Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by metring »

En diverses ocasions, s'ha parlat de que per viatjar entre Catalunya i País Basc, hi han molts pocs trens, i a sobre, són bastant antics, com el Talgo III, que continua fent viatges entre les dues comunitats. Un servei d'Avant seria fantàstic per unir-les, cosa que seria imprescindible, a aquestes alçades, i amb més freqüències.

En quant als autobusos, tampoc fan masses serveis, i els avions, per exemple, viatjar a Donosti, ciutat molt important, tant nacional com internacionalment, té uns preus absolutament prohibitius, cosa que no es pot entendre de cap manera.

Què creieu vosaltres? Quines alternatives més de viatge s'haurien de fer?
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by genissimon »

Tenint en compte els horaris actuals d'AVE entre Barcelona i Saragossa i que a Saragossa hi ha canviador d'ample sistemes Talgo-RD i CAF-Brava, es podria substituir el material actual del talgo Miguel de Unamuno per trens sèrie 120 o 130.

Amb aquest senzill canvi de material rodant, es guanyarien gairebé dues hores entre Barcelona i Saragossa, ja comptant uns 10 minuts per fer el pas pel canviador d'ample.

Cal tenir en compte que el Talgo Covadonga/Finisterre (a Gigón) "només" triga 3h42' entre Barcelona i Saragossa (via Valls-Lleida), mentre que el Miguel de Unamuno triga 4h13' (via Tarragona-Reus-Lleida). A la inversa (de Saragossa a Barcelona), 4h16' i 4h36', respectivament.

Amb aquesta senzilla operació s'arribaria en unes 7h15' a Bilbao i en unes 6h35' a Irún des de Barcelona. El Miguel de Unamuno seria una mica menys inhumano.

Salut !!

Metring: Suposo que et referies a un servei tipus ALVIA (llarga distància amb part del recorregut en via d'alta velocitat) i no a un servei AVANT (regionals en via d'alta velocitat).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by metring »

genissimon wrote:
Metring: Suposo que et referies a un servei tipus ALVIA (llarga distància amb part del recorregut en via d'alta velocitat) i no a un servei AVANT (regionals en via d'alta velocitat).
Si, si, tens raó. Arriba un moment en que et fas un embolic amb tant nom que comença amb "a" :x
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by Santfeliuenc »

Hola,

El pasado domingo 31 de agosto en "El Correo" (periódico que se edita en Vizcaya y Álava) ya se anunciaban servicios Alvia para septiembre entre el País Vasco y Cataluña. Se ahorrarán unas 2 horas y Vitoria será la primera capital en disfrutar de esos servicios Alvia. Después irá San Sebastián y por último Bilbao. Por cierto, debido a esto suprimirán los trenes nocturnos habituales.
:x

Es increible que ahora se tarden 9 horas en tren entre Bilbao y Barcelona y que el supuesto "ahorro" consista tan solo en reducir el tiempo entre las dos capitales en 2 horas para dejarlo en nada menos que... ¡¡¡siete horas!!! mientras que ir en coche supone entre 5 y 6 y el avión lo hace en 50 minutos.

Lo que hace falta de una vez por todas es una línea de alta velocidad en el valle del Ebro entre Zaragoza, Logroño y Vitoria que permita unir la actual infraestructura entre Zaragoza y Barcelona a la actualmente en construcción "Y-vasca". De esta manera y a velocidades trmendamente competitivas, Bilbao y Barcelona (unos 600 km) estarían a 3-4 horas en AVE, con lo que el tren sería más competitivo que el avión. Un AVE que saliese de Barcelona a las 8:00 de la mañana estaría en Bilbao al mediodía para la hora de comer (y viceversa).

Es inaudito que aún hoyse tarden 9 horas en tren.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pitjor, a Galícia

Post by Guigui »

Més esperpèntic és el cas de Galícia. El dia que estigui feta la LAV cap a França, es trigarà a Londres la meitat que a Vigo o La Corunya.

:boig2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by Santfeliuenc »

Hola,

De ahí que al tramo que falta entre Zaragoza y Vitoria de alta velocidad (el resto entre Barcelona y Bilbao está en marcha o en obras), hay que añadir la alta velocidad entre Bilbao y La Coruña en paralelo a la costa del Cantábrico, lo cual acercaría Galicia de una manera inusitada al Mediterráneo y a Barcelona.

