Seguiment de les obres de la L9
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
No, millor a les coves. Que això de que les màquines es revolucionin és cosa més de 2001: una odisea en el espacio que de la realitat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
MetroBCN wrote:Jo no vull que els trens nous (s5000, s6000 y s9000) vagin amb CONDUCCIÓ AUTOMATICA.
Per començar, estem posant a milers de usuaris del metro que cada dia l'utilitzen per anar a treballar, els nens que van a l'escola, jo, que cada dia l'agafo per anar al insti...
Cuant dic que esta posant en perill a nosaltres, vull dir que... Un fallada a la memoria o la màquina que el controla pot fer:
1º No pararse a les estacions
2º Acelerar cuan no es pot
3º Que vagi molt lent y al cap d'una aceleri molt bruscament o que pari molt bruscament
Tot aixo pot estar que, en un dia cualsevol, pugis morir en el lloc on menys t'ho esperes.
Per aixó, diguem'li:
NO A LA CONDUCCIÓ AUTOMÀTICA
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si penses així, serà millor que:MetroBCN wrote:Jo no vull que els trens nous (s5000, s6000 y s9000) vagin amb CONDUCCIÓ AUTOMATICA.
Per començar, estem posant a milers de usuaris del metro que cada dia l'utilitzen per anar a treballar, els nens que van a l'escola, jo, que cada dia l'agafo per anar al insti...
Cuant dic que esta posant en perill a nosaltres, vull dir que... Un fallada a la memoria o la màquina que el controla pot fer:
1º No pararse a les estacions
2º Acelerar cuan no es pot
3º Que vagi molt lent y al cap d'una aceleri molt bruscament o que pari molt bruscament
Tot aixo pot estar que, en un dia cualsevol, pugis morir en el lloc on menys t'ho esperes.
Per aixó, diguem'li:
NO A LA CONDUCCIÓ AUTOMÀTICA
-La propera vegada no agafis l'ascensor i vagis a peu, perquè és automàtic.
-No agafis el cotxe perquè els semàfors de la ciutat estàn controlats per autòmats programables i com es tornin bojos, et mataràs en un creuament.
-No guardis els teus diners en un banc, no sigui que un dia "falli la memòria" i et quedis sense els teus estalvis.
etc. etc.
Pensa que aquests sistemes automàtics són molt robustos i estan pensats per a que pugui passar qualsevol cosa, això vol dir que el tren no es posarà alegrement a accelerar per matar tot Déu contra el cul-de-sac. També pensa que els humans cometem errades i molts accidents ferroviaris són conseqüència de fallades humanes.
Abans de publicar aquestes perles, fem el favor de pensar. Gràcies.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Seguiment de les obres de la L9
És més fàcil que s'equivoqui el ser humà que una màquina. Per això estic totalment d'acord amb la conducció automàtica a totes les línies de Metro i FGC. Esperem que quan abans millor poguem gaudir d'aquest servei. A més avui dia que hi ha que no sigui automàtic per tenir por que el metro vagi automàtic? Exceptuant coses que es millor que faci l'home com pot ser un infermer a l'hospital (lògic no ho farà una màquina). Que un metro vagi automàtic tan sols ha d'anar seguint la via i aturar-se a les estacions en canvi un conductor pot dormir-se, pot estar emprenyat o estresat perquè té sentiments i pot saltar-se a la torera fer la feina ben feta. Un robot si el programes perquè et pari a totes les estacions, obri la porta i trigui sempre els mateixos segons en fer la mateixa operació (ho farà sempre mai es revelarà) i si hi ha averia que el mateix sistema per defecte aturi el sistema i toqui l'alarma per si ha d'intervenir l'home i punt i final.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per cert m'oblidava... Si posem conducció automàtica al metro potser ens estalviarem més funcionaris que precisament un dels problemes de la crisi de l'economia catalana és el massiu accés de càrrecs públics mentres els que ens guanyem un sou privat tenim la pressió si ens fotran al carrer o no. Dic potser perquè qui sap si les places que s'estalviin d'aquest conductors significarà inventar-se un altre tipus de tasca per poder enxufar algú més.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No té a veure una cosa amb l'altra
