Notícia de l'Avui:
Barcelona, ciutat sense cotxes
La capital catalana és la quarta ciutat amb menys cotxes de la Unió Europea, amb 61 turismes per cada 1.000 habitants
ACN
Barcelona
Ult. Act. 23.09.2008 - 20:27 hs
Barcelona és la quarta ciutat amb menys cotxes de tota la Unió Europea: n'hi ha 61 per cada 1.000 habitants, molt lluny de la mitjana comunitària, que se situa en 411 turismes. Així ho ha revelat aquest dimarts l'informe Urban audit' de l'oficina estadística comunitària, Eurostat, que també deixa molt per sota de la mitjana europea els barcelonins que fan servir el seu vehicle privat per anar a la feina.
Només el 31% dels habitants de Barcelona fan aquest trajecte en cotxe, mentre que en el conjunt de la UE són gairebé el doble, el 58%. Roma és la ciutat europea amb més cotxes per habitant, 723 per cada 1.000 persones, mentre que Múrcia és la que menys en té, només 23.
Gozo, a l'illa de Malta, és la segona localitat europea amb més turismes, 715 per cada 1.000 habitants. A més a més de Roma, altres cinc ciutats italianes són en els primers llocs del rànquing de més concentració de cotxes per habitant: Perugia, L'Aquila, Potenza, Modena i Catania. També Madrid està per sobre de la mitjana comunitària, amb una proporció de turismes per habitant que és fins a set vegades superior a la de Barcelona: a la capital de l'Estat hi ha 437 cotxes per cada 1.000 habitants.
Eurostat ha analitzat 321 ciutats dels 27 estats membres de la UE, entre les quals també hi ha l'Hospitalet de Llobregat. Com Barcelona, la segona ciutat amb més habitants de Catalunya està per sota de la mitjana comunitària, però amb una proporció que és cinc vegades superior a la de la capital catalana: 316 cotxes per cada 1.000 habitants, en dades del 2004.
Barcelona, sota la mitjana europea de cotxes per habitant
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barcelona, sota la mitjana europea de cotxes per habitant
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Barcelona, sota la mitjana europea de cotxes per habitant
Hola!
M'agradaria veure un estudi per tota la Regió Metropolitana, perquè és fàcil no tenir cotxe vivint a Barcelona o a la gran majoria de la zona 1 de l'ATM...Però m'hi jugo el que voleu a què, en termes metropolitans, estem en la mitjana europea o fins i tot superant-la.
El desastre de transport públic que tenim a mesura que hom s'allunya de la Ciutat Comtal, combinat amb l'urbanisme dispers (i pervers), fa que la gent tiri, malauradament, molt del vehicle privat.
Salut!
M'agradaria veure un estudi per tota la Regió Metropolitana, perquè és fàcil no tenir cotxe vivint a Barcelona o a la gran majoria de la zona 1 de l'ATM...Però m'hi jugo el que voleu a què, en termes metropolitans, estem en la mitjana europea o fins i tot superant-la.
El desastre de transport públic que tenim a mesura que hom s'allunya de la Ciutat Comtal, combinat amb l'urbanisme dispers (i pervers), fa que la gent tiri, malauradament, molt del vehicle privat.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona, sota la mitjana europea de cotxes per habitant
Efectivament, aquest estudi no és significatiu ja que només considera els 100 Km2 del terme municipal de BCN, el qual només és una petita part de la ciutat real.
En canvi, per exemple Madrid, inclou el terme municipal de Madrid, que a l'haver absorbit els pobles del voltant, abarca 600 Km2. AIxò, desgraciadament, no és així en el cas de BCN.
Si a BCN es consideressin els 600 Km2 al voltant de BCN, amb tota seguretat els valors serien molt semblants als de Madrid i altres ciutats europees. Els resultats de l?hospitalet així ho demostren, i això que és una població enganxada a Barcelona.
Resumint: ni cas a aquest estudi
En canvi, per exemple Madrid, inclou el terme municipal de Madrid, que a l'haver absorbit els pobles del voltant, abarca 600 Km2. AIxò, desgraciadament, no és així en el cas de BCN.
Si a BCN es consideressin els 600 Km2 al voltant de BCN, amb tota seguretat els valors serien molt semblants als de Madrid i altres ciutats europees. Els resultats de l?hospitalet així ho demostren, i això que és una població enganxada a Barcelona.
Resumint: ni cas a aquest estudi
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT