Me'n vaig al sud d'Alemanya

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Post Reply
aim
N9
N9

Me'n vaig al sud d'Alemanya

Post by aim »

Nova entrega de la saga de fils "Me'n vaig a..." (potser seria bo fer un fil únic). Fins ara s'havia parlat de Londres, "l'oest", Irlanda, Bilbo, Paris i Madrid, però ara li toca el torn a Alemanya.

Doncs bé, el pròxim dijous marxaré cap a terres germanes, concretament estaré per München, Nürnberg i Stuttgart, i m'agradaria saber quines coses ferroviàries no em puc perdre (deixant de banda les haupbahnhofs). De München tinc previst visitar el Deutsches Museum on hi han alguns ferrocarrils (crec que tenen el prototip de ICe, el ICE-V). De Nürnberg tinc entès que hi ha una línia de tramvies històrics funcionant i també voldria visitar el museu de la DB, si encara existeix (sé que fa uns anys es va cremar part del museu i desconec com està ara, així que si algú en sap alguna cosa m'aniria molt bé, ja que per internet tan sols he trobat la típica foto de la maqueta del ICE3). Pel que fa Stuttgart, només se de d'una línia de tramvia-cremallera.

Hi ha quelcom més que no m'he de perdre?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
foronda 141
N8
N8

Re: Me'n vaig al sud d'Alemanya

Post by foronda 141 »

Hola:
Jo vaig estar a Munchen i a Nuremberg el passat mes de juny.

Tal com dius et recomano el museo de la Mobilitat de Munchen, on podras trovar, trens, cotxes antics, un prototip de ICE, un funicular de vapor, varis tramvias, un trolebús, varis autobusos i un parell de metros antics, i fins i tot un helicopter. Val la pena.

A Nuremberg hi ha el museo de la DB, on hi han exposats varias locomotoras i alguns vagons, el cotxe reial amb la seva corona daurada al sostre, algunas maquetas i diuen que tenen la col.leció de trens a escala mes important del mon. El museo esta compartit amb el de comunicacions, on hi han diversos vehicles de correos, i també de telefonía.

Jo com tenía el hotel a Munchen, vaig anar a Nuremberg amb el ICE, fent la tornada el mateix día. Tarda aproximadament una hora en fer el trajecte de uns 160 km.
Es un tren d'alta velocitat que no corra gaire, doncs gran part del trajecte comparteix via amb els trens tradicionals anant a uns 150 per hora, i un curt tros arriba als 300.

Segur que disfrutarás. Ja ho comentarás quand tornis.

Salutacions.
Post Reply

Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”