Pero un "BCN-Bilbao" por el eje del Ebro es algo que se cae por su propio peso. Es inadmisible que no se aceleren las obras para poder ir en AVE entre estas 2 ciudades tan importantes y unir Cantábrico y Mediterráneo a través de Lleida y Zaragoza.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Van contra la realitat

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:Pero un "BCN-Bilbao" por el eje del Ebro es algo que se cae por su propio peso. Es inadmisible que no se aceleren las obras para poder ir en AVE entre estas 2 ciudades tan importantes y unir Cantábrico y Mediterráneo a través de Lleida y Zaragoza.
Sobre tot, mentre ja s'ha fet una LAV Madrid-Toledo o Saragossa-Osca que, amb tots els respectes, no tenen ni de bon tros la utilitat que tindria un eix de l'Ebre per la seva projecció com a corredor Mediterrani-Cantàbric.

Però l'Espanya centralista, radial i centrípeta no entén altra cosa. Pel mateix motiu, la connexió entre Tarragona i Castelló arribarà tardíssim, perquè no hi havia ningú amb prou pesquis al Ministerio per entendre que el Corredor Mediterrani és, d'acord amb el PIB, la mare dels ous de l'economia espanyola.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Van contra la realitat

Post by UT596001 »

Guigui wrote:Sobre tot, mentre ja s'ha fet una LAV Madrid-Toledo o Saragossa-Osca que, amb tots els respectes, no tenen ni de bon tros la utilitat que tindria un eix de l'Ebre per la seva projecció com a corredor Mediterrani-Cantàbric.
Saragossa-Osca té tant de LAV com la Manresa-Lleida. Allò és una línia convencional amb ample UIC com una casa.

A part d'això, dic jo que a Osca també paguen impostos i també tenen dret a que de tant en tant caigui algun euro per allà...
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Van contra la realitat

Post by victorcasta »

UT596001 wrote:
Guigui wrote:Sobre tot, mentre ja s'ha fet una LAV Madrid-Toledo o Saragossa-Osca que, amb tots els respectes, no tenen ni de bon tros la utilitat que tindria un eix de l'Ebre per la seva projecció com a corredor Mediterrani-Cantàbric.
Saragossa-Osca té tant de LAV com la Manresa-Lleida. Allò és una línia convencional amb ample UIC com una casa.

A part d'això, dic jo que a Osca també paguen impostos i també tenen dret a que de tant en tant caigui algun euro per allà...
Una cosa és que els seus ciutadans paguin els mateixos impostos i una altra és dotar les ciutats o poblacions amb unes infraestructures adequades per al seu volum de població, perquè després, quan es tenen uns serveis AVE i Avant que van BUITS, ens queixem que el Govern despilfarra els diners públics. És absurd pretendre que els governs inverteixin el mateix en una ciutat d'un milió i mig d'habitants amb una de 20.000.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Pitjor, a Galícia

Post by davida »

Guigui wrote:Més esperpèntic és el cas de Galícia. El dia que estigui feta la LAV cap a França, es trigarà a Londres la meitat que a Vigo o La Corunya.
:boig2
No fa falta la LAV a França desde fa temps, s'arriba mes rapid en tren a Londres que a Vigo desde Barcelona.

Barcelona Londres 12h43
Barcelona Estacion de Franca 08:45 TLG 73 Montpellier Saint-Roch 13:22
Montpellier Saint-Roch 14:23 TGV 6212 Paris Lyon 17:49
Paris Nord Eurostar 19:13 EST 9055 Londres 20:28 -> 21:28 hora de Barcelona

Barcelona a Vigo avui 15h48 la setmana que ve 13h45
Tren 00623 Covadonga Barcelona 07:03 Vigo 22:52 -> fins 15/9
Tren 00623 Covadonga Barcelona 09:20 Vigo 23:05 -> Apartir 16/9
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Van contra la realitat

Post by UT596001 »

victorcasta wrote:Una cosa és que els seus ciutadans paguin els mateixos impostos i una altra és dotar les ciutats o poblacions amb unes infraestructures adequades per al seu volum de població, perquè després, quan es tenen uns serveis AVE i Avant que van BUITS, ens queixem que el Govern despilfarra els diners públics. És absurd pretendre que els governs inverteixin el mateix en una ciutat d'un milió i mig d'habitants amb una de 20.000.
Els trens van buits perquè el servei està pèssimament plantejat: política comercial totalment errònia, horaris infumables, material inadecuat i per acabar-ho d'adobar pèssima situació de l'estació a Saragossa. Et recordo que ALOSA té autobusos cada 30 minuts de Saragossa a Osca que van plens.

