HSR-350x: Corea dissenya un nou tren d'Alta Velocitat

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

HSR-350x: Corea dissenya un nou tren d'Alta Velocitat

Post by wefer »

Avui m'he assabentat que Corea del Sud està a punt de presentar un nou tren desenvolupat totalment amb tecnologia pròpia i capaç d'arribar als 350 Km/h de velocitat normal.

Es veu que estan tenint molts problemes amb els trens d'Alstom que van comprar per la seva línia d'Alta Velocitat (una evolució de la sèrie 100 de Renfe o els TGV francesos), sobretot per obtenir els recanvis que han de venir expressament de França. Això, els ha portat fins i tot a l'extrem d'haver d'inutilitzar alguns trens per fer-los servir per treure peces i fer-ne funcionar altres (canibalitzar), tenint en compte que són trens nous :?

En part per això, han decidit optar per la via "asiàtica": agafar la tecnologia "occidental", millorar-la, i construir-la ells mateixos a meitat de preu. Per si no n'hi hagués prou, s'han aliat amb els turcs per produïr allà també els mateixos trens i poder agafar, també, el mercat europeu. A veure si se'n surten.

Més informació:
http://en.wikipedia.org/wiki/HSR-350x
http://www.krri.re.kr/cyber/publication ... R-350x.pdf
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: HSR-350x: Corea dissenya un nou tren d'Alta Velocitat

Post by Renfe451 »

Per ser el prototip no está gens malament.

Salutacions
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: HSR-350x: Corea dissenya un nou tren d'Alta Velocitat

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:Es veu que estan tenint molts problemes amb els trens d'Alstom que van comprar per la seva línia d'Alta Velocitat (una evolució de la sèrie 100 de Renfe o els TGV francesos), sobretot per obtenir els recanvis que han de venir expressament de França. Això, els ha portat fins i tot a l'extrem d'haver d'inutilitzar alguns trens per fer-los servir per treure peces i fer-ne funcionar altres (canibalitzar), tenint en compte que són trens nous :?
wefer, on has vist aquesta info?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”