Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by metring »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2995996

Foment té aturat el projecte per fer arribar rodalies a la T-Sud fa un any i mig

El BOE va publicar l'1 de febrer de l'any passat la declaració d'impacte ambiental de la nova línia

XAVIER MIRÓ. Barcelona
El ministeri de Foment encara no ha aprovat el projecte definitiu per fer arribar els trens de rodalies a la nova terminal Sud de l'aeroport, que entrarà en funcionament els primers mesos de l'any vinent. El darrer tràmit el va realitzar el ministeri de Medi Ambient, que va aprovar la declaració d'impacte ambiental el 22 de desembre del 2006, però no va ser fins a l'1 de febrer de l'any passat que el vistiplau es va oficialitzar amb la publicació de la resolució al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). D'això ja fa un any i vuit mesos i Foment encara no ha fet cap més pas. L'accés a la T-Sud s'haurà de fer amb cotxe, taxi o bus durant anys.

Sigui per la lentitud en l'elaboració de tots els estudis hidrogeològics i tècnics determinats en la declaració d'impacte ambiental (DIA), sigui per la manca de diners o sigui perquè el projecte no és una prioritat quan acaben de començar les delicades obres del túnel del TAV pel centre de Barcelona, el cert és que fa més d'un any i mig que el ministeri de Medi Ambient va aprovar la DIA de la futura línia de rodalies cap a l'aeroport i el ministeri de Foment encara no n'ha aprovat el projecte constructiu. També ha estat impossible saber si el projecte estarà a punt d'aprovació en breu o caldrà esperar encara mesos. Sí que és clar que la nova gran terminal Sud de l'aeroport haurà de funcionar durant anys sense un accés ferroviari per als usuaris, que hi hauran d'accedir amb cotxe privat o taxi i només tindran com a alternativa de transport públic els busos que uniran les actuals terminals amb la T-Sud. Fa un any es deia que la nova C10 de rodalies havia d'arribar a la terminal Sud el mateix any d'entrada en servei de la instal·lació aeroportuària, potser a finals d'any perquè ja aleshores es descartava que el tren estigués a punt quan s'inaugurés la terminal. En aquell moment, fins i tot companyies aèries com Iberia i Easyjet van lamentar públicament haver d'estrenar una terminal que no disposaria a temps de tren d'alta velocitat (TAV). A hores d'ara aquella preocupació sona a cant de sirenes tenint en compte que la lloada T-Sud no tindrà ni tan sols un tren convencional que la uneixi amb el centre de Barcelona durant els primers anys. Perquè les úniques obres ferroviàries d'accés a la terminal Sud que estan començades són les de la L9 del metro, que construeix la Generalitat i que no està previst que entri en servei fins al 2012. Però almenys el govern català ja treballa amb un horitzó temporal. Caldrà veure si s'estableix un calendari concret al pla de rodalies, que fa també molts mesos que va prometre el govern espanyol i que, dimecres passat, la secretària d'Estat d'Infraestructures, Josefina Cruz, va anunciar que es presentaria d'aquí a poc temps. La nova línia de rodalies a l'aeroport que substituirà l'actual C10 anirà soterrada des de Mas Blau i la carretera C-31 fins a la terminal Sud. A la sortida de l'estació del Prat, la plataforma ferroviària s'ampliarà per passar de tres a quatre vies amb la finalitat que les dues centrals es desviïn del corredor del Garraf per dirigir-se a l'aeroport. Travessaran sèquies de regadiu i camins del Parc Agrari del Baix Llobregat abans de començar a anar soterrats per travessar a una fondària de 10 a 13 metres l'autovia C-31 i el polígon Mas Blau. Al davant de les terminals actuals del Prat s'aixecarà l'estació de dues plantes on el tren tindrà la primera parada. Després de travessar a uns 17 metres de fondària l'edifici intermodal entre les terminals A i B, el traçat continuarà enfonsant-se fins als 27 per creuar per sota les pistes i girar a la dreta per arribar fins a la T-Sud.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ja n'hi ha prou!

Post by Guigui »

A aquestes alçades, ja no sé què dir-vos-en: si és la desgana de Madrid, la incapacitat de Barcelona o una suma de tot plegat. Però comença a arribar l'horar d'ordir un boicot fiscal col·lectiu a Hisenda fins que no ens dispensin el mateix tractament que a una ciutat que té pocs habitants més i les mateixes necessitats de transport, independentment de la seva capitalitat i altres mandangues.

