De El Punt:
--------------------------
La Fabra i Coats obre les portes / El TGV en maqueta.
L’Ajuntament de Barcelona fa un primer acte públic dins de la històrica fàbrica de Sant Andreu. Els usos de les seves naus encara estan per decidir. De moment, una associació hi treballarà en una maqueta de l’estació del TGV.
DAVID MARÍN. Barcelona
Barcelona acaba d’estrenar una fàbrica per a usos culturals i socials. La fàbrica Fabra i Coats de Sant Andreu va obrir dijous a la tarda les portes en un acte de la ciutat. Era un acte senzill, sense pretensions: la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i una entitat que utilitzarà una de les naus durant els pròxims mesos per construir una maqueta ferroviària del TGV a la Sagrera i Sant Andreu.
Però l’acte simbolitzava alguna cosa més. Per primer cop, els carrerons empedrats que comuniquen les naus de maó entre elles van obrir-se a uns vianants diferents. Membres de l’associació de veïns de Sant Andreu i altres col·lectius es van afegir a la comitiva per poder visitar per dins el recinte industrial, comprat el desembre passat per l’Ajuntament en una complexa operació que suposa el pagament en tres fases d’aquí al 2007.
El complex s’estructura a través d’un petit pati d’entrada, del qual surten els carrerons empedrats que enfilen cap a les diverses naus. L’estat de conservació de les naus és aparentment molt bo, tot i que algunes naus mostren símptomes d’haver estat desocupades durant els últims anys. La nau més important es troba al centre del recinte i encara hi manté activitat la multina cional Coats Fabra, tot i que només amb tasques administratives i de magatzem.
L’Ajuntament està buscant la implicació d’una administració superior per tal d’aconseguir que a la nau central s’hi instal·li un gran equipament d’abast de ciutat o de país. L’objectiu ara per ara és algun gran equipament relacionat amb la formació i l’ensenyament, com ara un centre universitari.
A la resta de naus que es conservaran, les antigues, s’hi posaran equipaments i en una d’elles, pisos socials. Les naus de construcció, sense interès arquitectònic, aniran a terra.
La fàbrica és de finals del XIX i en els seus bons temps hi van arribar a treballar un miler de persones.
La primera entitat als espais de la Fabra i Coats és l’Agrupament Ferroviari de Barcelona. En una de les naus hi treballarà els pròxims mesos en una gran maqueta de 22 metres de longitud que reproduirà el projecte ferroviari del TGV i les línies de Rodalies de la Sagrera, entre el pont de Bac de Roda i el Triangle Ferroviari. En la imatge, el president de l’entitat, Joan Llobera, i el vocal Santi Compte, amb una maqueta del TGV dins la nau que utilitzaran.
Maqueta de La Sagrera (HO).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Nova gran maqueta a la Fabra i Coats
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Maqueta de La Sagrera (HO).
En el marco de una exposición sobre los nuevos proyectos urbanísticos de la ciudad de Barcelona, que tiene lugar en el edificio Fórum, se viene exponiendo desde hace año y medio, una interesante maqueta en escala HO sobre como será la futura estación intermodal de La Sagrera.
Esta maqueta fue realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona), y cuenta con varios trenes; como por ejemplo varias composiciones serie 450 de dos pisos, un tren de Alta Velocidad serie 103, dos trenes de Alta Velocidad serie 102, y una unidad 440 original de Mabar repintada con los colores de Media Distancia.
Pongo algunas fotos:
-> 1.- Maqueta de La Sagrera (Barcelona), realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona); y expuesta en el edificio Fórum. Vista de una composición de dos pisos bajo el puente de Calatrava:
-> 2.- Maqueta de La Sagrera (Barcelona), realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona); y expuesta en el edificio Fórum. Vista de la nueva estación subterránea de La Sagrera, con un tren de Alta Velocidad serie 103:
-> 3.- Maqueta de La Sagrera (Barcelona), realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona); y expuesta en el edificio Fórum. Vista de la nueva estación subterránea de La Sagrera; tiene varios niveles, en el nivel superior estarían los trenes de Alta Velocidad, y en el nivel inferior los trenes Regionales y de Cercanías. Vista de un tren de dos pisos de la serie 450, y una unidad 440 artesanal de Mabar; con el esquema de Media Distancia y una composición de tres coches, algo que nunca ha existido en realidad, pero es bonito de ver. El espejo del fondo, crea profundidad y el efecto visual que hayan más trenes:
Salutacions.
Esta maqueta fue realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona), y cuenta con varios trenes; como por ejemplo varias composiciones serie 450 de dos pisos, un tren de Alta Velocidad serie 103, dos trenes de Alta Velocidad serie 102, y una unidad 440 original de Mabar repintada con los colores de Media Distancia.
Pongo algunas fotos:
-> 1.- Maqueta de La Sagrera (Barcelona), realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona); y expuesta en el edificio Fórum. Vista de una composición de dos pisos bajo el puente de Calatrava:
-> 2.- Maqueta de La Sagrera (Barcelona), realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona); y expuesta en el edificio Fórum. Vista de la nueva estación subterránea de La Sagrera, con un tren de Alta Velocidad serie 103:
-> 3.- Maqueta de La Sagrera (Barcelona), realizada por el AFB (Agrupament Ferroviari de Barcelona); y expuesta en el edificio Fórum. Vista de la nueva estación subterránea de La Sagrera; tiene varios niveles, en el nivel superior estarían los trenes de Alta Velocidad, y en el nivel inferior los trenes Regionales y de Cercanías. Vista de un tren de dos pisos de la serie 450, y una unidad 440 artesanal de Mabar; con el esquema de Media Distancia y una composición de tres coches, algo que nunca ha existido en realidad, pero es bonito de ver. El espejo del fondo, crea profundidad y el efecto visual que hayan más trenes:
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Maqueta de La Sagrera (HO).
Preciosa maqueta, gracias por las fotos.
Saludos al Foro
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Maqueta de La Sagrera (HO).
Ja ho vaig posar en el seu dia, en un altre thread, però aprofitant que aquest és íntegrament dedicat a la maqueta doncs ho torno a posar.
http://www.youtube.com/watch?v=YwY1ji112LU
Aquest és un petit vídeo que vaig fer de la maqueta el dia de la seva presentació oficial a la Fabra&Coats a Sant Andreu, abans que fos traslladada a l'edifici Fòrum.
http://www.youtube.com/watch?v=YwY1ji112LU
Aquest és un petit vídeo que vaig fer de la maqueta el dia de la seva presentació oficial a la Fabra&Coats a Sant Andreu, abans que fos traslladada a l'edifici Fòrum.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Maqueta de La Sagrera (HO).
Coneixeu l'horari de visita a la maqueta? Gràcies!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Maqueta de La Sagrera (HO).
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.