Estado lamentable de las estaciones catalanas
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Estado lamentable de las estaciones catalanas
Hola,
Con este mensaje y si quereis pretendo que entre todos coloquemos aquí alguna reseña sobre aquellas estaciones que podrían ser algo más, estar en mucho mejores condiciones pero que en la actualidad son para...
Ejemplo: Sant Vicenç de Calders
Por lo pronto debiera llamarse Comarruga y no St. Vicenç por razones obvias y pese a tener un tráfico importantísimo de trenes de largo recorrido, regionales, Euromed's, etc. y pese a contar en épocas estivales con un elevado número de viajeros procedentes en su gran mayoría de Barcelona y área metropolitana además de procedentes también de todo el eje del Ebro (Euskadi, Navarra, La Rioja y Aragón), y que acuden a la citada estación para acceder a los puntos de interés de la Costa Dorada, sus instalaciones son cochambrosas y deficientes en todos los aspectos.
Tiene unas condiciones lamentables, no permite para nada la comodidad del usuario que dispone de un montón de vías para utilizar los trenes pero en estado pésimo y de accesos asquerosos, por no haber no tiene ni zonas de sombra en el andén principal, no hay un aparcamiento suficiente, el acceso solamente es posible por una parte de Comarruga mientras que por el otro lado y aun estando enfrente, no es posible entrar en el lugar. No hay paneles informativos como en cualquier estación de esa imporancia debería de haber, no existe sala de espera suficiente. El acceso a las vías más comunes es desastroso, no hay ascensores para acceder con el equipaje a las vías, o para ayudar a PMR, a veces hay que subir al tren por el terraguerío del final de las vías porque el tren es demasiado grande. Por no tener, no tiene ni aseos ni marquesinas para sombras ni nada.
Una estación además por la que no se ha hecho pasar la línea del AVE para no tener que gastarse un €uro en ella... lamentable todo esto. Y eso que allí tenemos el final de trayecto de la C2, la C4, y el paso de todos los trenes que os he comentado: por allí pasan Talgo's, Altaria's, Euromed's, Catalunya Express, regionales, los trenes de Port Aventura, etc...
Saludos,
Sergio
Con este mensaje y si quereis pretendo que entre todos coloquemos aquí alguna reseña sobre aquellas estaciones que podrían ser algo más, estar en mucho mejores condiciones pero que en la actualidad son para...
Ejemplo: Sant Vicenç de Calders
Por lo pronto debiera llamarse Comarruga y no St. Vicenç por razones obvias y pese a tener un tráfico importantísimo de trenes de largo recorrido, regionales, Euromed's, etc. y pese a contar en épocas estivales con un elevado número de viajeros procedentes en su gran mayoría de Barcelona y área metropolitana además de procedentes también de todo el eje del Ebro (Euskadi, Navarra, La Rioja y Aragón), y que acuden a la citada estación para acceder a los puntos de interés de la Costa Dorada, sus instalaciones son cochambrosas y deficientes en todos los aspectos.
Tiene unas condiciones lamentables, no permite para nada la comodidad del usuario que dispone de un montón de vías para utilizar los trenes pero en estado pésimo y de accesos asquerosos, por no haber no tiene ni zonas de sombra en el andén principal, no hay un aparcamiento suficiente, el acceso solamente es posible por una parte de Comarruga mientras que por el otro lado y aun estando enfrente, no es posible entrar en el lugar. No hay paneles informativos como en cualquier estación de esa imporancia debería de haber, no existe sala de espera suficiente. El acceso a las vías más comunes es desastroso, no hay ascensores para acceder con el equipaje a las vías, o para ayudar a PMR, a veces hay que subir al tren por el terraguerío del final de las vías porque el tren es demasiado grande. Por no tener, no tiene ni aseos ni marquesinas para sombras ni nada.
Una estación además por la que no se ha hecho pasar la línea del AVE para no tener que gastarse un €uro en ella... lamentable todo esto. Y eso que allí tenemos el final de trayecto de la C2, la C4, y el paso de todos los trenes que os he comentado: por allí pasan Talgo's, Altaria's, Euromed's, Catalunya Express, regionales, los trenes de Port Aventura, etc...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
desde los asientos del Euromed no se aprecian tanto las carencias.y eso que se circula a 80km/h. !!!(ni desde la cabina!!te lo aseguro)
Si te paras pues si un poco mal si que esta,le pasa lo mismo que a maçanet-massanes y que a Manresa,cuando estas por ellas se ven o dan la impresion de descuidadas.
