Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Torna el "Templete" de Antonio Palacios
http://www.elpais.com/articulo/espana/A ... nac_10/Tes
Com a curiositat, un "templete" o edicle original (sense estructura férrea) es conserva al poble natal del Sr. Palacios, Porriño, a Pontevedra.
Imatge directa de El Pais.
Tercera intervencio relevant en quant al patrimoni del Metropolitano de Madrid.
Llastima que no tinguem a Gallardón a Barcelona.
Com a curiositat, un "templete" o edicle original (sense estructura férrea) es conserva al poble natal del Sr. Palacios, Porriño, a Pontevedra.
Imatge directa de El Pais.
Tercera intervencio relevant en quant al patrimoni del Metropolitano de Madrid.
Llastima que no tinguem a Gallardón a Barcelona.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Poso una part de la notícia del link:
Impresionant, com si aquí refessin el quiosc d'Urquinaona, o l'enderrocada estació d'Aragó.
Impresionant, com si aquí refessin el quiosc d'Urquinaona, o l'enderrocada estació d'Aragó.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Aqui em sembla que veurem com es carreguen dins de poc i completament la primera estacio subterranea d'Espanya.
Parlo de Triunfo-Norte.
Cultura Supermegafashion Vs. Cultura (a seques).
Hi han moltes diferencies estructurals, culturals i socials entre Madrid i Barcelona, que condicionen gairebe tot.
Parlo de Triunfo-Norte.
Cultura Supermegafashion Vs. Cultura (a seques).
Hi han moltes diferencies estructurals, culturals i socials entre Madrid i Barcelona, que condicionen gairebe tot.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
És que potser a Madrid no han tingut escrúpuls per carregar-se un munt de coses de la seva història ferroviària? què me'n dius d'estacions com Plaza España de l'antic suburbano? com està Príncipe Pío? quant de temps va estar oblidada l'estació de Chamberí? com s'han remodelat moltes estacions del metro de Madrid?
I pel que fa a l'Arc de Triomf de Barcelona és una vergonya com està i ja és hora que s'hi facin obres, per cert segons el teu criteri, no es van carregar Nuevos Ministerios fa uns anys? suposo que deus preferir una estació sense ascensors on hi ve gent carregada de l'estació d'autobusos, amb filtracions per estar per sota del nivell freàtic, amb la taquilla tancada de fa dos anys i mig per la Inspecció de Treball, estació que per cert no és res de l'altre món arquitectònicament.
No serà més aviat què fa poc hi ha hagut algú de la Comunitat de Madrid que s'ha despertat amb aquest tema i s'han aconseguit fer algunes coses? El Gallardon fa la tira d'anys que volta per la política i mai havia fet res d'això no crec que sigui mèrit seu.
Com has dit tu mateix, les comparacions són odioses i més quan es fan sense cap criteri.
I jo no penso que hi hagi massa diferències estructurals, socials ni culturals entre Madrid i Barcelona.
I pel que fa a l'Arc de Triomf de Barcelona és una vergonya com està i ja és hora que s'hi facin obres, per cert segons el teu criteri, no es van carregar Nuevos Ministerios fa uns anys? suposo que deus preferir una estació sense ascensors on hi ve gent carregada de l'estació d'autobusos, amb filtracions per estar per sota del nivell freàtic, amb la taquilla tancada de fa dos anys i mig per la Inspecció de Treball, estació que per cert no és res de l'altre món arquitectònicament.
No serà més aviat què fa poc hi ha hagut algú de la Comunitat de Madrid que s'ha despertat amb aquest tema i s'han aconseguit fer algunes coses? El Gallardon fa la tira d'anys que volta per la política i mai havia fet res d'això no crec que sigui mèrit seu.
Com has dit tu mateix, les comparacions són odioses i més quan es fan sense cap criteri.
I jo no penso que hi hagi massa diferències estructurals, socials ni culturals entre Madrid i Barcelona.
ping wrote:Aqui em sembla que veurem com es carreguen dins de poc i completament la primera estacio subterranea d'Espanya.
Parlo de Triunfo-Norte.
Cultura Supermegafashion Vs. Cultura (a seques).
Hi han moltes diferencies estructurals, culturals i socials entre Madrid i Barcelona, que condicionen gairebe tot.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Plantejes el debat desde un punt de vista interesant. Ara no tinc temps, pero prometo exposarte un altre punt de vista.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Una noticia de 1999
http://www.elpais.com/articulo/madrid/P ... es?print=1
Una imatge (skyscrapercity, http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=65 , via google) del "templete" al seu lloc original i en l'actualitat.
