Perllongament d'FGC a Sabadell
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Urbanisme 01/08/2008 14:26
Comencen les obres de construcció de la futura estació Creu Alta - Eix Macià del Metro Sabadell
Laura Díaz / Les obres de la futura estació Creu Alta-Eix Macià del Metro Sabadell començaran la propera setmana. A partir de dilluns s'instal·larà l'operatiu a la zona i es col·locarà la tanca per separar l'àrea de l'obra de la zona transitable. Llavors, serà provablement dimarts quan ja es tallarà la circulació de la primera via, el carrer Pi i Margall. De fet, la fase d'obres que comença és considerada com la part més contundent de la construcció d'aquesta estació. El responsable de l'Oficina Metro Sabadell, Daniel Criach, ha explicat que "el primer que es farà són els micropilots de protecció de la zona. Després es farà el moviment de serveis -es traslladaran clavegueres i línies de telèfon- i més endavant es construiran les pantalles de l'estació, és a dir, les parets". Un cop l'estructura interna de l'estació ja estigui en marxa, es posarà una llosa a la part superior perquè vianants i vehicles puguin tornar a circular.
Més endavant es buidarà per dins l'estació i quedaran tasques pendents com la col·locació dels ascensors o el muntatge de les vies, entre moltes altres. En aquest sentit, des de Metro Sabadell estimen que les obres s'allargaran entre 18 i 20 mesos.
Modificacions del trànsit a la zona i canvis als itineraris dels autobusos
La construcció d'aquesta nova estació tindrà afectacions per als veïns de la zona. En concret es tallaran i canviaran de sentit diversos carrers i també es modificaran els trajectes d'algunes línies d'autobús. Els veïns ja estan informats dels canvis, de fet, ja saben com hauran d'accedir a les seves cases i a les places de pàrking.
Pel que fa a la circulació de la resta de vehicles, Criach ha confirmat que "durant l'agost i de manera progressiva quedaran tallats els carrers Papa Pius XI i Borràs a la confluència amb Pi i Margall. Per tant, es convertiran en carrers sense sortida des del carrer Sant Isidre. Igualment, les obres i els corresponents talls de carrers comportaran que la connexió des de l'Eix Macià cap a l'Avinguda Onze de Setembre i la plaça de la Creu Alta s'hagi de fer pels carrers Sant Isidre i Picañol". Pel que fa al carrer Gambús, tindrà només un sentit, des del carrer Major fins a l'Eix Macià.
Els autobusos urbans i interurbans patiran modificacions en els seus trajectes. En aquest sentit, les línies 1 i 3 tindran un recorregut alternatiu i les parades de l'avinguda Onze de setembre i de la plaça de la Creu Alta quedaran anul·lades. En quant a les línies interurbanes B1 i B2, modificaran l'itinerari en sentit Sabadell tot i que el final de trajecte serà el punt habitual.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Comencen les obres de construcció de la futura estació Creu Alta - Eix Macià del Metro Sabadell
Laura Díaz / Les obres de la futura estació Creu Alta-Eix Macià del Metro Sabadell començaran la propera setmana. A partir de dilluns s'instal·larà l'operatiu a la zona i es col·locarà la tanca per separar l'àrea de l'obra de la zona transitable. Llavors, serà provablement dimarts quan ja es tallarà la circulació de la primera via, el carrer Pi i Margall. De fet, la fase d'obres que comença és considerada com la part més contundent de la construcció d'aquesta estació. El responsable de l'Oficina Metro Sabadell, Daniel Criach, ha explicat que "el primer que es farà són els micropilots de protecció de la zona. Després es farà el moviment de serveis -es traslladaran clavegueres i línies de telèfon- i més endavant es construiran les pantalles de l'estació, és a dir, les parets". Un cop l'estructura interna de l'estació ja estigui en marxa, es posarà una llosa a la part superior perquè vianants i vehicles puguin tornar a circular.
Més endavant es buidarà per dins l'estació i quedaran tasques pendents com la col·locació dels ascensors o el muntatge de les vies, entre moltes altres. En aquest sentit, des de Metro Sabadell estimen que les obres s'allargaran entre 18 i 20 mesos.
Modificacions del trànsit a la zona i canvis als itineraris dels autobusos
La construcció d'aquesta nova estació tindrà afectacions per als veïns de la zona. En concret es tallaran i canviaran de sentit diversos carrers i també es modificaran els trajectes d'algunes línies d'autobús. Els veïns ja estan informats dels canvis, de fet, ja saben com hauran d'accedir a les seves cases i a les places de pàrking.