FGC es un poco mas limpita para sus instalaciones.
Si te paras pues si un poco mal si que esta,le pasa lo mismo que a maçanet-massanes y que a Manresa,cuando estas por ellas se ven o dan la impresion de descuidadas.
FGC es un poco mas limpita para sus instalaciones.
Huy, Sant Vicenç de Calders aún está en condiciones "aceptables". Si quieres saber qué son estaciones en lamentable estado pasate por la Marnesa-Lleida, Barcelona-Puigcerdà, Lleida-La Pobla, Sant Vicenç de Calders-La Plana Picamoixons... es decir, todo aquello que no son estaciones principales y casi el 100% fuera del núcleo de cercanías (alguna también hay dentro, cómo Castellbell i el Vilar). Pero Sant Vicenç de Calders está bastante mejor que todas las estaciones que te he citado. Aún y así, habría que mejorarla, cómo elevar los andenes, adaptar los pasos inferiores a PMR...
Saludos.
Saludos.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Una de les meves fotos que m'agrada més per representar l'estat en que es troben les estacions de RENFE TRodalies BCn, podria ser aquesta:
Són les instal·lacions de Sant Vicenç de Castellet.
Com bé dieu, n'hi ha de molt pitjor. i fora del nucli de rodalies, ja no cal ni dir-ho
Són les instal·lacions de Sant Vicenç de Castellet.
Com bé dieu, n'hi ha de molt pitjor. i fora del nucli de rodalies, ja no cal ni dir-ho
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La veritat és que fa por el nivell de deixadesa d'algunes estacions. Si les que estan clausurades no les poden reobrir ni reconvertir-les en alguna altra cosa, per què no les ensorren i col·loquen alguna cosa "digna" al seu lloc, encara que sigui una marquesineta com les dels busos urbans?
Aquí algú podria prendre mal:
http://www.trenscat.com/renfe/castellnou_ct.html
Aquí algú podria prendre mal:
http://www.trenscat.com/renfe/castellnou_ct.html
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Realment és una llàstima per exemple això de Sant Vicenç de Castellet, hi ha tota una ex-platja de vies amb rotonda, fossar i moll de càrrega, que ja no té les vies però està en un estat lamentable, estaria molt bé com dipòsit de material històric per a fer circulacions els diumenges (festival del humorrrrrrrrrr )
Una altra estació superfashion a la mateixa línia és la de Castellbell i el Vilar/Monistrol, ideal per a rodar-hi una peli de terror (o una de neorrealisme polonès)
Una altra estació superfashion a la mateixa línia és la de Castellbell i el Vilar/Monistrol, ideal per a rodar-hi una peli de terror (o una de neorrealisme polonès)
jo konek la linia de puigcerda k la faig servir i de ripoll en amunt aixo es la siberia en tot: rails, travesses, estacions, catenaria i qualsevol cosa que es pugui deteriorar. Es lamentable. L'unic aventatje si es pot dir aixi és que dona la sensació que estiguis perdut qui sap on, en unes muntanyes abandonades. Pero nomes està a dues horetes de la 2a ciutat espanyola. Sentiments que et pasen pel cap quan vas cap a puigcerda o la tour de carol.
a reveure
a reveure
Uiiii l'estació de Martorell
A l'estació de Renfe de Martorell passa una cosa curiosa: hi ha més gent a favor de treure la marquesina que de mantenir-la. Fa pinta de tenir ja mllts anys, i a la part interior s'hi fiquen uns coloms que caguen més que els de Barcelona. Conseqüència: Tot el que està sota la marquesina és l'objectiu de la caqueta blanca dels coloms. Poca gent seu als bancs, per a evitar que et caigui algo a sobre, la gent es col·loca sempre cap a endavant, a tocar de la via (fora de la marquesina). El terra el freguen cada dia al matí, com els bancs, perquè en lloc del seu color "natural" (beige o marró el terra i vermells els bancs) està tot esquitxat de taques blanques.entfe001 wrote:I Martorell què, que s'ha d'anar amb paraigües per no quedar soterrat sota una pluja de cagarades d'ocell?
Molts prefeririem que ens caigués aigua a sobre (si plou) , que no pas els excrements del coloms.
