Atemptat contra la boca de metro Liceu
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Encara no han acabat
Pel que fa a aquesta qüestió, crec que encara no s'ha dit l'última paraula. A força de passar-hi vàries vegades, m'he fixat que no han coronat els pilars, en els quals encara queden al descobert els forjats col·locats en el motlle. Això, de cap manera pot ser definitiu. Per tant, encara no he perdut l'esperança de que restitueixin les capçaleres originals.pol wrote:Pero continua faltant la part de d'alt, aixi queda soso
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Que els possin!! i ja sera la ai carai!, per un cop TMB fa algo pensant amb la historia
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi haurà capçaleres
Avui hi he passat i sento haver-vos de comuniar que han coronat totes les pilastres amb una llosa. Tal com ho llegiu: totes, incloses les de la capçalera on abans hi havia el forjat amb el rètol de l'estació.
Deuria plantejar massa "problemes tècnics" fer-ho com estava abans...
Deuria plantejar massa "problemes tècnics" fer-ho com estava abans...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Enhorabona
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200803 ... 01423.html
El metro del Liceu recupera su barandilla modernista
La presión ciudadana ha logrado que se retiren las modernas de hace dos años
La parada del metro del Liceu vuelve a lucir sus barandas modernistas, que hace dos años habían sido sustituidas por unas de aluminio y cristal. La recuperación del antiguo paramento de hierro forjado ha sido posible tras la presión de ciudadanos que reivindicaban la reposición de las barandillas, al considerarlas un icono de la estación.
El Ajuntament de Barcelona ha decidido hacer una excepción a la normativa que homogeniza la imagen exterior de las estaciones del metro para reinstalar las barandas modernistas. De momento, se han recuperado las de las dos entradas más cercanas al mar, según ha informado TMB. Las dos entradas del lado montaña están todavía en obras y a la espera de la instalación de las barandas.
Las barandillas instaladas son las originales, según TMB, que ha añadido que antes de colocarlas se han restaurado. Debido a la ampliación de las entradas, se han tenido que añadir trozos modernos que siguen el diseño de las antiguas.
El metro del Liceu recupera su barandilla modernista
La presión ciudadana ha logrado que se retiren las modernas de hace dos años
La parada del metro del Liceu vuelve a lucir sus barandas modernistas, que hace dos años habían sido sustituidas por unas de aluminio y cristal. La recuperación del antiguo paramento de hierro forjado ha sido posible tras la presión de ciudadanos que reivindicaban la reposición de las barandillas, al considerarlas un icono de la estación.
El Ajuntament de Barcelona ha decidido hacer una excepción a la normativa que homogeniza la imagen exterior de las estaciones del metro para reinstalar las barandas modernistas. De momento, se han recuperado las de las dos entradas más cercanas al mar, según ha informado TMB. Las dos entradas del lado montaña están todavía en obras y a la espera de la instalación de las barandas.
Las barandillas instaladas son las originales, según TMB, que ha añadido que antes de colocarlas se han restaurado. Debido a la ampliación de las entradas, se han tenido que añadir trozos modernos que siguen el diseño de las antiguas.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'estètica segons l'Ajuntament
Per tant, cal deduir que les capçaleres han caigut víctimes d'una meravellosa normativa que entén tant d'estètica com jo del metabolisme de l'ornitorinc? Ja podria ben bé ser que impedirien la vista sobre la meravellosa caixa de vidre que dóna cabuda a l'ascensor...
Però bé, vistes les circumstàncies i tractant-se de qui es tracta, el resultat final pot considerar-se tot un èxit.
Però bé, vistes les circumstàncies i tractant-se de qui es tracta, el resultat final pot considerar-se tot un èxit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
A veure, és normal que es faci una normativa sobre mobiliari urbà, sobretot a Barcelona on hi ha més risc de hooligans, borratxos sense control, manifestacions...
Cal evitar que trenquin vidres, facin pintades, enganxin pegatines...
Però el que era inadmissible és que traiessin un monument. Ara no tirarem avall la Sagrada Familia perquè te massa parets i s'hi poden fer molts graffitis. Era de sentit comú recuperar aquestes boques de metro i sense la presió que heu fet molts d'aquest foro no hagués estat possible i us felicito. Hem recuperat un trocet de la nostra història i del nostre patrimoni.