Pel que fa a la circulació de la resta de vehicles, Criach ha confirmat que "durant l'agost i de manera progressiva quedaran tallats els carrers Papa Pius XI i Borràs a la confluència amb Pi i Margall. Per tant, es convertiran en carrers sense sortida des del carrer Sant Isidre. Igualment, les obres i els corresponents talls de carrers comportaran que la connexió des de l'Eix Macià cap a l'Avinguda Onze de Setembre i la plaça de la Creu Alta s'hagi de fer pels carrers Sant Isidre i Picañol". Pel que fa al carrer Gambús, tindrà només un sentit, des del carrer Major fins a l'Eix Macià.
Els autobusos urbans i interurbans patiran modificacions en els seus trajectes. En aquest sentit, les línies 1 i 3 tindran un recorregut alternatiu i les parades de l'avinguda Onze de setembre i de la plaça de la Creu Alta quedaran anul·lades. En quant a les línies interurbanes B1 i B2, modificaran l'itinerari en sentit Sabadell tot i que el final de trajecte serà el punt habitual.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Metro per aquí, metro per allà...
Quina mania en anomenar Metro a un tram urbà de FGC...O a qualsevol cosa que vagi sobre rails...
L'altre dia, de passeig per Sabadell, em vaig trobar a l'Eix Macià un graciòs cartellet dient que "Sabadell tindrà metro", i comptava com a metro no només les estacions urbanes de FGC que s'estan construïnt sinó també (toca't allò que no sona) les de rodalia de Renfe...
Si els polítics i els periodistes es posen d'aquesta manera, tinc el gust d'anunciar-vos que som un país ben plagat de metros:
Barcelona (evident)
Martorell (ei, tenen Martorell-Vila, Martorell-Central i Martorell-Enllaç a més de l'estació de Rodalia, no està malament oi?)
Montgat (Montgat, Montgat Nord)
Castelldefels (Castelldefels, Platja de Castelldefels)
Sant Andreu de la Barca (Sant Andreu de la Barca, el Palau)
etc. etc. etc.
De fet, ara mateix tècnicament Sabadell i Terrassa tenen metro...
Quina mania en anomenar Metro a un tram urbà de FGC...O a qualsevol cosa que vagi sobre rails...
L'altre dia, de passeig per Sabadell, em vaig trobar a l'Eix Macià un graciòs cartellet dient que "Sabadell tindrà metro", i comptava com a metro no només les estacions urbanes de FGC que s'estan construïnt sinó també (toca't allò que no sona) les de rodalia de Renfe...
Si els polítics i els periodistes es posen d'aquesta manera, tinc el gust d'anunciar-vos que som un país ben plagat de metros:
Barcelona (evident)
Martorell (ei, tenen Martorell-Vila, Martorell-Central i Martorell-Enllaç a més de l'estació de Rodalia, no està malament oi?)
Montgat (Montgat, Montgat Nord)
Castelldefels (Castelldefels, Platja de Castelldefels)
Sant Andreu de la Barca (Sant Andreu de la Barca, el Palau)
etc. etc. etc.
De fet, ara mateix tècnicament Sabadell i Terrassa tenen metro...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
JaMiRo! wrote:Metro per aquí, metro per allà...
Quina mania en anomenar Metro a un tram urbà de FGC...O a qualsevol cosa que vagi sobre rails...
L'altre dia, de passeig per Sabadell, em vaig trobar a l'Eix Macià un graciòs cartellet dient que "Sabadell tindrà metro", i comptava com a metro no només les estacions urbanes de FGC que s'estan construïnt sinó també (toca't allò que no sona) les de rodalia de Renfe...
Si els polítics i els periodistes es posen d'aquesta manera, tinc el gust d'anunciar-vos que som un país ben plagat de metros:
Barcelona (evident)
Martorell (ei, tenen Martorell-Vila, Martorell-Central i Martorell-Enllaç a més de l'estació de Rodalia, no està malament oi?)
Montgat (Montgat, Montgat Nord)
Castelldefels (Castelldefels, Platja de Castelldefels)
Sant Andreu de la Barca (Sant Andreu de la Barca, el Palau)
etc. etc. etc.
De fet, ara mateix tècnicament Sabadell i Terrassa tenen metro...
T'has deixat Manresa (Manresa-Baixador, Manresa-Alta, Manresa-Viladors i l'estació de RENFE).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més "metro"
T'has deixat les mastodòntiques conurbacions de Monistrol de Montserrat i Ribes de Freser.JaMiRo! wrote:Si els polítics i els periodistes es posen d'aquesta manera, tinc el gust d'anunciar-vos que som un país ben plagat de metros:
Barcelona (evident)
Martorell (ei, tenen Martorell-Vila, Martorell-Central i Martorell-Enllaç a més de l'estació de Rodalia, no està malament oi?)