Si no s'inverteix, el servei no és competitiu, i com no és competitiu no s'inverteix...
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Por mi parte comentar, como ha adelantado Robert, que no tengo absolutamente nada en contra de que se hagan cosas como invertir en líneas que abastezcan ciudades poco "agraciadas" con anterioridad como lo puedan ser Huesca o Toledo, que han sido las que se han nombrado aquí. Perfecto, se ha de invertir y yo estoy de acuerdo.

Ahora bien, en mi caso lo que he tratado de decir, no es que no se hagan esas inversiones o que las mismas estén mal, sino que... paralelamente, de forma simultánea, a la vez... han de realizarse tramos tan importantes como aquellos de los que se está hablando y tratando aquí.

El unir la estación del Camp de Tarragona con Castellón para hacer llegar el AVE a Valencia desde Francia es esencial. Y estamos hablando, no de construir la línea entera de raíz, sino del tramito que falta. Y para completar el eje del valle del Ebro y poder unir Barcelona y Cataluña con Bilbao y todo el País Vasco, tampoco estamos hablando de construir la línea entera de la nada, sino que simplemente y como la "Y-vasca" está en obras ya por un lado, y el tramo entre Zaragoza y Barcelona ya está en servicio por el otro... tan solo se está a falta de unir Zaragoza con Vitoria pasando por Tudela y Logroño. Tampoco queda tanto por hacer, tampoco es tan difícil y ni muchísimo menos, costoso.

¿Ha de llegar el AVE a Toledo? por supuesto, pero puestos ya a que llegue, que lo haga en condiciones y como Dios manda ya que lo que hay actualmente es una chapuza como una casa, puesto que Toledo debería haber sido desde el principio una estación más del recorrido de la línea Madrid-Sevilla de AV. ¿Por qué Toledo no es una estación dispuesta linealmente en el trazado a Sevilla? pues porque se hicieron mal las cosas desde el principio y nadie protestó ya que tanto la Junta de Castilla-la-Mancha como el gobierno central eran del mismo color. Se ha definido Toledo, para mayor escarnio capital de Castilla-la-Mancha, como dependiente de Madrid y el ramal construido para el Avant, que no el AVE, se desvía de la línea de Sevilla, unos pocos kilómetros más allá. ¿Qué pasa ahora si alguien de Ciudad Real, Puertollano y las estaciones del sur como Málaga, Córdoba y Sevilla (y prolongaciones posteriores a Cádiz o Huelva) quieren sacar un billete de AVE a Toledo? ¿suben hasta Madrid y luego bajan otra vez porque el primer día se nos olvidó que Toledo estaba allí?

Pues nada. Como siempre os recuerdo, estas son precisamente las cosas que pasan cuando se hace todo de forma rápida y sin pensar y teniendo en cuenta irrisorias diferencias de dinero. Igual pasar por Toledo retrasaba tener la línea a tiempo para la EXPO' 92 de Sevilla y era unos pocos milloncejos más cara por tener que construir una estación más. Pero ahora vemos que es una cagada como una casa, que tenemos un ramal que hace dependiente a Toledo de Madrid y que cuando Madrid se canse y no le salgan rentables los Avant a Toledo, los eliminarán dejando a la capital de Castilla-la-Mancha sin ferrocarril decente. Que lo hagan desde Madrid... bueno, pero que la Junta de Castilla-la-Mancha lo permita...

Sí, se ha de llegar a Huesca y a Toledo, de acuerdo, pero siempre y cuando los tramos del Mediterráneo y el eje del Ebro tengan, al menos, el mismo tratamiento y se destinen los mismos esfuerzos inversores y humanos para acabar las obras. Caso de no ser así, entonces es cuando se han de establecer los sistemas de prioridades y en este punto, ¿qué le vamos a hacer? para mi es prioritario establecer un eje ferroviario de AV paralelo al valle del Ebro que no el llegar a Huesca ni tampoco el hacer el ramal de Toledo que para mi quedarían para después. Primero: AV en el valle del Ebro y en el Mediterráneo y luego después, llegadas varias y ramales diversos a Toledo, Segovia, Huesca, etc.

