquetes
L’estació de Roquetes està ubicada aproximadament a 50 metres de profunditat i consta de dos vestíbuls independents. El primer, a l’entorn dels carrers de Jaume Pinent i Carrer de les Torres connecta amb l’andana mitjançant un pou de 18 metres de diàmetre equipat amb 3 ascensors de gran capacitat. El segon accés, amb un vestíbul a nivell ubicat a l’entorn del nou parc de Roquetes, al carrer de Vidal i Guasch, consta d’un pou de 24 metres de diàmetre equipat amb 4 ascensors també de gran capacitat. Ambdós pous disposen d’escales fixes d’emergència. L’estació disposa d’una andana central de 8 metres d’amplada i uns 100 metres de llargada.
· Intercanviador de Trinitat Nova
L’estació de Trinitat Nova de l’L3 s’integra a l’actual intercanviador de l’L4 i l’L11 formant un nou gran intercanviador. La nova estació aprofita l’actual vestíbul del carrer de la Pedrosa i n’incorpora un de nou integrat al també nou parc de la Trinitat Nova. La connexió entre l’andana i aquest vestíbul es realitza mitjançant escales mecàniques.
Així, el vestíbul d’aquesta estació te un accés directe a nivell des del parc incorporant un gran balcó que forma un pou de llum directe sobre l’andana. Aquest gran espai s’ha recobert amb vidre translúcid de manera que l’andana, queda il·luminada amb llum natural donant gran qualitat a tot l'espai interior. Trinitat Nova disposa també d’una andana central de 8 metres d’amplada i 100 de llargada.
Estacions adaptades
Ambdues estacions s’han construït totalment adaptades a les persones de mobilitat reduïda (PMR), de manera que no només s’ha assegurat la connexió vestíbul – andanes mitjançant ascensors, sinó que, degut als forts desnivells de l’entorn, s’han instal·lat ascensors independents al carrer per tal de facilitar l’accés.
A més, el DPTOP està urbanitzant els nous parcs de Trinitat Nova i Roquetes, aprofitant les obres de les noves estacions. Aquests parcs tindran amplies zones verdes i facilitaran l’accés a les estacions.
Jo vull veure com fan les proves!!!!!!!