I si ara em ve algú dient que el que ens fa Madrid és el mateix que fem a Catalunya, li diré que faci el mateix boicot fiscal a la Generalitat. Però que no m'assenyalin amb el dit a mi, perquè pateixo el centralisme d'uns, però no exerceixo el d'altres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by ping »

Aquesta noticia tan sols podia existir al vilaweb o al avui. Amarilleta amarilleta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Lògic

Post by Guigui »

ping wrote:Aquesta noticia tan sols podia existir al vilaweb o al avui.
Queda clar que no sortiria al Mundo o a La Razón...

Ara, si hi ha alguna cosa que no sigui certa, dóna'ns-en detalls, si et plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by ping »

L'obra publica es aixi. Te uns terminis legals pel seu desenvolupament. La linia 9 del metro, tram central, porta prop de vuit anys de paperets i encara no té projecte tancat. Un any i mitg "no es res".

No dic l'ABC ni El Mundo ni La Razon. Tampoc ho llegiras a La Vanguardia, ni a El Pais, ni al Brusi si s'edites encara.

Hi han mitjans amarillets, que viuen unicament de ser-ho, i hi han mitjans que, malgrat les seves mancances, son una miqueta mes seriosos.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No deixa de ser escandalós

Post by Guigui »

ping wrote:L'obra publica es aixi. Te uns terminis legals pel seu desenvolupament. La linia 9 del metro, tram central, porta prop de vuit anys de paperets i encara no té projecte tancat. Un any i mitg "no es res".
Vejam: no és per ser l'administració que és, ni cal comparar-ho amb res, perquè la història de la L9 també és d'escàndol, ja que, segons les primeres previsions (fetes en el ja llunyà 1999), fa quatre anys que hauria d'estar a ple rendiment. En el cas del tram ferroviari responsabilitat de Fomento, se sabia des de fa deu anys que es faria (altrament, perquè sortiria l'estació "Terminal entre pistes" al primer projecte de la L9), i estan força més endarrerits. I no val l'excusa de que tenen algunes obres endegades a Barcelona, perquè se suposa que Renfomentadif actua per tot Espanya, i bé que a d'altres ciutats tampoc no paren.

I sí, potser l'Avui i Vilaweb són sensacionalistes en temes transportils, però hi ha altres mitjans, esmentats en aquests darrers fils, que desinformen i menteixen en temes sociopolítics. O sigui, que ningú no és un santet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Si nos podemos esperar tanto tiempo con los papeles por ahí dando vueltas de oficina en oficina, de despacho en despacho y entre camera café y camera café... ¿qué tal si de paso vamos modificando alguna de las cagadillas que pudiera tener? ¿o ya no estamos a tiempo de pasar exactamente bajo las terminales A, B y C? lo digo porque sea lo que sea lo que tengan hecho ahora, se le podría darel uso que se estimase oportuno si ya estuviese hecho o agujereado y hacer que una doble vía como Dios manda correspondiente a las líneas 2 y 9 que supongo coexistirán por el aeropuerto pasen exactamente justo debajo de los vestíbulos de facturación de las terminales A, B y C para luego y dando la vueltecita que ellos quieran y que ya está prevista, el metro se dirija a la nueva terminal.

Lo que parece extraño y muy raro es que no se sabe cómo, pero siempre que algo tiene que ver en el aeropuerto con llevar algo distinto al taxi o al bus ese azulito que cuesta 4 € en lugar del 46 que viene de Pza. España, en cuanto se habla de hacer llegar al aeropuerto, ya sean unas mejoradas cercanías o el metro, repito, no se sabe cómo pero siempre hay problemas y siempre pasan cosas: se avería la línea C10 cada dos por tres, los trenes se paran en el medio del camino, hay retrasos en trenes, hay obras que se paralizan no se sabe muy bien por qué, la L9 del metro en el tramo aeroportuario es lo último que se concreta y se deja todo para el final, salen problemas donde en otros lugares no saldrían...

En fin, sospechoso todo esto y muy beneficioso y sustancial para los taxis y los autobuses azulitos esos de los caros. Todo esto se tendría que denunciar y una de dos, exigir que no se ponga en servicio nada de nada hasta que no haya accesos ferroviarios en marcha o que en contraprestación a todo el daño que nos van a hacer no teniendo a punto el metro y las cercanías, que pongan más autobuses del estilo del 46. Por ejemplo, alargar a Sants o inmediaciones el nº 46 y crear servicios nuevos desde Pza. Cataluña que vayan por Gran Vía. Hacer llegar la L77 desde Sant Joan Despí a Sant Feliu y Molins de Rei. Otro ejemplo podría ser una línea de bus que saliese del Fòrum o de Glòries (donde acaba el Trambesós) y recorriendo la Diagonal enterita hasta Zona Universitària se desviase luego por Esplugues y saliese también hacia el aeropuerto. En fin, hay muchas opciones para asegurar la llegada en transporte público si se tiene voluntad de ello.

