Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by 252-071 »

437.001 wrote:"Males" vol dir "pèssimes" i circulació a 30 km/h en la quasi totalitat del recorregut entre Calaf i Manresa.
Ara per ara, i tenint en compte les obres de Ribes-Puigcerdà, no hi ha cap altre tram a Catalunya en un estat tan lamentable (tret del Puigcerdà-Latour, però això ja no depèn només de l´Adif).
HI ha trams en mal estat (Maçanet-Caldes, per exemple), però no s´hi assoleixen velocitats tan vergonyosament baixes.

En tan mal estat com el Calaf-Manresa, ara mateix, no em ve cap altra línia de l´Adif (tret de potser el Jaca-Canfranc... i no n´estic segur).
Tens rao,que s'hagi d'anar a aquesta velocitat durant un tram així es una vergonya.

Quina velocitat es podria assolir si el tram estigués en bon estat?

Jo diria que uns 100km/h
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pere »

252-071 wrote:
437.001 wrote:"Males" vol dir "pèssimes" i circulació a 30 km/h en la quasi totalitat del recorregut entre Calaf i Manresa.
Ara per ara, i tenint en compte les obres de Ribes-Puigcerdà, no hi ha cap altre tram a Catalunya en un estat tan lamentable (tret del Puigcerdà-Latour, però això ja no depèn només de l´Adif).
HI ha trams en mal estat (Maçanet-Caldes, per exemple), però no s´hi assoleixen velocitats tan vergonyosament baixes.

En tan mal estat com el Calaf-Manresa, ara mateix, no em ve cap altra línia de l´Adif (tret de potser el Jaca-Canfranc... i no n´estic segur).
Tens rao,que s'hagi d'anar a aquesta velocitat durant un tram així es una vergonya.

Quina velocitat es podria assolir si el tram estigués en bon estat?

Jo diria que uns 100km/h
Tampoc exagerem, entre Manresa i Calaf hi han moltes corves, sí és cert que amb la infraestructura en estat òptim, entre 70 i 80 Km/h en més d'un punt del recorregut es podrien assolir perfectament.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by liniadelRipollés »

En aquest tram, a més de la via i catenària és imprescindible estabilitzar talussos, tema històric a la línia, ja en temps del vapor.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Adif finalitza les obres de millora de l'estació de Mollerussa en la línia Barcelona-Manresa-Lleida

• Les principals obres s'han concentrat en la zona de l'andana, on s'ha construït un pas adaptat a persones de mobilitat reduïda

L'entitat pública del Ministeri de Foment, Adif, ha finalitzat les obres de millora de l'estació de Mollerussa en la línia Barcelona-Manresa-Lleida. La inversió ha superat els 65.000 euros i té per objectiu millorar l'accessibilitat i la qualitat de l'atenció dels clients. Les principals obres s'han concentrat a les andanes, on s'ha construït un pas adaptat per persones amb mobilitat reduïda. També s'ha instal·lat una marquesina de 5 metres i nova il·luminació per incrementar les condicions de confort dels clients. En aquesta línia s'han realitzat altres millores, entre les quals destaquem la col·locació de vuit estacions amb un sistema d'informació integral per al viatger. La inversió global per les millores de la línia supera els 75 milions d'euros.

http://www.diarisegre.com/sumari.html?id=102342
orig440

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by orig440 »

La línia comença a modernitzar-se? Esperem que sí, només falta un augment de freqüències bastant gran, però és bona senyal, a veure com ha quedat després de tot aquesta estació.
Salutacions, C.A.C.V.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La millora més important

Post by Guigui »

orig440 wrote:La línia comença a modernitzar-se? Esperem que sí, només falta un augment de freqüències bastant gran, però és bona senyal, a veure com ha quedat després de tot aquesta estació.
I que també disminueixin els temps de trajecte, més propis del segle XIX que no pas del XXI.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by megapauer »

Sky wrote:Adif finalitza les obres de millora de l'estació de Mollerussa en la línia Barcelona-Manresa-Lleida

• Les principals obres s'han concentrat en la zona de l'andana, on s'ha construït un pas adaptat a persones de mobilitat reduïda
Dimecres us informo al respecte.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
orig440

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by orig440 »

I un millor servei, més de rodalies, per Lleida-Cervera.
Au revoir :hola .
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by victorcasta »

Sky wrote:La inversió de l'Estat a Lleida baixa un 22 %

• Es queda en poc més de 350 milions d'euros i l'autovia a Osca s'endú gairebé la meitat

(...)