Montgat (Montgat, Montgat Nord)
Castelldefels (Castelldefels, Platja de Castelldefels)
Sant Andreu de la Barca (Sant Andreu de la Barca, el Palau)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Sabadell ensorrarà part d'un col.legi per a una parada dels FGC
1. • L'ajuntament preveu ampliar el centre quan s'acabin els treballs
ALBERT SEGURA
SABADELL
Els alumnes del CEIP Creu Alta de Sabadell començaran el curs amb grans canvis al col.legi. Les obres per construir la futura estació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al barri afecten una part de les instal.lacions de l'escola, que hauran de ser ensorrades.
Les obres d'ampliació de l'anomenat metro de Sabadell han provocat algunes modificacions als punts on s'emplaçaran les quatre noves estacions de la xarxa, que ara s'acaba a la Rambla de la ciutat. En punts com per exemple la plaça Major o la plaça d'Espanya, els treballs tenen un afectació destacada en el trànsit rodat i també en el transport públic, però en el cas del barri de la Creu Alta, les principals conseqüències recauran sens dubte en els alumnes del col.legi públic.
Per aixecar aquesta estació s'aplicarà el mateix sistema que en les altres parades del recorregut, el d'excavació entre pantalles, cosa que obliga a construir uns murs subterranis i una llosa de formigó que afecten algunes dependències del centre educatiu: "S'ha habilitat una nova aula, una sala de professors amb serveis propis, una sala per a les calderes i també hem construït una nova aula de reforç al pati, per oferir els serveis habituals", va explicar ahir l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos.
INSONORITZACIÓ
Durant les primeres setmanes del curs que ha de començar, es tirarà a terra la part afectada del col.legi, i per això s'ha reforçat la insonorització a les aules més pròximes als treballs i s'han instal.lat diversos aparells d'aire condicionat. L'ajuntament calcula que aquesta situació es pot allargar durant dos anys, fins que es comenci a treballar a l'interior de l'estació, moment en què es procedirà a tornar a aixecar el sector ensorrat del centre, i en què es preveu guanyar més espai per a l'escola.
Sabadell ensorrarà part d'un col.legi per a una parada dels FGC
1. • L'ajuntament preveu ampliar el centre quan s'acabin els treballs
ALBERT SEGURA
SABADELL
Els alumnes del CEIP Creu Alta de Sabadell començaran el curs amb grans canvis al col.legi. Les obres per construir la futura estació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al barri afecten una part de les instal.lacions de l'escola, que hauran de ser ensorrades.
Les obres d'ampliació de l'anomenat metro de Sabadell han provocat algunes modificacions als punts on s'emplaçaran les quatre noves estacions de la xarxa, que ara s'acaba a la Rambla de la ciutat. En punts com per exemple la plaça Major o la plaça d'Espanya, els treballs tenen un afectació destacada en el trànsit rodat i també en el transport públic, però en el cas del barri de la Creu Alta, les principals conseqüències recauran sens dubte en els alumnes del col.legi públic.
Per aixecar aquesta estació s'aplicarà el mateix sistema que en les altres parades del recorregut, el d'excavació entre pantalles, cosa que obliga a construir uns murs subterranis i una llosa de formigó que afecten algunes dependències del centre educatiu: "S'ha habilitat una nova aula, una sala de professors amb serveis propis, una sala per a les calderes i també hem construït una nova aula de reforç al pati, per oferir els serveis habituals", va explicar ahir l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos.
INSONORITZACIÓ
Durant les primeres setmanes del curs que ha de començar, es tirarà a terra la part afectada del col.legi, i per això s'ha reforçat la insonorització a les aules més pròximes als treballs i s'han instal.lat diversos aparells d'aire condicionat. L'ajuntament calcula que aquesta situació es pot allargar durant dos anys, fins que es comenci a treballar a l'interior de l'estació, moment en què es procedirà a tornar a aixecar el sector ensorrat del centre, i en què es preveu guanyar més espai per a l'escola.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I vinga!
No s'hi cansen, no...Les obres d'ampliació de l'anomenat metro de Sabadell
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Barris 15/09/2008 12:41
Els veïns del barri de Gràcia escullen Gràcia-Can Feu com a nom de la renovada Sabadell-Estació
Serveis Informatius / Els veïns de Gràcia han parlat i han decidit que la nova Sabadell-Estació s'hauria de dir un cop s'hagi reformat "estacio de Gràcia-Can Feu". Aquest és el nom que ha resultat escollit després de la consulta popular que s'ha fet aquest cap de setmana entre els veíns del barri de Gràcia per decidir quin nom portarà la nova estació de metro soterrada. La consulta també va tenir un caire reivindicatiu amb la demanda de tots els veíns perque es soterrin les vies de la zona, que ocupen un espai d'uns 700 metres. En el marc de la festa major del barri, els veins han participat d'una consulta popular que ha servit per decidir quin nom portarà la nova parada del metro. A la consulta hi havia tres urnes que eren una pels veíns del barri, una altra per la gent de fora del barri i una altra pels menors d'edat.