Y un largo etcétera de líneas metropolitanas de TMB integradas en la T-10 que unan los puntos básicos de BCN con El Prat. Porque de lo contrario ya parece mucho morro por parte de ciertos colectivos que siempre se ven beneficiados. Si se tiene interés en el transporte público, se hacen estas cosas, si el interés estriba en llenar los aparcamientos y recaudar cantidades escandalosas por ello, pues entonces nada de nada.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Ja n'hi ha prou!

Post by 437.001 »

Guigui wrote:A aquestes alçades, ja no sé què dir-vos-en: si és la desgana de Madrid, la incapacitat de Barcelona o una suma de tot plegat. Però comença a arribar l'horar d'ordir un boicot fiscal col·lectiu a Hisenda fins que no ens dispensin el mateix tractament que a una ciutat que té pocs habitants més i les mateixes necessitats de transport, independentment de la seva capitalitat i altres mandangues.

I si ara em ve algú dient que el que ens fa Madrid és el mateix que fem a Catalunya, li diré que faci el mateix boicot fiscal a la Generalitat. Però que no m'assenyalin amb el dit a mi, perquè pateixo el centralisme d'uns, però no exerceixo el d'altres.
Guigui, no et passes un pèl de "barceloní emprenyat"?
Vull dir, bé, no és cap secret que no se n´ha dit ni mu, d´aquesta línia, i això de fa temps...
Tampoc se sap cap data de l´obertura de l´estació del Prat de l´AVE.
Però vull dir... hem pogut viure fins ara sense aquestes infrastructures, tampoc ens morirem sense elles...
A més, la L9 és en obres, no?

Si jo em poso a recordar les infrastructures promeses per Generalitat, Govern central i ajuntament al Camp de Tarragona, ja podem plegar, que no acabo...

P.s: sr.Ping, no crec que aquest article sigui molt més sensacionalista que altres que he vist a VilaWeb mateix o en d´altres mitjans de comunicació (de diferents tendències polítiques).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Emprenyat, i tant!

Post by Guigui »

437.001 wrote:Guigui, no et passes un pèl de "barceloní emprenyat"?
Més que de "barceloní emprenyat", de "pagano emprenyat". Perquè ja estic fart d'afluixar la mosca perquè les coses es facin a una altra banda, es digui com es digui. I si algú sent el mateix envers Barcelona, també té tot el seu dret a pensar-ho, passa que resulta que m'adono més del que es cou (o es deixa de coure) a la meva vora i no puc tenir ulls per a tot.

I potser em passo, però tampoc creus que es passen els que fan desaparèixer els nostres diners d'aquesta manera tan escandalosa?
437.001 wrote:Si jo em poso a recordar les infrastructures promeses per Generalitat, Govern central i ajuntament al Camp de Tarragona, ja podem plegar, que no acabo...
És que n'hi ha per plegar... millor, per fer plegar més d'un càrrec ben dotat i "eficient".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Ja n'hi ha prou!

Post by ping »

437.001 wrote:P.s: sr.Ping, no crec que aquest article sigui molt més sensacionalista que altres que he vist a VilaWeb mateix o en d´altres mitjans de comunicació (de diferents tendències polítiques).
srta, si et plau. :D

ho es o no n'es de sensacionalista ;)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Almenys, toquen el crostó de qui no penca

Post by Guigui »

ping wrote:ho es o no n'es de sensacionalista ;)
Per mi no ho és, per a altres, sí. Però, a part de qüestions semàntiques, quin mal té que un mitjà tregui els colors a una administració (i un altre ho farà amb una altra) que excel·leix per la seva deixadesa i desgana?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by wefer »

A veure... tot plegat és força patètic. Que es gastin milers de milions en fer la terminal més gran d'Espanya i una de les més grans d'Europa, i que després s'oblidin que cal una manera per poder arribar-hi, sembla un acudit.
Ara, a posar busos llençadora i altres xapusses més pròpies d'un aeroport africà (amb tots els respectes) que no un d'europeu.
I, evidentment, les obres s'eternitzen pels "paperets" o la burrocràcia... però és una cosa que no tenim per què acceptar. És inadmissible que costi 2 o 3 anys construir tota la terminal, i en canvi se'n passin 6 o 7 simplement per col·locar la signatura a un document.
Fins i tot encara que accepéssim que no hi ha solució possible per l'eternització dels tràmits, està clar que el ministeri sabia ja des de fa molt de temps que caldria aquesta infraestructura per comunicar les dues terminals (coi, si ells mateixos fan la pròpia terminal!!), i si no l'ha construïda és simplement perquè no li ha donat la gana.
Per acabar, també comentar que el lògic és posar un sistema intern de comunicació entre terminals (people mover) que crec recordar que estava previst en el projecte, i que ara començo a dubtar. Diguem que comprar un bitllet i esperar un tren per anar d'una terminal a l'altra, és totalment surrealista. Espero equivocar-me i que estigui previst fer-lo.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by victorcasta »