Una altra imatge (skyscrapercity, http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=61 , via google) del "templete" en el seu lloc original pel darrera.
No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.
http://www.elpais.com/articulo/madrid/P ... es?print=1
Una imatge (skyscrapercity, http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=65 , via google) del "templete" al seu lloc original i en l'actualitat.
Una altra imatge (skyscrapercity, http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=61 , via google) del "templete" en el seu lloc original pel darrera.
No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Responent a visir5704.
A tota Espanya es va patir el "desarrollisme" franquista, no tan sols a Barcelona. La diferencia més gran es que, fins a 1979, la Compañía del Metropolitano de Madrid va conservar la seva titularitat privada. Aixo va suposar moltes coses, d'entre altres, que els "clasicos" (el M1-R1, de 1919, entre d'altres) varen estar en servei fins 1989 i una extrema degradacio de totes les infraestructures, de tot tipus.
La coleccio de material rodant, conservada en diferents llocs, es fascinant i molt completa. A mes, molts "Clasicos" treballen cada nit en tasques de manteniment.
A Madrid, sense cap mena de promocio, s'en conserva un vestibul totalment original (Tirso de Molina). Sempre, malgrat totes les reformes, alguna coseta ha quedat. Aixo es frut d'una voluntat institucional.
Crec que no hi ha res a comparar en cap cas vers Barcelona, per haver-ne patit una completa destruccio a tots els aspectes que he citat.
A tot arreu s'han fet barrabasades. Malgrat aixo, a Madrid hi queda alguna cosa. A Barcelona, gairebe RES.
A tota Espanya es va patir el "desarrollisme" franquista, no tan sols a Barcelona. La diferencia més gran es que, fins a 1979, la Compañía del Metropolitano de Madrid va conservar la seva titularitat privada. Aixo va suposar moltes coses, d'entre altres, que els "clasicos" (el M1-R1, de 1919, entre d'altres) varen estar en servei fins 1989 i una extrema degradacio de totes les infraestructures, de tot tipus.
La coleccio de material rodant, conservada en diferents llocs, es fascinant i molt completa. A mes, molts "Clasicos" treballen cada nit en tasques de manteniment.
A Madrid, sense cap mena de promocio, s'en conserva un vestibul totalment original (Tirso de Molina). Sempre, malgrat totes les reformes, alguna coseta ha quedat. Aixo es frut d'una voluntat institucional.
Crec que no hi ha res a comparar en cap cas vers Barcelona, per haver-ne patit una completa destruccio a tots els aspectes que he citat.
A tot arreu s'han fet barrabasades. Malgrat aixo, a Madrid hi queda alguna cosa. A Barcelona, gairebe RES.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Edicle d'Urquinaonaping wrote:No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
ping wrote:No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
doncs està claríssim. Darrera.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
A veure em penso que t'estàs equivocant, en primer lloc estàs caient i vols que caiem en allò de que és sempre millor allò de fora, pel que fa al tema d'aquest fòrum simplement és que una cosa que en el seu moment va desaparèixer es torna a posar, una cosa ben viable aquí.
La conservació de material rodant del Metro de Madrid, és una mica millor que la del Metro de BArcelona però no un model a seguir, quan parles de l'estat del Metro de Madrid l'any 1979 oblides l'estat del de Barcelona a la mateixa època, amb els 300 que van inaugurar el metro en servei, i els 100 que encara prestaven algun servei, el fet que s'hagin conservat alguns vehicles aquí i allà és més la voluntat d'algunes persones que una veritable voluntat institucional, i el fet que s'utilitzin per vies i obres, no és més que la tàctica que s'ha utilitzat tota la vida quan es volia preservar algun vehicle i no hi havia cap possibilitat de fer-ho com a tal, buscar-li una utilitat, n'hi ha una altra, amagar-lo, i la voluntat institucional a Madrid per tirar endavant coses com la restauració de l'estació de Metro de Chamberí és de fa quatre dies, és a dir tampoc ens porten una gran avantatge, en aquest aspecte.
Pel que fa a la voluntat institucional, és cert que aquí n'hi ha poca, però potser tampoc s'ha sabut buscar, però a començament dels 80 aquesta voluntat institucional va permetre coses com l'Exposició "Trens i Estacions", i actualment que es vagi parlant de crear un museu del metro tot i que a poc a poc, així que tampoc estem tan malament, tot i que no estem bé.