Entre els noms que es proposaven hi havia Gràcia Estació, el manteniment del nom, és a dir, Sabadell Estació, o Sabadell-Cal Marcet, Sabadell-Plaça Claver, Sabadell-Rambla Ibèria, i Enllaç Vallès, a més de dues caselles més obertes a suggeriments. D'aquesta manera, ara, les autoritats municipals i de la Generalitat ja coneixen quines són les preferències dels principals usuaris d'aquesta estació a l'hora d'escollir el nom definitiu de la que serà primera parada de Metro Sabadell venint des de Barcelona i en direcció Ca n'Oriac i, més endavant, Castellar del Vallès.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ory=Barris
Els veïns del barri de Gràcia escullen Gràcia-Can Feu com a nom de la renovada Sabadell-Estació
Serveis Informatius / Els veïns de Gràcia han parlat i han decidit que la nova Sabadell-Estació s'hauria de dir un cop s'hagi reformat "estacio de Gràcia-Can Feu". Aquest és el nom que ha resultat escollit després de la consulta popular que s'ha fet aquest cap de setmana entre els veíns del barri de Gràcia per decidir quin nom portarà la nova estació de metro soterrada. La consulta també va tenir un caire reivindicatiu amb la demanda de tots els veíns perque es soterrin les vies de la zona, que ocupen un espai d'uns 700 metres. En el marc de la festa major del barri, els veins han participat d'una consulta popular que ha servit per decidir quin nom portarà la nova parada del metro. A la consulta hi havia tres urnes que eren una pels veíns del barri, una altra per la gent de fora del barri i una altra pels menors d'edat.
Entre els noms que es proposaven hi havia Gràcia Estació, el manteniment del nom, és a dir, Sabadell Estació, o Sabadell-Cal Marcet, Sabadell-Plaça Claver, Sabadell-Rambla Ibèria, i Enllaç Vallès, a més de dues caselles més obertes a suggeriments. D'aquesta manera, ara, les autoritats municipals i de la Generalitat ja coneixen quines són les preferències dels principals usuaris d'aquesta estació a l'hora d'escollir el nom definitiu de la que serà primera parada de Metro Sabadell venint des de Barcelona i en direcció Ca n'Oriac i, més endavant, Castellar del Vallès.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ory=Barris
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estupideses pel broc gros
Espero que no els facin cas. Altrament, la confusió amb Gràcia (la de tota la vida) està servida.Els veïns del barri de Gràcia escullen Gràcia-Can Feu com a nom de la renovada Sabadell-Estació
No hi ha manera de que n'aprenguin...D'aquesta manera, ara, les autoritats municipals i de la Generalitat ja coneixen quines són les preferències dels principals usuaris d'aquesta estació a l'hora d'escollir el nom definitiu de la que serà primera parada de Metro Sabadell venint des de Barcelona i en direcció Ca n'Oriac i, més endavant, Castellar del Vallès.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Doncs jo espero que SÍ es faci, doncs el barri de Gràcia de Sabadell no és un barri precisament "nou". Per tu Gràcia és "la de tota la vida" la de Barcelona, per a mi no.Guigui wrote:Espero que no els facin cas. Altrament, la confusió amb Gràcia (la de tota la vida) està servida.
Sincerament, trobo d'estúpids confondre el barri de Gràcia de Barcelona amb el de Sabadell. Evidentment, sempre Barcelona ha de supeditar lo "seu" als altres... perquè llavors, de la mateixa manera, una persona podria confondre la línia 6 de l'urbà de Sabadell amb el 6 de TMB
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No ens deixem ofuscar
De tota la vida és l'actual estació de Gràcia amb el seu nom, t'agradi o no.UT596001 wrote:Doncs jo espero que SÍ es faci, doncs el barri de Gràcia de Sabadell no és un barri precisament "nou". Per tu Gràcia és "la de tota la vida" la de Barcelona, per a mi no.
