dgtxa wrote:
En qualsevol cas -corregiu-me si vaig errat-, l'espai que ocupen les vies és públic, i encara que desaparegui el servei de ferrocarril ho continua sent.
Per tant se'm fa estrany que un ajuntament no deixi divulgar un plànol del traçat d'un terreny públic.
Pel que jo sé en altres casos, quan es construeix un ferrocarril, sigui una companyia privada o sigui l'estat directament, els terrenys s'expropien en virtut d'una declaració d'utilitat pública del propi ferrocarril. Recordem que un ferrocarril és una concessió de l'estat i els terrenys que ocupa han de ser revertibles a l'estat (*). Quan es tanca l'explotació, si desapareix la declaració d'utilitat pública, l'estat pot vendre els terrenys, cosa que no acostuma a passar mai (o gairebé **). A les línies ex-renfe, encara que no passin trens, hi sol passar una potent xarxa de comunicacions en fibra òptica, la comercialització de la qual proporciona uns ingressos a ADIF gens menyspreables i, així de passada, es manté la declaració d'utilitat pública.
* per això es va haver de tancar el mina-grott a la muntanya del Tibidabo, ja que els terrenys que ocupava no eren revertibles a l'estat i no se li va poder fer una concessió.
** només conec el cas del Mollerussa-Balaguer.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.