Todos con AVE e inversiones para todos, sí, pero priorizando allá donde hace más falta y donde se sirve a un mayor número de población. Vamos, al menos a mi me parece lo más lógico.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by metring »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3009158

Tren a Euskadi

la columna

IMMA MERINO.

Encara que hi dediqui l'espai d'una columna, cada viatge en un tren de llarg recorregut aporta material per a una tribuna d'aquest diari. En el cas que el llarg recorregut sigui d'un lloc de Catalunya a un altre del País Basc, l'experiència podria ser suficient per donar peu a un llibre o, més aviat, a un memorial de greuges o una novel·la escrita des dels més alts cims de la desesperació. No és que hagués oblidat l'experiència, però posem-hi que determinades circumstàncies personals, per no dir que concretament econòmiques, em van dur fa poc a repetir el viatge en Talgo de Barcelona a Sant Sebastià. És un Talgo, però deu ser el més vetust i incòmode que la Renfe deu tenir a l'abast per posar en circulació. Que l'anomenin Miguel de Unamuno no sé si es correspon a un determinat criteri literari. En tot cas, a la Renfe encara es deu tenir pitjor opinió de Pío Baroja, perquè amb el nom de l'autor d'El árbol de la ciencia s'ha batejat el tren expreso de nit que suposadament comunica Barcelona amb el País Basc. Un vertader horror, un patiment nocturn que, durant dues hores, para en una estació aragonesa de la qual no recordo el nom. Si el Talgo diürn provoca «angustia» unamuniana, l'expreso nocturn condemna a una mena d'abúlia de personatge de Baroja.

Des de fa un cert temps tinc la sensació que el tren pot ser el mitjà de transport més modern i a la vegada pot ser el més vell. Dins del sistema centralista-radial característic de l'Estat espanyol, des de Madrid cap a la resta tendeix a la modernitat. A Catalunya, sovint, encara se sent que és vell. Però quan es tracta de comunicar amb el País Basc, el tren renova un antic insult. És una paranoia? No ho crec. En tot cas, cada viatge fa sospitar que no és casual aquest mal servei. En fi, que no hi ha més remei que prendre-s'ho amb calma o com una oportunitat per fer amics. Quan vaig començar el viatge, vaig mirar malament la viatgera del costat: no parava de telefonar. Quan vam arribar a Sant Sebastià, ella ja m'havia explicat mitja vida. I era prou interessant.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La "prova del cotó fluix" de la radialitat

Post by Guigui »

Ja que, en aquest fil, s'està parlant molt de la concepció centralista i radial de la xarxa ferroviària espanyola, posem-hi casos pràctics: Fora de l'Euromed, algú coneix una connexió que no passi per Madrid i que tingui un servei decent*?

* Amb horaris i freqüències competitives, material tècnicament avançat i ben mantingut i bona relació qualitat-preu?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by davida »

De GL/AVE no hi ha cap relación tranversal, fora del Barcelona Valencia, amb un bon servei.
L'excepción son els serveis de MD hi ha uns quants serveis bastant decents fora de Madrid:
- Girona - Barcelona - Tarragona
- Malaga - Cordoba - Sevilla (convencional + Avant)
- Sevilla - Cadiz
- Vigo - A Coruña. S'esta convertint a alta velocitat, amb mes de 60km de traçat nou, disenyat per 250km/h, ja en servei, on els trens esta limitats a 160km/h fins la electrificació i conversio a UIC. Un tren cada hora.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Regionals en estat lamentable

Post by Guigui »

El servei dels MD a Girona i Tarragona dista molt de ser decent, per les nombroses incidències que s'hi esdevenen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by metring »

Us demano que obriu un fil apart, per parlar d'altres llocs mal comunicats amb Catalunya, please ;)

Mentrestant, :topic
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Ara millorarà una mica

Post by metring »

http://www.finanzas.com/noticias/econom ... -tren.html

Renfe unirá Bilbao y Barcelona con un tren Alvia de alta velocidad que empleará seis horas y media en el trayecto

Renfe pondrá en servicio un nuevo tren Alvia, de alta velocidad y rodadura desplazable, a partir del 14 de diciembre entre Bilbao y Barcelona, y regreso, que permitirá reducir el tiempo de viaje respecto al tren Nocturno Estrella Pío Baroja en cuatro horas, al circular entre Zaragoza y Barcelona por la línea de alta velocidad. De este modo, se emplearán seis horas y media en el trayecto entre la ciudad condal y la capital vizcaína.