Cal evitar que trenquin vidres, facin pintades, enganxin pegatines...
Però el que era inadmissible és que traiessin un monument. Ara no tirarem avall la Sagrada Familia perquè te massa parets i s'hi poden fer molts graffitis. Era de sentit comú recuperar aquestes boques de metro i sense la presió que heu fet molts d'aquest foro no hagués estat possible i us felicito. Hem recuperat un trocet de la nostra història i del nostre patrimoni.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Il·lògica total
A risc de crear un off-topic, permet-me unes observacions al respecte. Una cosa és una normativa que afecti la qüestió estètica i una altra una que impedeixi comportaments incívics. Doncs resulta que, en aquest cas, l'han pifiat en ambdós sentits. Perquè han volgut escorxar uns elements decoratius que, a més de ser-hi des de fa dècades, s'adiuen molt més amb el seu entorn que no pas aquelles capses de sabates envidrades que pretenien plantar-hi (perquè no em direu que els ascensors queden més bé amb el rerefons urbà que no pas les boques); i, a sobre, aquests elements estan fets d'uns materials molt més propensos als atacs de la guerrilla urbana.EUKibo wrote:A veure, és normal que es faci una normativa sobre mobiliari urbà, sobretot a Barcelona on hi ha més risc de hooligans, borratxos sense control, manifestacions...
Cal evitar que trenquin vidres, facin pintades, enganxin pegatines...
Ho sento molt, però amb tot aquest cúmul de despropòsits, combinat amb la solvència contrastada a la qual ens tenen acostumades les "nostres" autoritats, no em puc estar de sospitar que hi ha algú que hi suca de valent...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Deuen haver escrit l'article, per redimir-se de que fa dos anys, van ser els únics que no van publicar la carta
The others
Ara, reobren els altres dos accessos:
De TMB:
Demà es reobren els accessos costat muntanya
de l’estació de metro de Liceu (L3)
Les obres continuaran unes cinc setmanes més fins a completar la rehabilitació integral de la nau d’andanes
Demà dimecres, a les 5 del matí, hora de l’inici del servei, es tornaran a obrir els dos accessos a l’estació de Liceu de la línia 3 de metro pel costat muntanya, situats a l’altura del mercat de la Boqueria, que estaven tancats des del 6 de febrer per fer-hi treballs de rehabilitació. Les obres a l’estació continuaran encara unes cinc setmanes més, però es faran principalment a les nits, quan no hi ha servei, i es concentraran a partir d’ara en els acabats de la nau d’andanes.
Les obres fetes fins ara a Liceu han consistit a reconfigurar vestíbuls, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar màquines expenedores de bitllets i barreres de control del tipus més efectiu. S’han recrescut també les andanes, per evitar barreres arquitectòniques i deixar, juntament amb els ascensors, l’estació totalment adaptada a persones amb mobilitat reduïda. A l’exterior dels quatre accessos, s’hi han col·locat baranes de ferro amb l’anagrama de Gran Metro seguint el model original de 1925, d’acord amb el projecte del Departament d’Arquitectura i Projectes Urbans de l’Ajuntament de Barcelona.
Cost d’execució de 2,5 milions d’euros
Pel seu caràcter històric i la seva situació singular, al cor de la Rambla, el tractament de la part visible de l’estació serà molt cuidat i atractiu, segons el projecte de MBM Arquitectes i d’Estudi IDP. El cost d’execució és de 2,5 milions d’euros.
Les obres de TMB a Liceu, iniciades al juny de 2007, s’han programat en diverses fases, per minimitzar les afectacions als usuaris i permetre que l’estació continuï oberta al públic. Altres estacions amb obres en curs dins del mateix programa de rehabilitacions són les de Drassanes (L3), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
Barcelona, 22 d’abril de 2008
De TMB:
Demà es reobren els accessos costat muntanya
de l’estació de metro de Liceu (L3)
Les obres continuaran unes cinc setmanes més fins a completar la rehabilitació integral de la nau d’andanes
Demà dimecres, a les 5 del matí, hora de l’inici del servei, es tornaran a obrir els dos accessos a l’estació de Liceu de la línia 3 de metro pel costat muntanya, situats a l’altura del mercat de la Boqueria, que estaven tancats des del 6 de febrer per fer-hi treballs de rehabilitació. Les obres a l’estació continuaran encara unes cinc setmanes més, però es faran principalment a les nits, quan no hi ha servei, i es concentraran a partir d’ara en els acabats de la nau d’andanes.