No. Els que pringaran seran treballadors que, si ben atiats per algun pseudo-sindicat, encara poden ordir una vaga de cal Déu. Els càrrecs inútils proliferaran igualment, sempre que la indiferència ciutadana i la indecència política estiguin a l'alça.sortrens wrote:Per cert m'oblidava... Si posem conducció automàtica al metro potser ens estalviarem més funcionaris que precisament un dels problemes de la crisi de l'economia catalana és el massiu accés de càrrecs públics mentres els que ens guanyem un sou privat tenim la pressió si ens fotran al carrer o no. Dic potser perquè qui sap si les places que s'estalviin d'aquest conductors significarà inventar-se un altre tipus de tasca per poder enxufar algú més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Els motoristes del metro, funcionaris???!!!sortrens wrote:Per cert m'oblidava... Si posem conducció automàtica al metro potser ens estalviarem més funcionaris que precisament un dels problemes de la crisi de l'economia catalana és el massiu accés de càrrecs públics mentres els que ens guanyem un sou privat tenim la pressió si ens fotran al carrer o no. Dic potser perquè qui sap si les places que s'estalviin d'aquest conductors significarà inventar-se un altre tipus de tasca per poder enxufar algú més.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Dos apunts.sortrens wrote:Per cert m'oblidava... Si posem conducció automàtica al metro potser ens estalviarem més funcionaris que precisament un dels problemes de la crisi de l'economia catalana és el massiu accés de càrrecs públics mentres els que ens guanyem un sou privat tenim la pressió si ens fotran al carrer o no. Dic potser perquè qui sap si les places que s'estalviin d'aquest conductors significarà inventar-se un altre tipus de tasca per poder enxufar algú més.
Primer, que Catalunya si per alguna cosa destaca és per la baixa quantitat de funcionaris que té l'administració autonòmica per habitant, en comparació amb altres governs autonòmics.
I segon, CAP empleat de TMB, FGC o Renfe és funcionari.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Hola a tothom.
Soc nou aki i m'he registrat xq ja fa temps q llegeixo els vostres posts. Volia esbrinar una cosa:
El 24 d'aket mes, durant la mercè i per la nit, cap allà les 2 de la matinada, vaig veure 4 o 5 camions passant per les glories carregats amb peces d'una tuneladora. Era un comboi especial, seguit de diversos cotxes de policia. Un dels camions portava part de la peça frontal de la màquina i un altre portava una part més de la tuneladora, d'on en sobresortia un cargol sense fi enorme, de color vermell (tot això és el que vaig poder entreveure de les lones que ho tapaven). Dels altres camions no vaig veure quines peces portaven.
Les peces semblaven ben noves i suposo que la portaven a la sagrera, sinó no se m'acudeix on. Potser és una de les tuneladores noves que va comprar la genralitat. Algú en sap alguna cosa per casualitat? Gràcies ^^
Soc nou aki i m'he registrat xq ja fa temps q llegeixo els vostres posts. Volia esbrinar una cosa:
El 24 d'aket mes, durant la mercè i per la nit, cap allà les 2 de la matinada, vaig veure 4 o 5 camions passant per les glories carregats amb peces d'una tuneladora. Era un comboi especial, seguit de diversos cotxes de policia. Un dels camions portava part de la peça frontal de la màquina i un altre portava una part més de la tuneladora, d'on en sobresortia un cargol sense fi enorme, de color vermell (tot això és el que vaig poder entreveure de les lones que ho tapaven). Dels altres camions no vaig veure quines peces portaven.
Les peces semblaven ben noves i suposo que la portaven a la sagrera, sinó no se m'acudeix on. Potser és una de les tuneladores noves que va comprar la genralitat. Algú en sap alguna cosa per casualitat? Gràcies ^^
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Benvingut. Estan desmuntant la primera tuneladora que va arribar a Sagrera des del Besòs per endur-se-la cap a la Zona Franca, i el transport de les peces de la màquina es fa de nit.G-e-r-y wrote:Hola a tothom.