Este tren entrará en servicio el día 14 tanto en el recorrido Bilbao-Barcelona como en el que sale de Barcelona con destino Bilbao. Completará todos los días los 660 kilómetros que separan las dos ciudades, 323 de ellos por vía de ancho internacional de Alta Velocidad.

El nuevo tren Alvia, que circulará a diario, sustituye al actual tren nocturno Estrella Pío Baroja. Con lo que el servicio diario entre Bilbao y Barcelona queda configurado con un Talgo por la mañana y un Alvia por la tarde. Con este nuevo tren, que dispone de 237 plazas, aumenta la oferta de asientos para viajar a Barcelona, ya que en el Estrella el máximo de plazas ofertadas en cada trayecto es de 124.

Los nuevos trenes Alvia que comenzarán a prestar servicio el 14 de diciembre forman parte de los 560 nuevos trenes que Renfe pondrá en servicio en el período 2004-2010. De hecho, la Unión de la Industria Ferroviaria Europea (UNIFE), en su estudio Worldwide Rail Market ha certificado que Renfe dispondrá en 2010 de la flota de trenes "más moderna" de Europa.

Este nuevo servicio, junto con el que, también a partir del 14 de diciembre, partirá de Irún y San Sebastián a Barcelona, configura una mejora de las comunicaciones ferroviarias entre las capitales de Cataluña y Euskadi, ya que, desde el pasado 15 de septiembre, circula a diario otro Alvia S120 que comunica Vitoria con Lleida, Tarragona y Barcelona.

Durante el pasado año, 124.000 viajeros utilizaron los trenes de Renfe para desplazarse entre las comunidades autónomas de Cataluña y Euskadi, cifra que probablemente sea superada con la puesta en servicio de este nuevo Alvia S120.

Los nuevos servicios Alvia tendrán un tiempo de viaje de 6 horas y 28 minutos en la relación Barcelona-Bilbao y 6 horas y 35 minutos en el recorrido Bilbao-Barcelona. La salida de Bilbao será a las 16.45 horas y llegada a Barcelona a las 23.20 horas. La salida de la ciudad condal será a las 8.48 horas y llegada a la capital vizcaína a las 15.16 horas.

El precio del billete Bilbao-Barcelona oscila entre los 57,6 euros en clase turista hasta los 89,3 en clase preferente. Este tren dispone de un importante número de plazas para su venta mediante las tarifas "Web" (compra antes de 15 días) y "Estrella" (compra antes de una semana), que permiten un descuento del 60 y el 40 por ciento, respectivamente sobre la tarifa general.

A este tren se le aplicará el compromiso de puntualidad del servicio Alvia, por el que se indemnizará de los posibles retrasos en tres franjas horarias: retraso superior a 20 minutos (devolución del 25% del importe del billete), retraso superior a 40 minutos (devolución del 50%), o demoras superiores a 60 minutos (devolución del 100% del billete).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Flota més moderna, i què?

Post by Guigui »

metring wrote:Los nuevos trenes Alvia que comenzarán a prestar servicio el 14 de diciembre forman parte de los 560 nuevos trenes que Renfe pondrá en servicio en el período 2004-2010. De hecho, la Unión de la Industria Ferroviaria Europea (UNIFE), en su estudio Worldwide Rail Market ha certificado que Renfe dispondrá en 2010 de la flota de trenes "más moderna" de Europa.
Mentre tot el que no sigui AVE i rodalia Madrid segueixi fotent la pena que fa, ja poden cridar ous a vendre. Renfomentadif no deixa d'anar amb una mà al davant i una altra al darrere, per molts anells amb brillants que porti.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Mala comunicació transports entre Catalunya i País Basc

Post by wefer »

Més de 6 hores per fer 600 Km? I a Madrid, per la mateixa distància, només es triguen dues hores i mitja? I ens ho venen com una gran millora?
Aquí falla alguna cosa :nono I sort que bona part del trajecte es fa servir la via de Madrid, que si no ens aniríem a les 10 hores!!!! Molt aviat serà més ràpid anar de Barcelona a Bilbao passant per Madrid, que directe. Visca la radialitat!!!
Per quan l'alta velocitat Barcelona-Saragossa-País Basc?
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”