Les obres fetes fins ara a Liceu han consistit a reconfigurar vestíbuls, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar màquines expenedores de bitllets i barreres de control del tipus més efectiu. S’han recrescut també les andanes, per evitar barreres arquitectòniques i deixar, juntament amb els ascensors, l’estació totalment adaptada a persones amb mobilitat reduïda. A l’exterior dels quatre accessos, s’hi han col·locat baranes de ferro amb l’anagrama de Gran Metro seguint el model original de 1925, d’acord amb el projecte del Departament d’Arquitectura i Projectes Urbans de l’Ajuntament de Barcelona.
Cost d’execució de 2,5 milions d’euros
Pel seu caràcter històric i la seva situació singular, al cor de la Rambla, el tractament de la part visible de l’estació serà molt cuidat i atractiu, segons el projecte de MBM Arquitectes i d’Estudi IDP. El cost d’execució és de 2,5 milions d’euros.
Les obres de TMB a Liceu, iniciades al juny de 2007, s’han programat en diverses fases, per minimitzar les afectacions als usuaris i permetre que l’estació continuï oberta al públic. Altres estacions amb obres en curs dins del mateix programa de rehabilitacions són les de Drassanes (L3), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
Barcelona, 22 d’abril de 2008
Baranes de Boqueria
Avui hem passat per la Rambla, i he fet unes fotos dels accessos Boqueria, han quedat molt macos, i tot i que no eren originalment del Gran Metro, han quedat molt bé:
- Attachments
-
- bocaliceu.jpg (74.27 KiB) Viewed 6949 times
-
- bocaliceu2.jpg (87.26 KiB) Viewed 6945 times
Més forjats
I ara, a pels forjats amb anunci de parada!!!!
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=454027
El PP demana recuperar els rètols forjats de la parada de metro del Liceu
ACN // 08.10.2008 // 18.52 h
Barcelona.- Alberto Fernández, president del grup municipal Popular a l'Ajuntament de Barcelona ha reclamat recuperar els retols forjats que estaven situats a l'entrada de les boques de metro de la parada de Liceu en les Rambles. Aquesta parada va ser inaugurada l'any 1925 com a part de la prolongació del Gran Metro de Barcelona entre Liceu i Lesseps i els rètols lluminosos d'estil modernista es van instal·lar l'any 1968 quan es va reformar aquesta estació substituint els anteriors de 1925. El president del PP ha explicat que després de dos anys d'obres els panells forjats que presidien les estacions del Liceu en la línia 3 no han estat retornats un cop han acabat les millores en aquesta estació.
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=454027
El PP demana recuperar els rètols forjats de la parada de metro del Liceu
ACN // 08.10.2008 // 18.52 h
Barcelona.- Alberto Fernández, president del grup municipal Popular a l'Ajuntament de Barcelona ha reclamat recuperar els retols forjats que estaven situats a l'entrada de les boques de metro de la parada de Liceu en les Rambles. Aquesta parada va ser inaugurada l'any 1925 com a part de la prolongació del Gran Metro de Barcelona entre Liceu i Lesseps i els rètols lluminosos d'estil modernista es van instal·lar l'any 1968 quan es va reformar aquesta estació substituint els anteriors de 1925. El president del PP ha explicat que després de dos anys d'obres els panells forjats que presidien les estacions del Liceu en la línia 3 no han estat retornats un cop han acabat les millores en aquesta estació.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
No els faran massa cas, pero està bé que surti a la premsa, mai se sap amb quin tema els diaris es poden capficar i els politics fan mes cas del que surt als diaris.........