Passa que les línies urbanes de Sabadell i TMB estan separades per 20 km, mentre resulta que les dues Gràcies es troben a la mateixa línia. Una mica massa per a qui vagi desprevingut, no creus?Sincerament, trobo d'estúpids confondre el barri de Gràcia de Barcelona amb el de Sabadell. Evidentment, sempre Barcelona ha de supeditar lo "seu" als altres... perquè llavors, de la mateixa manera, una persona podria confondre la línia 6 de l'urbà de Sabadell amb el 6 de TMB
Però clar, he tingut la dissort d'atacar alguna cosa de fora de Barcelona per defensar el meu centralisme urbanita-capitalí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Veo bastante mal que 2 estaciones se llamen casi igual, pongamonos en la situacion de nuestros extrangeros que vienen de turismo a Barcelona, muchos se pueden confundir, igual que si vamos nosotros a su pais y nos encontramos con una situacion identica. Por nombres no sera, se buscan soluciones para cosas peores, esta tambien deberian plantearsela.
SALUDOS, Ivan
SALUDOS, Ivan
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 71650.html
Las ampliación ( ) de los ferrocarriles de Sabadell (Barcelona) avanza según el calendario previsto
SABADELL (BARCELONA), 24 Sep. (EUROPA PRESS) -
Las obras de ampliación del Metro de Sabadell (Barcelona) inician su segunda fase con la construcción de un nuevo colector y la realización de una nueva red de telecomunicaciones en el ámbito del paseo de la Plaza Mayor, obras que se alargarán hasta Navidad.
El teniente de alcalde de Urbanismo, Juan Carlos Sánchez, explicó hoy que esta nueva etapa de obras "implica la presencia de maquinaria pesada en la calle", ya que requiere retirar alumbrado y árboles y construir una pantalla de micropilotes.
Pese a las molestias para los peatones, está previsto dejar una acera amplia y acabar las obras antes de las fiestas navideñas para minimizar los efectos en el comercio de la zona, aseguró el concejal de Comercio y Turismo, Albert Beltran.
Con esta nueva fase, se dan por acabadas las excavaciones arqueológicas que se realizaron durante los meses de julio y agosto, mientras que las obras avanzan a buen ritmo en el resto de zonas de la ciudad donde están planificadas las estaciones.
La parte norte de la ciudad se prepara para el inicio de los trabajos de las tuneladoras, por lo que se construirá un nuevo vial que unirá las calles del Clavells con la ronda de Collsalarca, ya que el espacio quedará ocupado por las tuneladoras, de 6,8 metros de diámetro.
En el parque del Nord se están realizando las catas de comprobación del terreno, en el Eix Macià los trabajos de micropilotaje, mientras que en la calle Papa Pius XI se está trabajando en la segunda línea de perforación. Está previsto que en las próximas semanas se inicien las obras de la avenida Tarradellas.
CUATRO AÑOS DE OBRAS
Las obras para ampliar la red de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sabadell (Barcelona) hasta un total de cinco estaciones, de las cuales cuatro serán nuevas, se iniciaron en marzo, y está previsto que se alarguen durante los cuatro próximos años.
Las cuatro nuevas estaciones estarán en Ca n'Oriac, en la plaza de España --con un intercambiador para conectar con la línea de Renfe--, en el Eix Macià-Creu Alta y en el paseo de la Plaza Mayor.
La nueva infraestructura, ya denominada Metro Sabadell, permitirá mejorar la movilidad dentro de la ciudad, así como aumentar la calidad de vida de los ciudadanos, ya que la frecuencia de paso será menor a los diez minutos.
Finalmente, será la Generalitat quien asuma la obra con un coste total de 218 millones de euros, ya que el proyecto también contempla sustituir la actual estación de Sabadell Rambla por una nueva en el paseo de la Plaza Mayor.
Las ampliación ( ) de los ferrocarriles de Sabadell (Barcelona) avanza según el calendario previsto
SABADELL (BARCELONA), 24 Sep. (EUROPA PRESS) -
Las obras de ampliación del Metro de Sabadell (Barcelona) inician su segunda fase con la construcción de un nuevo colector y la realización de una nueva red de telecomunicaciones en el ámbito del paseo de la Plaza Mayor, obras que se alargarán hasta Navidad.
El teniente de alcalde de Urbanismo, Juan Carlos Sánchez, explicó hoy que esta nueva etapa de obras "implica la presencia de maquinaria pesada en la calle", ya que requiere retirar alumbrado y árboles y construir una pantalla de micropilotes.
Pese a las molestias para los peatones, está previsto dejar una acera amplia y acabar las obras antes de las fiestas navideñas para minimizar los efectos en el comercio de la zona, aseguró el concejal de Comercio y Turismo, Albert Beltran.
Con esta nueva fase, se dan por acabadas las excavaciones arqueológicas que se realizaron durante los meses de julio y agosto, mientras que las obras avanzan a buen ritmo en el resto de zonas de la ciudad donde están planificadas las estaciones.