Per contra, inversions llargament esperades com la millora de la línia de tren entre Lleida i Manresa, especialment el tram pendent entre Cervera-Calaf i Manresa es queda amb un pressupost zero.

http://www.segre.com
Que curts, mare meva. El tram pendent només és Calaf - Manresa i que jo sàpiga, discorre íntegrament per la província de Barcelona, per tant, si no s'han molestat a mirar més enllà de les inversions de la província de Lleida, és obvi que no vegin que aquest tram de línia (Calaf-Manresa) té inversions fins al 2011.
User avatar
erbuki
N8
N8
Posts: 765
Joined: Wednesday 27/08/2008 20:10
Location: St. Boi (L70, E79, SB1)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by erbuki »

victorcasta wrote:
Sky wrote:La inversió de l'Estat a Lleida baixa un 22 %

• Es queda en poc més de 350 milions d'euros i l'autovia a Osca s'endú gairebé la meitat

(...)

Per contra, inversions llargament esperades com la millora de la línia de tren entre Lleida i Manresa, especialment el tram pendent entre Cervera-Calaf i Manresa es queda amb un pressupost zero.

http://www.segre.com
Que curts, mare meva. El tram pendent només és Calaf - Manresa i que jo sàpiga, discorre íntegrament per la província de Barcelona, per tant, si no s'han molestat a mirar més enllà de les inversions de la província de Lleida, és obvi que no vegin que aquest tram de línia (Calaf-Manresa) té inversions fins al 2011.
Què vols més? És el diari Segre... :) :)

No traspassen més enllà de Lleida si no és per parlar del Barça.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Al final la notícia era errònia tant en el titular (enguany hi haurà més inversió que l'any passat) com en el que havia destacat jo. :|
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Cervera cierra de manera definitiva el paso a nivel situado junto al Sindicat

Desde este miércoles se ha cerrado de manera definitiva el paso a nivel situado junto al Sindicat de Cervera, que unía hasta ahora la avenida de Manresa y la calle Vidal de Montpalau. El proyecto de la construcción del paso inferior que cruzará por debajo las vías en aquella zona contempla la supresión de dicho paso, por lo que a partir de ahora ya no volverá a abrirse nunca jamás y será el mencionado acceso subterráneo el que conectará ambas bandas de las vías cuando esté operativo.

La última bajada de las barreras del paso del Sindicat tuvo lugar tras el paso del último tren a Barcelona que pasó por la ciudad este miércoles por la mañana. Desde aquel momento, la Paeria ha informado que, para superar las vías del tren, los vehículos tendrán que dirigirse al puente de Mas d’en Rosa, en la zona de la Ciutat Jardí, o por el paso de la Calle Victoria, a través de las calles Castellnou y Vidal de Montpalau, aunque esta última calle se encuentra todavía cortada a causa de las mismas obras del citado paso inferior.

Aún así, la Paeria ha informado que esta vía quedará abierta al tráfico hoy viernes, una vez hayan acabado los trabajos de traslado de las conducciones de agua que hubo que emprender para ejecutar aquel proyecto. Por el mismo motivo, parte de la zona norte de las vías tuvo que pasar ayer jueves varias horas sin suministro de agua, a causa de los trabajos de conexión a la red general de las nuevas tuberías habilitadas. Una vez acabada esta actuación, “hoy viernes hará falta sólo cubrir los puntos de conexión para volver a abrir la calle”, según fuentes de la Paeria.