Per cert, potser hauriem de començar a parlar de la tanca de ferro de la entrada a les cotxeres de Lutxana, encara hi es pero en les planols del 22@ es veu un nou edifici a tocar de la cantonada i els precedents no son massa bons,,........a veure si ens passara el mateix
Per cert, potser hauriem de començar a parlar de la tanca de ferro de la entrada a les cotxeres de Lutxana, encara hi es pero en les planols del 22@ es veu un nou edifici a tocar de la cantonada i els precedents no son massa bons,,........a veure si ens passara el mateix
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Tornant al tema de le "boques" actuals aquestes no crec que durin tant com les velles, ahir mateix a la sortida de davant del Liceu, mirant cap a la muntanya (Entrada Lesseps), ja se que arriba mes lluny pero jo soc classic, a la primera pilona de l'esquerra just on començen les escales hi ha una cantonada superior que esta esberlada, suposo fruit d'algun cop, el troç trencat (que no trenscat) es molt petit pero la cantonada esta "escantillada", el que em fa veure que el material de les pilones no es molt resistent, a veure si puc fer una foto.
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Ai, que patirem!!!
Però els forjats, sí que són de ferro, oi?
Però els forjats, sí que són de ferro, oi?
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Si que patirem, si...
PD: Si seguim així, destrosant ''l'art barceloní'', també destrossaràn la Sagrada Família, amb aixó de l'ave .
Salutacions
PD: Si seguim així, destrosant ''l'art barceloní'', també destrossaràn la Sagrada Família, amb aixó de l'ave .
Salutacions
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Amb el que va costar que les posessin només faltaria que ara es caiguessin a trossos.... que encara els passaria pel cap tornar a les d'abans amb l'excusa de que són més fàcils de substituir en cas de sofrir danys.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
MetroBCN wrote:també destrossaràn la Sagrada Família, amb aixó de l'ave .
Comentari pixada de test. No fotem, no fotem. Que això és 100% Acebillo-style...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
JaMiRo! wrote:MetroBCN wrote:també destrossaràn la Sagrada Família, amb aixó de l'ave .
Comentari pixada de test. No fotem, no fotem. Que això és 100% Acebillo-style...
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Males notícies
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
La parada de metro de Liceu no recuperará los rótulos forjados
EL CAMBIO. De arriba abajo, la estación original, con pináculos y rótulos, la primera reforma, y la actual, con forjados solo en la barandilla. Foto: GUILLERMO MOLINER
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Pese a que se prolongó durante tres años, la reforma interior y exterior de la parada de metro de Liceu ha quedado incompleta. Al menos eso opinan varias entidades ciudadanas y el grupo municipal del PP, que aseguran que el ayuntamiento ha incumplido el compromiso de conservar los forjados que decoraban las dos bocas de acceso en la Rambla.
La empresa pública de la Generalitat Gisa y Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) iniciaron en el 2005 una profunda rehabilitación de la histórica estación, inaugurada en 1925. En una primera fase se instalaron dos ascensores de acceso y, posteriormente, se ejecutó la reforma arquitectónica. Esta fue compleja por el reducido tamaño de la estación --tiene los andenes más pequeños de la red-- su antigüedad y ubicación. Durante las obras se hallaron incluso restos arqueológicos.
Según los denunciantes, la reforma exterior contemplaba inicialmente la eliminación de todos los forjados, tanto los de las barandillas como los pináculos y los rótulos luminosos. Estos destacaban por su inspiración modernista, que evocaba las famosas paradas de estilo art nouveau del metro de París, y por incluir el anagrama de la compañía Gran Metro de Barcelona (GMB), responsable de la construcción de la primera línea de ferrocarril metropolitano de la ciudad, entre la plaza de Catalunya y la de Lesseps (1924), y su posterior prolongación hasta Liceu. Esta parada se había convertido, con el paso del tiempo, en la última que conservaba esa decoración, lo que originó una campaña ciudadana para reclamar su restauración.
VIDRIO Y ALUMINIO
Los forjados se retiraron y la parada se hizo con los elementos estándar del resto de la red: barandillas de vidrio y aluminio y rótulos con nuevo diseño y anagrama. Sin embargo, el ayuntamiento aceptó finalmente recuperar los elementos originales, aunque adaptándolos a la actual normativa. Y ahí es donde está el quid de la cuestión, ya que lo único que se ha repuesto han sido las barandillas y el símbolo de GMB. Según fuentes de TMB, el resto de elementos incumplen los parámetros técnicos y de seguridad. También ponen en duda el verdadero valor patrimonial de los forjados. "No son modernistas, ni tampoco resisten comparación artística alguna con el referente de París", explican.
