Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Post by JaMiRo! »

davida wrote:Es un mapa de 1951 i no s'assembla en res a la configuració actual de la zona.
No es un document privat, es públic i a tothom el pot consultar, simplement es propietat de l'ajuntament i no en puc fer un ús públic sense autorització previa.
Hola company, 1951 no hi havia ALSTOM...llavors si que no ho entenc pas :x

No és una actitud correcta tractant-se d'un ens públic...No t'haurien de posar barreres en aquest sentit!

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

No es tant estrany aixo que diu en davida sobre el permis per la difusió de documents d'entitats publiques. Jo m'he trobat amb una situacio molt semblant. Deu ser el "modus operandi" de tots els organs publics, no se ben be perque.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Trenscat wrote:Per cert, com a algunes de dades bàsiques que encara em falten per saber és la data (o dates) d'inauguracions del tram Mataró-Maçanet. També la data d'obertura del tram Portbou-Cervera de la Marenda, si és que no va arribar a Cervera a la mateixa data en que va arribar a Portbou :? Gràcies!
Farà un parell d'anys, es va celebrar el 125è aniversari de la connexió internacional entre Portbou i Cerbère, en concret es va celebrar el dia de la hispanitat.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by Trenscat »

He mogut el tema al fòrum d'Història del transport per seguir fent la cronologia ferroviària de Catalunya :D
jms
N5
N5
Posts: 159
Joined: Monday 22/09/2008 16:41

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by jms »

Aquesta cronologia podria indicar no solament l'any sinó que es podria donar la data concreta. Posats a fer, fem ho bé.
Ja diràs a on podem fer arribar la informació,
jms
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by metring »

La podeu fer arribar en aquest mateix fil o en privat, com més us estimeu. Gràcies per avançat!
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by ping »

Aixo ja existeix: http://www.ferrocarrils.net exhaustivament detallada.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by Trenscat »

ping wrote:Aixo ja existeix: http://www.ferrocarrils.net exhaustivament detallada.
Sí però si no he mirat malament es queda a l'any 1890... ens falten 118 anys més per completar :)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by metring »

Doncs si, en queden uns quants...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Terrenys ocupats per un ferrocarril

Post by genissimon »

dgtxa wrote:
En qualsevol cas -corregiu-me si vaig errat-, l'espai que ocupen les vies és públic, i encara que desaparegui el servei de ferrocarril ho continua sent.

Per tant se'm fa estrany que un ajuntament no deixi divulgar un plànol del traçat d'un terreny públic.
Pel que jo sé en altres casos, quan es construeix un ferrocarril, sigui una companyia privada o sigui l'estat directament, els terrenys s'expropien en virtut d'una declaració d'utilitat pública del propi ferrocarril. Recordem que un ferrocarril és una concessió de l'estat i els terrenys que ocupa han de ser revertibles a l'estat (*). Quan es tanca l'explotació, si desapareix la declaració d'utilitat pública, l'estat pot vendre els terrenys, cosa que no acostuma a passar mai (o gairebé **). A les línies ex-renfe, encara que no passin trens, hi sol passar una potent xarxa de comunicacions en fibra òptica, la comercialització de la qual proporciona uns ingressos a ADIF gens menyspreables i, així de passada, es manté la declaració d'utilitat pública.

* per això es va haver de tancar el mina-grott a la muntanya del Tibidabo, ja que els terrenys que ocupava no eren revertibles a l'estat i no se li va poder fer una concessió.

** només conec el cas del Mollerussa-Balaguer.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by Vilarrubla »

No estic segur, però... l'estació de Sant Vicenç de Calders és posterior a la creació de les dues línies, no? Llavors potser s'hauria d'incloure a la cronologia, no?

O es va construir a la Línia de Vilafranca i quan es va absorbir a Compañía de los Ferrocarriles Directos de Madrid y Zaragoza llavors TBF va fer l'enllaç?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by metring »

Tinc a les mans el llibre "El ferrocaril, la xarxa catalana", de Tomàs B. Ubach i Soler, i a la cronologia diu que l'any 1883 es va inaugurar el tram Calafell-Valls, i que el 1887, l'enllaç de Sant Vicenç de Calders.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Post by m.h.t. »

Trenscat wrote:1956 Electrificació Bordeta-Molins-Martorell, Tarragona-Vilanova-Barcelona, Can Tunis, Barcelona EdF-Clot-Sagrera
L'electrificació de la línia Barcelona-Vilanova-Tarragona es va inaugurar, concretament, el 26 de juny de 1956, avui fa 55 anys. :brindis

:flecha Hemeroteca de La Vanguardia
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”