La parte norte de la ciudad se prepara para el inicio de los trabajos de las tuneladoras, por lo que se construirá un nuevo vial que unirá las calles del Clavells con la ronda de Collsalarca, ya que el espacio quedará ocupado por las tuneladoras, de 6,8 metros de diámetro.
En el parque del Nord se están realizando las catas de comprobación del terreno, en el Eix Macià los trabajos de micropilotaje, mientras que en la calle Papa Pius XI se está trabajando en la segunda línea de perforación. Está previsto que en las próximas semanas se inicien las obras de la avenida Tarradellas.
CUATRO AÑOS DE OBRAS
Las obras para ampliar la red de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sabadell (Barcelona) hasta un total de cinco estaciones, de las cuales cuatro serán nuevas, se iniciaron en marzo, y está previsto que se alarguen durante los cuatro próximos años.
Las cuatro nuevas estaciones estarán en Ca n'Oriac, en la plaza de España --con un intercambiador para conectar con la línea de Renfe--, en el Eix Macià-Creu Alta y en el paseo de la Plaza Mayor.
La nueva infraestructura, ya denominada Metro Sabadell, permitirá mejorar la movilidad dentro de la ciudad, así como aumentar la calidad de vida de los ciudadanos, ya que la frecuencia de paso será menor a los diez minutos.
Finalmente, será la Generalitat quien asuma la obra con un coste total de 218 millones de euros, ya que el proyecto también contempla sustituir la actual estación de Sabadell Rambla por una nueva en el paseo de la Plaza Mayor.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi ha manera!
Dues estacions que té ara i ja és metro? Pel que fa a la resta, vegeu la signatura.Un repetidor de paraules wrote:Las obras de ampliación del Metro de Sabadell
per qui no té ni idea de conceptes ferroviaris.La nueva infraestructura, ya denominada Metro Sabadell
En resum, l'estupidesa es propaga amb molta més facilitat que el saber.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3007724
Vallès. Sabadell farà les pantalles de l'estació del Centre per Nadal si no afecten el comerç
Les obres del pou d'atac a Ca n'Oriac pel perllongament dels FGC podrien començar el mes que ve
CARLES ALUJU FERRER. Sabadell
Les obres de construcció de les primeres pantalles de la futura estació dels FGC al passeig de la Plaça Major de Sabadell podrien fer-se durant les festes de Nadal sempre que els treballs no afectin la campanya nadalenca dels comerciants. Així ho van assegurar ahir els regidors Juan Carlos Sánchez i Albert Beltran, que van afegir que en cas contrari les obres s'ajornarien fins passat festes. A partir del mes que ve es començarà a fer al barri de Ca n'Oriac el pou d'atac per a les tuneladores que han de fer el traçat del perllongament dels FGC a la ciutat. I també a l'octubre s'instal·laran les pantalles de la nova estació de la plaça d'Espanya.
L'Ajuntament de Sabadell, la Generalitat i les empreses que executen les obres de perllongament dels FGC a Sabadell tenen com a premissa tirar endavant uns treballs que a partir d'ara tindran «afectacions reals a la ciutat» però que alhora «trasbalsin la vida quotidiana com menys millor», deia ahir el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Juan Carlos Sánchez. Abans de la instal·lació de les primeres pantalles de la futura estació del passeig –les laterals i la de la banda de llevant–, els treballs se centraran a construir un nou col·lector i a fer una xarxa de telecomunicacions de telefonia. Aquestes obres suposaran l'eliminació de l'arbrat i l'enllumenat actual. Prèviament a les pantalles, el projecte també preveu la instal·lació de micropilotatges per garantir l'estabilitat de l'estructura i evitar moviments de terres.
El que està garantit, segons Sánchez, és que coincidint amb la campanya de Nadal s'habilitarà un vial per a vianants que connectarà el carrer del Mestre Rius amb el de la Rosa –que creuarà l'actual zona d'obres–. El regidor de Comerç i Turisme, Albert Beltran, assegura que el govern manté els compromisos adquirits amb comerciants i veïns, i que el nou pas «serà digne i suficient» per poder donar «bones condicions a la campanya de Nadal».
Les previsions municipals són tenir instal·lades les primeres pantalles de la nova estació la pròxima primavera i poder instal·lar-hi així la llosa superior. Un cop acabats aquests treballs, el trànsit pel passeig es desviarà a la zona de llevant i començaran les excavacions arqueològiques a la zona de ponent –a la banda del Racó del Campanar.