Soc nou aki i m'he registrat xq ja fa temps q llegeixo els vostres posts. Volia esbrinar una cosa:
El 24 d'aket mes, durant la mercè i per la nit, cap allà les 2 de la matinada, vaig veure 4 o 5 camions passant per les glories carregats amb peces d'una tuneladora. Era un comboi especial, seguit de diversos cotxes de policia. Un dels camions portava part de la peça frontal de la màquina i un altre portava una part més de la tuneladora, d'on en sobresortia un cargol sense fi enorme, de color vermell (tot això és el que vaig poder entreveure de les lones que ho tapaven). Dels altres camions no vaig veure quines peces portaven.
Les peces semblaven ben noves i suposo que la portaven a la sagrera, sinó no se m'acudeix on. Potser és una de les tuneladores noves que va comprar la genralitat. Algú en sap alguna cosa per casualitat? Gràcies ^^
Per cert, escriu bé o més d'un et farà un toc d'atenció.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Oh gràcies victor. No en tenia ni idea! Està bé saber què són aquests camions que passen per davant de casa.
I gràcies pel consell ^^'
I gràcies pel consell ^^'
Re: Seguiment de les obres de la L9
sortrens wrote:Si posem conducció automàtica al metro potser ens estalviarem més funcionaris que precisament un dels problemes de la crisi de l'economia catalana és el massiu accés de càrrecs públics
d'on has tret aquest raonament tan absurd?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Home, la conducció automàtica permetria disminuir els costos de l'empresa per la quantitat de sous que s'estalviarien (vacances, organització de torns, contractació i formació de maquinistes...), augmentar les freqüències de pas dels trens i ampliar horaris d'obertura del metro, etc. L'altra cara de la moneda seria el manteniment de les instal·lacions, que potser seria més car pel fet d'haver de tenir tècnics només per a solucionar problemes d'aquesta línia en concret.
En fi, que s'hauria de veure si realment hi acabaria havent menys "funcionaris"
En fi, que s'hauria de veure si realment hi acabaria havent menys "funcionaris"
Re: Seguiment de les obres de la L9
una cosa es que el tren funcioni automàticament i un altre molt diferent es que a dintre no hi vagi algú que se'n pugui fer responsable en un moment determinat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Veig que l'ideari neocon està agafant fort.
Molt bé, deixem el sector públic sense treballadors especialitzats, subcontractem el manteniment i l'explotació, i així aconseguirem que els operaris facin la mateixa feina cobrant molt menys, els càrrecs (que són els únics funcionaris que sobren) tindran la possibilitat de treure-hi tajada (remember 3%) i també farem rics els amos de les ETTs i empreses de serveis a costa dels qui veritablement fan la feina.
Segurament els que opineu així sou jubilats que heu treballat dur tota la vida, heu fet uns calerons i no us heu de preocupar de la precarietat del mercat laboral. Jo encara tinc més de mitja vida laboral pel davant i no puc defensar una societat de treballadors esclaus currant 65 hores setmanals per una caqueta de sou. Més que res perquè no m'hi arribaria per pagar la hipoteca.
Molt bé, deixem el sector públic sense treballadors especialitzats, subcontractem el manteniment i l'explotació, i així aconseguirem que els operaris facin la mateixa feina cobrant molt menys, els càrrecs (que són els únics funcionaris que sobren) tindran la possibilitat de treure-hi tajada (remember 3%) i també farem rics els amos de les ETTs i empreses de serveis a costa dels qui veritablement fan la feina.