Los defensores de la restauración íntegra reconocen que eran una "reproducción," pero matizan que se habían consolidado como un "icono" de la ciudad. Alberto Fernández Díaz (PP) comparte ese extremo: "Representan la imagen tradicional de la Barcelona artística y forman parte de la personalidad de la Rambla".
La rehabilitación interior, a la que TMB quiso darle un tratamiento especial por su simbolismo, tampoco se ha concluido como estaba previsto. El proyecto incluía entre los nuevos plafones de diseño, con hojas de plataneros dibujadas, imágenes que aludían a edificios emblemáticos de la Rambla (la ópera, la Boqueria, la plaza Reial o la Virreina). Sin embargo, estas vitrinas se han acabado ocupando con anuncios publicitarios. Según TMB, se trata de una solución provisional, a la espera de una segunda fase, aunque esta no tiene una fecha concreta.
La parada de metro de Liceu no recuperará los rótulos forjados
EL CAMBIO. De arriba abajo, la estación original, con pináculos y rótulos, la primera reforma, y la actual, con forjados solo en la barandilla. Foto: GUILLERMO MOLINER
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Pese a que se prolongó durante tres años, la reforma interior y exterior de la parada de metro de Liceu ha quedado incompleta. Al menos eso opinan varias entidades ciudadanas y el grupo municipal del PP, que aseguran que el ayuntamiento ha incumplido el compromiso de conservar los forjados que decoraban las dos bocas de acceso en la Rambla.
La empresa pública de la Generalitat Gisa y Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) iniciaron en el 2005 una profunda rehabilitación de la histórica estación, inaugurada en 1925. En una primera fase se instalaron dos ascensores de acceso y, posteriormente, se ejecutó la reforma arquitectónica. Esta fue compleja por el reducido tamaño de la estación --tiene los andenes más pequeños de la red-- su antigüedad y ubicación. Durante las obras se hallaron incluso restos arqueológicos.
Según los denunciantes, la reforma exterior contemplaba inicialmente la eliminación de todos los forjados, tanto los de las barandillas como los pináculos y los rótulos luminosos. Estos destacaban por su inspiración modernista, que evocaba las famosas paradas de estilo art nouveau del metro de París, y por incluir el anagrama de la compañía Gran Metro de Barcelona (GMB), responsable de la construcción de la primera línea de ferrocarril metropolitano de la ciudad, entre la plaza de Catalunya y la de Lesseps (1924), y su posterior prolongación hasta Liceu. Esta parada se había convertido, con el paso del tiempo, en la última que conservaba esa decoración, lo que originó una campaña ciudadana para reclamar su restauración.
VIDRIO Y ALUMINIO
Los forjados se retiraron y la parada se hizo con los elementos estándar del resto de la red: barandillas de vidrio y aluminio y rótulos con nuevo diseño y anagrama. Sin embargo, el ayuntamiento aceptó finalmente recuperar los elementos originales, aunque adaptándolos a la actual normativa. Y ahí es donde está el quid de la cuestión, ya que lo único que se ha repuesto han sido las barandillas y el símbolo de GMB. Según fuentes de TMB, el resto de elementos incumplen los parámetros técnicos y de seguridad. También ponen en duda el verdadero valor patrimonial de los forjados. "No son modernistas, ni tampoco resisten comparación artística alguna con el referente de París", explican.
Los defensores de la restauración íntegra reconocen que eran una "reproducción," pero matizan que se habían consolidado como un "icono" de la ciudad. Alberto Fernández Díaz (PP) comparte ese extremo: "Representan la imagen tradicional de la Barcelona artística y forman parte de la personalidad de la Rambla".
La rehabilitación interior, a la que TMB quiso darle un tratamiento especial por su simbolismo, tampoco se ha concluido como estaba previsto. El proyecto incluía entre los nuevos plafones de diseño, con hojas de plataneros dibujadas, imágenes que aludían a edificios emblemáticos de la Rambla (la ópera, la Boqueria, la plaza Reial o la Virreina). Sin embargo, estas vitrinas se han acabado ocupando con anuncios publicitarios. Según TMB, se trata de una solución provisional, a la espera de una segunda fase, aunque esta no tiene una fecha concreta.