Series 1000 inspirades per unitats DB?
Series 1000 inspirades per unitats DB?
Nota de l'administració: fil resultant de la combinació dels temes Series 1000 inspirades per unitats DB?i Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
Hola,
Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa així.
I em va recordar un catàleg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catàleg, se que eren DB.
Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?
Vox
Hola,
Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa així.
I em va recordar un catàleg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catàleg, se que eren DB.
Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?
Vox
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
DB 624
Imagino que encara circulen, perquè les fotos següents són d'una notícia del 6 de gener passat, a Szczecin (nord-oest de Polònia). Si algú sap alemany...: http://www.bahn-in-pommern.de/aktuell/050106.htm
[/url]
Imagino que encara circulen, perquè les fotos següents són d'una notícia del 6 de gener passat, a Szczecin (nord-oest de Polònia). Si algú sap alemany...: http://www.bahn-in-pommern.de/aktuell/050106.htm
[/url]
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
Nota de l'administració: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=8024
pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
només una puntualització: tots els trens del FCMB (incluits els 1000's) estan limitats, uns electrònicament i els altres elèctricament, als 70-90 km/h per raons tècniques com poden ser esforç de les subcentrals, comoditat del passatge, i sobretot infraestructura (vibracions, gàlib de túnels, etc). Quan van fer les proves dels 2100 (tram Pubilla-Badal via 1) li vaig preguntar a un operari a quina velocitat podria anar el tren i em va comentar que podria sostenir sense dificultat els 110 km/h. De fet la prova consistia en comprovar si el sistema de seguretat funcionava correctament: sortiem de Pubilla Cases amb el manipulador de velocitat a tope, a la baixada de Collblanc el tren es posava a 90 km/h i el sistema actuava frenant el tren fins el 65/70. També he de dir que passar per l'agulla de Collblanc-Badal (de punta) a 80 km/h es una sensació molt desagradable. Vaig voler fer la prova amb un 1000: el sistema de seguretat del tren va frenar-lo als 82 km/h. Aixó si: al dia següent, el tren va haver d'anar a tornejat de rodes perquè va quedar "cuadrat" i el nus del meu estòmac encara va tardar més en desaparèixer.victorcasta wrote:Un Catalunya Exprés té velocitats màximes de 140 o 160 km/h, depenent de les unitats, i un tren de la sèrie 5000 i 9000 té una velocitat màxima de 80 km/h. Així que fes números...sortrens wrote:
Un Catalunya Exprés a màxima velocitat (en servei Mitja distància sense parar a cap estació) i Una unitat sèrie 5000 o 9000 del Metro (en servei sense parar a cap estació de qualsevol linia del metro de Barcelona) quina corre més? Son més potents les unitats Catalunya Exprés de Renfe o del Metro?
pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...
Em sonava d'haver-ho sentit, però no coneixia tota la història, molt interessant!! Ara a veure si trobo per internet foto.El LLOP wrote: pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
1000 per a rodalia a Àustria?
I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...El LLOP wrote:pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 1000 per a rodalia a Àustria?
a veure, puntualitzo, que li treieu punta a tot. El 1000 està basat (exteriorment son molt similars) en un model de rodalies que circulava per Àustria pels 60. Desconec la configuració de la caixa, però l'aspecte exterior, repeteixo, es quasi igual.Guigui wrote:I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...
A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sèrie 4030?
No et referiràs a aquesta sèrie? És la 4030, la primera que va circular a la Schnellbahn vienesa, el 1962.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...
No, no es aquest. Era com un 1000 pero "en blanc i negre". M'explico. Un 1000 com hagués estat en els anys 60 però molt, molt semblant al nostre 1000.
Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...
He estat buscant una mica per Railfaneurope i el més semblant a un 1000 que he trobat és això: http://www.railfaneurope.net/pix/at/die ... 01_Str.jpg
És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
Last edited by aim on Friday 12/09/2008 8:15, edited 1 time in total.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...
eeeppp!!! Si no es aquest, s'hi asembla molt.
Re: Pregunta Friki: "Comparació Trens i Metros"...
Cert, aquest s'assembla moltíssim!!!!!!
Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
... un tren diesel?
Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
títol del post: "Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro".ping wrote:... un tren diesel?
pd. gràcies per obrir aquest fil Metring
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
també s'asembla moltíssim però el de 'AIM al meu entendre, s'assembla més. Ara que potser estan tots relacionats.Mortadel·lo wrote:http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... t=inspirat
Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
Son diseny MAN no? Confirmeu-lo, perque tinc posibilitat d'investigar-ne.
Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
Ara mateix els junto. Merci!!!Mortadel·lo wrote:http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... t=inspirat
A El LLOP: de res, tot i que ara hem vist que ja se'n havia parlat fa anys, per això juntaré els dos fils, el que diu en Molrtadel·lo, i aquest.