A pesar de ello, en el proceso de construcción del paso subterráneo, iniciado a principios de setiembre, está previsto que la calle Vidal de Montpalau deba sufrir nuevas restricciones de tráfico en el futuro. Según las mismas fuentes municipales, “por el momento se está trabajando en la estación, pero cuando pasen las obras al otro lado, habrá que cortar el tráfico, aunque la empresa se ha comprometido a avisar con antelación suficiente sobre los cortes que se tengan que realizar”.

Finalmente, es necesario decir que por el momento estas obras no han afectado todavía al tráfico ferroviario en Cervera. Por otra parte, hay que recordar que la próxima semana estará ya totalmente en servicio el nuevo paso para peatones que une la plaza de la Estació con la estación de autobuses. Según ha explicado el concejal de Urbanisme de la Paeria, Jaume Garravé, la semana pasada quedaron terminados los trabajos de retirada del cable telefónico que cruzaba aquel acceso y que provocó el retraso en su apertura.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Les associacions de veïns de la Plana, unides per demanar millores a la via de tren i l'autovia

Les associacions de veïns de la plana de Lleida, entre elles les de Tàrrega i Cervera, faran un front comú per reclamar millores a la línia de tren de Barcelona a Lleida que passa per aquestes localitats, així com també per ampliar l’autovia A-2, ja que consideren que amb només dos carrils ha quedat totalment obsoleta.

El president de la Federació d’Associacions de Veïns de Tàrrega, Joan Pujal, va confirmar que diferents representants de les entitats veïnals de la zona han mantingut contactes per tractar aquest tema, i que ara els esforços se centren en la part formal, que consistirà a redactar un conveni per tal que les quatre entitats per ara implicades, Mollerussa, Cervera, Tàrrega i Lleida, puguin demanar suport a la Confederació, d’abast català, per reclamar les millores. Pujal va lamentar que sigui tan difícil "aconseguir que ens facin cas".

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Image

Adif licita la supressió del pas a nivell de Cervera

Adif , entitat pública adscrita al Ministeri de Foment, ha licitat la redacció de l'estudi d'alternatives i del projecte constructiu per a la supressió del pas a nivell de Cervera, que forma part de la línia Barcelona-Manresa-Lleida.

L'entitat té previst suprimir un total de 22 passos a nivell a tot Catalunya. A més del pas a nivell de Cervera es suprimiran deu de la línia Barcelona- Mataró- Maçanet, ubicats a Tordera, Calella, Fogars de Tordera i Maçanet, i uns altres deu de la línia Barcelona-Puigcerdà, a les estacions de La Garriga, Granollers, Tagamenent, Gurb i Sant Quirze de Besora, així com un a la línia Tortosa- L'Aldea.

http://www.segre.com/
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Ferry1ac1 »

Sky wrote:Image

Aquest pas subterrani fa bastant de goig! d'on és?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by oriolp13 »

Ferry1ac1 wrote:
Sky wrote:Image

Aquest pas subterrani fa bastant de goig! d'on és?
Diria que és Cervera, però el que no t'asseguro és si està acabat o és com hauria de quedar...
Salutacions,

Oriol
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

^^ Sí, és el pas inferior construït enguany a Cervera. ;)
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

El conseller Nadal visita el nou pas inferior de Cervera entre l’estació d’autobusos i el ferrocarril

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, juntament amb l’alcalde, Joan Valldaura, han visitat avui el nou pas inferior de vianants a Cervera que connecta l’estació d’autobusos i l’estació del ferrocarril, un cop enllestides les obres de construcció que s’hi han dut a terme. A més de millorar la seguretat i l’accessibilitat al transport públic, el nou pas compta amb ascensor i rampes adaptades per a permetre l’accés a persones amb mobilitat reduïda. El projecte ha inclòs també l’enjardinament i la integració urbanística del nou pas, amb una inversió total de 1,7 MEUR.

Pas per a vianants sota les vies del ferrocarril

Per accedir a gran part del nucli urbà de Cervera, els usuaris de l’estació d’autobusos havien de fer, fins ara, un desplaçament important per a arribar a un dels passos existents, o bé travessaven les vies a la zona de l’estació. Per a resoldre aquesta situació i millorar la seguretat, el DPTOP va impulsar la construcció d’un nou pas de vianants soterrat per connectar l’estació d’autobusos amb l’estació de ferrocarril i el nucli urbà.

