http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2999155
El govern preveu que hi hagi trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
El pla territorial que ha aprovat inclou desdoblar les vies de la Catalunya central
EL PUNT. Barcelona
El govern català va aprovar ahir definitivament el pla territorial de les comarques centrals, que preveu pel futur la posada en funcionament de metros regionals al pla del Bages i la plana de Vic i també el desdoblament dels tres eixos viaris principals entre Vic, Ripoll, Manresa i Berga, que són les poblacions cridades a ser protagonistes dels majors creixements urbanístics junt amb Igualada, Solsona, Cardona, Torelló o Manlleu. És el tercer pla territorial aprovat al país després dels del Pirineu i Ponent.
El pla territorial de les comarques centrals ordena el creixement urbanístic de l'Anoia, el Bages, Osona, el Solsonès i el Berguedà perquè es concentri en àrees urbanes centrals al voltant d'Igualada, Manresa i Vic, però també en altres pols amb creixements importants com Solsona, Cardona, Berga, Torelló o Manlleu. La comunicació entre aquestes poblacions, sigui per carretera o ferrocarril, es pretén garantir amb la potenciació dels eixos actuals i la creació d'algun de nou. El document preveu la construcció del nou tram de la carretera C-16 entre Berga i Bagà; el desdoblament de la C-17 entre el nord de Vic i Ripoll, que es prolongaria amb la millora del tram fins a Puigcerdà, a més del desdoblament de la C-25 per millorar la mobilitat transversal de la regió, entre el pla del Bages i la plana de Vic. Això també ho faria possible l'eix transversal ferroviari de Catalunya en un futur més llunyà. En un nivell més comarcal, el document aprovat preveu la reconversió de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat en un sistema de tramvia a la conca d'Òdena i també la posada en funcionament de trens amb freqüència de metro al pla del Bages, que s'articularia entorn de l'estació intermodal de Manresa-Cardener, i a la plana de Vic, que es faria possible amb el desdoblament de la línia de Renfe existent. L'eix ferroviari es potenciarà amb la millora de la línia fins a Puigcerdà.
El pla també pretén orientar la cooperació intermunicipal en la creació de sòl per a activitats productives i per a habitatge protegit definint els àmbits de l'Alt i el Baix Berguedà, vall de Lord, Solsonès, Calaf, Ponent de l'Anoia, Conca d'Òdena, Piera-Masquefa, pla de Bages, Mura-Talamanca, Moianès, Lluçanès, Sant Feliu Sasserra, vall de Ges-Orís-Bisaura, les Guilleries-Collsacabra, plana de Vic, Berga, Solsona, Cardona i pla del Bages.
Trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
Re: Trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
20 anys dient el mateix dos partits politics diferents es tot un merit. La trampa es que realment tot es mentira.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
Jo ja no sé si és culpa del servei de premsa de PTOP, dels periodistes d'El Punt o de Vilaweb. Però, pel que jo se, ja uns quants anys que entre Berga i Bagà hi ha una carretera, es digui C-16 o C-1411... D'això se'n diu contrastar la informació.metring wrote:http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2999155
El govern preveu que hi hagi trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
El pla territorial que ha aprovat inclou desdoblar les vies de la Catalunya central
EL PUNT. Barcelona
[...] El document preveu la construcció del nou tram de la carretera C-16 entre Berga i Bagà; [...]
Altra cosa és que sigui una carretera convencional o una autovia...
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
Aviam quan els estúpids gestors d'aquest país descobreixen que no calen més metros sinó més velocitat! Espero el dia que la Generalitat o TeNfe facin un "metro" Ulldecona-Portbou aviam quanta gent l'agafa. La xarxa ferroviària de Catalunya necessita més vies per fer avançaments i per fer semi-DIRECTES i expressos de veritat. Si que és cert que cal una bona freqüència però que no es pensin que la gent agafarà el tren, l'autobús o qualsevol transport públic sinó ofereix temps de viatge curts, bon servei i freqüències elevades.
Re: Trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
Ja està bé que fiquin metros comarcals, però les llargues comunicacions... la comunicació de Ribes de Fresser (per ficar un exemple) a Barcelona deixa moltíssim que desitjar. Ara, la comunicació entre el poble, amb el cremallera xupat. Vergonyós. I aquí diu que el Bages tindrà metro comarcal (sí, inclou Calaf). La comunicació amb barcelona per ferrocarril és de només té TRES trens al dia, igual que amb Terrassa, Sabadell... En fi.
Au revoir C.A.C.V.
Au revoir C.A.C.V.
Re: Trens amb freqüència de metro al Bages i Osona
Ferry1ac1 wrote:Aviam quan els estúpids gestors d'aquest país descobreixen que no calen més metros sinó més velocitat! Espero el dia que la Generalitat o TeNfe facin un "metro" Ulldecona-Portbou aviam quanta gent l'agafa. La xarxa ferroviària de Catalunya necessita més vies per fer avançaments i per fer semi-DIRECTES i expressos de veritat. Si que és cert que cal una bona freqüència però que no es pensin que la gent agafarà el tren, l'autobús o qualsevol transport públic sinó ofereix temps de viatge curts, bon servei i freqüències elevades.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Exemple que entendran els polítics
Fem-ho més pràctic: per a un trajecte Ulldecona-Portbou, preferirien fer anar el cotxe oficial per la N-340, B-20, C-35, N-II i N-260 o per l'AP-7?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.