Vallès. Sabadell farà les pantalles de l'estació del Centre per Nadal si no afecten el comerç
Les obres del pou d'atac a Ca n'Oriac pel perllongament dels FGC podrien començar el mes que ve
CARLES ALUJU FERRER. Sabadell
Les obres de construcció de les primeres pantalles de la futura estació dels FGC al passeig de la Plaça Major de Sabadell podrien fer-se durant les festes de Nadal sempre que els treballs no afectin la campanya nadalenca dels comerciants. Així ho van assegurar ahir els regidors Juan Carlos Sánchez i Albert Beltran, que van afegir que en cas contrari les obres s'ajornarien fins passat festes. A partir del mes que ve es començarà a fer al barri de Ca n'Oriac el pou d'atac per a les tuneladores que han de fer el traçat del perllongament dels FGC a la ciutat. I també a l'octubre s'instal·laran les pantalles de la nova estació de la plaça d'Espanya.
L'Ajuntament de Sabadell, la Generalitat i les empreses que executen les obres de perllongament dels FGC a Sabadell tenen com a premissa tirar endavant uns treballs que a partir d'ara tindran «afectacions reals a la ciutat» però que alhora «trasbalsin la vida quotidiana com menys millor», deia ahir el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Juan Carlos Sánchez. Abans de la instal·lació de les primeres pantalles de la futura estació del passeig –les laterals i la de la banda de llevant–, els treballs se centraran a construir un nou col·lector i a fer una xarxa de telecomunicacions de telefonia. Aquestes obres suposaran l'eliminació de l'arbrat i l'enllumenat actual. Prèviament a les pantalles, el projecte també preveu la instal·lació de micropilotatges per garantir l'estabilitat de l'estructura i evitar moviments de terres.
El que està garantit, segons Sánchez, és que coincidint amb la campanya de Nadal s'habilitarà un vial per a vianants que connectarà el carrer del Mestre Rius amb el de la Rosa –que creuarà l'actual zona d'obres–. El regidor de Comerç i Turisme, Albert Beltran, assegura que el govern manté els compromisos adquirits amb comerciants i veïns, i que el nou pas «serà digne i suficient» per poder donar «bones condicions a la campanya de Nadal».
Les previsions municipals són tenir instal·lades les primeres pantalles de la nova estació la pròxima primavera i poder instal·lar-hi així la llosa superior. Un cop acabats aquests treballs, el trànsit pel passeig es desviarà a la zona de llevant i començaran les excavacions arqueològiques a la zona de ponent –a la banda del Racó del Campanar.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Detecto cierta animadversión a según que medios de comunicación
SaludosGuigui wrote:Dues estacions que té ara i ja és metro? Pel que fa a la resta, vegeu la signatura.Un repetidor de paraules wrote:Las obras de ampliación del Metro de Sabadell
per qui no té ni idea de conceptes ferroviaris.La nueva infraestructura, ya denominada Metro Sabadell
En resum, l'estupidesa es propaga amb molta més facilitat que el saber.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Va de correcció semàntica
Si per "segons quins", vols dir determinades publicacions, en aquest cas, no. Simplement, em revolta que s'escriguin falsedats per fer-se el graciós semàntic i que, a sobre, hom pretengui universalitzar aquestes bajanades.automotorserie 436 wrote:Detecto cierta animadversión a según que medios de comunicación
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Es una prolongación, pero muchos medios de comunicación inventan palabras, para realzar los intereses político-económicos que defienden.
El juego está en quizás allí puedan hacer algun ramal y entonces si, si podrá considerarse un metro integrado e integral dentro de la coorpiración metropolitana que debería alcanzar esa segunda, tercera corona, donde por otro lado habita más de la mitad de la población de Cataluña, esto también es centralismo radial a la capital?
Ay, que me pierdo...
Saludos Al Foro
El juego está en quizás allí puedan hacer algun ramal y entonces si, si podrá considerarse un metro integrado e integral dentro de la coorpiración metropolitana que debería alcanzar esa segunda, tercera corona, donde por otro lado habita más de la mitad de la población de Cataluña, esto también es centralismo radial a la capital?
Ay, que me pierdo...
Saludos Al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Barris 22/10/2008 12:45
Els veïns de la Creu Alta qualifiquen d'"error històric" que l'estació del barri s'anomeni Eix Macià
Laura Díaz-Samuel Crespo / Els veïns de la Creu Alta consideren que seria un "error històric" que l'estació de Metro Sabadell ubicada al carrer Pi i Margall no s'anomeni, de forma exclusiva, amb el nom del barri. D'aquesta manera, l'Associació de Veïns ja ha mostrat la seva oposició a la nomenclatura d'Eix Macià proposada per la Generalitat i també la de Creu Alta-Eix Macià que figura als documents informatius de l'Ajuntament, al·legant que l'estació està ubicada en ple centre del barri i no pas a l'avinguda Francesc Macià i que, a més, es tracta d'un barri històric de la ciutat. De fet, el més de juny passat, l'associació ja va fer arribar instàncies tant al Govern local com al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) en aquest sentit.