Castellnou de Seana, el pitjor cas que he vist
Aqui teniu un "fantàstic" recull de fotos de la pobre estació de Castellnou de Seana, que crec que s'emporta la palma en quant a deixadessa i "guarreria". El cas és que, al davant mateix, han posat una mica de ciment a terra, i una marquesina ben maca i moderna, per poder esperar els (escasos) trens, però i dic jo: val la pena deixar aquest edifici així? No valdria més enderrocar-lo directament?
- Attachments
-
- terrat.jpg (57.78 KiB) Viewed 17434 times
-
- porta.jpg (42.08 KiB) Viewed 17433 times
-
- La porqueria acumulada és de anys i anys...I pensar que allà hi viu gent, en condicions infrahumanes...
- escales-ronyoses.jpg (30.57 KiB) Viewed 17445 times
-
- sostre.jpg (74.57 KiB) Viewed 17443 times
-
- castellnou-de-seana.jpg (82.08 KiB) Viewed 17462 times
-
- Tot està que cau, no sé com vam tenir valor d'entrar...
- tot-a-trossos.jpg (58.86 KiB) Viewed 17455 times
-
- Posiblement, aquí es trobaven les antigues taquilles.
- antiga-taquilla.jpg (34.88 KiB) Viewed 17453 times
-
- Sense comentaris
- fastic-total.jpg (62.36 KiB) Viewed 17446 times
-
- Això, eh que fa obrir la gana??
- com-per-dinar-a-sobre.jpg (34.95 KiB) Viewed 17443 times
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
^^ Ja seria totalment dadaista que l'Adif hi instal·lés un dels seus panell electrònic, com a d'altres estacions de la línia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Una altra, i a sobre és de Rodalies, és Taradell Montrodon, fins i tot crec que hi han okupes vivint. Es troba situada entre les estacions de Balenyà Tona Seva i Vic, de la linia C3 de rodalies.
Per cert, la bici és meva, no malpenseu XD
Per cert, la bici és meva, no malpenseu XD
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
La estación de Taradell-Motrodón actualmente se encuentra en desuso y esta dada de baja como estación de Cercanías.
Sólo esta puntualización.
Saludos.
Sólo esta puntualización.
Saludos.
Desea repetir Liquidación?
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Clar, hem de diferenciar entre les estacions fora de servei, i les que estan en servei. Evidentment, el que té delicte és que les estacions a on s'aturen trens, quedin en un estat tant deplorable.visir5231 wrote:La estación de Taradell-Motrodón actualmente se encuentra en desuso y esta dada de baja como estación de Cercanías.
Sólo esta puntualización.
Saludos.
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
^^ En el cas de Castellnou suposo que l'Adif s'excusaria dient que "l'estació" és en realitat la marquesina autobusera i no l'edifici ruïnós.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A voltes amb la qüestió de sempre
Jo diria encara més (Dupond & Dupont dixint): Pujaria algun polític a un Audi A8 grafitejat i amb els seients tots esgarrinxats?Pe Jorba wrote:¿Pujaria molta gent en autobusos que estiguessin en les condicions de molts dels "nostres2 trens de rodalies o regionals?
Pel que fa a la resta, Pe Jorba, l'has encertat de ple.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
hola me voy ha presentar me llamo wertymetrotren i sobre ese tema creo que adif y renfe tienen toda la culpa por una gran parte la tiene adif por no haber-se adaptado a los nuevos tiempos por que los trenes cada vez pasan menos en pueblos pequeños por ejemplo : vila seca (tarragona) maçanet massanes (girona) asco (tarragona)
y otras mas
y otras mas
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Disculpes per l'acudit fàcil, però no m'en puc estar.wertymetrotren wrote:hola me voy ha presentar me llamo wertymetrotren i sobre ese tema creo que adif y renfe tienen toda la culpa por una gran parte la tiene adif por no haber-se adaptado a los nuevos tiempos por que los trenes cada vez pasan menos en pueblos pequeños por ejemplo : vila seca (tarragona) maçanet massanes (girona) asco (tarragona)
y otras mas
Asco es precisamente lo que da (y mucho) Castellnou de Siana
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
- Mireu sino com està Palautordera, tota pintada, i això que hi paren trens de Rodalíes cada hora o a vegades cada mitja...
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Estado lamentable de las estaciones catalanas
Les estacions que estan així o les reformen o les enderroquen. O sinò algú pendra mal perquè un dia li caura una totxana al cap.
Xavi
Xavi