Segurament els que opineu així sou jubilats que heu treballat dur tota la vida, heu fet uns calerons i no us heu de preocupar de la precarietat del mercat laboral. Jo encara tinc més de mitja vida laboral pel davant i no puc defensar una societat de treballadors esclaus currant 65 hores setmanals per una caqueta de sou. Més que res perquè no m'hi arribaria per pagar la hipoteca.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres de la L9
l'has clavat :arqueroPlatanito wrote:Veig que l'ideari neocon està agafant fort.
Molt bé, deixem el sector públic sense treballadors especialitzats, subcontractem el manteniment i l'explotació, i així aconseguirem que els operaris facin la mateixa feina cobrant molt menys, els càrrecs (que són els únics funcionaris que sobren) tindran la possibilitat de treure-hi tajada (remember 3%) i també farem rics els amos de les ETTs i empreses de serveis a costa dels qui veritablement fan la feina.
Segurament els que opineu així sou jubilats que heu treballat dur tota la vida, heu fet uns calerons i no us heu de preocupar de la precarietat del mercat laboral. Jo encara tinc més de mitja vida laboral pel davant i no puc defensar una societat de treballadors esclaus currant 65 hores setmanals per una porqueria de sou. Més que res perquè no m'hi arribaria per pagar la hipoteca.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ei ei, que jo tinc 20 anys i encara he d'acabar la carrera xd Jo feia l'incís des d'un punt de vista merament econòmic. La manera com administren els polítics la jutjarà cadascú. De tota manera, vull fer referència a això:
1823
Camprodon. Primeres manifestacions a Catalunya del ludisme o anti-maquinisme. Els obrers destrueixen les màquines de filar i cardar.
web: http://www.veuobrera.org/index06.htm
La innovació no té perquè voler dir pèrdua de llocs de treball o disminució dels salaris. Amb la conducció automàtica dels trens a la L9 s'està innovant, doncs que jo recordi només a París i des de fa anys hi ha aquest sistema a la línia 14. Si el govern es dedica a contractar a través de ETT, jo ja no m'hi fico.
Perdoneu-me si m'allunyo del tema d'aquest fòrum!
1823
Camprodon. Primeres manifestacions a Catalunya del ludisme o anti-maquinisme. Els obrers destrueixen les màquines de filar i cardar.
web: http://www.veuobrera.org/index06.htm
La innovació no té perquè voler dir pèrdua de llocs de treball o disminució dels salaris. Amb la conducció automàtica dels trens a la L9 s'està innovant, doncs que jo recordi només a París i des de fa anys hi ha aquest sistema a la línia 14. Si el govern es dedica a contractar a través de ETT, jo ja no m'hi fico.
Perdoneu-me si m'allunyo del tema d'aquest fòrum!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Uns quants metros més també van automàtics, com per exemple el de Washington o els DLR de Londres. Aquí l'únic que es vol és treure l'únic agent que va al tren -el motorista- de la cabina i posar-lo amb el passatge.G-e-r-y wrote:La innovació no té perquè voler dir pèrdua de llocs de treball o disminució dels salaris. Amb la conducció automàtica dels trens a la L9 s'està innovant, doncs que jo recordi només a París i des de fa anys hi ha aquest sistema a la línia 14. Si el govern es dedica a contractar a través de ETT, jo ja no m'hi fico.
Re: Seguiment de les obres de la L9
A la revista "Barris de Sant Andreu" de l'Ajuntament de Barcelona, a la pàgina 3, hi ha un reportatge que tracta dels avanços de la L9 a la zona. El link de la versió online és http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... Andreu.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Al Prat, hi haurà giragonsa o no?
Amb la informació contradictòria que he vist darrerament, voldria saber si la giragonsa que la L9 anava a donar pel Prat és definitiva o encara no s'hi ha dit l'última paraula. I és que he vist notícies que deien que la L1 es perllongaria fins al centre del Prat, on enllaçaria amb la L9; per mi, el centre és Pl. Catalunya, cosa que significaria que la L9 s'estalviaria tota aquella volta ridícula.
Potser és una falsa expectativa, però m'hi aferro com un clau roent.
Potser és una falsa expectativa, però m'hi aferro com un clau roent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.