Avui, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal,juntament amb l’alcalde, Joan Valldaura, han visitat aquest pas, un cop completades les obres de construcció que s’hi ha dut a terme.

Aquesta actuació, que ha comportat una inversió d’1,7 MEUR, ha permès construir un nou pas sota les vies, per enllaçar l’estació d’autobusos de Cervera, ubicada al carrer de Vidal de Montpalau, amb la plaça de l’Estació. L’actuació comporta una millora de la mobilitat i la seguretat en aquest punt, atès que els usuaris disposaran, a partir d’ara, d’un accés més directe que facilitarà els seus moviments.

El pas soterrat, que s’ha construït mitjançant caixons, té una llargada de 47 metres, una amplada de 4,5 metres i una alçada de 2,7 metres. Ha estat dissenyat especialment per integrar-se en el paisatge urbà i servirà tant per accedir a la nova estació d’autobusos com a l’estació del ferrocarril.

Accessos integrats i adaptats

Els accessos a aquest pas soterrat estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda i integrats en l‘entorn. Així, des de la banda de l’estació de tren, es pot accedir mitjançant dos accessos, un directe a peu pla des de la plaça de l’Estació, i un altre, mitjançant ascensor i escales, al costat de l’edifici de l’estació.

A l’altra banda de les vies, al carrer Vidal de Montpalau, l’accés s’integra al seu entorn urbà mitjançant una rampa enjardinada i escales que donen accés a l’estació d’autobusos.

L’actuació també ha comprès l’arranjament de la banda sud del carrer de Vidal de Montpalau, on s’ha habilitat 15 places d’aparcament i s’ha creat una àmplia vorera arbrada amb bancs. Aquest pas sota vies és el primer que es construeix a Cervera sota la via dels ferrocarrils de la línia Barcelona – Lleida.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

Image

Image

Image
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Adif substituirà el pas sobre les vies de Mollerussa i el farà més segur

Adif, l'administrador d'infraestructures ferroviàries, ha anunciat avui que invertirà per millorar la seguretat en un pas de vianants sobre les vies a Mollerussa. Actualment, aquest pas és de fusta i el substituirà per un terra de cautxú, antilliscant, que millora la seguretat de les persones que hi han de passar per sobre per canviar d'andana. D'altra banda, Renfe ha anunciat la posada en marxa el dia 14 de desembre de dos trens de llarg recorregut amb alta velocitat mitjançant els trens Alvia. Es tracta de dos convois que aniran fins a Euskadi i passaran per Lleida. Un farà el trajecte Barcelona-Irun i l'altre Barcelona-Bilbao. Aquests serveis substituiran l'actual tren nocturn que fa el servei i que arriba fins a Gijón, i a més, es faran amb menys temps. De fet, en anar per la via d'alta velocitat es podrà reduir el temps actual en més de dues hores respecte al temps que es tardava ara en tot el trajecte.

http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 606#activa
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Detenen quatre joves veïns del Baix Llobregat per pintar grafits en reiterades ocasions a Cervera

Un jove de 20 anys veí d'Abrera, Martí G., i tres d'Olesa de Montserrat (Baix Llobregat), Xavier P., Gonzalo S., i Jordi A., de 23 i 20 anys respectivament, van ser detinguts dilluns pels Mossos d'Esquadra acusats de cometre vuit delictes de danys a l'estació de ferrocarrils de Cervera. Segons els agents, els joves serien els autors de múltiples grafits que s'haurien fet darrerament als combois que s'aturen temporalment a l'estació. Els joves van ser enxampats 'in fraganti' moments abans de pintar un tren durant un dispositiu especial que van muntar els Mossos d'Esquadra per la zona. Dels quatre joves, dos vigilaven que no vingués ningú i els altres dos estaven a punt de pintar.

http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=464461
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”