La resposta de la primera administració va ser, segons informen, que la competència era del Govern de la Generalitat, mentre que el DPTOP va informar que tot el tema de nomenclatures era una competència del Departament de Nomenclàtor del Govern català. D'aquesta manera, ara que des de l'Associació s'ha mostrat de forma clara quina és la seva opinió sobre el nom de la futura estació de Metro Sabadell a la Creu Alta, han reclamat el suport de l'Ajuntament a la reivindicació abans de trobar-se "en una situació de fets consumats".
En aquests moments, els veïns esperen una reunió amb representants del Govern municipal de qual hauria de sortir el nom definitiu de la nova estació. No obstant això, Teresa Comellas, presidenta de l'associació, ja ha explicat que si no s'arriba a cap acord continuaran amb la seva campanya informativa per tal que tot el barri pugui conèixer aquesta situació. Finalment, els veïns han volgut deixar clar que "no és una campanya contra ningú" i que només té l'objectiu que l'estació ubicada al barri "es digui pel seu nom, Creu Alta". Aquest és el segon barri que s'està mobilitzant per escollir un nom per a la seva estació, després del referèndum que es va convocar al setembre passat al barri de Gràcia per escollir el nom de l'estació i on la opció escollida majoritàriament va ser la de Sabadell Gràcia-Can Feu.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ory=Barris
Els veïns de la Creu Alta qualifiquen d'"error històric" que l'estació del barri s'anomeni Eix Macià
Laura Díaz-Samuel Crespo / Els veïns de la Creu Alta consideren que seria un "error històric" que l'estació de Metro Sabadell ubicada al carrer Pi i Margall no s'anomeni, de forma exclusiva, amb el nom del barri. D'aquesta manera, l'Associació de Veïns ja ha mostrat la seva oposició a la nomenclatura d'Eix Macià proposada per la Generalitat i també la de Creu Alta-Eix Macià que figura als documents informatius de l'Ajuntament, al·legant que l'estació està ubicada en ple centre del barri i no pas a l'avinguda Francesc Macià i que, a més, es tracta d'un barri històric de la ciutat. De fet, el més de juny passat, l'associació ja va fer arribar instàncies tant al Govern local com al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) en aquest sentit.
La resposta de la primera administració va ser, segons informen, que la competència era del Govern de la Generalitat, mentre que el DPTOP va informar que tot el tema de nomenclatures era una competència del Departament de Nomenclàtor del Govern català. D'aquesta manera, ara que des de l'Associació s'ha mostrat de forma clara quina és la seva opinió sobre el nom de la futura estació de Metro Sabadell a la Creu Alta, han reclamat el suport de l'Ajuntament a la reivindicació abans de trobar-se "en una situació de fets consumats".
En aquests moments, els veïns esperen una reunió amb representants del Govern municipal de qual hauria de sortir el nom definitiu de la nova estació. No obstant això, Teresa Comellas, presidenta de l'associació, ja ha explicat que si no s'arriba a cap acord continuaran amb la seva campanya informativa per tal que tot el barri pugui conèixer aquesta situació. Finalment, els veïns han volgut deixar clar que "no és una campanya contra ningú" i que només té l'objectiu que l'estació ubicada al barri "es digui pel seu nom, Creu Alta". Aquest és el segon barri que s'està mobilitzant per escollir un nom per a la seva estació, després del referèndum que es va convocar al setembre passat al barri de Gràcia per escollir el nom de l'estació i on la opció escollida majoritàriament va ser la de Sabadell Gràcia-Can Feu.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ory=Barris
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Per cert, des d'ahir, un carril de l'Av.Josep Tarradellas està tallat en sentit Pl. Espanya, i , segons vaig sentir en una conversa de dos conductors de la SarBus, la intenció es deixar un carril per sentit (aquesta avinguda és la continuació de L'Eix macià.)
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Segons he llegit al Diari de Sabadell, la intenció inicial era aquesta, però sembla que finalment es deixaran dos carrils per sentit.Altaria_Trianilla wrote:Per cert, des d'ahir, un carril de l'Av.Josep Tarradellas està tallat en sentit Pl. Espanya, i , segons vaig sentir en una conversa de dos conductors de la SarBus, la intenció es deixar un carril per sentit (aquesta avinguda és la continuació de L'Eix macià.)