El people mover està previst fer-lo quan es faci la terminal satèl·lit de la T-Sud, projecte del qual desconec el seu estat. En quant al transport públic per arribar a la nova terminal, s'hi ha construït els locals on hi arribaran metro i rodalies. Si el metro no hi ha arribat, tots sabem perquè és. I si les rodalies no hi han arribat, és perquè les administracions de l'estat i autonòmica encara no s'han posat d'acord en quina ha de ser la manera de connectar l'aeroport en forma de bucle amb la resta de xarxa de rodalies.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Política", en diuen

Post by Guigui »

victorcasta wrote:I si les rodalies no hi han arribat, és perquè les administracions de l'estat i autonòmica encara no s'han posat d'acord en quina ha de ser la manera de connectar l'aeroport en forma de bucle amb la resta de xarxa de rodalies.
És clar: és molt més satisfactori imposar el criteri propi, sigui el que sigui, per damunt de les recomanacions dels tècnics i de qüestions d'interès general. Total, el sou de crack, la poltrona, el despatx, el cotxe oficial i el 3% estan ben assegurats, peti qui peti.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by victorcasta »

El que vull dir és que al PDI del 2001 ja es preveia un bucle de rodalies per a l'aeroport, però aquesta actuació venia condicionada al pas de la LAV, i no va ser fins fa 3-4 anys que es va decidir fer passar la LAV pel Prat de Llobregat i connectar amb l'aeroport mitjançant llançaderes. De totes maneres, sembla que tampoc serà aquesta la solució final, ja que vaig llegir que es pensava fer un accés a les mateixes terminals de l'aeroport on el mateix túnel hi anessin alta velocitat i rodalies.

I com que la Generalitat sempre vol (i ha de) decidir com ha de ser, i no ho fa, Foment, com que els catalans no ens posem d'acord, ells s'estalvien de fer res.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by ping »

La meva opinio es que el endarreriment de veritat vindra quan arribin les expropiacions.
jlmoreno
N3
N3
Posts: 25
Joined: Thursday 18/09/2008 17:43
Location: Cruzando Barcelona a diario

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by jlmoreno »

El gobierno catalán es tan o más estúpido que el de Madrid, y es tanto culpa suya que a la T-Sud se tenga que ir en taxi o bus como dice el artículo periodístico, por llamarle algo.

Si no habrá tren tanto es por culpa de Fomento y su desentendimiento histórico hacia Barcelona como por la Generalidad y su faraónica obra de la L9 de la que a veces me pregunto si realmente se ha hecho algo o sólo se está mareando la perdiz.

Por cierto, raro que esté en el Avui y no en el ABC siendo del mismo grupo editorial.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by Vox »

wefer wrote:Per acabar, també comentar que el lògic és posar un sistema intern de comunicació entre terminals (people mover) que crec recordar que estava previst en el projecte, i que ara començo a dubtar. Diguem que comprar un bitllet i esperar un tren per anar d'una terminal a l'altra, és totalment surrealista. Espero equivocar-me i que estigui previst fer-lo.
No està previst. El que està previst (i crec que ja preparat) es un people mover entre la T-Sud i el seu satèl·lit (quan es façi), es a dir, servirà només pel costat aire. Exactament el servei que ofereix Barajas entre la T4 i la T4s.

No veig massa llògic un people mover per anar de les TA-B-C a la D ja que la divisió per aliances de les terminals fa que no sigui massa probable veures obligat a anar d'una a l'altre terminal. A Barajas funciona així i cap problema.

A més, AENA te previstos busos per fer aquest enllaç, encara que només serà per poder anar de l'estació de rodalies de les A-B-C a la nova D fins que no arribi el metro o el tren.

Vox
Last edited by Vox on Sunday 21/09/2008 16:46, edited 1 time in total.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

OT: Grups periodístics

Post by Guigui »

jlmoreno wrote:Por cierto, raro que esté en el Avui y no en el ABC siendo del mismo grupo editorial.
L'Avui no comparteix grup amb l'ABC (Vocento), sinó amb La Razón (Planeta). Petit detall al marge, comptant que els dos darrers tenen una línia editorial força semblant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jlmoreno
N3
N3
Posts: 25
Joined: Thursday 18/09/2008 17:43
Location: Cruzando Barcelona a diario

Re: Aturat el projecte de Rodalies a la T-Sud

Post by jlmoreno »

Se agradece la corrección.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”