Benvinguts al subfòrum d'història del transport

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
metring
Administrador

Benvinguts al subfòrum d'història del transport

Post by metring »

Inauguro el subfòrum d'història del transport, reivindicat per uns quants usuaris, a on podreu penjar fotografies, documents antics, explicar vivències sobre transports dels vostres "años mozos", sobre museus de transport i material preservat.
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Benvinguts al subfòrum d'història del transport

Post by liniadelRipollés »

Moltes gràcies per aquest nou subfòrum. En gaudirem. Col.laborarem. :plas
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

estem d'enhorabona. Estic segur que entre tots, farem d'aquest fòrum una de les senyes d'identitat del FTC. Felicitats a tothom :ok
tren250

Post by tren250 »

Contentíssim de que es faci aquest fòrum :ok col·laboraré sobretot en temes d'un senyor que es deia Charles Chapelon, el coneixeu?
Au revoir :hola C.A.C.V.
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

tren250 wrote:Contentíssim de que es faci aquest fòrum :ok col·laboraré sobretot en temes d'un senyor que es deia Charles Chapelon, el coneixeu?
André Chapelon.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
tren250

Post by tren250 »

Bueno, jo em referia al enginyer que va participar notablement en la construcció de la línia Paris-Lyon, que també té el seu nom en una de les estacions de París, ara, també em sona l'André Chapelon. Família?
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

tren250 wrote:Bueno, jo em referia al enginyer que va participar notablement en la construcció de la línia Paris-Lyon, que també té el seu nom en una de les estacions de París, ara, també em sona l'André Chapelon. Família?
No ho sé si són família. Jo he sentit parlar de l'André Chapelon, enginyer i director de la SNCF durant molts anys i revolucionador de la locomora de vapor.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon

Salut
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
tren250

Post by tren250 »

Sí, m'he liat :x :x André Chapelon és, com diu aquí i dius, enginyer i innovació de les locomotores de vapor. Charles Chapelon és més recent, molt més desconegut, però el que va projectar la línia Paris-Lyon als anys 1939. Buscaré informació per internet, ja posaré també informació pròpia.
faristol
N8
N8

Post by faristol »

Bonissima idea la d'aquest sub-forum, hi ha uns quants que el tema ens interesa forÇa i sens dubte en gaudirem i aportarem el que humilment poguem.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”