Per cert ja que estàs ben informat del material preservat al metro de Madrid, què s'ha conservat dels trens de la sèrie 300 de 2a sèrie i dels 1000?
La conservació de material rodant del Metro de Madrid, és una mica millor que la del Metro de BArcelona però no un model a seguir, quan parles de l'estat del Metro de Madrid l'any 1979 oblides l'estat del de Barcelona a la mateixa època, amb els 300 que van inaugurar el metro en servei, i els 100 que encara prestaven algun servei, el fet que s'hagin conservat alguns vehicles aquí i allà és més la voluntat d'algunes persones que una veritable voluntat institucional, i el fet que s'utilitzin per vies i obres, no és més que la tàctica que s'ha utilitzat tota la vida quan es volia preservar algun vehicle i no hi havia cap possibilitat de fer-ho com a tal, buscar-li una utilitat, n'hi ha una altra, amagar-lo, i la voluntat institucional a Madrid per tirar endavant coses com la restauració de l'estació de Metro de Chamberí és de fa quatre dies, és a dir tampoc ens porten una gran avantatge, en aquest aspecte.
Pel que fa a la voluntat institucional, és cert que aquí n'hi ha poca, però potser tampoc s'ha sabut buscar, però a començament dels 80 aquesta voluntat institucional va permetre coses com l'Exposició "Trens i Estacions", i actualment que es vagi parlant de crear un museu del metro tot i que a poc a poc, així que tampoc estem tan malament, tot i que no estem bé.
Per cert ja que estàs ben informat del material preservat al metro de Madrid, què s'ha conservat dels trens de la sèrie 300 de 2a sèrie i dels 1000?
ping wrote:Responent a visir5704.
A tota Espanya es va patir el "desarrollisme" franquista, no tan sols a Barcelona. La diferencia més gran es que, fins a 1979, la Compañía del Metropolitano de Madrid va conservar la seva titularitat privada. Aixo va suposar moltes coses, d'entre altres, que els "clasicos" (el M1-R1, de 1919, entre d'altres) varen estar en servei fins 1989 i una extrema degradacio de totes les infraestructures, de tot tipus.
La coleccio de material rodant, conservada en diferents llocs, es fascinant i molt completa. A mes, molts "Clasicos" treballen cada nit en tasques de manteniment.
A Madrid, sense cap mena de promocio, s'en conserva un vestibul totalment original (Tirso de Molina). Sempre, malgrat totes les reformes, alguna coseta ha quedat. Aixo es frut d'una voluntat institucional.
Crec que no hi ha res a comparar en cap cas vers Barcelona, per haver-ne patit una completa destruccio a tots els aspectes que he citat.
A tot arreu s'han fet barrabasades. Malgrat aixo, a Madrid hi queda alguna cosa. A Barcelona, gairebe RES.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
No et fixis unicament als "Classicos" de servei interior ni als 300 del Suburbano de Caravanchel (que gairebe esta tota la serie actualment sense desballestar apartada) ni als mil (que hi han cotxes preservats per institucions i particulars). Fixat be a Cuatro Vientos, hi ha gairebe una parelleta de cada tipus de classic preservat tal i com van deixar de prestar servei.
I del Trens i Estacions, memorable sense cap dubte, pero ... fa 26 anys! Jo gairebe ni em recordo.
Aixo de models a seguir en quant a preservacio, em sembla que a tota Espanya no hi ha cap...
I del Trens i Estacions, memorable sense cap dubte, pero ... fa 26 anys! Jo gairebe ni em recordo.
Aixo de models a seguir en quant a preservacio, em sembla que a tota Espanya no hi ha cap...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Sí que n'hi ha un: Eusko Tren (no hi ha com tenir diners...) i el museu d'Azpeitia.ping wrote:[...]
Aixo de models a seguir en quant a preservacio, em sembla que a tota Espanya no hi ha cap...
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
Un museu que deixa desballestar la 7408 (que tenia asignada) i, a canvi, preserva un automotor portugues?
No es aixo l'idea que jo tinc de preservar...
No es aixo l'idea que jo tinc de preservar...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
La 7400 no era de l'associació de San Sebastian (o Irún) ??
Gràcies.
Gràcies.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Torna el "Templete" de Antonio Palacios
De San Sebastian, com la Zorroza (ex-BP) i la Maite (ex CAF, ex SM) que sí son a Azpeitia.