Series 1000 inspirades per unitats DB?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Series 1000 inspirades per unitats DB?

Post by Vox »

Nota de l'administració: fil resultant de la combinació dels temes Series 1000 inspirades per unitats DB?i Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro


Hola,

Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa així.

I em va recordar un catàleg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catàleg, se que eren DB.

Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?

Vox
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

DB 624
Image

Imagino que encara circulen, perquè les fotos següents són d'una notícia del 6 de gener passat, a Szczecin (nord-oest de Polònia). Si algú sap alemany...: http://www.bahn-in-pommern.de/aktuell/050106.htm
Image
Image
Image
Image[/url]
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Si! es aquest, gràcies!

Sembla més un rodalies que no pas un metro, no?

Vox
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

aixo es un tren regional : "Regionalbahn" l'alemany es complicat pero fins aqui arribem.

El que no entenc es com s'han inspirat el un regional per crear unes unitats de metro.Aquestes unitats deuen ser molt bones...
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

doncs a part de tenir vidres corbats, no veig jo la similitud :x
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Post by El LLOP »

Nota de l'administració: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=8024
victorcasta wrote:
sortrens wrote:

Un Catalunya Exprés a màxima velocitat (en servei Mitja distància sense parar a cap estació) i Una unitat sèrie 5000 o 9000 del Metro (en servei sense parar a cap estació de qualsevol linia del metro de Barcelona) quina corre més? Son més potents les unitats Catalunya Exprés de Renfe o del Metro?

Un Catalunya Exprés té velocitats màximes de 140 o 160 km/h, depenent de les unitats, i un tren de la sèrie 5000 i 9000 té una velocitat màxima de 80 km/h. Així que fes números...
només una puntualització: tots els trens del FCMB (incluits els 1000's) estan limitats, uns electrònicament i els altres elèctricament, als 70-90 km/h per raons tècniques com poden ser esforç de les subcentrals, comoditat del passatge, i sobretot infraestructura (vibracions, gàlib de túnels, etc). Quan van fer les proves dels 2100 (tram Pubilla-Badal via 1) li vaig preguntar a un operari a quina velocitat podria anar el tren i em va comentar que podria sostenir sense dificultat els 110 km/h. De fet la prova consistia en comprovar si el sistema de seguretat funcionava correctament: sortiem de Pubilla Cases amb el manipulador de velocitat a tope, a la baixada de Collblanc el tren es posava a 90 km/h i el sistema actuava frenant el tren fins el 65/70. També he de dir que passar per l'agulla de Collblanc-Badal (de punta) a 80 km/h es una sensació molt desagradable. Vaig voler fer la prova amb un 1000: el sistema de seguretat del tren va frenar-lo als 82 km/h. Aixó si: al dia següent, el tren va haver d'anar a tornejat de rodes perquè va quedar "cuadrat" i el nus del meu estòmac encara va tardar més en desaparèixer.

pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...

Post by metring »

El LLOP wrote: pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
Em sonava d'haver-ho sentit, però no coneixia tota la història, molt interessant!! Ara a veure si trobo per internet foto.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

1000 per a rodalia a Àustria?

Post by Guigui »

El LLOP wrote:pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...

A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: 1000 per a rodalia a Àustria?

Post by El LLOP »

Guigui wrote:I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...

A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.
a veure, puntualitzo, que li treieu punta a tot. El 1000 està basat (exteriorment son molt similars) en un model de rodalies que circulava per Àustria pels 60. Desconec la configuració de la caixa, però l'aspecte exterior, repeteixo, es quasi igual. :ok
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sèrie 4030?

Post by Guigui »

No et referiràs a aquesta sèrie? És la 4030, la primera que va circular a la Schnellbahn vienesa, el 1962.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...

Post by El LLOP »

No, no es aquest. Era com un 1000 pero "en blanc i negre". M'explico. Un 1000 com hagués estat en els anys 60 però molt, molt semblant al nostre 1000.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...

Post by aim »

He estat buscant una mica per Railfaneurope i el més semblant a un 1000 que he trobat és això: http://www.railfaneurope.net/pix/at/die ... 01_Str.jpg

És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
Last edited by aim on Friday 12/09/2008 8:15, edited 1 time in total.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...

Post by El LLOP »

eeeppp!!! Si no es aquest, s'hi asembla molt. :ok
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...

Post by metring »

Cert, aquest s'assembla moltíssim!!!!!! :o
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Post by ping »

... un tren diesel?
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Post by El LLOP »

ping wrote:... un tren diesel?
títol del post: "Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro".

pd. gràcies per obrir aquest fil Metring
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Post by El LLOP »

també s'asembla moltíssim però el de 'AIM al meu entendre, s'assembla més. Ara que potser estan tots relacionats.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Post by ping »

Son diseny MAN no? Confirmeu-lo, perque tinc posibilitat d'investigar-ne.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Post by metring »

Ara mateix els junto. Merci!!!

A El LLOP: de res, tot i que ara hem vist que ja se'n havia parlat fa anys, per això juntaré els dos fils, el que diu en Molrtadel·lo, i aquest.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”